וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעמי בראשית - הסיר שעושה את הארוחה

בשיתוף טעמי בראשית

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 14:55

המטבח המסורתי הסרבי והבולגרי עושה עלייה בעזרת סירים וכלים יפים במיוחד, העשויים חמר בעבודת יד, ישר מהתנור לשולחן. הבונוס, אוכל טעים ובריא יותר. החזרה אל הטבע מתחילה כבר בסיר ולא רק במה שיש בתוכו

סבינה עם הכלים. קריטיאן סקוליץ׳,
סבינה עם הכלים/קריטיאן סקוליץ׳

סבינה סקוליץ', עלתה מסרביה עוד בשנות ה-90 בהיותה בת 19. בהמשך חזרה למולדתה, בה נישאה ונולדו ילדיה. לפני כעשור, עלתה שוב, עם משפחתה והתיישבה באילת.

קשה לדמיין את הפער בין העיר הדרומית לזיכרונותיה מעיירת הסקי בסרביה, בזכותה החלה לייבא לישראל את הכלים המסורתיים מהמטבח הקלאסי, הכפרי והאותנטי של סרביה, בולגריה והאזור. שם, נהגו להגיש את האוכל המסורתי, תבשילים עשירים ומבעבעים בקדרות חרס ישירות לשולחן. "בסקי בסרביה, ישבנו לאכול והגישו בכלי מסורתי, מנה רותחת ומבעבעת, בכלי מאוד יפה ומעוטר, עשוי חרס שבו גם מבשלים. אמרתי לעצמי, 'יו, איך לא ראיתי כאלה בישראל', יש בארץ כלי חרס אבל הם תעשייתיים, כמו טאג'ינים. כלים לתפוח אדמה מדורה, סירי חרס מסחריים ועוד. אבל לא כאלה".

סקוליץ' חזרה לארץ, והקימה את "טעמי בראשית", לייבוא כלים מסורתיים מבולגריה, שחולקת עם סרביה את המסורות הקולינארית של בישול בכלי חרס מעוטרים בסגנון כפרי ואותנטי. "הכלים נעשים בחמר בעבודת יד, כל אחד ייחודי כי הם נעשים אחד אחד. בתהליך של 60 יום בטבון מיוחד".

לבשל בתוך יופי

חסל סדר כלים בכיור ובלגן במטבח. היתרון הגדול של הסירים מבית "טעמי בראשית", שאפשר ואף מומלץ, להגיש לשולחן ישר מהתנור, עם הסיר בו בישלתם. הכלים האלה יפיפיים, מעוטרים ומצוירים. כך שהם הופכים להיות "הכוכב" ברגע שתניחו אותם לשולחן. הם אומנם סירים לכל דבר ועניין אבל הם גם כלי הגשה יפים, מעוטרים ומשוקעים שתופסים את העין. "בישראל, לא מכירים את הכלים האלה וחושבים שזה רק להגשה, בגלל שהם כלים מאוד יפים מניחים שזה רק לקישוט. בחו"ל יודעים למה זה מיועד ומבשלים עם זה. בארץ משום מה אנשים חוששים לבשל בהם, זה נראה להם יפה מידי. חבל, ככה מפספסים את כל היתרונות הרבים של בישול בכלים האלה".

טעמי בראשית. קריטיאן סקוליץ׳,
טעמי בראשית/קריטיאן סקוליץ׳

החזרה אל הטבע

"הכלים האלה נעשים בקדרות, הם מיועדים לבישול ארוך. לא לאש גלויה. בבישול איטי. אלה כלים שיכולים לשבת 14-16 שעות בתנור. הם נפלאים לחמין, לתבשילי קדירה. זה יוצא מעדן. תבשילי בשר, כבש, ממולאים, הכל מקבל טעם אחר. יש משהו בכפריות, בטעם של החומר שהופך את האוכל להיות יותר אותנטי, עם טעם של פעם. זה לא מתכתי, הבישול טבעי כמו שהיו מבשלים שנים, וזה ניכר בטעם. הבשר יוצא כמו חמאה. והכי חשוב אין בהם רעלים, שום מתכות, שום חומרים מזיקים. 100% חמר. עם כל התקנים המחמירים של מכון התקנים. למעשה, הכלים האלה, הרבה יותר בטוחים לשימוש מכל סיר מודרני. התקן מאשר בכלי אוכל הימצאות של 0.1 מתכות, באלה אין כלל. אני מחוברת מאוד לטבע, והסירים האלה מתאימים לאידיאולוגיה שלי. של החיבור לאדמה, לטבע ולפשטות והטבעיות של פעם".

היום, כשרבים מבינים שאוכל מתועש ומעובד מזיק לנו ושואפים לחזור לבישול ביתי ובריא של פעם, משנים את התפריט ואת הבישול בבית, אבל משתמשים בכלים תעשייתיים, שמשחררים חומרים, גם אם במינונים מזעריים שעומדים בתקנים, אבל לאורך זמן זה מצטבר והאוכל שלנו, גם זה המבושל בבית, פחות טבעי. עם הכלים הללו, אתם יכולים להבטיח לעצמכם 100% טבעי ובריא, לא רק בתוך הסיר, אלא בארוחה כולה. אלה כלים ידידותיים לסביבה. "הלוואי ויחזרו לטבע ולכלים של פעם. העולם היה יותר יפה ויותר הרמוני עם הסביבה וזה מה שהכלים האלה מאפשרים".

טעמי בראשית. קריטיאן סקוליץ׳,
טעמי בראשית/קריטיאן סקוליץ׳

הסיר הבריא

מעבר לטעם המיוחד, לעובדה שהסיר 100% טבעי והיתרון הניכר לעין מכל הוא פשוט יפה ומושלם להגשה. הכלים האלה גם בריאים במיוחד. אין שום צורך לשמן את הסיר. פשוט תכניסו את מרכיבי התבשיל ותבלינים, ולתנור, הקסם כבר יקרה. "לא צריך לשמן ואפילו לא להוסיף מים. גם לבישול בשר וגם ירקות. באחריות, האוכל לא יישרף בתחתית הסיר, ושום דבר לא ידבק. בזכות המבנה והחרס, החום מתפזר באופן אחיד ושומר על אחידות הבישול. יש חור על המכסה לשחרור אדים, והאוכל לא ידבק גם בלי שימון בכלל. כך שהבישול הופך בריא יותר".

הסירים מומלצים למי ששומר על המשקל או בדיאטה. מומלץ על ידי קהילת הטבעונים ולכל מי שרוצה להאכיל את בני ביתו באוכל בריא. כל המינרלים, ורוב הוויטמינים ואבות המזון נשארים במזון בשיטת בישול זו, יותר מאשר בכל בישול בכלי אחר. האוכל זוכה לארומה, טעם וריח ייחודי.

טעמי בראשית. קריטיאן סקוליץ׳,
טעמי בראשית/קריטיאן סקוליץ׳

קל ונוח לשימוש

גם אם אתם לא זוכי מאסטר שף, או אלופי המטבח, תצליחו לקצור קריאות התפעלות על הארוחה המושלמת שבישלתם בכלים של "טעמי בראשית" כל הסוד של הסירים הללו, טמון בבישול איטי. האוכל לא נדבק ולא נשרף, זה פשוט מתכון להצלחה" ואם אתם לא יודעים מה לבשל, האתר של "טעמי בראשית" מספק מגוון מתכונים מושלמים ומסורתיים לבישול בכלים. "לא צריך לדעת לבשל, לא צריך לבדוק או לפתוח ולבחון מה קורה עם התבשיל. פשוט לשים בשר, ירקות, תבלינים ולסגור. שמים שש שעות בתנור, או עשר או 12 וכלום לא יקרה, לא צריך להציץ או לשמור על הסיר".

הם נוחים מאוד לשימוש, מתאימים למדיח כלים, הצבע הוא צבע קרמי שמתאים למדיח ולתנור. מתאים גם לפלטה של שבת. והבונוס הנוסף מאחר והסירים עשויים חמר הם שומרים על החום של התבשיל גם אחרי שהוצאתם אותו מהתנור והגשתם לשולחן. האוכל נשאר חם.

כבר הזכרנו את היתרון בכך שהסיר עובר מהתנור ישר לשולחן, בלי צורך לכלך כלים נוספים, קיבלתם כלי הגשה יפיפה.

טעמי בראשית. קריטיאן סקוליץ׳,
טעמי בראשית/קריטיאן סקוליץ׳

מבחר מגוון וזמין

סירי חרס והכלים של "טעמי בראשית", מגיעים במגוון של גדלים ופונקציות. החל מסירים בגודל של 3 ליטר ועד 7 ליטר. סירים עמוקים ורחבים, תבניות, קערות, צלחות הגשה על רגל ועוד. בעלויות של 190-389 ₪ בלבד לצרכן.

הכלים זמינים בחנות האון ליין של "טעמי בראשית" וכן במגוון חנויות נבחרות ברחבי הארץ.

חוזרים לבישול המסורתי וזוכים באוכל מוצלח, בריא בטעם של פעם ומראה ייחודי.

טעמי בראשית, 053-7170221 לאתר>>, לפייסבוק>>, לאינסטגרם>>

בשיתוף טעמי בראשית
  • עוד באותו נושא:
  • כלי חרס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully