וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם אגמי הזמר ממיאמי

בשיתוף נועם אגמי

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 11:01

הזמר הישראלי שמרגש את הקהילה הישראלית בארצות הברית בראיון מיוחד

נועם אגמי. יניב פלדמן,
נועם אגמי/יניב פלדמן

מאות אלפי ישראלים (קשה לדעת כמה בוודאות), ומיליוני יהודים חיים בצפון אמריקה. אמנם הם חיים בסוף מערב ורחוקים פיזית מציון, אולם ליבם עדיין במזרח התיכון. משום כך, הישראלים בארצות הברית וקנדה מחפשים ליהנות ככל יכולתם מתרבות ישראלית, שירים בעברית וזיקה ליהדות. זו הסיבה שהזמר נועם אגמי כל כך נהנה מהעבודה שלו.

לא מפסיק לשיר

נועם אגמי (37) מתגורר בארה"ב כבר שבע שנים. למרות שהוא מתגורר וחי בחו"ל, הוא לא מפסיק להופיע בפני ישראלים ויהודים, באירועים פרטיים כגון בריתות, ערבי קהילה, חתונות, ערבי תרבות, הרמות כוסית וכדומה.

"אני שר מגיל אפס", אומר נועם. "גדלתי במיתר, ליד באר שבע. בתקופת התיכון הייתי בלהקת נוער. לאחר מכן הייתי בלהקה צבאית, וגם בארץ הייתי זמר בחתונות ובאירועים, ועד היום אני מפיק את עיקר המוזיקה שלי באולפן של מרכז הצעירים בבאר שבע עם עוזי כץ. אפילו ייצגתי את ישראל בתחרות בינלאומית לאמנים ברוסיה בזמנו. בשלב מסוים הגעתי לארצות הברית כדי לטייל, התאהבתי במקום, ונשארתי. התחלתי לשיר כאמור באירועים, לאט לאט צברתי מוניטין, וכיום ברוך השם עובדים בכל ארצות הברית".

קהל ישראלי בחו"ל. איך נראית ההופעה שלך?

"אני מאד מתאים את עצמי לקהל", אומר נועם. "לכן אני משנה את ההופעה בהתאם לאירוע. קודם כל, תלוי לאיזה אירוע מזמינים אותי: אם מדובר בהרמת כוסית חגיגית, אם זה ערב שירה בציבור, אם רוצים מסיבה ישראלית וכאלה. יש הרבה סוגים. הופעתי בהמון קהילות שונות בפלורידה ומחוצה לה, ובבתי חב"ד במקומות שונים בלוס אנג'לס, אטלנטה, טקסס ועוד. בבית חב"ד בשדרות לאס-אולאס (Las Olas) שבפורט לודרדייל בפלורידה (פרבר של מיאמי), בה אני גר, למעשה אני זמר הבית, ואף מכנים אותי שם 'נעים זמירות ישראל'. אני גם מאד קשוב לקהל תוך כדי: לפעמים אני בא עם שירים מוכנים מראש, ואני מזהה שהקהל אוהב משהו קצת אחר, אז אני משנה תוך כדי ההופעה את הליין. הכי חשוב לי לשמח את הקהל. הניסיון שלי מאפשר לי לקרוא את הקהל ולדעת מה יעשה לו שמח".

נועם אגמי. אברהם ג'וזף פל,
נועם אגמי/אברהם ג'וזף פל

באיזה סגנון אתה שר?

נועם: "אני שר די הכל מהכל. נוסטלגיה ישראלית, רוק-פופ ישראלי, שירי ארץ ישראל הישנה, שירי מגזר דתי-לייט, שירי כניסה לחופה מרגשים, ים תיכוני ועוד. אני גם שר באנגלית, בספרדית ואפילו קצת ביוונית. עושה דברים רב גוניים. לא מתמקד באיזשהו סגנון מסוים. כאן אני רואה את הערך המוסף שלי: כשאני מופיע באירועים פרטיים וימי הולדת, עיקר ההופעה הוא לא רק ז'אנר אחד, אלא מאד רב גוני. מה שכן, אני בעיקר אוהב לעשות אירוע קצת יותר מרגש, קצת יותר חשוף. בין אם זה אירוע קטן ואינטימי ובין אם מדובר באירוע ענק מול אלפי אנשים, השאיפה שלי היא תמיד לרגש".

המנגינה נשארת

נועם אגמי אינו הזמר הישראלי היחיד בארצות הברית, כשניתן למנות גם את גד אלבז, אבי פרץ ושמות נוספים של אמנים ישראלים מוכשרים. עם זאת, אגמי כבר בהחלט צבר לעצמו שם בקהילה הישראלית באמריקה, כאחד הזמרים הישראלים המובילים.

נועם אגמי. יח"צ,
נועם אגמי/יח"צ

"אני חושב שחלק מן הייחודיות שלי טמון בכך שאני בא עם המון אהבה. אני לפעמים בא לקראת הלקוחות שלי במחיר, והופעתי גם בהתנדבות או תמורת סכום סמלי לא פעם ולא פעמיים. אני חושב שזו מצווה לשמח יהודים ביום חגם, ולהרבות באהבת חינם. אני מאד מקפיד לשמור על הזהות היהודית שלי והזהות הישראלית שלי".

היו הופעות זכורות במיוחד?

נועם: "כל הופעה מרגשת בפני עצמה, אבל כן היו כמה שריגשו אותי במיוחד. הייתה הופעה למשל בקניון בפורט לודרדייל לכבוד חנוכה. נודע לי באותו יום שקרובת משפחה נפטרה. לא יכולתי לבטל את ההופעה כי זה היה מאוחר מדי, ונאלצתי להופיע למרות שהייתי מאד עצוב וכואב. אולם כשעליתי לבמה, כאילו יכולתי לשמוע את הקול שלה שמרגיע אותי, ואומר לי שזה בסדר, שזאת מצווה להופיע ולשמח את עם ישראל. לפני שעליתי לשיר, הרב דיבר, הזכיר את שמה ואמר מילות תפילה בשבילה, זאת הופעה שאני לא אשכח".

נועם אגמי. Alexey Skachkov,
נועם אגמי/Alexey Skachkov

"הופעה נוספת הייתה בפסטיבל של ג'ו זבולוני האלוף, שהרים ערב יום העצמאות לישראל לטובת הישראלים במיאמי. היה אנרגיות מטורפות, הרגשתי כאילו אני ממש בארץ, זה היה ממש מטורף. עוד הופעה מרגשת ושמחה הייתה ב-Michael Ann Russell Jewish community center. זו הייתה הופעה מאד מושקעת לקהילה שם, של ערב שירי אהבה. אמן הווידאו יניב פלדמן עשה לי וידאו ארט להופעה, ובזכותו יש לי קטעים שמלווים אותי עד היום. הבחור עשה בשבילי המון. בהזדמנות זאת ברצוני להודות ליניב ולכל הצוות של ה-JCC שבחרו בי להפיק את המופע הזה".

חלום שהגשמת?

נועם: "היו הרבה, ויש עוד חלומות גדולים ורבים להגשים, מבחינתי אני רק מתחיל. מה שכן, אני אספר שפעם אחת, התמזל מזלי וריטה העלתה אותי לשיר איתה דואט באחת מההופעות שלה. זה היה אחד החלומות הכי גדולים שהגשמתי, לשיר עם הזמרת שגדלתי עליה".

למה לא הלכת לכוכב נולד?

נועם: "הלכתי, ואף יותר מפעם אחת. עם זאת, לא קיבלו אותי. מכל מקום, אני מאמין שכל דבר קורה מסיבה מסוימת והכל זה לטובה".

נועם אגמי. יח"צ,
נועם אגמי/יח"צ

רווק בגיל 37?

"כן, אני יודע, לא מה שתכננתי", אומר נועם. "האמת שבחו"ל זה הרבה יותר מאתגר כי אני לא מתכוון להתפשר או להתגמש על היהדות שלי. עם זאת אני חדור אמונה וסומך על הקדוש ברוך הוא, ואני יודע שהמצב יכול להשתנות בשנייה שהוא מחליט. ברור לי שהוא ישלח לי את מה שנכון עבורי בזמן הנכון".

מסר חשוב להעביר?

נועם: "למוזיקה יש יכולת ריפוי לנשמה זה דבר שחשוב לזכור, והכי חשוב זה הרבה אהבת חינם, אל לנו לשפוט אף אדם לכף חובה, אנחנו אף פעם לא יודעים איזה מסע הוא עבר".

אתר הבית של נועם אגמי

יוטיוב

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף נועם אגמי
  • עוד באותו נושא:
  • מיאמי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully