וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לניהול טוב כבר כאן - רק צריך למצוא אותה

בשיתוף ד"ר עמיר נהרי

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 13:35

ד"ר עמיר נהרי מעביר סדנאות לשיפור יכולות ניהול בעסקים קטנים ובינוניים. בסוד, לדבריו, אינו מסובך - רק צריך לעזור למנהל למצוא את הדרכים להשתפר

בווידאו: ד"ר עמיר נהרי/אולפן הנבחרים

הרשו לי להציג את ד"ר עמיר נהרי. עמיר הוא פסיכולוג ויועץ ארגוני, מומחה לתקשורת עסקית ולמנהיגות. הוא מרצה באוניברסיטת בן גוריון ובמשרד הכלכלה, שם פיתח והנחה קורס מיומנויות ניהול לעסקים קטנים ובינוניים. לעמיר יש עסק של הנחיית סדנאות ואימון עסקי למנהלות ומנהלים.

עמיר, מה לדעתך הסוד למנהיגות יעילה שמביאה תוצאות?

אין סוד. עבודה קשה, ניסוי וטעייה. אנחנו פוגשים כל מיני מתכונים ומילים מפוצצות באנגלית, אבל הפתרונות הם פשוטים בהרבה. הם שם והאתגר הוא לאתר אותם בתוך כל הכאוס של היום יום הניהולי.

איך אתה עוזר למנהלים לאתר את הפתרונות? אולי תתן איזו דוגמא

היתה לי לקוחה שבאה עם המון תלונות על ספקים, עובדים וטפסים. הפתרון שאיתרנו לה הוא שהיא צריכה לשחרר שליטה. שאלתי אותה על החלומות שלה והיא אמרה "אולי לפתח תהליך חדש". שאלתי איך והיא ענתה "אני אתכנן, אני אעצב". אז אמרתי לה "תגידי לי גם בבית את עושה את הכל לבד?" - היא למדה להתחיל לסמוך על אנשים ולשחרר

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אחד האתגרים של מנהיגות הוא העובדים. ניהול אנשים. הרבה מנהלים אומרים שבמקום לנהל הם מרגישים כמו גננת. אתה מסכים?

כן. הרבה מנהלים בעיקר בתחילת הדרך הם בהתחלה המומים מכמה עבודה הם צריכים להשקיע בריבים ובעיות אישיות. עבדתי עם גננות, והן נשים נפלאות, אבל מנהל צריך לפנות את עצמו לדברים אחרים ולכן אין ברירה וחייבים לעבוד על בעיות אישיות בצורה חכמה ויעילה.

אז איך האימון עוזר ללקוחות שלך? ספר כמה סיפורים מהשטח

היה לי לקוח שהיה לו עובד מצטיין שרצה לשמר אבל הוא היה עצבני ואנחנו עבדנו על לזהות את הצורך של העובד בשליטה ולהבנות לו את המשימה - שיהיו פשוטות וכו.

אתה מנחה סדנאות למיומנויות ניהול. לסדנאות קוראים "צעדים לעבר מנהיגות". למה הכוונה?

אני לקחתי מודלים עסקיים הוספתי מודלים פסיכולוגיים וחילקתי את המשימות לצעדים פשוטים כי כשלונות יכולים לנבוע מדילוג על שלבים. לדוגמא, הדרכה יכולה להיכשל אם לא תקשרנו מספיק טוב את מטרות ההדרכה. אני ראיתי שלעיתים מנהלים מדלגים על שלבים ולא משיגים את מטרותיהם.

מה עושים בסדנא?

מתרגלים. אנחנו עובדים על רטוב. לדוגמא בסדנא לגיוס עובדים אנחנו מראיינים. אני מעמת אותם עם מקרים שיקרו בחיים האמיתיים. בסדנא להנעת עובדים אני שם אותם בכל התפקידים כדי שילמדו.

למי הסדנאות האלו מתאימות?

לבעלי עסקים קטנים ובינוניים למנהלי ביניים ולאנשי משאבי אנוש שרוצים לשפר מיומנויות תקשורת.

אתה יכול לעזור לכל מנהל/ת?

לא. יש כאלה שאומרים ש"אני כבר 40 שנה במקצוע, אין מה לחדש" ויש מנהלים שאומרים ש"אני אומר לעובדים מה לעשות ואם הם מפשלים אני מעיף אותם". ויש נושאים שאני לא מבין בהם אז אני אומר למנהלים שאני לא יכול לעזור להם. אני עוזר למי שפתוח ללמידה ולשינוי ושמאמינים שהשקעה באנשים תביא לתוצאות.

העולם הניהולי של היום תובעני וכאוטי. לפעמים הפתרונות פשוטים מכפי שנדמה, אבל צריך לאתר אותם בתוך כל הלחצים. השקעה באנשים דורשת סבלנות אבל בסוף היא משתלמת.

ד"ר עמיר נהרי - סדנאות ואימון עסקי למנהלות ולמנהלים. חפשו באתר, בפייסבוק ובלינקדין.

בשיתוף ד"ר עמיר נהרי
  • עוד באותו נושא:
  • ניהול
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully