וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר גלעד פקטור: כך תשמרו על בריאות חיית המחמד

בשיתוף ד"ר גלעד פקטור

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 13:13

למרות אהבתו לבעלי חיים, החליט גלעד פקטור ללמוד משפטים. מפגש עם אווז במצוקה בפארק הירקון גרם לו לחזור לאהבתו הישנה. באילו חיות מטפל ד"ר פקטור ואיך הוא ממליץ לדאוג לחיית המחמד שלכם?

בווידאו: ד''ר גלעד פקטור/אולפן הנבחרים

בעלי החיים שברשותנו הם חלק בלתי נפרד מהמשפחה ולכן אנו דואגים עבורם לטיפול הטוב ביותר. הכירו את ד''ר גלעד פקטור, וטרינר בעל מרפאה וטרינרית בהרצליה.

אתה מחובר מאוד לבעלי חיים, ספר לנו על הרקע שהוביל אותך ללמוד רפואה וטרינרית?

תמיד אהבתי בעלי חיים. מהסיבות הלא נכונות, החלטתי אחרי הצבא ללכת ללמוד משפטים. אחרי שסיימתי שנת התמחות בבית המשפט העליון, עבדתי במשרד גדול בתל אביב. באחד הערבים יצאתי לריצה בפארק הירקון וראיתי אווז מסובך באיזושהי רשת באגם. החלטתי שלא מעניין אותי כלום, רצתי לתוך האגם שחררתי את האווז וזה היה רגע ממש מכונן, הרגע שהבנתי שמשפטים אאוט ווטרינריה אין.

באילו בעלי חיים אתה מטפל במרפאה?

סיימתי את הלימודים ועשיתי התמחות בבקר. במשך 10 שנים טיפלתי בחיות ברפתות - אם זה המלטות, אם זה עגלים חולים. ניסיתי לקדם את נושא רווחת בעלי החיים ולימדתי קורס בנושא בבית ספר למשפטים. במקביל פתחתי במרפאה לטיפול בחיות מחמד. במרפאה אני מטפל בכלבים, חתולים, ארנבים, מכרסמים - כל בעל חיים שאנשים מגדלים בבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מהם הסימנים שמופיעים אצל בעלי החיים שלנו אותם ניתן לזהות כאשר הם נמצאים במצוקה?

קודם כל, בעלי חיים בדיוק כמונו סובלים גם ממצוקות נפשיות. כל פעם שאנחנו רואים שבעל החיים מתנהג שונה מהרגיל - לדוגמא כלב שלא קם לצאת לטיול או חתולים שלא עושים צרכים בארגז, אלה סימנים שמדליקים נורת אזהרה. במצב כזה יש לעקוב אחריהם. יש גם מצבים קלאסיים כמו שלשולים או הקאות וכו'.

מתי כדאי להגיע לוטרינר? מתי אפשר לדעת שצריך לרוץ למרפאה?

אני אומר ללקוחות שלי שזה שלב מאוד מוקדם. אפשר גם להרים טלפון ואז אפשר להגיד להם אם לבוא למרפאה או להמשיך לעקוב. אפשר גם להסריט את החיה וכך הווטרינר יכול לעזור כבר דרך הטלפון.

מהם הטיפולים המונעים הנפוצים בקרב כלבים וחתולים?

אני מאמין גדול ברפואה מונעת. אפשר למנוע טיפולים לא נחוצים על ידי טיפול טוב. לדוגמא, טיפול נכון בשיני הכלב או בדלקות אוזניים. יש גם טיפולים מונעים נגד פרעושים וקרציות שעדיף לבצע אותם לפני הגעת המזיקים - גם למען נוחות החיה וגם כדי למנוע נזקים רפואיים. בנוסף יש גם חיסונים - יש מחלות שניתן לחסן מפניהן.

בלי קשר לטיפולים גם אורח חיים בריא - תזונה נכונה ופעילות גופנית מונעת הרבה בעיות.

בדיוק כמו אצל בני האדם, רפואה מונעת מסייעת לכם לשמור על בעל החיים שלכם בריא ושלם. ד''ר גלעד פקטור, תודה רבה.

אתר

פייסבוק

טלפון: 052-293-1718

בשיתוף ד"ר גלעד פקטור
  • עוד באותו נושא:
  • וטרינר
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully