וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשת חיל מי ימצא: קורס גלישה בקונספט חדשני לנשות המגזר הדתי

בשיתוף גולש עם כיפה

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 15:20

על פרויקטים של קורסים ובתי ספר לגלישה וספורט ימי בטח שמעתם לא מעט, אבל פרויקט ייחודי כמו 'גולשת חיל' ספק אם הכרתם; מדובר בפרויקט חדשני ומרגש, שמטרתו להעצים נשים, ולהנגיש ספורט ימי לנשות המגזר הדתי

קורסי גולש עם כיפה באשקלון אצל איתן פיטר במועדון Back Wash. איתן פיטר,
קורסי גולש עם כיפה באשקלון אצל איתן פיטר במועדון Back Wash/איתן פיטר

גלישה היא החופש האולטימטיבי. תפיסה של גל טוב נותנת הרגשה של ניצחון האדם על הטבע, לא פחות. אולם למרות שגלישה היא פעילות כיפית ומתאימה לכולם ולכולן, נשים מן המגזר הדתי על פי רוב נמנעות מכך. למרות שאין איסור הלכתי המונע מנשים לגלוש, נשים רבות מרגישות שלא בנוח, מרגישות שאולי להן זה אסור, בין אם בגלל מראית עין, בגלל חליפת הגלישה הלא צנועה כביכול, ובין אם נשים מן המגזר שפשוט מעדיפות שלא להתבלט. משום כך, המיזם "גולשת חיל", שנועד להנגיש גלישה וספורט ימי לנשים, כחלק מבית הספר לגלישה "גולש עם כיפה", הוא מיזם מסקרן, פורץ דרך ובמידה מסוימת מהפכני.

כדי להבין מהיכן הגיע הרעיון המיוחד הזה, כדאי שתכירו את גילאור דמרי, שהקים את "גולש עם כיפה". גילאור שגדל בעתניאל למשפחה דתית עם עוד שמונה אחים ואחיות, ואבא שלו הוא אף ראש המועצה של הר חברון. שוחחנו איתו כדי לשמוע מהיכן הגיעה האהבה שלו לים, כיצד הוא מקדם פרויקטים של הנגשת ספורט ימי למגזרים חדשים, ואיך הוא הגיע לרעיון של הפרויקט המיוחד 'גולשת חיל'.

גילאור דמרי. אבי וולויץ,
גילאור דמרי/אבי וולויץ

עתניאל פינת סרי לנקה

"גדלתי במשפחה דתית, ולא היינו הולכים לחופים מעורבים מכיוון שזה אסור הלכתית", אומר גילאור ."משום כך, כשהיינו רוצים ללכת לים, היינו הולכים לחוף לא מוכרז שאין בו מציל. כילד לא ידעתי שום דבר על הים, ולא ידעתי על הסכנות הרבות שבו. בגיל עשר קרה לי מקרה שנכנסתי לתוך זרם מים חוזר שסחף אותי וכמעט טבעתי; אני זוכר שפשוט נמשיתי החוצה מהים על ידי אבא שלי. המקרה הזה גרם לי להתרחק מהים, עד שהגעתי לתיכון והחלטתי להתמודד עם האתגר הזה: עשיתי קורס צלילה באילת ושברתי את הפחד, ואז התחלתי להתחבר שוב לים.

"אחרי חמש שנים של שירות צבאי, השתחררתי והחלטתי לטוס לסרי לנקה כדי לגלוש; גרתי חודשיים באותו חוף, ולראשונה בחיי למדתי גלישת גלים והתאהבתי בים. שם הבנתי כמה הספורט הימי הוא מרתק ומאתגר ופשוט כיף לא נורמלי, התאהבתי בזה מיד".

איך הגעת למסקנה שאתה רוצה לעסוק בתחום הזה?

"כשחזרתי לארץ מסרי לנקה, ראיתי שאף אחד לא מציע את התחום של ספורט ימי למגזר הדתי; רציתי לפתוח סדנאות לנוער דתי כדי ללמד אותם את מה שאני לא יכולתי ללמוד כילד: איך מצד אחד להיזהר מהים, אבל מצד שני ליהנות ממנו באמת. כדי לעשות זאת, יצרתי שיתופי פעולה עם מספר בתי ספר לגלישה, ופתחתי קורסים לגלישה עבור המגזר הדתי, תחת המטריה של 'גולש עם כיפה'. המטרה שלי הייתה להנגיש את התחום לקהל הדתי שיש לו את הרצון ללמוד לגלוש, לצלול, לעשות קייט סרפינג ועוד; רציתי שהם ידעו מהם הערכים החשובים להם וידעו לכבד אותם. אין סיבה שספורט ימי יהיה טאבו עבורם בגלל שבתי ספר בתחום עובדים בצורה מעורבת של נשים וגברים יחד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גולשת חיל. ירדן כהן,
גולשת חיל/ירדן כהן

דתיים על הגלים

אז איך עושים את זה?

"בהתחלה הלכתי לכל מיני מועדוני גלישה בארץ, והבאתי אליהם לקוחות מהמגזר הדתי. ב-4 השנים האחרונות, נבנה בגולש עם כיפה בית חם לקהילת אוהבי הים מן הציבור הדתי. כל הפעילות שלי עד היום נעשית בשיתוף פעולה עם המועדונים בארץ. בשנה האחרונה התפתחתי גם לצלילות, גלישות רוח, קיט סרפינג וצלילה חופשית".

ספר לי על הפרויקט המיוחד שיצרת 'גולשת חייל'?

"הפרויקט הזה התחיל בעונה האחרונה והוא מיועד לקהל של נשים דתיות, אימהות ובנות שרוצות ללמוד את התחום של ספורט ימי; היה לי חשוב להנגיש את זה לקהל שלא התייחסו אליו עד היום. התגובה של הקהל לפרויקט מדהימה. מי שמעבירה את ההדרכות, היא גולשת מקצועית מהטובות בארץ, חרדית-אמריקאית שהגיעה מקליפורניה, ומנהלת את מועדון Surf it בשלוש השנים האחרונות. המיזם היה מאוד מוצלח בעונה האחרונה, והמון בנות ואימהות הגיעו יחדיו ליהנות מהים בדרך שבמובן מסוים לא הייתה זמינה עבורן בעבר".

הבנתי שאתה מתכנן גם שיתוף פעולה מעניין עם ארגון 'אקסטרים גירלז'?

"לאחרונה יצרתי שיתוף פעולה ביחד עם דניאל שמעוני, היזמת והמקימה של ארגון אקסטרים גירלז. בעוד גולשת חיל מתמקדת בנערות מן המגזר הדתי, אקסטרים גירלז מיועד לכולן: נשים חרדיות, ערביות, דרוזיות וחילונית. מתברר שנשים פשוט מעדיפות ללמוד גלישה עם נשים; הרבה יותר כיף להן ביחד ואנחנו רואים את זה בשטח. לכן המטרה היא קבוצה סגורה לנשים בלבד על טהרת העצמה נשית. עד היום 'אקסטרים גירלז' עסקו בעיקר בצלילה וגלישת סקי וסנובורד. וכשאני חברתי אליהם, הבאנו את הבשורה של גלישת גלים".

לשבור את תקרת הזכוכית

יש כאן מטרה חברתית?

"אני מבחינתי נמצא בתחום של אימפקט אינווסטמנט, כלומר עסקים חברתיים: עסקים שהם אמנם למטרת רווח, אבל באים לעשות טוב בעולם. כבר שלוש שנים שאני מקבל סיפוק אדיר מהעשייה שלי. לראייה, ניפוץ תקרת הזכוכית מצידן של המוני נשים דתיות שרצו להיכנס לתחום הספורט הימי, אבל לא הרגישו בנוח ועכשיו יש להן את האפשרות.

גם הפרויקט עם 'אקסטרים גירלז' הוא עבורי עולם ומלואו, האפשרות לתת לנשים להביע את עצמן בקבוצה על טהרת העוצמה הנשית, האחדות והחיבור ביניהן לבין הים, כל זה יוצר תחושה של משהו גדול שקורה כאן כי זה לא רק פאן, זה מפתח את האישיות ונותן להן המון כלים לחיים - וזה ממלא אותי כל יום מחדש".

גולשת חיל. ירדן כהן,
גולשת חיל/ירדן כהן

לסיכום, אין ספק כי גילאור והפרויקטים השונים והמרגשים שלו 'גולש עם כיפה' ו-'גולשת חיל' מביאים בשורה חדשה ומרעננת לציבור הדתי והנשי שאוהבים את הים ורוצים לקחת חלק בספורט הימי. רוצים לדעת עוד ולהצטרף לקבוצות הלימוד השונות? אתם מוזמנים להיכנס לאתר של גולש עם כיפה שם תמצאו את כל המידע בנושא. שווה להציץ גם בפייסבוק של גולש עם כיפה או לעמוד האינסטגרם. מי שרוצה, יכולה להצטרף לקבוצה של "גולשת חיל". פרטים נוספים בטלפון 0534938239.

בשיתוף גולש עם כיפה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully