וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'לה מדווש' - מרכז האופניים והרכיבה הגדול בדרום

בשיתוף לה מדווש

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 11:16

עם 100 ק"מ של מסלולי אופניים לכל הרמות, השכרת ציוד חדש ואיכותי, טיולים והדרכות הכוללות הסברים מעניינים על האזור וההיסטוריה וחנות אופניים ענקית, 'לה מדווש' הפכה למוסד ותיק ואהוב באזור הדרום, ולחובבי אופניים מכל הארץ

לה מדווש. ארז מנור,
לה מדווש/ארז מנור

בכניסה לקיבוץ בארי שבנגב המערבי, נמצא 'לה מדווש' - מרכז מזמין ומקסים לאופניים, בבחינת one stop shop לכל מי שעבורו 'אופנים זה החיים', כפי שמגדיר מייסד ומנהל המקום ארז מנור. את השם המיוחד נתנה אחותו, גם היא חלק מהמקום שהפך למוסד עבור תושבי האזור ומי שמגיע גם מרחוק. שלושת השירותים המרכזיים שמספקת החנות הם: השכרת אופניים לכל הגילים (כולל ציוד נלווה והדרכות), טיולי אופניים הכוללים במידת הצורך הדרכה של ארז עצמו, עם הסברים מרתקים על אזור ועל ההיסטוריה המיוחדת וחנות אופניים ענקית, עם המותגים הכי איכותיים וחדשים, כולל אביזרים נלווים.

צילום: אייל בירבאום

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מתגלגל בעולם - טיול אופניים שהפך לאוניברסיטה של החיים

ארז מנור שיציין בקרוב 66 שנים, נשוי ואב ל-בן 28, בן 26, בן 19 ובת 12 ("כולם ספורטאים שרוכבים על אופניים, גולשים, נוסעים על סקייטבורד, שוחים והבת הקטנה גם מתאמנת בכדורגל ובהתעמלות קרקע), הוא בן קיבוץ בארי, שהקים את 'לה מדווש' ומנהל אותו עד היום. "מאז שאני צעיר אני אוהב לרכוב על אופניים. אחרי הצבא טיילתי בעולם רכוב על אופניים מעל 7 שנים. התחלתי באירופה, המשכתי מעל שנה באפריקה אותה חציתי מדרום לצפון, ומשם לאלסקה, מרכז אמריקה ולדרום אמריקה. התגלגלתי רכוב על אופניים כשעליי תיקים, אוהל, שק שינה וציוד. בשונה מהיום, אז לא היה אינטרנט או טלפון סלולרי צמוד. אני והאופניים מטיילים, ללא תוכנית מדויקת ופשוט עוצרים איפה שנראה מתאים ומעניין", הוא נזכר ומוסיף: "למדתי להסתדר, להכיר מקומות חדשים, תרבויות מעניינות ולא לחשוש מהלא נודע. התיירים והטיילים שפגשתי, הם שהזינו אותי בחדשות ומידע מהעולם".

בגיל 32 חזר מנור לקיבוץ, פגש את מי שהיום אשתו והתחיל להשתתף בתחרויות אופני כביש ושטח, ולצבור גביעים עבור המקומות הראשונים. מאז ועד היום הוא חלק מקהילת האופניים של ישראל. לאחר חזרתו החליט לאפשר גם לדור הצעיר להצטרף: "פתחתי חוג אופניים לילדי בארי יחד עם שותף לדרך (תרתי משמע), ויחד הקמנו מסלול מיוחד לרכיבה ולתחרויות, העובר דרך מכרה הצמוד לקיבוץ" הנקרא "בור בארי", הוא מספר בהתלהבות. "יצרנו במקום מסלול מפותל עם עליות, ירידות וגשרים, הבנוי כך שגם הקהל יכול לצפות במה שקורה. במשך הזמן ארגנו והתקיימו תחרויות אקסטרים "דואל בארי" ומרוצי לילה, הוא מספר בגאווה ובצדק.

מרכז 'לה מדווש' - יש בו הכל לחובבי אופניים ולרוכבים מקצועיים

כאמור, לפני 17 שנה החליט מנור שהוא מקים את מרכז 'לה מדווש' - מרכז אופניים ענק, שמציע כל מה שרוכבים אופניים מקצועיים או חובבי אופניים, יכולים לרצות.

שירותי השכרת אופניים - ליחידים, משפחות וקבוצות

בכל רגע ביום, תוכלו לקבל אופניים מתוחזקים ואיכותיים, המתאימים לכל הגילים ולצאת איתם לרכיבה באחד המסלולים היפים שבסביבה. מנור מציין במיוחד את שיא העונה, חודשי ינואר-פברואר, במהלכם מתחילות לפרוח הכלניות שיוצרות מרבדים אדומים יפיפיים. לקראת הטיול ניתן להצטייד במזון קל ומשקאות, אותם ניתן לרכוש במזנון הסמוך. זאת בנוסף לקסדות וציוד נלווה הדרוש לרכיבה.

לפני היציאה לדרך, תוכלו לקבל תדריך מלא, הכולל מפות ומספרי טלפון של 'לה-מדווש' לכל מקרה של בעיה או תקלה. בממרכז נמצא גם רכב, שיכול להגיע במהרה לכל מקום באזור, כדי להגיש עזרה, במידת הצורך.

סוגי האופניים שניתן לשכור:

* אופני ילדים ללא גלגלי עזר (מגיל 6 ומעלה).
* אופניים עם כיסא המתאימים להורה ולילד ישוב.
* אופניים עם עגלה עם מקום לשני ילדים.
* אופניים עם נגרר המאפשר לילדים גם לפדל.
* אופניים זוגיים.
* אופני שלושה גלגלים.
* אופניי נשים עם רמה נמוכה.
* אופני שטח מכל המידות XS ועד XL , כולל אופניים איכותיים ברמה גבוהה.
* קרטינג פדלים.

לה מדווש. ארז מנור,
לה מדווש/ארז מנור

טיולי אופניים

אם אתם נמנים עם קבוצה של כ-15 איש ומעלה, תוכלו ליהנות מרכיבה מודרכת בכל האזור.
"קיבוץ בארי ממוקם באזור השזור בהיסטוריה של מדינת ישראל, דבר שיכול לתת לטיול ולרכיבה ערך מוסף" הוא מדגיש ומוסיף: "אפשר לבקר במכרות גופרית מתקופת האנגלים, לגלות שרידי מחסני תחמושת מתקופת מלחמת העולם השנייה, ולהכיר את בארי הישנה שהוקמה כאחת מ- 11 הנקודות בנגב, לבקר באנדרטת "יד אנז"ק" ממלחמת העולם הראשונה ולעלות לנקודת התצפית השמורה של הקיבוץ. זאת בנוסף לנסיעה מרתקת בטבע בקצה שמורת בתרונות בארי או בתוך יער בארי, במסלול סינגל צר ומתפתל "רכיבת שיירה".

חנות אופניים

בחנות האופניים תכלו למצוא סוגים רבים של אופניים, כולל המותגים האיכותיים והמקצועיים ביותר. כך גם לגבי ציוד נלווה ומוצרים המיועדים לסוגי ספורט נוספים כדוגמת ריצה, סקייטבורד ועוד. השירות המצוין כולל הכנת האופניים לנסיעה וטיפול באופניים על ידי צוות המכונאים המקצועי. מומלץ גם להצטרף למועדון הלקוחות שמקנה הטבות והנחות. המרכז כולל גם מרכז מידע חנייה שירותים ומקלחות.

לה מדווש. ארז מנור,
לה מדווש/ארז מנור

100 ק"מ של מסלולי אופניים וטיולים

כאמור, המרכז הוא צומת ממנו אפשר לצאת לטייל ולרכב בכ-100 ק"מ של מסלולי אופניים מסומנים לכל הרמות, החל מטיולים קלים, טיולי משפחות, מסלולי סינגל ועוד, המיועדים לרוכבים מיומנים ומקצועיים. כמעט כול המסלולים מעגליים.

בנוסף להכנה, הסברים וטיולים מודרכים, מזמין מנור את המטיילים גם להתייעץ לגבי רכיבה באופן כללי ולגבי טיולים באזור בפרט. מי שגר קרוב או נמצא באזור, ניתן גם לקבל שיעורי רכיבה ממנור וצוותו.

לה מדווש. ארז מנור,
לה מדווש/ארז מנור

לקבלת מידע נוסף על המרכז והשירותים, מוזמנים להיכנס לאתר>

לעמוד הפייסבוק

או להתקשר: 08-9949374

בשיתוף לה מדווש
  • עוד באותו נושא:
  • אופניים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully