וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלכת המטקות של ישראל: אולימפיק

בשיתוף אולימפיק

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 14:09

במסגרת כתבות מערכת "הנבחרים" על בתי העסק המיוחדים ביותר בישראל הגענו אל העיר בת ים ולחנות בשם "אולימפיק" שבקרוב מאוד תחגוג ארבעה עשורים של פעילות

אולימפיק. יח"צ,
אולימפיק/יח"צ

אל "אולימפיק" עולים לרגל במשך עשרות שנים רבבות שחקני מטקות מכל הארץ, חובבנים ומקצוענים כאחד, כיוון שהחנות מחזיקה בכל סוגי המטקות השונים. על הדרך ניתן להעלות זכרונות מפעם עם מי שנחשב לכוהן הגדול של ענף המטקות בישראל, מוריס צדוק, הבעלים של החנות המיתולוגית, על כך ועוד בכתבה הבאה.

אולימפיק - מגרשם של אלופי המטקות בישראל

ענף המטקות הוא לא ענף ספורט תחרותי, אחרת סביר להניח שישראל הייתה גורפת מדליות זהב בכל אולימפיאדה מחדש. עם כל הכבוד לכדורגל, כדורסל, ג'ודו ושאר ענפי הספורט השונים, זהו המשחק שנחשב למשחק הפופולארי והאהוב ביותר על תושבי המדינה.

היופי הוא שכולם מכירים ומשחקים אותו, ילדים, בני נוער, מבוגרים, בני הגיל השלישי, נשים וגברים כאחד, וניתן לראות את כולם בכל חופי הים, עומדים ומכים, רצים אחר הכדורים שבורחים לתוך הגלים והחולות.

מי שהתאהב במשחק המטקות עוד כשהיה ילד קטן הוא מוריס צדוק, היום בן 71 וכוחו במותניו, כאשר בכל סוף שבוע ניתן לראותו מדלג בקלילות בין חופי הים של בת ים לחוף גורדון בתל אביב, ומשחק מטקות ברמה המקצועית והגבוהה ביותר.

בין משחק אחד לשני, מוריס הוא הבעלים של "אולימפיק", אחת החנויות המוכרות בעיר בת ים. זו פתחה את שעריה לפני 40 שנה ועיקר ההתמחות שלה היא מטקות. אין הרבה מקומות שמוכרים מטקות בישראל, בטח ובטח לא כחנות מסודרת עם גלריה יפה ומגוונת, מוניטין, ייעוץ, והכוונה מקצועית.

קפצנו למקום ושוחחנו גם עם גל, הבן של מוריס שביחד איתו מנהל את העסק המשפחתי. גל סיפר לנו על התגלגלות העניינים: "בתחילת הדרך לפני 40 שנה, אבא פתח את "אולימפיק" והייתה זו חנות ביגוד והנעלת ספורט, אך בגלל שהאהבה הגדולה שלו בחיים היא מטקות, הוא החל להביא ולמכור את המטקות הראשונות שיוצרו אז בארץ, היו אלו מטקות מעץ מיצרן בשם דגן.

עם השנים ענף המטקות התפתח, ונוצרו מטקות איכותיות יותר, ואת כל הדגמים השונים אבא הביא לחנות, פיתח, השתתף ברעיונות הייצור וכד', עד שזו הפכה להיות בראש ובראשונה חנות מטקות שאליה מגיעים מכל הארץ, ורק אחר כך חנות הנעלה ומותגים.

אולימפיק. יח"צ,
אולימפיק/יח"צ

אולימפיק - מגוון עצום של כל סוגי המטקות

בשנים הראשונות המטקות בישראל היו מיוצרות מעץ בלבד, ומוריס היה שוקל את המטקות במשקל צנוע ולא דיגיטלי - רושם משקלים בגרמים על כל אחת, 250, 270, 290 וכד'. עם הזמן בראשית שנת 2003, עלו רעיונות לייצור מתקדם של מטקות. יצרנים שונים חיפשו כיצד אפשר יהיה לייצר מטקה קלה, מהירה יותר, עמידה לחבטות בעוצמה, מאוזנת ואף מעוצבת בדוגמאות מעניינות. מה גם שמוריס וחבורתו מאז ומתמיד שיחקו את המשחק בעוצמות גבוהות, שהביא לשבירה תמידית של מטקות עץ משבוע לשבוע.

"השוק השתנה וכיום המטקות מעץ נחשבות לפשוטות ביותר, ומי ש'השתלטו' על השוק הן מטקות הקרבון מסיבי פחם. מהחומר הזה עושים גם אפודות מגן לצבא וניתן לראותו גם בתוך חלקים של מטוסים ורכבים; זה חומר קל, חזק ויוקרתי, וברגע שמערבבים אותו ביחד עם החומרים המתאימים מקבלים מטקה בלתי שבירה, חזקה מאוד עם תגובה וצליל אחר. בנוסף ניתן לעצב אותה גם בכל מיני צורות וצבעים, כך שהמטקה הפכה להיות גם לפריט אופנתי.

התאמת המטקה לצרכן

"הרבה מאוד צרכנים מעדיפים מטקה קלה, כי באופן טבעי יותר נעים להחזיק אותה ביד, אבל העניין הוא שמטקה כזו מצריכה מקצועיות מסויימת, כי הנטייה של מטקה קלה מאוד היא להגיב בעיקר בשטח המרכזי שלה, דבר שמצריך מהשחקן לחבוט ב'טיימינג' נכון, בצורה נכונה ופחות חובבנית, וכמובן שלא הרבה יודעים לעשות זאת.

"לכן, לאלו המשחקים ברמה מקצועית טובה, וגם לאלו שפשוט רוצים ליהנות ממשחק מהיר ומעניין, ההמלצה היא לרכוש מטקה קלה אך לא קלה מדי, כך שאם לא תפגעו עם הכדור במרכזה של המטקה, היא תהייה "סלחנית" יותר, תגיב טוב יותר ב'שטחים המתים', ותעזור לכדור להישאר זמן רב יותר באוויר", גל הסביר.

אולימפיק. יח"צ,
אולימפיק/יח"צ

מחירי המטקות

את מטקות הקרבון האיכותיות ניתן למצוא ב"אולימפיק" החל מ- 150 שקלים ליחידה אחת. המטקות הטובות יותר עולות בין 250 ל-350 ש"ח, מדובר במטקות 'קרבון מלא' או 'פול קרבון' כך שהן מהירות יותר, עמידות לאורך שנים, והן מתאימות לרוב האוכלוסייה בישראל. את המטקות של השחקנים המקצועניים מצאנו בין 400 ועד ל 1,200 שקלים ליחידה.

המטקות היקרות יותר מתאימות למשחקים בעוצמה גבוהה - כאשר אופי המשחק הוא אגריסיבי והכדור פחות נופל, ויש יותר לחץ על המטקה. מטקות אלו עמידות יותר בעוצמות הגבוהות ולרוב מצליחות להוציא מכה יותר איכותית וטובה.

אולימפיק - יצירת קשר

לפרטים נוספים אודות סוגי המטקות בהתאמה אישית, ייעוץ, הכוונה וקניית מטקות עד בית הלקוח, חייגו: 03-55-22-654

רחוב בלפור 102, בת ים.

www.olympicsport.co.il

בשיתוף אולימפיק
  • עוד באותו נושא:
  • מטקות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully