וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרונה אמרניאן: מאמנת NLP וגשטלט שכדאי לכם להכיר

בשיתוף שרונה אמרניאן

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 13:55

במסגרת כתבות מערכת "הנבחרים" על אנשי המקצוע המיוחדים ביותר, הפעם בחרנו להעניק את הבמה לשרונה אמרניאן, מאמנת אישית עם סיפור אישי מרתק מאחוריה

שרונה אמרניאן. יח"צ,
שרונה אמרניאן/יח"צ

על פי הערכות, בשנים האחרונות בישראל צמחו אלפי מאמנים אישיים חדשים, כאשר מרביתם עושים שימוש בשיטת ה-NLP. מדובר בשיטת אימון שהוכחה כיעילה ביותר, כיוון שהיא מעניקה כלים חשובים בכל הנוגע להעצמה של הביטחון האישי, ולתחילתו של שינוי שמבקשים לעשות בחיים.

שרונה אמרניאן, בת 50, היא אחת ממאמנות ה-NLP המוערכות בישראל, ובחוכמה רבה שרונה ידעה כי על מנת לעזור לכמה שיותר אנשים לממש את הפוטנציאל הגלום בהם, היא חייבת להיעזר בגישה וסגנון עבודה נוספים, כך שתוכנית האימון שלה תהיה יעילה במיוחד. לכן, אל ארגז הכלים המשמש אותה בעבודתה, שרונה הוסיפה את פסיכולוגיית הגשטלט.

מפיק מטעם המערכת שוחח עימה. הוא נדהם לגלות כי עד לפני מספר שנים, שרונה עצמה לא ידעה כי היא אוגרת בתוכה חסמים מיותרים רבים, אך באומץ רב הצליחה לעשות שינוי אישי מדהים. בעזרת התובנות שצברה, ובזכות הניסיון האישי שלה והכלים איתם היא עובדת, היא מצליחה כיום לסייע לאנשים לבצע שינוי בחייהם, על כך ועוד בראיון הבא.

שרונה אמרניאן: הרגע שבו החיים השתנו

אם לפני עשור הייתם מספרים לשרונה אמרניאן כי יום אחד היא תהיה מאמנת אישית, סביר להניח שהיא הייתה צוחקת ומבטלת את המחשבה הזו במשפט שהיה כל כך אופייני לה דאז, "אין לי זמן לנשום, בטח שלא להשקיע בלימודים, אני שקועה כל כולי בעבודה".

מאז שחרורה מצה"ל שרונה חיה ונשמה את עולם התיירות, ולאורך השנים ביצעה תפקידי מפתח רבים בכמה מהחברות הגדולות ביותר בתחום זה בישראל. בין היתר, שרונה התמקדה בהפקה של אירועים וכנסים, ועבדה מול ארגונים גדולים בארץ ומחו"ל בכל הנוגע לאלו.

היה זה דווקא קידום נוסף שקיבלה במסגרת העבודה, שבסופו של דבר הוביל את שרונה אל עולמות האימון האישי: "באחד מן הימים קיבלתי קידום במקום העבודה שלי, ובמסגרתו הייתי אמורה להקים מחלקה חדשה ולנהל צוות של עובדים, כאשר רוב רובם של האנשים באותה המחלקה היו מבוגרים ממני בכמה שנים טובות, וותיקים ממני ועם ניסיון גדול בעולם התיירות.

על מנת לעשות את התפקיד בצורה הטובה ביותר, הרגשתי שאני זקוקה למספר כלים שיעזרו לי להתמודד טוב יותר עם האתגר, ולדעת להתמודד עם התנגדויות בצורה מקצועית ונכונה, ולבקשתי העניקו לי אשת מקצוע המתמחה בליווי עסקי של מנהלים.

עד לאותה נקודה בחיים הייתי בן אדם מאוד פרטי ואינטימי בכל הנוגע לחיי האישיים, כך שלמרות שבכל יום סבבו אותי אנשים רבים, מעטים מאד ידעו דבר על חיי הפרטיים. למעשה, היה זה אותו הדפוס בו נהגתי גם מול בני משפחתי וחברים, לא הייתי משתפת אף אחד מהם במחשבות או בתחושות שלי, סיפרתי רק את מה שהיה נראה לי נכון, ואת הרוב שמרתי לעצמי בלבד.

אך דווקא תוך כדי השיחות מול אותה מלווה עסקית (מאמנת אישית) משהו קרה לי, בפעם הראשונה בחיי נפתחתי בצורה אחרת לחלוטין, מצאתי את עצמי נוגעת בנקודות האישיות ביותר בחיי והדברים החלו לצאת החוצה", סיפרה שרונה בהתרגשות.

שרונה אמרניאן: הצעד הראשון אל חיי האימון האישי

למרות שהייתה בן אדם מאוד דיסקרטי מהצד האישי שלה, לשרונה תמיד הייתה נטייה להקשיב ולעזור לאחרים, ותוך כדי השינוי בחייה האישיים, היא הבינה כי ניחנה בכישרון מיוחד: "כשסיימתי את האימון העסקי, אותה מלווה שאלה אותי מה אני רוצה לעצמי בעתיד, אמרתי לה תכף ומיד, להיות מאמנת.
בחדר מולה קיבלתי הארה שזה בדיוק מה שאני רוצה לעשות, וכפי שהיא פתחה עבורי סכרים ומחסומים שהיו לי, כך אני רוצה לעשות מול אחרים", שרונה סיפרה.

כחלק מהמסע הזה, שרונה בעצמה התאמנה אצל מדריך NLP ולמעשה עד היום היא נעזרת בו בסשנים אישיים, בין היתר כדי להתמודד עם טראומות שחוותה לאורך השנים: "כשהייתי בגיל 21 איבדתי את אמא שלי, וכשהייתי בגיל 34 גם אבא שלי נפטר. אבא נפטר באופן פתאומי, כמה ימים לאחר שביטלתי את החתונה שלי, ארבעה שבועות לפני האירוע. אבא שלי היה בן אדם חזק ובריא אך יחד עם זאת רגיש מאד, ובמשך תקופה ארוכה, האשמתי את עצמי שאבא מת מצער ושזה קרה בגללי.

יתרה מזו, חייתי בתחושה שהמשפחה שלי מאשימה אותי ולא הייתי מסוגלת להתמודד, משם התחילה התדרדרות ארוכה שכללה הלקאה עצמית, כעסים, הסתגרויות, בריחה, ירידה במשקל, נשירת שיער ועוד. באחד הלילות, אבא שלי הגיע אליי בחלום, דיברנו ארוכות ובסוף הוא הצליח לגרום לי להבין שאני לא האשמה, שאני הרבה יותר חזקה ממה שאני חושבת ושהגיע הזמן לקום ולצאת לדרך חדשה. כשהתעוררתי בבוקר אמרתי לעצמי שאני חייבת לעשות שינוי, כי אי אפשר לחזור אחורה.

התחלתי לטפל בעצמי, לדאוג לבריאות שלי, להבין דברים, להתעניין, ללמוד, התחלתי להבריא ולבנות את עצמי מחדש, בין שאר הדברים התחלתי לעבור אימוני NLP אצל אותו מאמן אישי שמלווה אותי עד היום. פגשתי את עצמי בהמון רגעים בחיים, גיליתי על עצמי דברים נוספים שהפריעו לי בחיים, גם כילדה קטנה, לאחר מכן כנערה וכאישה בוגרת, מבלי לדעת אפילו שהם אלו שעיצבו והביאו אותי למי שהייתי.

למשל, כשאמא שלי נפטרה בגיל מאוד צעיר, במהלך השבעה אחת הנשים המבוגרות במשפחה "טפטפה" לי את אותו משפט יום יום, 'מעכשיו את האמא במשפחה, עכשיו את צריכה לטפל בבית, לעזור לאבא לגדל את האחיות הצעירות ולשמור עליו'. המשפט הזה חלחל ולקחתי את האחריות להיות אמא עבור כולם, רק שלא שמתי לב שבדרך הזו לא נתתי מקום לעצמי, להיות מי שאני באמת".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שרונה אמרניאן: שילוב מנצח של שתי שיטות אימון שונות

אל הקליניקה הפרטית שלה בגני תקווה, מגיעים גברים, נשים וזוגות המבקשים לטפל בחרדות, בפחדים, ובטראומות שלהם. על הגישה של כל שיטה בנפרד שרונה סיפרה: "ה- NLP היא שיטת אימון לשינוי החשיבה האוטומטית, זו המתבססת על דמיון מודרך, דרכה בודקים דברים שקשורים לעבר שלנו, ולומדים לשנות דפוסי התנהגות שדבקו בנו לאורך השנים. בניגוד ל-NLP שנשענת הרבה על העבר, שיטת הגשטלט עוסקת בהווה ב'כאן ועכשיו'.

החיים בנויים מתבניות, חוויות אישיות, ופרשנויות שלנו, והשאלה העיקרית שנשאלת ואותה אנו בוחנים במהלך האימון היא, האם התבניות האלה משרתות אותנו היום? האם נכון עבורנו להיות תקועים על התבניות הללו?

אם לתמצת אז שיטת ה-NLP מטפלת במה שקרה בעבר ושיטת הגשטלט מתעסקת במה שקורה בהווה, וכך אני מוצאת כי השילוב של שתי השיטות הללו גם יחד, מאפשרות לי כמאמנת לגעת בכל ההיבטים, ובעיקר לסייע למתאמנים להגיע לתוצאות".

מדוע בעצם בחרת לעבוד בשתי שיטות שונות?

"אני מאמינה כי כדי להיות אשת מקצוע טובה יותר, אני צריכה להיות זמינה עבור אנשים שונים, ולא לכולם שיטה אחת מתאימה בדיוק. יש מי שמתחברים יותר לסגנון הדמיון המודרך של ה-NLP ובאים לידי ביטוי טוב יותר כאשר מנתחים דברים שקרו להם בעבר הרחוק, לעומת זאת, יש מי שמתחברים הרבה יותר לגשטלט, לדברים שהם כאן ועכשיו, כך שאני יכולה להתאים את עצמי בהתאם למטופלים, ולא להיות מקובעת רק על בסיס עבודה אחד בלבד", שרונה הסבירה.

שרונה אמרניאן. יח"צ,
שרונה אמרניאן/יח"צ

שרונה אמרניאן: יצירת קשר

מעטים הם המאמנים האישיים שהיו מוכנים להיחשף בצורה שכזו, לספר על עברם ועל המחסומים שעמדו בדרכם, אולם זה בין היתר מה שהופך את שרונה אמרניאן לשונה וייחודית.

"אצלי אין בעיות, אלא התמודדויות", שרונה מספרת, "אתה לא בבעיה, אלא אתה מתמודד. מאוד חשוב להבין מה הסיפור שאתה מספר לעצמך, כי אין שום דבר שאין לו פתרון, או שאי אפשר להשתחרר ממנו או להתמודד איתו", היא הוסיפה.

שרונה אמרניאן, אישה חזקה ואמיצה, מאמנת אישית מוכשרת שמאוד אוהבת את מה שהיא עושה.

אתם מוזמנים ליצור מולה קשר ישיר.
פייסבוק: שרונה אמרניאן
אינסטגרם: שרונה אמרניאן - מאמנת אישית

בשיתוף שרונה אמרניאן
  • עוד באותו נושא:
  • nlp
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully