וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל, סדנה לטיפול בנפגעי תקיפה מינית בשיטת 12 הצעדים

בשיתוף מכללת טאותרפיה

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 17:49

על פי מחקרים עולה כי אחת מכל שלוש נשים בישראל עוברת פגיעה מינית במהלך חייה, כאשר אחת מכל חמש נשים עוברת אונס ואחת מכל חמש ילדות עוברת פגיעה מינית עד גיל 12

ד"ר אברהם מזרחי. יח"צ,
ד"ר אברהם מזרחי/יח"צ

הנתונים הקשים הללו מצביעים על מכת מדינה של ממש, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון כי מעל ל-85% מכלל מקרי התקיפה המינית מבוצעים על ידי אדם המוכר לקורבן, ורבים מהנשים שנפגעו בצורה כזו או אחרת, מעדיפות שלא להתלונן על כך במשטרה, כל אחת מסיבותיה שלה.

בשנה האחרונה קרמה עור וגידים סדנה חדשה וייחודית לנפגעות תקיפה מינית, זו המבוססת על הגישה הרוחנית לטיפול בהתמכרויות בעזרת 12 צעדים שונים, בראשותו של ד"ר אברהם מזרחי. בסדנה זו מושיטים יד לעזרה ומנסים להקל על הכאב של הנשים, ולחזק אותן על מנת שימשיכו בחייהן בגאווה ובאומץ, על כך ועוד בכתבה הבאה.

מכללת טאותרפיה: כדאי להכיר

במכללת טאותרפיה הממוקמת בצפון תל אביב נפתחה בשנה האחרונה סדנה ייחודית לנפגעות מין בשיטת 12 הצעדים. המכללה הוקמה על ידי דוקטור אברהם מזרחי, מי שבעבר היה מכור לסמים קשים, אך בזכות תעצומות נפש וכוח רצון מעוררות השראה מזרחי הצליח להשתקם, ובמהלך 29 השנים האחרונות למד, השכיל, והצליח להשפיע ולשנות את עולמם של רבים.

בין היתר, ד"ר מזרחי סיים בהצטיינות לימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, הוא מחזיק תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית, ובנוסף, הוא דוקטור מטעם אוניברסיטת אצטקה, בחוג לפילוסופיה ופסיכולוגיה, והוא מחבר הספר 12 הצעדים בדרך לבודהה.

את המכללה הקים ד"ר מזרחי בשנת 2012, ועד לשנה האחרונה היא הכילה מספר מסלולים שונים, קורס פסיכותרפיה ממוקדת התמכרויות, קורס להגברת המודעות, קורס להנחיית קבוצות טיפול ממוקדות להתמכרויות ועוד.

ד"ר אברהם מזרחי. יח"צ,
ד"ר אברהם מזרחי/יח"צ

צופית גרנט מורידה את הכובע בפני השיטה הייחודית

מי שעברה גם היא את סדנת 12 הצעדים במכללת טאותרפיה היא צופית גרנט, על כך היא סיפרה: "לפני ארבעה חודשים קרה לי נס, כך אני מגדירה זאת ואני לא היחידה. הגעתי למכללה לטאותראפיה של ד"ר אברהם מזרחי, הצטרפתי לקורס של "12 הצעדים", השיטה הרווחת והטובה ביותר בעולם לטיפול בהתמכרויות על כל סוגיהן, סמים, אלכוהול, אוכל, יחסים חולניים וכו'.

הגעתי בעיקר ללמוד את השיטה, ומשום שבעשייה שלי אני פוגשת כל כך הרבה תחלואים שטוב לי לרכוש כל ידע אפשרי, כדי לדעת לאן לכוון אנשים. באתי ללמוד, להשקיף ובעיקר להתבונן מהצד כשיש בתוכי ידיעה שרוב הסיכויים שלא אמצא את עצמי שם. אז זהו, שלא רק שמצאתי את עצמי וגיליתי את הפגמים שלי על כל תפארתם, גם עברתי שם דרך מאתגרת ומעניינת. פגשתי אנשים מופלאים שמצאו את הכוח והאומץ לשתף בחולשתם, פגשתי מורי דרך מיוחדים במינם שמביאים לתוך הקבוצה הכלה וסבלנות, ידע וניסיון גם מהמקומות הקשים שהם חוו וגם מהידע הלימודי.

פגשתי את אבי שהוא לא פחות ממנהיג מחונן, עתיר ידע, פתוח, מלא הומור וטוב לב שאין כדוגמתו, פגשתי אנשים שבחרו בחיים ונלחמים יום יום בהתמכרות שלהם. פגשתי אנשים שכולם יודעים מי אני ומה אני, ובכל זאת חרדים באופן אמיתי לפרטיות שלי ונוסכים בי ביטחון ותחושה של הכל בסדר, מה שאומרים כאן נשאר כאן, אל תדאגי, ולא הייתי המפורסמת היחידה שם".

גישת 12 הצעדים לטיפול בנפגעי תקיפה מינית

בשנה האחרונה התווספה למכללה סדנה חדשה, ובמקביל לד"ר מזרחי מנהלות אותה שתי מנחות המשלימות אחת את השנייה. רנטה בינו, מכורה נקייה, שהיא עובדת סוציאלית קלינית וטאותרפיסטית, ולבנה אלמקייס, טאותרפיסטית, וקצינה לשעבר בשב"ס, שם ניהלה אגף של עברייני מין.

על מהות הסדנה, ד"ר מזרחי הסביר: "גישת 12 הצעדים לטיפול בנפגעי תקיפה מינית נולדה מתוך עולמם של המכורים, כאשר כולם חוו פוסט טראומה מורכבת, חלקם הגדול עבר פגיעות מיניות, הטרדות ואלימות מינית גם כן. המטרה של הגישה הזו היא לתת מענה לסיפור של הטראומה, וביצענו התאמות בזכות רנטה בינו ולבנה אלמקייס, שמעבר לעובדה שהן בוגרות קורס טאותרפיה שלומדים במכללה, הן נפגעות מין בעצמן. ביחד איתן גיבשו שפה חדשה וייחודית, כזו שמגיעה מאישה לאישה, ואותה אנחנו מעבירים לנשים אחרות שחוו פגיעה מינית.

מטרת העל של הסדנה היא לחבר את הנשים בחזרה לעצמן, וניתן לעשות זאת על ידי 12 צעדים. שם יש מפגש כואב עם הטראומה, כאשר אנחנו לוקחים את הטראומה והופכים את הכאב לעוצמה, תוך כדי תהליך הדרגתי ומסודר בו עוברים משוכה אחת אחרי השנייה".


12 הצעדים הנלמדים בסדנה הם:

☑כניעה.
☑אמונה.
☑התמסרות.
☑הסיפור.
☑שיתוף, התוודות, פתיחות, הסרת המסכות.
☑נכונות, אותנטיות, פעולות שלא נוחות לי, התמסרות לתוצאות.
☑ענווה.
☑בקשת סליחה (צעדים 8 ו 9)
☑אהבה כל יום מחדש.
☑מדיטציות ותפילות.
☑נושאות את הבשורה.

הסדנה אורכת כשנה, ובכל שבוע ישנו מפגש בן שלוש שעות. בחלק הראשון של המפגש לומדים את השפה הייחודית, ובחלק השני נעשית עבודה טיפולית. בכל סדנה יש עד 15 נשים, והן מועברות על ידי רנטה בינו ולבנה אלמקייס בלבד.

לבנה אלמקייס סיפרה על הדבר שמניע אותה בסדנה הזו: "במשך 30 שנה עבדתי בשירות בתי הסוהר, כאשר ב- 15 שנים האחרונות ניהלתי אגפי כליאה מהקשים ביותר, שם היו עברייני מין, סוחרים ומכורים לסמים, רוצחים ואחרים.

מאות אסירים עברו בדרכי, למדתי מהם המון, גיליתי מה יכול להניע אדם לעשות פשעים כה חמורים, ובמקביל הבנתי לאחר עבודה קשה ולמידה אין סופית, איך לגרום לנפש לשחרר את הכעסים, לצאת לשחרור עצמי.

שמתי לעצמי מטרה, לעשות שימוש בניסיון החיים שלי ובידע שרכשתי לאורך השנים, בכדי לעזור לכל אותם אנשים שמבקשים עזרה, לכל אותן נשים צעירות ובוגרות שסוחבות איתן כאב שהן לא אשמות בו".

ד"ר אברהם מזרחי. יח"צ,
ד"ר אברהם מזרחי/יח"צ

סדנת 12 הצעדים לטיפול בנפגעי תקיפה מינית: יצירת קשר

למדנו מד"ר אברהם מזרחי כי על הפרק מתוכנן גם פתיחה של סדנה לגברים שנפגעו מינית, על כך ועל פעילויות נוספות במסגרת מכללת טאותרפיה אנחנו נמשיך לעקוב ולדווח.

לפרטים נוספים אודות הסדנה לנפגעות תקיפה מינית, ניתן להתקשר:
03-7788766

אודות הסדנה

אתר המכללה

אודות ד"ר אברהם מזרחי

בשיתוף מכללת טאותרפיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully