וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלידה סירמיונה - להרגיש כמו באיטליה

בשיתוף סירמיונה

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 12:00

עם טעמים מיוחדים ומסקרנים, ואיכות המשתווה למקור האיטלקי, אחרי שתטעמו את הגלידה של סירמיונה, לא תוכלו לאכול אף גלידה אחרת

סירמיונה. יח"צ,
סירמיונה/יח"צ

אם אציע לכם לטעום בצל, מלפפון ועגבניות שרי, כנראה שתניחו שאני עומד לקצוץ סלט. עם זאת, יש גלידרייה מיוחדת במקום מיוחד, בה בצל, עגבניות שרי ומלפפון הם בכלל טעמי גלידה מעוררי חושים. גלידה סירמיונה בקלנסווה, היא אולי הגלידה הכי טעימה בארץ, וכנראה שרובכם לא מכירים אותה משתי סיבות: האחת, היא קיימת רק משנת 2019, והשנייה היא שהיא נמצאת בקלנסווה (ליד מושב שער אפרים, ניצני עוז, קדימה וכדומה). אולם שמה של סירמיונה כבר החל לצאת למרחקים, אחרי ש-Ynet וכן אוהד חמו, הכתב לענייני ערבים של N12, הקדיש כתבה מיוחדת למקום. אם אתם פודיז או חובבי קינוחים וגלידות, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם שלא לבקר בסירמיונה; תמצאו בה לא רק טעמים מפתיעים וייחודיים, אלא בעיקר גלידה באיכות שתגרום לכם לחשוב על הקונספט של גלידה מחדש. איך הם עושים זאת? שוחחנו עם יוסרי ואויה, הבעלים של סירמיונה, כדי להבין מה הסוד של הגלידה הכי איטלקית בישראל.

הכי קרוב לכפר באיטליה

עד לפני כמה שנים, יוסרי ואויה היה אח סיעודי בבית חולים. ב-2017 נסע יוסרי לטיול באיטליה והגיע למקום מיוחד בשם סירמיונה (Sirmione), עיר קטנטנה בצפון איטליה לחופו של אגם גארדה, עם בתים עתיקים שרק ההליכה בסמטאות העיר יכולה לגרום לכם להרגיש כאילו שאתם בסרט זר יפה במיוחד.

"אחד הדברים שמהר שמים לב אליו כשמגיעים לסירמיונה", אומר יוסרי, "הוא הגלידה האיטלקית המדהימה שיש שם. מי שיטוס לרומא או לכל מקום מתוייר אחר באיטליה, לא יימצא גלידה איטלקית בכזאת איכות. אם רוצים גלידה איטלקית איכותית באמת, אפשר למצוא אותה רק בכפרים ותיקים השוכנים באזורים ההרריים של איטליה; רק שם יש מודעות לחשיבות של שימוש בחומרי גלם איכותיים. אם מכינים סורבה למשל, אז מכינים את הכל מפירות אמיתיים, ללא תמציות ואבקות משום צורה. אם משתמשים בווניל, אז רק וניל אמיתי ממקל וניל. אם זה שוקולד, אז רק שוקולד איכותי עם אחוז גבוה של מוצקי קקאו שממיסים באידוי חם. אם זה טעם כמו פיסטוק למשל, אז טוחנים את הפיסטוק ומייצרים מחית טבעית בייצור עצמי. רק בכפרים של איטליה מקפידים על הסטנדרטיים האלה, של שימוש ברכיבים לא מעובדים ופירות בגידול עצמי. הייתי בסירמיונה לטיול קצר, אבל כל כך אהבתי את האווירה ואת הגלידה, שאמרתי שאני חייב להביא משהו כזה לארץ.

סירמיונה. יח"צ,
סירמיונה/יח"צ

כמו בגלידה האיטלקית האמיתית, גם אני לא עשיתי קיצורי דרך: חזרתי לארץ, ולמדתי במכללת השף, ולאחר מכן בדנון; למדתי הנדסת מזון, טכנולוגיות בישול וכדומה, כדי שהגלידה תהיה מדויקת. רציתי ליצור גלידה עם איזוני טעמים מושלמים. כמעט בכל טעמי הגלידות שלנו אנחנו לא מוסיפים סוכר, אך הגלידה בכל זאת מתוקה וטעימה, היות ובשמנת ובחלב יש סוכר, וכן בבישול של הפירות נוצר סוכר. הסוכר הטבעי הזה מספיק כדי לגרום לגלידה להיות טעימה ומתוקה, מבלי שנצטרך להוסיף סוכר (כך הגלידה שלנו אגב מתאימה לחולי סכרת). רק בטעמים שוקולד או וניל אני מוסיף מעט סוכר, אבל סוכר פרי טבעי ולא סוכן לבן".

מאיפה אתה מביא את הרעיונות לטעמים?

"אנחנו משפחה של חקלאים", אומר יוסרי. "כל הירקות והפירות בהם אני משתמש, הם פירות וירקות שאנחנו גידלנו במשקים שלנו. בגלל שאנחנו משתמשים בסחורה כל כך טרייה, הישר מהאדמה לפס הייצור, הגלידה יוצאת טעימה יותר. לפעמים אנחנו אוהבים 'להשתגע' קצת עם הגלידות, ולהשתמש במה שהאדמה נותנת לנו. יש לנו גלידה בטעמי תבלינים כמו מרווה, זפרן, זעתר. הכל בהתאם לתנובת האדמה. אם נגמר הזפרן למשל? אני עושה בטעם קינמון. נגמר הקינמון? עושה גלידה בטעם תבלין הל. לגבי פירות, נכון לעכשיו אנחנו מגדלים תות, גויאבה, מנגו, למון, מלון ועוד כמה פירות וירקות, ומכינים איתם גלידות נפלאות.

"אני אוהב לעשות גם גלידות ניסיוניות. המצאתי למשל גלידה מעושנת, עם בטטה מעושנת או אננס מעושן. אני בינתיים לא נתקלתי באף מקום בעולם בגלידה מעושנת, ולדעתי זו המצאה שלי. כמו כן, אנחנו עושים גלידות לחגים ומועדים. ברמדאן למשל, אנחנו עושים גלידה מיוחדת בטעם תמרים ואגוזי מלך, כי זה משהו שנהוג לאכול בערב ברמדאן. ביום העצמאות של מדינת ישראל עשינו גלידה בטעם שרי ובזיליקום, כי עגבניות שרי הן המצאה ישראלית כידוע. יש כאן מגוון טעמים, חלקם אקזוטיים במיוחד ונועדו להרפתקנים יותר, וחלקם יותר מסורתיים, ובכל מקרה, כולם מפירות וירקות טריים וכולם טעימים מאוד".

סירמיונה. יח"צ,
סירמיונה/יח"צ

מה אתה יכול לספר על החוויה של המקום?

יוסרי: "פתחתי את הגלידרייה בכוונה במקום מעט פנימי בכפר, כי אני רוצה שאנשים יתאמצו מעט כדי להגיע, זה הופך את החוויה למיוחדת יותר, כמו באיטליה, שרק בהרים הרחוקים אפשר למצוא גלידה איטלקית אמיתית. מעבר לכך, העסק הזה הוא עבור ההנאה של לראות אנשים מגיעים, מתחברים ואוהבים גלידה. זו חלק מהסיבה שאני לא עושה משלוחים למשל. לא מעניין אותי למכור הרבה: אני רוצה לראות את ההנאה של אנשים כשהם אוכלים. יש אנשים שגילו את הגלידה שלי ובאים כל שבוע כדי לאכול ולקחת הביתה".


סירמיונה נמצאת בקלנסווה, מרחק של שתי דקות נסיעה מהכניסה לכפר. לפרטים ניתן להתקשר לטלפון 0535000814 או להיכנס לעמוד הפייסבוק של המקום.

בשיתוף סירמיונה
  • עוד באותו נושא:
  • גלידה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully