וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל עבר האופק: כך תצברו זמן ים ותשיגו רישיון "משיט 60" לשיט בינלאומי

בשיתוף מיקי ויינשטיין

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 12:09

עם מדריך השיט מיקי ויינשטיין תוכלו להפליג לקפריסין לחוויה ימית בלתי נשכחת, ולקבל הסמכה לשוט במסע בין-לאומי

מיקי ויינשטיין. יח"צ,
מיקי ויינשטיין/יח"צ

מדינת ישראל היא מדינה לחוצה. מספיק להתהלך כמה דקות ברחובות הערים כדי להרגיש זאת היטב; החום, הצפיפות, הדחיפות בתור, הרעש. התחושה הזאת שכל אחד יודע הכי טוב בכל דבר, ושלא לדבר על החשש התמידי המרחף תמיד של "לצאת פראייר". לכן, לא מפתיע לגלות שיותר ויותר ישראלים רוצים לברוח קצת מהמציאות הלוחצת אל עבר הים הפתוח, ומוציאים רישיון סקיפר להשטת ספינות ויאכטות קטנות. אולם "חובבי היבשה" מבינינו לרוב אינם מודעים לניואנסים שבין סוגי רישיונות השיט הפרטיים השונים, ועל האפשרויות שכל אחד מהם מאפשר. שוחחנו בנושא עם מיקי ויינשטיין, שהוא לגמרי חיית ים, שהסביר כיצד גם אנחנו נוכל להפוך לסקיפרים ואף למשיטי ספינה עד ללב ים.

השלווה של הים

מיקי ויינשטיין חי את הים כבר עשר שנים. הוא מדריך שיט פרטי המעביר הדרכות והכשרות בכל הרמות לסקיפרים ותלמידים, ובעל רישיון משיט מסחרי ישראלי ומוסמך מטעם איגוד השיט האמריקאי (ה-ASA) ברמת מדריך קטמרן (ASA 214).

בנוסף, מוציא מיקי הפלגות כיף ופנאי לכבוד ימי גיבוש, מסיבות, אירועים מיוחדים וסתם למי שבא לו על הים. לאחר שעבד כמדריך שיט בבתי ספר מוסדרים, וגם ניהל בית ספר ומועדון שיט בחיפה במשך כמה שנים, החליט מיקי לצאת לדרך חדשה כסקיפר ומדריך שיט עצמאי, ולספק מענה איכותי ונגיש יותר בתחום לימודי השיט.

מה בעצם כל כך הרבה אנשים איבדו שהם הולכים לחפש אותו בים?

"מבחינתי ים הוא החופש המוחלט", אומר מיקי. "ברגע שאתה משחרר את חבלי הספינה ונכנס אל הים, אתה מתנתק. אין טלפונים, אין מיילים, אין פקקים, אין כלום. הנפש שלך חופשיה באמת. אתה פנוי להתעסק ברוח - תרתי משמע. יש בהפלגות שלווה ורוגע שלדעתי לא ניתן למצוא בשום מקום אחר. מעבר לכך, בעקבות הביקוש בשטח, נפתחו יותר קורסים להוצאת רישיון סקיפר בשנים האחרונות, מה שהפך את הקורסים הללו לזולים ונגישים יותר. הרבה אנשי הייטק שמחפשים חוויות למשל קנו יאכטה בשותפות, והם יוצאים כמה חבר'ה לים ומבלים. זה כיף עבורי לראות שיותר ויותר ישראלים מגלים את תרבות הים והשיט".

מיקי ויינשטיין. יח"צ,
מיקי ויינשטיין/יח"צ

מה זה רישיון משיט 60?

"למשרד התחבורה ורשות הספנות יש מספר סוגי רישיונות פרטיים למשיטים. למשל, משיט 11 מיועד לאופנוע ים, ומשיט 12 מיועד לסירת מנוע קטנה. כאשר רוצים להוציא רישיון סקיפר, מדובר מבחינת הרגולציה ברישיון המכונה "משיט 30", שמאפשר להשיט כלי שיט עד לאורך של 24 מטר, ועד למרחק של 12 מייל מחופי ישראל. כדי לקבל את הרישיון צריך לעבור מספר מבחנים עיוניים בנושא ניווט, תפעול תקלות וכדומה ומבחן מעשי.

סקיפר שרוצה לקחת את אהבת הים שלו לשלב הבא, יכול להוציא רישיון משיט 60, המאפשר להשיט כלי שיט עד לאורך של 24 מטרים ללב ים ולשיט בינלאומי. מדובר בשלב הבא של אהבת הים והנאה משיט; כדי להוציא רישיון שכזה, יש להציג אישור על צבירת ותק של שמונה ימי הפלגה במסע בין לאומי. זה מה שאני עושה עם הסקיפרים שמפליגים איתי: מסע חוויתי של שמונה ימים בשיט מחיפה לקפריסין הלוך וחזור, כדי לצבור "זמן ים", שזו אחת הדרישות ההכרחיות לצורך הוצאת רישיון משיט 60. אני מוציא הפלגות זמן ים שכאלה בכל חודש על גבי יאכטה ממוזגת ומאובזרת להפלגה בחו"ל. השתתפות בהפלגה כוללת את כל הוצאות ההפלגה, לרבות דלק, מיסי נמל ודמי עגינה בקפריסין, כאשר העגינה תהיה בדרך כלל במרינה החדשה והמפוארת של לימסול. בנוסף ישנן גם הפלגות זמן ים שמתקיימות בסופי שבוע (מחמישי עד שני) ומאפשרות צבירה של חמישה ימי ים.

במהלך ההפלגה מתנסים בתפעול מפרשים, ימאות, ניווטים מסוגים שונים, שימוש במכשירי הקשר הימיים, נהלי בטיחות, תפעול ספינה בצורה מקצועית, כניסה למדינה זרה עם ספינה ועוד. הופכים ליורד ים אמיתי ומקצועי, ונהנים מהים באקסטרים".

מיקי ויינשטיין. יח"צ,
המרינה של לימסול/יח"צ

מה היית אומר מבדל אותך ממקומות אחרים?

"אני עושה את ההדרכות האלו על קו חיפה-לימסול כבר הרבה זמן; לניסיון הזה יש יתרונות רבים וברורים. בנוסף, היות ואני עצמאי, הזמנים גמישים יותר, וההדרכה היא פרטנית ואישית יותר".

לפרטים נוספים על קורס משיט 60 וצבירת זמן ים, כנסו לאתר של מיקי ויינשטיין. פרטים נוספים גם בעמוד הפייסבוק, באינסטגרם או בדף היוטיוב של מיקי.

מיקי ויינשטיין. יח"צ,
מיקי ויינשטיין/יח"צ
בשיתוף מיקי ויינשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • שיט
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully