וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללה שתהפוך אתכם תוך 10 שבועות למאמנים לשיפור קשב וריכוז ומיומנויות למידה

בשיתוף המכללה לחינוך חדש בישראל

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 13:31

המכללה לחינוך חדש בישראל החלה לבצע מהפכה חינוכית, ונלחמת בתיוג של עשרות אלפי תלמידים כמי שסובלים מלקויות למידה ובעיות של קשב וריכוז

המכללה לחינוך חדש. יח"צ,
המכללה לחינוך חדש בישראל/יח"צ

מדינת ישראל מדורגת במקום שני בעולם בצריכת ריטלין, ולכן היום כמעט כל הורה שני מתבקש לקחת את הילד שלו לאבחון פסיכו-דידקטי, או לאבחון של קשב וריכוז, כאשר המטרה של האבחונים האלה היא לגלות איזו לקות או הפרעה הילד סובל. סוגיה זו מעסיקה לא רק הורים, אלא אנשי חינוך רבים העוסקים במלאכת הלמידה והוראה ונשאלת השאלה: כיצד הגענו למצב הזה שכל ילד שני מאובחן עם "לקות" או "הפרעה" כלשהי?

מי שמשנים את התמונה הזו היא המכללה לחינוך חדש בישראל, והיא עושה זאת בזכות שיטה בינלאומית פורצת דרך ללמידה והוראה.

הלכנו לבדוק עם המומחה

גדי בן לביא הוא יזם ומרצה בתחום החינוך, והמייסד של המכללה לחינוך חדש בישראל, הוא מומחה למיומנויות למידה ושיפור קשב וריכוז ללא תרופות. הוא אומר: "זה נכון שילדים וגם מבוגרים יכולים להיות לא קשובים ולא מרוכזים, אבל בעיות קשב וריכוז לעולם לא היו ולא יהיו הבעיה עצמה - הן רק סימפטום למשהו אחר לגמרי. לפעמים רואים תלמיד מרחף, מוסח, משועמם, חסר מוטיבציה עייף או שקשה לו לשבת, והמורים עשויים לחשוב שאולי יש לו "הפרעת קשב" או איזו לקות למידה ואז הם ממליצים להורים לקחת את הילד לאבחון פסיכו-דידקטי או אבחון של קשב וריכוז. הדבר יוצר קונפליקטים רבים בין הורים והצוותים החינוכיים שלא מגיעים להסכמות בנושא של שליחת הילד לאבחון ומתן כדורים.
"בפועל הסיבה האמיתית שבגללה הילד חווה קשיים בלמידה נעוצה בשלושה מחסומים שמונעים מהילד לקלוט את החומר שהוא לומד ומייצרים סימפטומים כמו ריחוף, מוסחות, חוסר שקט, עייפות, שעמום ועוד קשיים. החדשות הטובות הן שאף אחד מהסימפטומים האלה לא נגרם בגלל מחסור של חומר כזה או אחר במוח. נכון להיום רוב המורים וההורים לא מכירים את המחסומים האלה, ולכן הם לא באמת מטפלים בבעיה האמיתית, אלא רק בסימפטומים".

המכללה לחינוך חדש בישראל - שיטת למידה פורצת דרך

בן לביא חי ונושם את עולם החינוך כבר למעלה מ-12 שנים. לפני הקורונה הוא היה ממלא אולמות עם הכנס להורים ואנשי חינוך BYE BYE ADHD.

את "המכללה לחינוך חדש בישראל' הוא ייסד לפני כעשור, ולאחרונה הוא השיק בישראל את "אינטליג'נס", שמטרתה להנגיש את שיטת הלמידה המהפכנית לכל אדם באמצעות קורסים דיגיטליים חדשניים. אינטליג'נס פונה לבתי הספר ולמוסדות להשכלה גבוהה שמעוניינים לצעוד לעבר פסגות חדשות על ידי הטמעת השיטה במוסדות שלהם.

בעקבות הקורונה, בן לביא גייס את מיטב המדריכים שלו וביחד הם בנו מסלול לימודים ראשון מסוגו שמותאם לזום ומלמד הורים, מורים ומטפלים שונים, כיצד להוציא תלמידים מכל קושי לימודי, איך ללמד ילדים ובני נוער ללמוד לבד, איך לשפר את הקשב והריכוז ללא תרופות, איך לשפר את כישורי השפה והחשבון, איך להעלות ביטחון ודימוי עצמי של תלמידים ועוד.

"לפני הקורונה אם מישהו היה צריך ללמוד את השיטה, הוא היה צריך להגיע למכללה במערב ראשון לציון בכל שבוע למשך ארבע שעות מינימום, במשך שמונה עד עשרה חודשים. הקורונה הביאה איתה את נפלאות הזום, ולכן החלטנו ליצור מסלול חדש ומשודרג המאפשר לכל מורה ולכל הורה ללמוד את השיטה מביתו תוך שלושה חודשים. המסלול החדש כולל רק את הת'כלס ואת מה שבאמת חייבים כדי ללמוד את השיטה, תוך שמירה על איכות ההכשרה", מספר.

מסלול לימודים נוח וזמין עם תוצאות מיידיות

תלמידי המכללה יכולים לבחור בין מסלולי בוקר או ערב המתקיימים אחת לשבוע, כאשר כל שיעור נמשך ארבע שעות. כל תלמיד מקבל שם משתמש וסיסמה למערכת המקוונת החדשה של המכללה, על מנת לבצע מטלות ותרגולים בביתו וגם לחזור על החומר.

הגישה למערכת ניתנת לתלמיד לכל חייו, כאשר ההורים מתמחים בשיטה "על הילדים שלהם" והמורים "על התלמידים שלהם", כך כולם רואים את התוצאות באופן מיידי. בסוף המסלול כל תלמידי המחזור נפגשים ליום הכשרה מרוכז שכולל תרגולים מבוקר עד ערב, ובסופו של אותו היום הבוגרים מקבלים תעודה ויכולים לצאת לדרך עם ארסנל חדשני וייחודי של כלי למידה.

גדי בן לביא סיפר על הערך המוסף ש"המכללה לחינוך חדש בישראל" מעניקה לבוגרים השונים: "אחד הדברים החשובים לנו הוא שבוגרי המסלול יעסקו בתחום ולא רק יתלו תעודה יפה על הקיר. לכן, אנו מעניקים לכל בוגר הכשרה מיוחדת שמלמדת איך לנהל פעילות אימון עצמאית. החלטנו גם "להשתגע" קצת במחזורים הראשונים ,ולתת לכל בוגר אתר אינטרנט ועמוד פייסבוק מעוצב במתנה כחלק מחבילת הלימודים הכוללת".

עוד למדנו כי במקביל לפעילות האימון העצמאית, בוגרי המכללה יכולים להשתלב בנבחרת המאמנים שתוביל את השינוי בבתי ספר ומוסדות להשכלה גבוהה עם הקורסים הדיגיטליים של 'אינטליג'נס'".

המכללה לחינוך חדש. יח"צ,
המכללה לחינוך חדש/יח"צ

הורים ומורים מספרים על ההצלחות

אחינועם שבח, אימא לשלושה ילדים סיפרה על השינוי שתכני המסלול הכניסו לחייה: "לפני הקורס, בכל יום הייתי יושבת עם הבת שלי על השיעורים במשך 3 שעות, זה היה קשה ומתיש, לה ולי. אני זוכרת כי היו מי שהמליצו לי לקחת אותה לאבחון ולתת לה ריטלין, אך סירבתי לעשות זאת. לאחר שסיימתי את המסלול של ה"מכללה לחינוך חדש בישראל" ולמדתי את השיטה הייחודית שהם מלמדים, התחלתי ליישם זאת עם הבת שלי, וכיום היא לומדת באופן עצמאי ומוציאה ציונים גבוהים".

מראם משרקי, מורה מזה 12 שנים העידה: "בקורס הזה למדתי דברים שלא למדתי במהלך כל התעודות והתארים שעשיתי. למדתי שיטות וכלים שהראו לי איך לטפל בבעיות של תלמידים כמו חוסר מוטיבציה, קשב וריכוז, עייפות וחוסר חשק ללמוד וגם איך למנוע אותם מלכתחילה על ידי בניית מערך שיעור בצורה נכונה, אני חושבת שזה קורס חובה לכל מורה בישראל".

המכללה לחינוך חדש בישראל - יצירת קשר

לחצו כאן לקבלת מידע מלא על מסלול הלימודים של המכללה

מוקד ארצי: 1-700-500-458

בשיתוף המכללה לחינוך חדש בישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חינוך
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully