וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים לעסוק בעיצוב אופנה? "סיטם - בית ספר לאופנה" בניהולה של לטיציה דלה רוקה יספק לכם את הכלים

בשיתוף סיטם

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 10:30

עיצוב אופנה הוא תחום נוצץ ומרתק, ולכן זה לא פלא שכיום אנשים רבים מעוניינים לעסוק בו. בבית הספר לאופנה "סיטם" ילמדו אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לעסוק בתחום, בשיטה ייחודית שלא רק תחסוך לכם זמן, אלא גם תאפשר לכם לבצע עבודה מדויקת ואיכותית יותר

סיטם. אלי טלה,
סיטם/אלי טלה

את דרכה המקצועית התחילה לטיציה דלה רוקה כבר בגיל 14, אז למדה את תחום האופנה בבית ספר מקצועי באיטליה. "בעבר בתי הספר התיכונים היו מתמקדים לא רק בבגרויות, אלא גם בהקניית מקצוע", היא מספרת. "תמיד אהבתי עיצוב אופנה, אז בחרתי במסלול הלימודי הזה וגם עשיתי התמחות בהמשך. בגיל 23 כבר התחלתי לעבוד בתחום באופן מקצועי".

לפני כ-40 שנים עלתה דלה רוקה ארצה, ועל אף שבמרוצת השנים עשתה תואר בפסיכולוגיה ולמדה מגוון תחומים נוספים, כמו למשל רפואה סינית, תמיד חזרה לתשוקה האמיתית שלה - עולם האופנה. "למדתי דברים אחרים בשביל הכיף, אבל תחום האופנה תמיד היה בעדיפות הראשונה אצלי", היא מסבירה.

"הבנתי שהשיטה מאוד מעניינת אותי"

מקור שיטת "סיטם" הוא בעיר פדובה שבאיטליה - שם שוכן בית הספר המרכזי, לו שלוחות רבות ברחבי העולם. לפני כ-25 שנים, פנו הבעלים של בית הספר לשגרירות איטליה במטרה למצוא מעצבת איטלקיה מנוסה, מאסטרית בתחומה, אשר תשמש כנציגות של שיטת "סיטם" בארץ. "אני מוכרת בתחום, אז פנו אליי ושאלו אותי אם אני מעוניינת ללמוד על בית הספר והשיטה", נזכרת דלה רוקה, "קיבלתי חומרים והסברים על סיטם והבנתי שהשיטה מאוד מעניינת אותי, אז קבענו פגישה בארץ, שהמטרה שלה הייתה לבדוק את רמת הידע שלי ולאפשר לי לשמוע עוד על הנושא".

הפגישה, אשר עברה בהצלחה, הכינה את השטח עבור דלה רוקה להעברת הידע גם בארץ - וכך התחילה להכשיר תלמידים ומורים אחרים בשיטת "סיטם". בתקופה זו, החזיקה דלה רוקה בסלון כלות בו יצרה בעיקר שמלות כלה, עד שלפני כשש שנים, החליטה להתמסר ללימוד השיטה באופן בלעדי והקימה את בית הספר "סיטם" ברמת גן, בסמוך לתחנת סבידור מרכז. פרט לבית הספר בארץ, אחראית דלה רוקה גם לסניף בקפריסין, המנוהל על ידי מורה שהתלמדה אצל דלה רוקה בעבר. "אני נוסעת לשם מדיי פעם לראות את התלמידים ולראות שהכל מתנהל בצורה תקינה", היא מספרת.

סיטם. שחר אליאסי,
סיטם/שחר אליאסי

שיטה ייחודית

דלה רוקה מסבירה כי כל שיטות התדמיתנות בתחום עיצוב האופנה בעולם נגזרות משיטה אחת: שיטת מילר. "זו שיטה נכונה, טובה ומצוינת, אבל היא מלאה בנוסחאות שדורשות חישובים, ולא רק שזה גורם לכל התהליך לארוך הרבה זמן, זו גם קרקע פורייה לטעויות", היא אומרת. כנראה שזו הסיבה לכך שבשנת 1946, פיתחו בני הזוג פדובני, אשר היו ידועים בעולם האופנה, מעין סרגל שהכיל את התוצאות של כל הנוסחאות לפי המידות שאנו מכירים כיום - וכך הפכו לחלוצים של השיטה בעולם. "התוצאה הייתה שבמקום להכין גזרה ב-40 דקות בשיטת מילר, היום אפשר לעשות את זה בשש דקות בשיטת סיטם", מסבירה דלה רוקה. "זו פשוט שיטה מהירה ומדויקת יותר, כי אין הרבה חישובים ואין מקום לטעויות".

בתחילה, לימודי שיטת "סיטם" היו מיועדים רק לבוגרי לימודי השיטה הקלאסית, אך כאשר דלה רוקה הקימה את בית הספר בארץ, היא החליטה לפתוח אותו לציבור הרחב. "רציתי שכל מי שמתעניין בעיצוב אופנה יוכל לעסוק בתחום, גם אנשים שמגיעים ממקצועות אחרים", היא מסבירה, "לא צריך לפחד לשנות כיוון בחיים, צריך ללכת אחרי הלב. בגלל זה בבית הספר שלנו, אנחנו מלמדים את הכל מאפס. אם מישהו חולם להיות מעצב אבל אף פעם לא הפעיל מכונת תפירה - בית הספר שלנו עונה בדיוק על זה".

הקורס המקצועי אורך 15 חודשים, ובסיום התלמידים שעמדו בכל הדרישות לוקחים חלק בתצוגת אופנה, בה משתתפים בין היתר גם נציגים של שגרירות איטליה. באותו מעמד, מקבלים התלמידים תעודות של תדמיתנות ותופר/ת עילית מטעם סיטם איטליה.

סיטם. דניאל דלה רוקה,
סיטם/דניאל דלה רוקה

מקצועות פרקטיים כבסיס

כשדלה רוקה אומרת שבבית הספר "סיטם" מלמדים הכל מאפס - היא מתכוונת לכך. "אנחנו מלמדים קודם כל את המקצועות הפרקטיים", היא מסבירה, "החל מתפירה, דרך תדמיתנות ופיתוח דגמים ועד לעיצוב והכנה של קולקצייה שלמה". הסיבה העיקרית לכך, לדבריה, היא שבבית הספר מעוניינים להכשיר את התלמידים לעשות הכל בעצמם, על מנת שיוכלו להיכנס לתחום גם מבלי שיש להם הון התחלתי. "אם אני רק מעצבת ולא מבינה בתדמיתנות או תפירה, למשל, אז אצטרך לשכור את השירותים של תופרת ותדמיתנית - וזה עסק יקר. אנחנו מלמדים את כל המקצועות הפרקטיים כדי שהבוגרים שלנו יוכלו לעשות הכל לבד עוד מההתחלה, וכאשר כן יוכלו להעביר חלק מהמשימות לאנשי מקצוע אחרים בהמשך, הם ידעו להנחות אותם ולבקש את הדברים הספציפיים שהם צריכים מהם".

סיטם. נופר כוכבי,
סיטם/נופר כוכבי

לא רק לימודים פרונטליים

פרט לקורס המקיף והפרונטלי, בית הספר "סיטם" מציע למתעניינים גם קורס מקוון, הראשון מסוגו בעולם, שמתמקד בתדמיתנות. "הקורס הזה מצוין עבור אנשים שיודעים לתפור והשתמשו עד היום בגזרות מוכנות של מגזינים. עם הפטנט של שיטת סיטם, הספר ושיעורי הווידאו שהתלמידים מקבלים ופתוחים להם תמיד, הם יכולים ללמוד לשרטט גזרות ולפתח אותן לפי עיצובים ודגמים אחרים", מסבירה דלה רוקה.

את הקורס יכולים התלמידים לעשות בזמנם הפנוי, ללא הגבלת זמן, ולקבל תמיכה וליווי מלאים מדלה רוקה עצמה. "תלמיד שנרשם לקורס אונליין יכול להתקשר אליי תמיד, לשאול שאלות ולשלוח לי צילומים של הגזרות כדי שאבדוק שהן תקינות", היא אומרת. בתום הקורס, זכאים התלמידים שעמדו בכל הדרישות לתעודת תדמיתנות מטעם בית הספר.

סיטם. דניאל דלה רוקה,
סיטם/דניאל דלה רוקה

דלה רוקה מבהירה כי בארץ, רוב הקורסים בתחום מתבססים על גזרות מוכנות, עם אפשרות להגדיל ולהקטין את הגזרה במידה אחת. "זה לא תדמיתנות", היא מסבירה, "תדמיתנות זה לדעת להכין גזרות גם עבור ילדים בני שנה וגם עבור מידות גדולות כמו 56 ו-58, ולפתח את הדגם לפי מה שהלקוחות מבקשים. רק איפה שמלמדים את שיטת מילר או שיטת סיטם, מלמדים גם את זה. אז מי שמעוניין לעסוק בתחום באופן רציני, צריך לחפש בית ספר שמלמד להכין גזרות בכל המידות - החל מילדים ועד לנשים מלאות, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים".

סיטם - בית ספר לאופנה

כתובת: התע"ש 3 א', רמת גן

טלפון: 052-8333904

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף סיטם
  • עוד באותו נושא:
  • אופנה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully