וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Hezi luski woodwork - יצירות עץ מעוצבות בעבודת יד, מתנות ייחודיות לאנשים מיוחדים

בשיתוף חזי לוסקי

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 10:11

אחת לכמה זמן אנחנו פוגשים בעסקים צעירים ומסקרנים שצצו להם ברגע ונדמה שהיו כאן תמיד. העסק המיוחד שתכירו בהמשך, הוא עסק עם בשורה של ממש, עסק שמשלב בתוכו אומנות, אהבה ועץ

הכירו את חזי, בחור צעיר בשנות ה-20 לחייו שנדמה היה לו שמסלול החיים שלו בטוח ומתוכנן מראש: טיול אחרי צבא, לימודים וקריירה. אבל אז, ברגע אחד של רצון להפוך את היום שלו למעניין ויצירתי הרבה יותר, החליט חזי לנצל את תקופת הקורונה לפיתוח תחביב חדש, תחביב שהפך מהר מאוד לעסק הפרטי שלו: "השתחררתי ממש לפני תחילת משבר הקורונה ולא ידעתי מה לעשות עם כל הזמן הפנוי הזה. בוקר אחד פשוט יצאתי לגינה והתחלתי לעצב דברים בעץ בלי יותר מדי לתכנן. האהבה הזו ליצירה תמיד הייתה שם אבל לרגע לא חשבתי שזה יהפוך לעסק אמיתי". משם, הדרך לחשיפה הגדולה הייתה קצרה מאוד כשהביקוש ליצירות מיוחדות מעץ הלך וגבר.

חזי לוסקי. יח"צ,
Vodka tap/יח"צ

בימים אלו, כשהעסק חוגג שנה להקמתו, חשבנו שזו הזדמנות מעולה לפגוש את חזי וביקשנו ממנו לספר לנו על העשייה היום יומית שלו: "היום אני יוצר בעיקר מתנות מיוחדות בעבודות עץ מלא בעיצוב מקורי לאנשים שאנחנו אוהבים. בין אם מדובר על מתנה לבת זוג, מפקד בצבא, סבא - הכול אפשרי. כמובן, לא נשכח את חברו הטוב של האדם אשר לו יש קו מוצרים מיוחד ומקורי - מתקן צלחות למזון ומיטות מעוצבות. כל חלום שיש, אפשר להגשים". בעיניו של חזי, אנשים רבים חולמים על יצירה ועבודת יד, אך לא יודעים איך לגשת לכך ותוהים האם זה משהו שכלל מתאים להם, בהתייחסות לכך הוא אומר: "תנו לי לייצר את השיגעונות שלכם".

יצירות העץ של חזי הפכו למבוקשות מאוד בשנה האחרונה ומשוקעות בהן שעות רבות של תכנון, מחשבה, יצירה וגימור - עד שמתקבלת התוצאה הרצויה: "כל תהליך ההיערכות לקראת פרויקט חדש הוא יוצא דופן ומרגש. חשוב לי מאוד להשקיע בעבודות שאני עושה ורק אחרי שזה עומד בסטנדרטים שהצבתי לעצמי וכמובן תואם לבקשת הלקוח- אפשר להגיד שהמתנה מוכנה". הלקוחות של חזי משתלבים באופן טבעי בתהליך ההכנה כאשר הוא מקפיד לעדכן אותם לכל אורך שלבי היצירה ואף מתייעץ ומתלבט יחד איתם - "הם לגמרי חיים איתי את התהליך, עד שנוצר העיצוב מושלם".

חזי לוסקי. יח"צ,
Beach table/יח"צ

אל המלאכה ניגש חזי לאחר שיחת תיאום ציפיות שהוא מבצע יחד עם הלקוח שמזמין את המתנה. הוא מספר לנו על השלבים המקדימים: "רוב הלקוחות שלי כיום מגיעים אליי דרך אינסטגרם, סרטונים שעלו ברשתות ומתחילים ישר בפרגון שזה תמיד גורם לי לשמוח. חשוב לי להבין למי מיועדת המתנה, ללמוד על אותו אדם, מה מתאים לו, מה הוא יאהב ומה יגרום לו להיות מאושר. היום, אחרי המון שעות ניסיון ויצירה מרובה, אני יודע לתת מענה לכל החלומות שיש". העבודות של חזי נעשות בדיוק רב, תואמת לאפיון שנעשה עם הלקוח ויכולות להגיע במגוון גדלים, צבעים צורות וכמובן עם חריטה והקדשות מיוחדות.

חזי לוסקי. יח"צ,
Vodka tap/יח"צ

משם, ניגש חזי אל תהליך העבודה שצפוי לארוך בין 3-4 ימים (!) למתנה ותלוי בעיקר במורכבות ובעבודה הנדרשת ליצירה. בשלב הראשון, חזי משרטט את המוצר בהתאם לבקשת הלקוח ומתכנן על הדף כיצד הוא מדמיין את המתנה בסופו של התהליך. לאחר מכן מתחיל שלב החיתוך של חומרי הגלם הדרושים - בראשם העץ המלא שגם את סוג העץ ניתן לבחור והוא מותאם לסוג המתנה המבוקשת ולמאפיינים שלה. כמו למשל- שולחן החוף המתקפל לים שעשוי מעץ מלא, עמיד בפני מים, לחות רטיבות ושמש.

חזי לוסקי. יח"צ,
וילות לכלבים/יח"צ

השלב הבא הוא שלב מורכב שבו חזי מתקין את כלל המערכות הפנימיות של המתנה שבזכותן היא מקבלת ייחודיות יוצאת דופן ומתוחכמת- "היום אני מסתכל על השלב הזה עם חיוך גדול ונזכר בפעם הראשונה שהייתי צריך לשלב את מערכות הברזים והצנרות שיושבות בבסיס מתנת הברז יין או הוודקה- זה היה אתגר רציני". מכאן, הכיף האמיתי מתחיל וחזי פונה אל שלבי השיוף, גימור, צביעה, התקנת וחיבור מעמדים חיצוניים ושלב יצור החריטה וההקדשה.

את סופו של התהליך חזי מתאר כחוויית התרגשות שקשה להסביר אותה במילים: "זה ממש מרגש אותי לראות את המתנה מוכנה ולדעת איך אותו לקוח הולך להגיב כשהוא יראה אותה. אני עומד מול מה שיצרתי ופשוט מרוצה ואומר לעצמי- וואלה, זה יצא אפילו יותר יפה ממה שדמיינת! זה מדהים איך רעיון שהתחיל אצלי בראש בדמיון קטן, עשה עצירה קטנה באזור הלב ומשם המשיך אל הידיים שהפכו אותו למציאות של ממש".

העתיד עוד לפניו וחזי מתכנן להמשיך ליצור עבודת עץ בעבודת יד ומוכן לכל אתגר שיגיע אליו: "אני מקבל השראה מכל דבר שאני חווה בחיים ומאמין שכל יום צריך להמציא את עצמך מחדש, וזו בדיוק הדרך שאני רוצה לצעוד בה".

יצירת קשר עם Hezi luski woodwork

טלפון - 0503570339

אתר הבית

דף הפייסבוק

עמוד אינסטגרם

בשיתוף חזי לוסקי
  • עוד באותו נושא:
  • עץ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully