וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללת עובדים ולומדים: נכנסים בנקודה A ויוצאים בנקודה B

בשיתוף מכללת עובדים ולומדים

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 13:02

כולנו שמענו על משבר גיל ה-40 שצץ לו פתאום באמצע החיים, ורבים מאיתנו חוו או מרגישים זאת על בשרם גם היום

מכללת עובדים ולומדים. יח"צ,
מכללת עובדים ולומדים/יח"צ

מה בדיוק קורה בגיל הזה ובגילאים אחרים, שגורמים לאנשים להחליט כי הגיע הזמן לבחון את החיים שלהם מחדש לחלק לעצמם ציונים ולשאול שאלות עמוקות, ולא תמיד לאהוב את התשובות? הקורונה, הילדים שעזבו את הקן, הזוגיות שנשחקה לה עם השנים, סיבות לא חסר, והפתרונות?

אחת הטעויות הנפוצות שאנשים בוחרים לעשות על מנת למלא חלל ריק, היא בדמות קנייה של פינוקים שהם לאו דווקא באמת צריכים, כמו רכב יקר, קעקועים על הגוף, תכשיטים יקרים וכד', אך אלו משמשים כפלסטר רגעי, ואינם נוגעים בנקודה האמיתית, הגשמה עצמית, בדיוק כפי שתמיד חלמנו ולא העזנו לעשות.

אם קראתם את השורות האחרונות וגרונכם נשנק, כאילו מדובר במראה שמביטה בכם ומספרת את האמת, שלא תיפול רוחכם. זו ההזדמנות שלכם להכיר את מכללת "עובדים ולומדים", מכללה לפיתוח אישי והעצמה ששמה לעצמה למטרה, לתת לכל אחת ואחד כלים ומיומנויות שיהפכו את חייהם לטובים יותר בזכות הגשמה עצמית ופיתוח אישי.

על מנת ללמוד יותר על הפעילות, המהות, השליחות והחזון של המכללה הייחודית כל כך בישראל, שוחחנו עם הבעלים שלה יקיר זקן, אלו הפרטים החשובים שדלינו מהשיחה עימו.

מכללת עובדים ולומדים: מכללה שמשנה חיים

"משבר גיל ה- 40 הוא אחד המשברים המפורסמים ביותר בעולם ובאופן טבעי הוא בדרך כלל תופס את הכותרות הראשיות, אך כאשר הקמנו את המכללה ביצענו עבודת מחקר מעמיקה, וגילינו כי אין גיל נקודתי שרק הוא חוסם ומונע מאנשים להתפתח באופן אישי.

"אותם המחקרים הוכיחו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים מה משפיע על האושר הפנימי של האנשים, ונמצא כי להשכלה יש קשר מובהק בין מי שצומחים באופן אישי, כלכלי, מי שבריאים יותר ובעלי רגשות חיוביים לעצמם ולסביבה.

"לעומת זאת, מי שלא השקיעו בעצמם, הרימו ידיים וויתרו על האפשרות להגיע למקומות גבוהים יותר בפן האישי, נמצאו כאנשים חלשים יותר, פיזית ומנטלית, חלקם גם בודדים ונכשלים, ואת זה בדיוק באנו לשנות", סיפר יקיר זקן בראשית הדברים.

יקיר זקן. יח"צ,
יקיר זקן/יח"צ

מכללת עובדים ולומדים: נוגעים בכל תחומי החיים החשובים

מגוון הקורסים שניתן ללמוד במכללת "עובדים ולומדים" היא מרשימה למדי, ובין יתר לימודי התעודה ניתן למצוא: קורס סודות הכסף, קורס מאסטר פרנטס, קורס NLP Practitioner, קורס מאסטר בהום סטיילינג ועוד.

מכללת "עובדים ולומדים" פעילה בשטח כבר למעלה מ-6 שנים, אך עד לאחרונה היא הייתה סגורה לקהל רחב, כאשר את התכנים השונים היא העבירה לעובדים של חברות וארגונים בארץ. בין יתר השמות ניתן לציין את פרטנר, מגדל, בזק בינלאומי, פלאפון, קופת חולים לאומית, בנקים שונים ועוד, ולאור הביקוש הרב החליט יקיר זקן להנגיש את התכנים לציבור כולו.

"הקמתי את המכללה וביחד עם אנשים טובים לצידי, בנינו את הקורסים הללו ואחרים על מנת לגעת באנשים, ולעזור להם לבצע שינוי אישי ומשמעותי בחיים, אולי הגדול ביותר. אני יודע כי זו יכולה להישמע כעוד קלישאה שחוקה, אולם כאשר לומדים את עולם ה- NLP עוברים שינוי שקשה להסביר במילים, ומי שניסה ולמד יודע זאת מצוין, והשינוי הוא שינוי משמעותי ומאוד עמוק, בהרבה מקרים הוא גם נשאר לתמיד.

"למדתי לאורך השנים כי יש רוב גדול של אנשים שלא אוהבים את עצמם, לא מרגישים מוערכים על ידי הסביבה, והקורס הזה משנה את כל התפיסה הזו. אבל מעבר לזה, הבעיה הגדולה כפי שאני מצאתי אותה היא שאף אחד לא הכין אותנו לחיים האמיתיים שם בחוץ.

"עד גיל 21 כל אחד מאיתנו יודע בדיוק את המסלול, הכתיבו לנו אותו, בית ספר יסודי, חטיבה, תיכון וצבא, אך מה לאחר מכן? ומה באמת לימדו אותנו בשנים הללו? לא הרבה לצערי. הרי גם להיות הורים צריך לדעת איך. לאחר השירות הצבאי נסעתי לטיול בעולם, הכרתי את אשתי, הבאנו ילדים ובום, בבת אחת מצאתי את עצמי בנקודה שאף אחד לא לימד, הכין או הסביר לי קודם לכן עליה.

"אולי זרקו לי מילה פה ומילה שם, אבל כיצד להציב גבולות לילדים, איך לנווט את הקריירה האישית כשיש משפחה, דברים שיש להם השפעה עצומה על האושר הפנימי שלנו, את אלו אף אחד לא לימד קודם לכן.

"ויש גם את הנושא הכספי, נדהמתי ממש לגלות לאחר ששוחחתי עם תלמידים שהגיעו אלינו, כי הם כלל לא יודעים מה זו ריבית או כיצד צריך לכתוב צ'קים, עד כדי כך. באף שיעור או בהכנה לבחינות הבגרות במתמטיקה לא מלמדים אלף ואחת דברים בסיסיים אך סופר חשובים בכל הנוגע להתנהלות הכספית.

"כל הדברים הללו הם המפתחות להצלחה בחיים, בכל תחום, עבודה, זוגיות, חברים, משפחה, תזונה, מודעות עצמית ואורח חיים בריא, ואת כל הדברים הללו, כל חומרי הלימוד שלא נגעו בהם בבתי הספר, אנחנו בחרנו להעביר בזכות תכנים מעניינים ועניינים", סיפר לנו יקיר זקן בתשוקה מעוררת השראה.

מכללת עובדים ולומדים. יח"צ,
מכללת עובדים ולומדים/יח"צ

מכללת עובדים ולומדים: בוגרים מספרים

הקורסים השונים של מכללת "עובדים ולומדים" מגוונים ומתקיימים בכל רחבי הארץ. בין היתר אלו מועברים בצורה פרונטלית בלבד, דיגיטלית או בשילוב היברידי, שבו 75% מהשיעורים הינם דיגיטלים, ו 25% שיעורים פרונטליים.

שוחחנו עם עשרות בוגרים של המכללה, כולם העידו כי מעבר לתכנים ששינו את חייהם מקצה אחד לשני, תוך כדי השיעורים נוצרו חיבורים מדהימים בין המשתתפים כולם, וזאת תודות לביטחון העצמי האישי שנסק לפתע לגבהים שלא הכירו קודם לכן.

מכללת עובדים ולומדים. יח"צ,
מכללת עובדים ולומדים/יח"צ

מכללת עובדים ולומדים: תוכניות לעתיד

"מעבר להיותנו מכללה, אנחנו גם מרכז ידע, וככזה אנחנו לא מפסיקים לחקור את התחום של מימוש עצמי ופיתוח אישי, כאשר הדבר היפה בזה הוא שהעולם לא נשאר לעמוד במקום, אלא כל הזמן יש חידושים ושינויים ללא סוף.

"הרי פעם מימוש עצמי היה להתחתן ולהביא ילדים, כיום עבור חלק נכבד באוכלוסיה מדובר בקריירה מצליחה ועשיית המון כסף, כך שאנחנו מאוד סקרנים ודואגים להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע לשינויים חדשים שלבטח יגיעו עם הזמן", יקיר זקן סיכם עבורנו את הדברים.

מכללת עובדים ולומדים. יח"צ,
מכללת עובדים ולומדים/יח"צ

מכללת עובדים ולומדים: יצירת קשר

לפרטים נוספים אודות כל הקורסים במכללה, חייגו: 077-2042724

אתר

פייסבוק

בשיתוף מכללת עובדים ולומדים
  • עוד באותו נושא:
  • nlp
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully