וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנטורופתית צילה שגב חצבני: "כמטפלת אני לא עושה הפרדה בין הבריאות הנפשית לבריאות הפיזית"

בשיתוף צילה שגב חצבני

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 12:16

צילה שגב חצבני N.D היא מטפלת ברפואה משלימה, המציעה טיפולים משולבים בין גוף ונפש: "הגוף שלנו מסונכרן עם הנפש - טיפול אחד קשור לשני"

צילה שגב חצבני. יח"צ,
צילה שגב חצבני/יח"צ

צילה שגב חצבני היא נטורופתית, רפלקסולוגית בכירה, העוסקת במגוון טיפולים רחב בתחום הרפואה המשלימה: טיפול באיזון גוף ונפש דרך תזונה, פרחי באך, צמחי מרפא, דמיון מודרך, מדיטציות וכלים טיפוליים נוספים, המותאמים אישית לכל אחד שמגיע אליה לטיפול.

בנוסף, צילה מתמחה בתזונה דלת פחמימה שאותה אימצה בעצמה: "תזונה דלת פחמימה שינתה את חיי. אני ממציאה בעצמי מתכונים דלי פחמימה. יש לי אתר וקבוצת פייסבוק שתומכת באנשים שרוצים לשנות את התזונה שלהם לדלת פחמימה. אני עושה סדנאות שבהן המשתתפים מכינים מתכונים שלי בהנחייתי ובסוף יושבים יחד לארוחה".

לקבוצת הפייסבוק

לקליניקה הנעימה והמרווחת של צילה, שנמצאת בביתה בראשון לציון, מגיעים אנשים שרוצים לשמור על הבריאות ולמנוע בעיות עתידיות, אנשים הסובלים מבעיות שונות כמו סוכרת, סינדרום מטבולי, סטרס ולחץ נפשי, וכאלה שרוצים לשנות לאורח חיים בריא ומיטיב.

צילה שגב חצבני. יח"צ,
צילה שגב חצבני/יח"צ

"אני לא מסתכלת רק על בעיה או סימפטום - אלא על האדם השלם"

לפני שמגיעים לטיפול ראשון אצל צילה, המטופלים העתידיים ממלאים יומן תזונה ושאלון בריאות. כל נתונים פיזיים נוספים יעזרו לצילה באבחון: בדיקות דם, מדדים רפואיים וכו'.

"במפגש הטיפולי הראשון, אני יושבת עם המטופל ואנחנו עוברים יחד על הנתונים - השאלון הרפואי ויומן התזונה", היא מספרת. "לאחר מכן, המטופל מספר לי על המטרה שלשמה הוא הגיע. באמצעות שאלות מקדימות, אני בודקת איתו מה הבעיה המרכזית, כמה זמן היא קיימת ומה הוביל למצב. חשוב לי לברר איתו בשלב הזה, כמה הוא מוכן להשקיע ולהתחייב לתהליך הטיפולי, על מנת להגיע לתוצאות הרצויות".

לאחר התשאול והתחקור, צילה בונה תכנית עבודה טיפולית, שמלווה באופן טבעי גם בטיפול רגשי: "אני בונה טיפול מותאם אישית המבוסס על האבחנה שלי ועל המטרות שהמטופל רוצה להשיג. בתהליך הטיפולי אני עוברת על מערכות הגוף השונות ולא מנסה לפתור רק בעיה או סימפטום, חשוב לי להסתכל על האדם השלם. הגוף מסונכרן עם הנפש - תוך כדי הטיפול נחשפים רבדים עמוקים יותר וצריך לטפל בכל רובד שעולה. העולם המערבי מביא איתו דאגות וחיים מלאי סטרס שמשפיעים מאוד על הבעיות הפיזיולוגיות. כאשר מטפלים בחלק הרגשי והנפשי, בעיות רבות באות לפיתרונן".

יש מטופלים שמרגישים שיפור אחרי כמה פגישות ומרגישים שהם מוכנים להמשיך הלאה, ויש מטופלים קבועים שממשיכים להגיע לצילה גם בשביל שיחות, טיפולי רפלקסולוגיה, ליווי תזונתי ועוד'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צילה שגב חצבני. יח"צ,
צילה שגב חצבני/יח"צ

מסטודיו לשמלות כלה למטפלת ברפואה משלימה

צילה, בוגרת תואר ראשון במדעי הרוח והחברה, ותואר שני בהתנהגות ארגונית, ניהלה במשך 30 שנה סטודיו לשמלות כלה, יחד עם בעלה לשעבר, מעצב שמלות כלה ידוע: "במשך כל השנים הארוכות בהן ניהלתי את הסטודיו, ידעתי בתוך תוכי שאני רוצה משהו שיהיה רק שלי, תחום טיפולי שבו אוכל לממש את המהות שלי, אבל לא ידעתי לשים את האצבע על מה אני רוצה".

בגיל 45, בעקבות משבר בנישואין, הזוג התגרש, וצילה החלה בחיפוש אחר החוזקות הפנימיות והייעוד שלה. חברה טובה שסיפרה לה על הנטורופתית הקבועה שלה, הביאה אותה לתובנה שזה בדיוק מה שהיא רוצה לעשות.

כשנרשמה ללימודי הנטורופתיה בקמפוס ברושים, לימודים שנמשכו 4 שנים, התגלתה מחלת הסרטן של אחותה: "טיפלתי באחותי בכל הכלים שלמדתי במהלך הלימודים וליוויתי אותה בכל הטיפולים, עד שהיא נפטרה במהלך השנה האחרונה שלי בלימודים. המשבר האישי הזה, בנוסף לגירושין, חישל אותי ועזר לי להבין שמקצוע המטפלת הוא עבורי אורח חיים".

מאסטר שף בתזונה דלת פחמימה

כל חייה התמודדה צילה עם עודף משקל, עד השנה האחרונה שלה בלימודים, בה גילתה, דרך הקליניקות ומספר מרצים, תזונה חדשה: "ניסיתי דיאטות רבות ושונות, במהלכן ירדתי קילוגרמים רבים ממשקלי, אבל תוך תקופה קצרה הייתי עולה את הכל בחזרה. בשנה האחרונה ללימודים, למדנו על ההורמונים שמנהלים לנו את החיים והתאמנו תזונה למטופלים שהגיעו אלינו לקליניקה.

בתקופה הזו חקרתי קצת יותר את התזונה דלת הפחמימה והבנתי שכנראה עליתי פה על בעיה. אני אוהבת פחמימות אבל הן לא אוהבות אותי! התחלתי תזונה דלת פחמימה, תזונה שיש בה המון הנאה, ירדתי 16 קילו והחלטתי שאני רוצה להעביר את הידע הזה הלאה. התזונה הזאת נותנת מענה לכל כך הרבה בעיות וזה משנה חיים".

רוב המטופלים שמגיעים לצילה לטיפול בתזונה, סובלים מסוכרת, דלקות, שומנים בדם, חוסר איזון וכו'. "הירידה במשקל היא רק אחת מהמתנות של התזונה הזאת", חשוב לה לציין.

צילה מעידה על עצמה שתמיד ידעה לבשל ושתמיד קיבלה מחמאות מהסביבה: "החלטתי שאת כל האהבה הענקית שלי לבישול, אני מעבירה למתכונים דלי פחמימה. הקורונה נתנה לי את הזמן ואת האפשרות להקים אתר ולהמציא מתכונים חדשים מדי יום. הפידבקים נהדרים, ואני חושבת שיש בזה משהו עם המון כוח, זה לא רק שאני אומרת להם אילו מזונות לאכול במסגרת התזונה, הם גם רואים ויודעים איך להכין את זה בעצמם".

בסדנאות התזונה שהיא עורכת בביתה, מחלקת צילה את המשתתפים לזוגות, נותנת להם מתכונים שהיא המציאה, וכל זוג מכין מתכון או שניים בהנחייתה. לאחר ההכנה, יושבים כל המשתתפים לארוחה משותפת: "הסדנאות זה כיף גדול, האנרגיות טובות והאנשים מדהימים. אני פוגשת אנשים שונים שאני מתחברת אליהם, וגם הם וגם אני מגלים עולם חדש. זה ממלא אותי לראות אנשים שעושים שינוי לבריאות הנפשית והפיזית שלהם - ושנהנים מכך".

לאתר האינטרנט

צילה שגב חצבני. יח"צ,
צילה שגב חצבני/יח"צ

כל אדם הוא עולם ומלואו

בסופו של יום, אין פתרון אחד לבעיות איתם מגיעים המטופלים לקליניקה של צילה: "מדובר בטיפול מותאם אישית ואינדיבידואלי, הכל תלוי במי שאתה ועם מה שאתה מגיע. אני רואה את המטופל מולי על כל גווניו, עם הבעיות הפיזיות ועם כל הרגשות שהוא חווה - כל אדם הוא עולם ומלואו עבורי. אני לא עושה הפרדה בין הבריאות הפיזית לבריאות הנפשית. בגיל מאוד צעיר גיליתי שיש בי את היכולת להתחבר לאנשים ולראות אותם. היכולת הזאת יחד עם הידע המקצועי, עוזרת לי להיות שם עבור המטופלים שלי וכל יום מחדש אני מבינה איזו זכות גדולה נפלה בחלקי להוביל אותם לדרך חיים מבריאה".

מספר טלפון: 050-7273230

לאינסטגרם:

לפייסבוק

בשיתוף צילה שגב חצבני
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully