וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי מאסטר NLP: להכיר, להקשיב, ולהגשים את עצמכם בחיים

בשיתוף רמי בן דוסא

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 12:56

רמי בן דוסא קיבל את החיים במתנה ויחד איתם הוא קיבל את הזכות להעביר את המתנה הזאת הלאה דרך קורסים וסדנאות של NLP

רמי בן דוסא. נדב כהן,
רמי בן דוסא/נדב כהן

מאסטר NLP רמי בן דוסא, בן 51 מרמת גן, היה הנדסאי חשמל, עד שיום אחד חייו התהפכו תרתי משמע.

ב-23/3/2018 רמי עבר תאונת אופנוע קשה שטלטלה את חייו מקצה לקצה. כתוצאה מהתאונה רמי ריסק את ברך שמאל, ובמשך חמישה חודשים ארוכים שנדמו כמו נצח, בהם הוא היה בכיסא גלגלים באפס מעשה בבית החולים והיה נתון לחסדי האחיות והרופאים, עולמו חרב עליו כאשר המחשבות הרעות על העתיד לבוא לא נתנו לו מנוח.

סביר להניח כי הטראומה שתפסה את רמי הייתה מרסקת כל אחד אחר, בכל זאת ברגע אחד מאדם שהצחוק היה חלק בלתי נפרד מעולמו, גבר חסון, בריא וספורטאי פעיל, הוא הפך להיות לשבר כלי, עד אשר פגישה אחת ששינתה את ייעודו בחיים.

"חברה יקרה הגיעה לבקר אותי בבית החולים, ותוך כדי השיחה היא חשפה אותי אל עולם ה- NLP ומאז לא הסתכלתי עוד לאחור. בחרתי בחיים, בחרתי לחקור אודות השיטה שהקסימה אותי בבת אחת, ובמקום ליפול אל תהומות של הלקאה עצמית ולבכות על מר גורלי, הייתי חדור מטרה להתאושש, להבריא ולצאת אל חיים חדשים. זו יכולה להישמע כמו עוד קלישאה שחוקה, אך כל מי שהיה במצבי לבטח יודע במה מדובר. הכלים של תורת ה- NLP היו לי כמצפן, ולאחר שהשתקמתי קיבלתי עם עצמי החלטה, כפי שאני קיבלתי את חיי בחזרה, כך אני מבקש לעזור לאחרים, כאשר אני יודע, אין זה משנה באיזה קושי מדובר, יש מוצא, וה- NLP יודע להוליך אותנו אליו", סיפר רמי בקול נרגש.

NLP - לקחת בחזרה פיקוד על החיים שלנו

ל-NLP יש מספר פרשנויות, אך כדי לפשט את הדברים נספר כי מדובר בשיטה שיש ביכולתה לגרות את החלק האחורי של המוח שלנו, שם מונחים להם כל הזיכרונות, החוויות והאמונות שעיצבו את חיינו לאורך השנים.

יכולים אלו להיות דברים טובים וחיוביים, אך לכל אחד יש גם טראומות שהוא סוחב עימו, מהילדות, ממערכות יחסים אל מול ההורים, קשרי אהבה וחברות עם בני הזוג ועוד, וכאן מתחילה הבעיה, על כך רמי פירט: "פגשתי בעשרות ויותר מטופלים שהגיעו אליי, והיה להם מכנה משותף שלדעתי טמון אצל כל אדם בעולם, כאשר בשלב כזה או אחר בחיים הוא פגש דמויות מפתח, שבמקום לעודד ולהעצים אותו, הם בחרו לעשות את ההיפך, ולהוריד; אלו יכולים להיות ההורים הנוקשים שאמרו לנו כי אנחנו לא מספיק טובים כאשר ביקשנו לנסות ולהגשים את עצמנו בצורה כזו או אחרת, או המורים שפסקו חד משמעית כי אנחנו לא מספיק חכמים, או אפילו מאמנים שהחליטו כי אנחנו פשוט לא מספיק מוכשרים או מוצלחים כמו אחרים.

גם אם נדמה לנו כי ההערות הללו נכנסו מאוזן אחת ויצאו דרך האוזן השנייה, ברוב הפעמים הביקורת החריפה הזו "התיישבה" לה באותו חלק במוח, והמחשבות הרעות החלו לשלוט בנו בכל פעם שביקשנו לנסות לצאת לדרך חדשה. כך, במקום שאנחנו ננהל את עצמנו, המחשבות החלו לנהל ולקבוע לנו מה לעשות ובעיקר מה לא לעשות.

שיטת ה- NLP נועדה להכשיר אותנו בחזרה להיות מנהלים, להיות המאסטרים של עצמנו, ולא לתת את הכוחות לטראומות ומשקעים מהעבר לנהל לנו את ההווה ולקבוע לנו כיצד יראה העתיד.

לכן, בטיפול אנחנו שמים סימן שאלה על מה שנדמה לנו שהוא אמת מוחלטת, 'כל הנשים הן ביצ'יות' או כל הגברים בוגדים' האומנם?!'.

ואם פעם כשהיינו בני עשרה, או מיד לאחר הצבא, אמא או אבא ביטלו אותנו לחלוטין כאשר ביקשנו ללמוד מקצוע מסוים, כזה שהיה נדמה להם כי הוא "גדול" עלינו והם שכנעו אותנו לחשוב בקטן ובעצם גרמו לנו להרגיש קטנים, האם זה באמת כך? האם מדובר בגזירה משמים? ולכן אנחנו חוששים לפעול כי אנחנו אומרים לעצמנו "בטח לא אצליח', איך אני יודע שלא אצליח? אם כבר עשיתי את זה ולא הצלחתי, מצוין, עכשיו אני יודע מה לא עובד ולכן יש סיכוי שאצליח אם אנסה שוב גבוה. אם לא עשיתי זאת מעולם, כיצד אני יודע שלא אצליח אלא אם כן אנסה.

NLP זה ראשי תיבות של Neuro-linguistic programming. כלומר, הניורונים אחראיים על הפקודות במוח שלנו פועלים בהשפעת השפה וההתנסחות שלנו. איך אני מתבטא כשאני נתקל באתגר? האם אני אומר 'זה קשה, בטח לא אצליח' או שאני אומר לעצמי 'הצלחתי כבר בכל כך הרבה אתגרים בחיים, בטח שאצא ענק גם בזה'. NLP זו שיטה שמלמדת אותנו לתכנת מחדש את אופן החשיבה שלנו והדיבור העצמי באופן מעצים ולא לצאת מתוך האוטומט שלנו, מבלי לעצור ולבחון את התגובה האימפולסיבית שלנו. השיטה הזאת מאפשרת לנו לקחת אחריות וליצור את החיים שאנחנו רוצים", הוא מסביר.

איך הפכת למאסטר ומרצה מבוקש ל-NLP?

"בעקבות התאונה, שכבתי חצי שנה בבית החולים, הייתי שבר כלי, הרופאים רצו להוריד לי את הרגל. הרגשתי שחיי נגמרו. כעסתי על כל העולם, היום אני יודע שהייתי בעמדה של קורבן, לא הייתה לי שליטה על החיים, בכיתי על מר גורלי. התפרצתי על כולם, גם לפני התאונה הייתי טיפוס קשוח שמתעצבן בקלות, עד שיום אחד ידידה שלי באה לבקר אותי בבית החולים ודיברה איתי על האפקט של המחשבות שלי, על הבריאות והשיקום שלי. סיפרה לי על NLP ונתנה לי ספרים של טוני רובינס.

התחלתי לקרוא, להתעניין ולאט לאט נוכחתי שככל שאני משנה את דפוסי החשיבה שלי המציאות שלי בפועל משתנה לטובתי. זה היה גילוי מדהים, משמעו שיש לי שליטה על חיי, שאני יכול להוביל אותם למקום שאני רוצה ולא להיות קורבן של הנסיבות. התחלתי לשאול שאלות מעצימות, מה אני עושה כדי לצאת מבית החולים?, מה אני צריך לעשות כדי להרגיש טוב?, איך אני יכול להשתקם ולחזור לעצמי?

הבנתי שעלי לקחת אחריות ולשנות את החיים שלי. התעצבנתי פחות על אחרים, הייתי יותר נחמד לסביבה שלי ולעצמי. נדהמתי מהשינוי שזה עשה בי ורציתי עוד, אז הלכתי ללמוד NLP. ברגע שהתחלתי, לא הפסקתי. כשסיימתי את הקורס המשכתי למאסטר NLP, טיפלתי בעצמי ובאחרים. הפכתי למנטור בקורסים, העברתי אנשים תהליכים עוצמתיים בקורסים ובסדנאות ובטיפולים וראיתי את העוצמה של הכלי הזה. לא רק עליי אלא על כל מי שנתתי לו את מתנת ה-NLP.

רציתי להפיץ את הקסם, הרצאתי 'על הבר', סיפרתי את סיפור חיי, הפצתי לכמה שיותר אנשים שאני יכול, את הכלי המדהים הזה. הבנתי שהייעוד שלי זה להיות מרצה ולראות את התהליכים והשינויים בחייהם של אנשים שאני מצליח לטפל בהם, לתת להם גם כלים לטפל בעצמם ובסביבה שלהם, וכך הבנתי שזה הייעוד שלי והחזון שלי, זה מי שאני".

רמי בן דוסא. נדב כהן,
רמי בן דוסא/נדב כהן

סדנאות והרצאות

בן דוסא מעביר מספר קורסים וסדנאות, הן סדנאות קצרות בעלות ארבעה מפגשים המתעסקים בהתפתחות אישית, והן קורסי NLP מלאים, המאפשרים לבוגרים לטפל בעצמם ובאחרים. בנוסף, כמי שהיה בעל עסק במשך שנים, הוא מעביר גם סדנאות בשיווק דיגיטאלי לבעלי עסקים בשילוב כלים מעולם ה NLP שיכולים לעזור ולייעל את התכנים השיווקיים.

"ישנה סדנה קצרה של ארבעה מפגשים, שהיא חלק מהקורס הגדול יותר ויש מי שבוחר להמשיך. בסדנה נחשפים ליכולת ה- NLP והיא מיועדת לכל מי שחש תקיעות בחייו ורוצה להשתחרר ממחשבות שליליות. אנשים יוצאים עם תחושת העצמה מטורפת. כמו כן, בהמשך יש את הקורס הפרקטישנר, המכשיר אנשים לטפל בעצמם בתחומים שונים ולקבל כלים מעולם ה-NLP. הקורס אורך 11 מפגשים.

אנשים שהשתתפו בקורסים אלו, קמו והתחילו לחיות את חייהם כפי שהם רוצים לחיות אותם. הקורסים הללו יצרו מהפך של 180 מעלות בחיים של אנשים שנמצאו בשלבים של אי וודאות, תקיעות או שחששו מפני שינוי.

בקורסים אני מלמד כיצד ליצור כימיה וקרבה בין בני אדם, איך להציב מטרות ולהגיע לתוצאות, איך לדבר עם עצמנו ולעצור מחשבות מגבילות. בנוסף, כל הקורסים והסדנאות משלבים מידע תאורטי והתנסות מעשית, אנחנו מתרגלים ויוצאים עם תוצאות שניכרות בחיי היום יום. יש סדנאות ממוקדות למשל למציאת זוגיות שמיועדת לרווקים ורווקות, גרושים וגרושות, אלמנים ואלמנות, בהן אנחנו בודקים מה עוצר אותנו ממציאת הזוגיות שאנחנו רוצים".

רמי בן דוסא. נדב כהן,
רמי בן דוסא/נדב כהן

מנוי לנצח

אצל רמי בן דוסא, הקורס או הסדנה לא נגמרים לעולם, כל הבוגרים יכולים לחזור ולהשתתף אין ספור פעמים, (ללא תשלום נוסף) בקורס שהם עברו כדי לסייע למשתתפים חדשים, וכך לתרגל שוב ושוב את הכלים שרכשו. ככל שמתאמנים על משהו יותר, הוא הופך לטבעי וקל יותר, למשל: כשאני נמצא בקונפליקט עם אדם מסוים, אני אדע לפתור. או שיש מישהו שמתעצבן יותר אני אדע להשתמש בכלים כדי לנתב את הכעס למקום לחיובי. "המשתתפים חוזרים לסדנא כדי לחוות את החוויה שוב ולהתאמן, זהו תהליך שאורך זמן. שינוי הוא משהו שיש להתמיד בו ולהתאמן עליו ואני רוצה לתת להם את המרחב לעשות זאת.

אפשר תמיד לחזור כמנטור לקורסים הבאים, לעזור למשתתפים החדשים ולתרגל את הכלים. בהמשך הם יכולים גם להעביר הדגמות בעצמם, המטרה שלי לאפשר להם להתנסות בעמידה מול קהל. היות והחזון שלי הוא להעביר את הידע הלאה, כדי לגרום לשינוי בתפיסת העולם של אנשים ובדפוסי החשיבה, אני רואה בכך דרך לסייע לאנשים לפרוץ את הגבולות של עצמם כדי שיוכלו להעביר את זה הלאה".

הקורסים של רמי בן דוסא נערכים בדרך כלל ברמת גן ולעיתים קרובות גם ברחבי הארץ. כשמתארגנות קבוצות במקומות אחרים ברחבי הארץ הוא מגיע עם ההרצאות והסדנאות אליהם. בכל קורס יש עד 20 משתתפים, כדי לתת מקום ויחס אישי לכל אחד. בנוסף, רמי גם מרצה לארגונים וחברות בארץ המתקיימים גם בזום ומביא עימו טיפול אישי ופרטני ממוקד. לבן דוסא לקוחות מכל רחבי הארץ שחווים את התוצאות המדהימות של שיטת ה-NLP.

רמי בן דוסא, מאסטר NLP.

טיפול פרטני וממוקד>>

להזמנת הרצאות לחצו כאן>>

טלפון: 054-3308584

לאתר של רמי בן דוסא>>

לאינסטגרם של רמי בן דוסא>>

לערוץ היוטיוב של רמי בן דוסא>>

בשיתוף רמי בן דוסא
  • עוד באותו נושא:
  • nlp
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully