וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמפנדס של מילי - הטעם המקורי בנגיעה אישית

בשיתוף האמפנדס של מילי

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 14:32

אם חשבתם שאי אפשר יהיה להפתיע אתכם יותר בכל הנוגע למסעדות ומאכלים, לפני מספר חודשים צץ לו בתל אביב להיט שמסעיר את ההמונים, האמפנדס של מילי

האמפנדס של מילי. עדי אלון ארט דירקטור ומיתוג:סמדר סגל מילר.עיצוב פנים: מיכל הרר.,
האמפנדס של מילי/עדי אלון ארט דירקטור ומיתוג:סמדר סגל מילר.עיצוב פנים: מיכל הרר.

האמפנדס של מילי נעשה על ידי מתכון ייחודי ומדויק שהגיע מארץ המקור, ארגנטינה, ומאחוריו סיפור אישי, מרגש ונוגע ללב, על כך ועוד בכתבה הבאה.

תחילה של חברות מעוררת השראה

אם לפני שני עשורים הייתם אומרים לרוני ניניו כי יום אחד הוא יהיה הבעלים של חנות מפעל לאמפנדס בתל אביב, הוא לבטח היה חושב שאתם הוזים. אולם, כפי שקורה ולא פעם, החיים מובילים אותנו למקומות אחרים.

בשנת 2004 רוני יצא עם בני משפחתו לשליחות בארגנטינה מטעם מדינת ישראל כקב"ט של השגרירות, שם הוא ובני המשפחה פגשו בפעם הראשונה את מילי, אישה ארגנטינאית שהחלה לעבוד בבית המשפחה כמטפלת. גם לאחר שסיימה את עבודתה, בני המשפחה נשארו בקשר אישי עם מילי, אך בחודש נובמבר 2005, החיים התהפכו לגמרי: "אשתי דפנה ז"ל חלתה בלוקמיה, ונאלצנו לעזוב תכף ומיד את השליחות בארגנטינה ולחזור לישראל. לאחר שעברנו את כל הבדיקות בארץ, היה לנו ברור שאנחנו הולכים לקראת מאבק ארוך וקשה כנגד המחלה.

"דפנה היתה אישה מיוחדת והיו לה תכונות ייחודיות מרשימות, כמו היכולת שלה לנתח את הדברים תכף ומיד ולראות לטווח ארוך. היא הבינה טוב יותר מכל אחד אחר את המשמעות של המחלה שלה, ולקחה בחשבון גם את הגרוע מכל שלצערנו הרב אכן קרה. עוד כשהייתה צלולה היא בחרה במילי שתהיה זו שתטפל בילדים לאורך רוב שעות היום, כאשר הייתה מאושפזת בבית החולים וגם לאחר מכן, כשכבר לא הייתה עוד בחיים. כשדפנה חלתה, שלושת הבנים שלנו היו ילדים קטנים, אורי בן 4 וחצי, איתי בן 8 ועומרי הבכור בן 12.

"יצרתי קשר עם מילי וסיפרתי לה על הבקשה של דפנה, לרגע אחד מילי לא התלבטה, היא עזבה את משפחתה בארגנטינה והגיעה לגור איתנו בישראל. לאחר שנה וחצי דפנה הלכה לעולמה, בדיוק ביום הולדתה ה- 40, ומילי נשארה איתנו למשך עוד 7 שנים, עד שאורי הגיע לגיל בר המצווה", סיפר רוני בהתרגשות.

האמפנדס של מילי. עדי אלון ארט דירקטור ומיתוג:סמדר סגל מילר.עיצוב פנים: מיכל הרר.,
האמפנדס של מילי/עדי אלון ארט דירקטור ומיתוג:סמדר סגל מילר.עיצוב פנים: מיכל הרר.

האמפנדס של מילי - אוכל שמחבר בין אנשים

מילי היא שפית במקצועה ולאורך השנים בני המשפחה ליקקו את האצבעות בזכות מטעמי המטבח היצירתיים שלה, כאשר גולת הכותרת היו האמפנדס של מילי. "הבית שלנו תמיד היה בית פתוח, בו היינו מארחים כל הזמן את המשפחה המורחבת וחברים טובים, וכולם תמיד היו מהללים את האמפנדסים של מילי, כך שלא פעם קוננה בי המחשבה, שכדאי להעביר את הטעם המופלא גם לאחרים. רק לאחר שפרשתי משירות המדינה ולאחר שלקח עוד זמן מה עד שהתבשלתי עם עצמי, החלטתי ליישם את הרעיון ולבצע אותו בפועל", הסביר רוני ניניו.

חלום האמפנדס קרם עור וגידים

מילי שבינתיים חזרה לילדים ולנכדים בארגנטינה, קיבלה קריאה נוספת מרוני, הפעם עם בקשה שהיא תגיע לארץ למספר חודשים בלבד, מבלי לדעת את הסיבה. פעם נוספת מילי לא שאלה שאלות, עלתה על מטוס ולאחר שבוע כבר פרסה על השולחן של אחת המעדניות במבשרת ציון, מקום המגורים של בני המשפחה, כמה סוגים של אמפנדס.

התגובות היו מטורפות, כל האמפנדס נחטפו במהרה והיתה דרישה לעוד ועוד. לאט לאט האמפנדס של מילי החלו להימכר במעדניות נוספות, ובשלב מסוים הדרישה כל כך גדלה, עד שהיה צורך לעצור, לעשות חושבים ולבנות תוכנית עבודה רחבה הרבה יותר.

"מילי עבדה מהמטבח הביתי שלנו, זה היה ערוך להכנה של כמה מאות יחידות בשבוע, אבל בכדי לייצר בכמויות מסחריות באמת, היינו זקוקים למצוא מפעל. סיפרתי על החזון שלי לחבר טוב שלי, רונן לוי, שבבעלותו מפעל לייצור אוכל, רונן, כהרגלו, נענה לאתגר וביחד עם מילי הם ישבו ועשו נסיונות, על מנת להגיע לטעם המקורי, רק שהפעם דרך המכונות. זו היתה הפעם הראשונה שמילי גילתה למישהו אחר את סודות האמפנדס שלה, ולאחר מספר בדיקות, היא נתנה את האישור לתוצרת שיצאה, שם ידענו כי השגנו פריצת דרך משמעותית וכל השאר היסטוריה", סיפר רוני.

האמפנדס של מילי. עדי אלון ארט דירקטור ומיתוג:סמדר סגל מילר.עיצוב פנים: מיכל הרר.,
האמפנדס של מילי/עדי אלון ארט דירקטור ומיתוג:סמדר סגל מילר.עיצוב פנים: מיכל הרר.

האמפנדס של מילי הגיע לתל אביב

לאחר שבשנת הקורונה רוני יכול היה לבדוק את מידת ההצלחה של האמפנדס של מילי דרך קבוצות מיקוד קטנות, הוא קיבל את הביטחון כי הגיע הזמן לעבור לעיר הגדולה. כיום חנות המפעל ממוקמת ברחוב ארלוזורוב 62 וההצלחה שוברת שיאים, כאשר אפשר למצוא בה סדרה של טעמים, שלושה סוגים במילוי של בשרים ועוד ארבעה שמתאימים לקהל הצמחוני והטבעוני. בנוסף, במשך השבוע נערכת מכירה נקודתית של האמפנדס של מילי בכמה מוקדים שונים ברחבי הארץ: רמת אביב, מבשרת ציון, קריית אונו, מזכרת בתיה, גבעת ברנר, רמת השרון ועוד.

"ההיענות שהייתה למילי עבור דפנה ז"ל, עבורי ועבור ילדיי היא לא פחות ממדהימה. למרות שיש לה משפחה וילדים שהיו צריכים אותה שם לאורך השנים, היא החליטה להישאר ולהקריב מעצמה לטובת הילדים שלי, עבור הילדים היא מהווה את הדמות שהכי קרובה לאמא שלהם, בעיקר עבור אורי שממש גדל על ברכיה. לשמחתי הרבה הצלחתי לשקם את חיי ולהקים משפחה חמה ושמחה יחד עם בת הזוג שלי סימה ושני בניה עידו ויונתן. אני מאושר כי דרך האמפנדס המיוחדים של מילי, אנחנו מצליחים להנציח את זכרה של דפנה וגם לתת את הכבוד הגדול שמילי ראויה לו", סיכם עבורנו את הדברים רוני ניניו.

האמפנדס של מילי. עדי אלון ארט דירקטור ומיתוג:סמדר סגל מילר.עיצוב פנים: מיכל הרר.,
האמפנדס של מילי/עדי אלון ארט דירקטור ומיתוג:סמדר סגל מילר.עיצוב פנים: מיכל הרר.

האמפנדס של מילי - גם אני רוצה לטעום

לפרטים נוספים והזמנות, ניתן לחייג לטלפון: 053-4891167

אתר

פייסבוק

בשיתוף האמפנדס של מילי
  • עוד באותו נושא:
  • אמפנדס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully