וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תתכוננו נכון לפנסיה? רונית חנגל מנהלת מרכז לניהול פרישה וליווי פיננסי, חושפת הכל

בשיתוף רונית חנגל

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 14:01

"חשוב מאוד לעשות תכנון פרישה ולקבל את הליווי הפנסיוני הנכון. אנשים רבים עושים טעויות מכיוון שאין להם הכוונה נכונה, ולכן הם משלמים מחירים יקרים". שוחחנו עם רונית חנגל כדי להבין אחת ולתמיד איך צריך להתכונן לפנסיה

רונית חנגל. יח"צ,
רונית חנגל/יח"צ

רונית חנגל עוסקת בנושאי פרישה, פנסיה, פתרונות פיננסים ובדרכי מינוף לכספים, כבר מעל ל-27 שנה. היא מומחית בתהליך ליווי הפרישה, ובליווי בניהול הכספים של לקוחותיה הרבים. מטריית השירותים של רונית היא רחבה ביותר: היא מלווה (לרוב) את האנשים בגיל השלישי לקראת תכנון הפרישה, בקשת פנסיה וניהול החסכונות, במטרה למקסם את הנכסים ולחסוך ללקוחותיה מסים יקרים. היא מסייעת ללקוחותיה בתהליך קבלת הפנסיה, התאמת מסלול הפנסיה, מיסוי וליווי של כל המוצרים הפנסיונים להמשך הדרך, וליום שלאחר הפרישה.

שוחחנו עם רונית בכדי להבין איזה הכנות ואיזה פעולות עלינו לעשות לפני הפרישה, בכדי שנרוויח כמה שיותר מהתהליך.

הפרישה: "בעזרת ליווי נכון, הפורש יקבל את כל הפיצויים המגיעים לו"

"חשוב מאוד להבין, שכשמסיימים לעבוד ופורשים, צריך לעשות תהליך נכון כדי לא לשלם מסים מיותרים", כך פותחת רונית את השיחה איתנו. "הרבה אנשים לא יודעים לעשות את התהליך בצורה נכונה, וכתוצאה מכך הם לא מזדכים כמו שצריך על הכספים שלהם ומשלמים מחיר יקר".

פרישה יכולה להיות פרישה רגילה במהלך החיים או פרישה שהיא פרישת גיל, כלומר גיל הפנסיה שבו פורשים לגמלאות. לדברי רונית, כשמדובר בפרישת גיל, יש צורך בתהליכים נוספים: "בפרישת גיל צריך לבצע תהליך של קיבוע זכויות, כלומר לבקש פטור על הפנסיה בהתאם לתמונת המצב של אותו גמלאי. החישוב הוא חישוב אישי בהתאם לנתונים של אותו אדם, למענקי הפרישה ולעוד נתונים ספציפיים שלו. בתהליך הזה אני פוגשת יותר ויותר גמלאים שלמעשה לא מקבלים את הנחת המס המגיעה להם. חשוב וכדאי לטפל בזה כדי לקבל את הטבת מס, ששווה אלפי שקלים כל שנה".

כך גם כשמדובר במסים של אדם שפורש ממקום עבודתו: "כשאדם פורש ממקום עבודתו, הוא זכאי לקבל את הפיצויים שלו, אותם צבר במסגרת הקופות השונות, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים ולפעמים מענקים נוספים שמקבל הפורש ממעסיקו במסגרת הסכם העבודה שלו - כמו מענק בגין ימי מחלה, מענק שנים עודפות, השלמה לחוב ותק ועוד", מסבירה רונית. "בעזרת ליווי מקצועי של יועץ פרישה או מתכנן פרישה, מבקשים את מקלט המס המתאים לצורך קבלת אישורים ממס הכנסה לחיסכון משמעותי במס. ברמות הכנסה גבוהות מדובר בחיסכון של מאות אלפי שקלים".

תהליך הפרישה מטופל מול מס הכנסה ומול רישום הגופים הפיננסים ובחברות הביטוח, הוא אורך כמה שבועות עד לקבלת האישורים והסדרתם מול הגופים הפיננסיים, אך לא כדאי להפסיק את הליווי הפנסיוני כאן; הליווי של אנשי מקצוע כמו רונית, הוא ליווי מתמשך - מתהליך הפרישה ועד ליווי בתכנון, ניהול וטיפול הכספים של הלקוח גם לאחר תהליך הפרישה.

רונית חנגל. יח"צ,
רונית חנגל/יח"צ

תכנון פרישה מקדים עוד לפני הפרישה

רונית מדגישה כמה חשוב להתחיל את הליווי הפיננסי עוד לפני הפרישה: "כשאדם נמצא לקראת פרישה, הוא חייב וצריך להתכונן, כיוון שכבר מבעוד מועד אפשר לעשות פעולות מקדימות בכדי לחסוך במס לקראת הפרישה, וזאת כדי לבחור בהמשך מקלטי מס טובים יותר. אנשים שעוזבים את מקומות העבודה הקבועים שלהם, לא יודעים לעשות את התהליכים הנכונים ולכן הם משלמים מסים מיותרים וגבוהים. אנשים שפגשתי במהלך חיי שלא הסדירו את האישורים המתאימים באמצעות איש מקצוע, שילמו מסים מיותרים ולפעמים בלתי הפיכים שלא ניתנים לתיקון.

"חשוב לדעת שכאשר נגיע לגיל שבו נקבל פנסיה, ההכנסה לא תהיה אותה הכנסה שהרווחנו ממקום העבודה", מספרת רונית. "ולכן במהלך החיים, כדאי להימנע ממשיכות מיותרות ותשלומי מס, ולדאוג שהחסכונות שלנו (גם אם הם נזילים) יישמרו לנו לפרישה. צריך לדאוג מבעוד מועד למוצרים שישמרו לנו את הכספים נזילים עם הטבות המס המגיעות לנו".

תכנון הפרישה מעניק לפורש תמונת מצב אופטימלית ליום שאחרי הפרישה: ניתוח רחב בהתאם למוצרים פנסיונים, פיצויים, תגמולים, הון, קצבה ועוד. "אני ממליצה לכל מי שנמצא לקראת פרישת גיל, לעשות תכנון פרישה", חולקת איתנו רונית. "לחסכונות שצברנו יש משמעויות שונות במשיכה, בפנסיה או בהורשה. מדובר בתהליך שמשקף לעובד את תמונת המצב שלו ואיך להשתמש בכספים בצורה שמתאימה לצרכים שלו - לפנסיה, להון, למיסוי ועוד".

רונית חנגל. יח"צ,
רונית חנגל/יח"צ

השקעות: "כסף ששוכב בבנק הוא הפסד"

לדברי רונית, אדם שצבר כספים נוספים במהלך חייו, והם נמצאים אצלו בחשבון הבנק, חייב להזיז אותם ולעשות איתם משהו: "יש הרבה אנשים שיש להם כספים בעובר ושב או בפיקדונות, ירושות, והם לא יודעים מה לעשות איתם. חשוב להבין, שברגע שלא עושים כלום עם הכסף והוא סתם שוכב בבנק - הוא מאבד מערכו ואנחנו מפסידים. גם לזה יש לנו פתרונות".

רונית חנגל. יח"צ,
רונית חנגל/יח"צ

אחד הכלים שמציעה רונית, הוא פוליסת חיסכון פיננסית שמקנה לאותו אדם ניהול של הכסף בצורה מקצועית, עם רווחים שמשתבחים עם השנים והרבה יתרונות נוספים שהוא לא מקבל בטיפול רגיל בבנק. "דרך הפוליסה הזאת, הלקוח נהנה מנזילות של הכסף וגם מהון שעתיד לשמש אותו להמשך החיים למטרות השונות - גם לצעירים וגם למבוגרים. כל אחד יכול להגדיר מה ייעוד הכסף בהמשך הדרך. פוליסת חיסכון פיננסי היא שוות ערך לנדל"ן - כל שהכסף נשאר בחיסכון יותר זמן, הוא צובר יותר ויותר רווחים עם השנים".

כמובן שיש זמנים בהם שוק ההון חוטף טלטלה, כמו לדוגמא בחציון הראשון של 2020, בשנת הקורונה. "במצבים של טלטלה בשוק ההון, חשוב לזכור שצריך לחכות. הסערה חולפת והשוק חוזר לעצמו בהמשך", מספרת רונית.

רונית חנגל. יח"צ,
רונית חנגל/יח"צ

"המטרה של הליווי היא למקסם את הכספים והרווחים עבור הלקוחות"

רונית חנגל היא בעלת רישיון פנסיוני, והגיעה לתחום לאחר שנים של עבודה בתפקידים ניהוליים בחברות הביטוח הגדולות במשק: "ליוויתי מאות אלפי אנשים כדי לעזור להם לטפל בכספים שלהם: פתרתי בעיות מיסוי מורכבות, תיקנתי תהליכים שגויים שנעשו בפרישה, עזרתי לאנשים לשמור על הכספים ולא למשוך אותם בתשלום מס, ועזרתי לאנשים לקבל את הפנסיה שלהם ולבחור את המסלול המתאים לתא המשפחתי שלהם.

"חשוב להגיד כי לחסכונות הרבים שצברנו לאורך השנים יש משמעויות מיסוי שונות במשיכה, בפנסיה ובהורשה, והליווי שלי עוזר ללקוחותיי לשמור על שימוש נכון בכספים מבחינת היבטי המיסוי. אם לדוגמא, רוצים להשתמש בכספים לפנסיה או להוריש אותם, ולהשאיר הון נזיל להמשך החיים, צריך לדעת איך לעשות זאת בצורה הכי אופטימלית מבחינת מיסוי. זאת המטרה של הליווי הפיננסי - למקסם את הרווחים והכספים מבחינת מיסוי עבור הלקוחות שלי".

רונית עוזרת לאנשים לשמור על החסכונות שלהם עם הטבות מס שצברו לאורך השנים ולמקסם את הרווחים שלהם מול חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בארץ. פעמים רבות יש צורך לשדרג את מוצרי החיסכון הקיימים, להוזיל עלויות, לבדוק את התשואות והרווחים של הגופים המנהלים, לתכנן הגדלת הכנסה בעתיד ועוד.

"אני עוזרת לאלו שלא יודעים שהם יכולים לקבל הטבות מס, כמו למשל במסגרת תיקון 190 (חיסכון עם הטבות מס לגימלאים) או 125 ד' - ליהנות מיתרונות מיסוי נוספים שניתן להשתמש בהם במסגרת כספים שיש להם. אני מובילה את הלקוחות שלי בליווי ושירות אישי לגבי כל הנכסים הפנסיונים שלהם. בליווי שלי אני בעצם עוזרת להם להימנע מכל הטעויות והפעולות השגויות שרבים אחרים עושים".

המשרדים של רונית נמצאים בפתח תקווה ובתל אביב, והיא עובדת בכל אזור המרכז בפגישות במשרד או בבית הלקוח (כמעט בכל הארץ).

אתר אינטרנט: https://www.ronithfinance.co.il/

פייסבוק: https://www.facebook.com/ronithfinance

לינקדין: https://www.linkedin.com/in/ronitfinnance/

טלפון: 050-6849778

מייל: Ronith.capital@gmail.com

בשיתוף רונית חנגל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully