וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דואט תכנון ועיצוב פנים" - מעצבות הפנים שהייתם חולמים שיעצבו לכם את הבית

בשיתוף דואט תכנון ועיצוב פנים

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 11:53

בחירה של מעצבי פנים אינה דבר של מה בכך, כאשר החשש העיקרי הוא כי בשיפוץ יודעים היכן מתחילים, אבל לא יודעים איפה מסיימים בכל הנוגע לפרקטיקה, לנראות הסופית ולמחיר

תכנון ועיצוב פנים לדירת 3.5 חדרים ברמת גן.. סוזי לוינסון,
תכנון ועיצוב פנים לדירת 3.5 חדרים ברמת גן/סוזי לוינסון

משרדים לעיצוב פנים או אנשי מקצוע עצמאיים בתחום ניתן למצוא בכל פינה, אולם מי שהציבו את עצמן במרכז הבמה כאוטוריטה בתחום, בזכות ראייה מרחבית יוצאת דופן, הן קלאודיה ויסברג ליבנה ויעלי לוי קופל, הבעלים של משרד הבוטיק "דואט - תכנון ועיצוב פנים". אם עד היום הייתם בטוחים כי עיצוב של דירה חדשה הוא בור בלי תחתית, קלאודיה ויעלי מוכיחות הלכה למעשה כי אפשר לעצב גם אחרת. רוצים לדעת כיצד? קפצו אל תוך הכתבה הבאה.

דואט: נמצאים אתכם עד שתרגישו בבית

"דואט-תכנון ועיצוב פנים" הוא אחד ממשרדי עיצוב הפנים הכי נחשבים כיום בישראל. מי שמנהלות את המשרד הן קלאודיה ויסברג ליבנה ויעלי לוי קופל, שתי נשים חכמות ויצירתיות, וביחד הן מביאות את כל הניסיון שצברו בתחום, כאשר בתהליך נוח ונעים הן מפרקות לגורמים את כל הקשיים והמכשולים שיכולים לצוץ בדרך, עד לתוצאה הסופית והגשמת חלומם של רבים.

המוטו של קלאודיה ויעלי בתהליך העבודה מולן הוא: "אנחנו מלוות אתכם עד שתרגישו בבית", ובכל הנוגע לשתי נשות המקצוע הללו לא מדובר בעוד קלישאה, אלא ברזומה שהולך לפניהן בכל הנוגע לניהול של פרויקטים גדולים ומורכבים בדירות ובבתי יוקרה בארץ.

בחוכמה רבה השתיים חילקו את "דואט" לשני משרדים, כך שיעלי לוי קופל מנהלת הסניף של "דואט" באזור המרכז והשרון, בעוד שקלאודיה ויסברג ליבנה מנווטת את המשרד שנמצא באזור מודיעין וירושלים, כך שיוכלו לתת מענה נוח ומהיר לקהלים מכמה אזורים שונים בארץ.

תכנון ועיצוב פנים לבית בצורן. קלאודיה ויסברג ליבנה,
תכנון ועיצוב פנים לבית בצורן/קלאודיה ויסברג ליבנה

עם דואט לא תחששו עוד משיפוץ הבית או המשרד

"אנשים חוששים מתהליך השיפוץ, ובצדק רב. לא פעם הגיעו אלינו לקוחות שנכוו קשות מעבודות שביצעו להם, ומעבר לבזבוז הזמן ולנזק הכספי שאותו שיפוץ גבה, עיקר הצער היה בהקשר של החלום הגדול שעליו הם חלמו שהתנפץ לו לרסיסים.

"הדבר החשוב ביותר שחובה לעשות לפני שיוצאים למסע של עיצוב הבית, הוא לדאוג שהתוצאה הסופית תהיה זהה בדיוק מושלם לתכנון המוקדם, בלי אם ובלי אבל, ולא להשאיר שום דבר ליד המקרה. לכן, תוכנית העבודה חייבת להיות מסודרת מא' ועד ת', ומתחילים בתקציב- אם באמצע העבודה אין ברירה וצריך לחרוג מהתקציב, זה מעיד כי התכנון המוקדם היה קלוקל.

"זה נכון גם בכל הנוגע ללוחות הזמנים, הרי בזמן שיפוץ גדול, בני הבית צריכים למצוא לעצמם מקום מגורים חלופי, ולעיתים מדובר בשבועות ארוכים, כך שכל עיכוב בלוחות הזמנים הוא בלתי מתקבל על הדעת מהצד שלנו, לכן אנחנו לא יוצאות לפרויקט לפני שסימנו את אבני הדרך, כך שלא נסטה מהן", סיפרה קלאודיה על תפיסת העולם של "דואט".

תכנון ועיצוב פנים לדירת 6 חדרים ברמת השרון. עידן גור,
תכנון ועיצוב פנים לדירת 6 חדרים ברמת השרון/עידן גור

מילת המפתח: תכנון מקדים ונכון

בשיעור הראשון בדרך לתואר במנהל עסקים, מלמדים שבכל הנוגע לפתיחה של עסק שאליו צריכים להגיע לקוחות, המילים החשובות ביותר הן מיקום, מיקום ועוד פעם מיקום. בכל הנוגע לשיפוץ ולעיצוב פנים, המילים החשובות הן תכנון, תכנון ועוד פעם תכנון.

יעלי הוסיפה ופירטה על הטעויות שעושים במהלך פרויקט, וכיצד היא וקלאודיה מבטלות זאת לחלוטין:

תכנון מדוקדק של התקציב - "הבעיה מתחילה כאשר יוצאים לדרך עם חלוקה מסודרת ושקולה של הסכום לשיפוץ או הבנייה של הבית, אבל תוך כדי התהליך צצים רעיונות חדשים ואז נופלים לבור אמוציונלי ורוצים להוסיף עוד ועוד.

"התוצאה של זה היא הרסנית, כי בלי לשים לב חורגים מהתקציב ונותר חור בחשבון הבנק, או שלא פעם קורה שלא נשאר מספיק כסף עבור מוצרים משלימים, כמו תאורה, ריהוט ופרטי סטיילינג. כאשר הולכים לאיבוד בכל הנוגע לתקציב, לא פעם, זה יכול להשפיע גם על איכות החומרים בהם עושים שימוש, לכן התקציב חייב להיות ברור מראש, בלי לחרוג ממנו רק בגלל התלהבות ויצרים".

התאמת התכנון המקדים לצרכים המבוקשים - "כל מעצב פנים טוב יודע, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. לכן כחלק מהשלב המקדים אנחנו עורכות שיחה עם בעלי הדירה או הבית, ושואלות אותם את כל השאלות החשובות, על הפרטים הגדולים והקטנים, על האופי של בני הבית, התחביבים שלהם, האהבות והחלומות, כך שנוכל לקחת את כל אלו ביחד ולהכניס אותם אל תוך שלם אחד גדול ומפרה.

"למשל, אם בני הבית אוהבים את השקט והפרטיות שלהם, חלונות הבית יהיו בהתאם, או אם אחד מבני הבית מנגן על כלי מוזיקלי מסוים, נדאג שיהיה חלל מתאים מבחינת בידוד אקוסטי בחדר המוזיקה. בלי שלב השאלות המקדימות, לא נוכל להתקדם הלאה בפרויקט, לכן זה שלב חשוב ביותר".

שימוש בהדמיות תלת מימד - "השלב הזה נחוץ על מנת להמחיש לבעלי הבית את התכנון והעיצוב באופן מציאותי, בלי הצורך לדמיין כיצד הכל יראה, או לנסות להבין דרך תכניות ושרטוטים כיצד הבית יראה בסיום התהליך, מבחינת הגודל של החללים השונים, הריהוט, הצבעים והחומרים. ההדמיות הללו עוזרות לנו למקד את המטרה, ולכוון אותנו בשלב שבו צריך לגשת אל החנויות ולרכוש את הפריטים השונים".

תכנון לוחות הזמנים - "השלב הזה נעשה בשיתוף פעולה עם קבלן בשטח. כך שנוכל להנחות את הלקוחות לגבי מועד גביית התשלומים, רכישה של ריצוף, אריחים וכלים סניטריים, קנייה של מטבח, רהיטים וכד', ובנוסף שאפשר יהיה לתאם את הזמן בו בני הבית יתגוררו במקום אחר, עד לסיום העבודות".

תכנון ועיצוב פנים לדירת פנטהאוז בירושלי. עידן גור,
תכנון ועיצוב פנים לדירת פנטהאוז בירושלים/עידן גור

ההבדל בין מעצבת פנים לסטייליסטית

אנשים רבים נוטים לבלבל בין תפקידה של מעצבת הפנים לבין עבודה של הסטייליסטית, קלאודיה עשתה עבורנו סדר בדברים: "ההבדל הוא משמעותי, לסטייליסטית אין שום נגיעה בשינוי המבנה של הדירה או בתכנון שלה. עיקר העבודה שלה הוא "להלביש" מחדש את החלל, כך שהיא יכולה לבחור את הריהוט, טפטים, חיפויי קיר, תאורה וכד'.

"לעומת זאת, מעצבות פנים עוסקות גם בתכנון מחדש של החלל וגם בסטיילינג עצמו. אנחנו מזיזות קירות ומלבישות אותם, ממקמות נקודות של אינסטלציה וחשמל, מתכננות את מיזוג האוויר ואת שאר המערכות בבית.

"על מנת להמחיש את ההבדלים בצורה טובה יותר, אני אספר על חדר הרחצה. סטייליסטית תיכנס אל חדר רחצה קיים ותשנה בו את ארון הכיור, את המראה שמעל הכיור, את התאורה והאביזרים, ואילו מעצבת פנים תשנה את מיקום הכלים הסניטריים בצורה חכמה, כך שחדר הרחצה יהיה יותר נוח ויעיל, למשל הזזה של האסלה, שמצד אחד יהיה יותר מקום לרגליים, ומצד שני אפשר יהיה להכניס לחלל ארון כיור גדול יותר. או הפיכת האמבטיה למקלחת, כולל שינוי סוג האינסטלציה כדי שיתאים למקלחת החדשה. לאחר מכן אפשר יהיה לגשת לבחירה של האריחים, התאורה ושאר האביזרים".

קלאודיה ויסברג ליבנה ויעלי לוי קופל. יח"צ,
קלאודיה ויסברג ליבנה ויעלי לוי קופל/יח"צ

דואט: יצירת קשר

עולם עיצוב הפנים לעולם אינו עומד במקום, והמהפכה שאנו רואים בתחום הנדל"ן בשנים האחרונות משפיעה גם על עיצוב הבתים והמבנים השונים. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בעבודה מול "דואט-תכנון ועיצוב פנים", הוא שאל הפרויקט שלכם תיגשנה שתי מעצבות אשר מחדדות ומשלימות האחת את השנייה בדרך לתוצאה סופית שונה וייחודית לכל פרויקט.

לפרטים נוספים, צרו קשר:

קלאודיה ויסברג ליבנה, משרד באזור מודיעין וירושלים: 052-4236968

יעלי לוי קופל , משרד במרכז ואזור השרון: 050-3647790

אתר

פייסבוק

בשיתוף דואט תכנון ועיצוב פנים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully