וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפז כהן - ילדת הפלא של האדריכלות ועיצוב הפנים

בשיתוף ליפז כהן

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 13:30

היא רק בת 26, וכבר מחזיקה במספר תארים והתמחויות. הרזומה שלה מרשים גם את הוותיקים בתחום. היא הספיקה לבנות בתים, דירות, עסקים, חנויות, מבני ציבור ואפילו מוזיאון. קולגות מכנים אותה: "הסופרסטאר של עולם התכנון". ליפז כהן - שם שכדאי לזכור

ליפז כהן. שחר ארביב,
ליפז כהן/שחר ארביב

נוכח תיק העבודות העשיר של ליפז כהן, המעורבות והנוכחות שלה בקרב אנשי מקצוע בענף הבנייה קשה לתפוס שהיא רק בת 26. אבל הצעירה מאריאל סוגרת כבר עשור בענף הבנייה. מ-2018 היא עצמאית ומחזיקה במשרד לתכנון אדריכלי ועיצוב פנים בבעלותה, בעלת תואר הנדסאית אדריכלות ועיצוב פנים, ועל הדרך הספיקה גם לעשות תואר בכלכלה, משפטים ומשאבי אנוש והיא סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים.

מגוון ענק של פרויקטים

מאחורי כהן עומדים כבר מעל ל- 3500 מ"ר של מבנים שונים שהיא תכננה, עיצבה וליוותה בבנייתם במגוון צרכים וסגנונות "אני מתכננת ומעצבת כל סוג של מבנה אדריכלי, הן לבניה פרטית של בתים ודירות מדירה ראשונית לזוג צעיר ועד דירה למשפחה עם חמישה ילדים. כמו גם לעסקים, למשל: חנויות תכשיטים, פיצריות, בארים ועוד". בנוסף, היא מתכננת גם מבני ציבור, מעטים האדריכלים ומעצבי הפנים בעלי ניסיון רב שנים שזכו לתכנן פרויקטים בסדרי גודל שכהן כבר עשתה "תכננתי את בית הזיכרון לשואה ולגבורה באריאל. זהו מוזיאון שייסדו בני הזוג קובה ואירנה ולדיסלבסקי, ניצולי שואה בעצמם, שבמשך שנים רכשו פריטים והקימו מרכז לזיכרון". עוד בין לקוחותיה עיריות, מועצות מקומיות כאדריכלית ומתכננת פרויקטים ציבוריים שונים, למשל הנגשה של גנים ציבוריים באריאל.

עבודה של ליפז כהן. אבישי פינקלשטיין,
עבודה של ליפז כהן/אבישי פינקלשטיין

איך הגעת לענף הבנייה בגיל כזה צעיר?

"הייתי ספורטאית מצטיינת, נפצעתי בכתה י'. זה ביגר אותי, הכניס לי ערכים, שנה ששכבתי וחשבתי מה אעשה בעתיד. אחרי שהיתי פעילה חברתית, מדריכה בצופים וספורטאית. לא רציתי לבזבז זמן ויצאתי לעבוד.

"תמיד ידעתי שאני רוצה לעסוק בתכנון ועיצוב פנים, אהבתי ציור ואומנות כילדה, אהבתי לעבוד בעץ ורציתי לשפץ להוריי את הבית. כל התארים והלימודים שעשיתי בנוסף, נועדו כדי לתת לי מעטפת ולהעשיר את היכולות שלי כאדריכלית ומעצבת פנים", היא מספרת.

"עבדתי כנהגת של קבלן, די מהר הוא גילה את הפוטנציאל שלי והתחלתי גם לעזור למשל לבחור קרמיקה, לפנות ללקוחות, להגיע לשטח. הייתי רק בת 17 והתלהבתי מהעולם הזה, וכבר כחיילת למדתי אדריכלות ועיצוב פנים".

היא בת יחידה מבין ארבעה ילדים "יש לי הורים מדהימים, שתומכים ודוחפים אותי. הם לימדו אותי שהכל אפשרי".

מה כל כך מושך אותך באדריכלות?

"ליצור יש מאין, לצפות קדימה ולתכנן נכון מבנה שיעמוד וישרת עוד זמן רב. לנתח את הצרכים והייעוד של המבנה ולתכנן אותו באופן מיטבי שינצל בצורה מקסימלית. תכנון יסודי, נכון ומדויק הוא הבסיס. אחר כך אני דואגת שיהיה יפה ומעוצב. חלל צריך קודם להיות שימושי ויעיל, טרנדים זה דבר משתנה, אבל בבית חיים, ולכן הוא חייב להיות פונקציונאלי ולשרת את בני הבית".

עבודה של ליפז כהן. אבישי פינקלשטיין,
עבודה של ליפז כהן/אבישי פינקלשטיין

אתכם לאורך כל הדרך

התפיסה של ליפז כהן היא שבנייה היא סוג של חתונה, הלקוחות שלה, מבחינתה, לפחות לתקופת הפרויקט הם משפחה, וכזו היא המחויבות אליהם "אני מלווה את הלקוח משלב הרצון לרכוש את הנכס, לפעמים עוד לפני שיש מקום ועד שאחרון אנשי המקצוע עוזב את המבנה. זה לא משנה אם מדובר בעסק, חנות, דירה וכו'. זו חתונה לתקופה. מדובר בתהליך מורכב ולא תמיד קל וכמו בנישואים המחויבות היא ללא עוררין".

גם אחרי שהפרויקט מסתיים, הלקוחות נשארים אצלה בלב "כל פרויקט הוא אבן דרך ולבנה שבונה אותי ואת העסק. כל לקוח משאיר חותם גדול ונשאר חקוק בזיכרון של העסק ואצלי בלב. במהלך פרויקט בנייה לומדים להכיר הכי לעומק, עם כל הלחצים ואני יודעת לצלוח אותם, ובסופו של דבר נוצר קשר מאוד עמוק ואישי. אני לצדם כל הדרך. נמצאת מול כל איש מקצוע וכל קבלן, כדי שהלקוח יהיה רגוע וקבלת ההחלטות תהיה שקולה והגיונית. הלקוחות הופכים להיות חלק בלתי נפרד ממני".

הסגנון מותאם לאדם

ליפז כהן תתאים לכם את התכנון הנכון בסגנון העיצובי שתבחרו. "לא כל חלל מתאים לכל אדם ולא כל אדם מתאים לכל חלל" היא אומרת. "אני לא מעצבת לעצמי, בית שאני הייתי רוצה לגור בו לא יהיה בהכרח הסגנון שמתאים ללקוח, ובסופו של יום הוא זה שצריך לחיות שם ולכן זה צריך להיות מושלם עבורו. תפקידי להפוך את החלום של הלקוח למציאות לתפור לו את החליפה שתשב עליו הכי טוב, לפי מידותיו. בכל פרויקט אני מנסה קצת לצאת מהקופסה לעשות משהו לא סטנדרטי, שיהיה מעניין ומיוחד. זה לא קשור לסגנון, אפשר להיות מקוריים גם בסגנון מודרני, נורדיי, או כפרי, יש גם כאלה שיעדיפו שילוב ויצירה אקלקטית". לקוחותיה מגיעים מכל רחבי הארץ, הם מגיעים אליה דרך הרשתות החברתיות ובעיקר בעקבות המלצות חמות מפה לאוזן.

עבודה של ליפז כהן. אבישי פינקלשטיין,
עבודה של ליפז כהן/אבישי פינקלשטיין

לחשוב פרקטי ויצירתי

כהן מקדישה זמן רב לתכנון ולניצול מקסימלי של החלל "אני יודעת להפוך גם חללים קטנים לפרקטיים ולמקסם את הפוטנציאל של כל חלל בכל גודל. אני לא מאמינה בבזבוז, גם לא של מקום. כל חלל צריך שיהיה בו תוכן וחיים משלו". המומחיות הזו זיכתה אותה בכינוי 'הסופרסטאר של עולם התכנון'. "אני בקבוצת יזמים אני הצעירה מכולם, וזה הכינוי שלי".

למשל, עכשיו היא עושה פרויקט בהפיכת אוטובוס לבית מגורים, עבור משפחה עם שני ילדים. "זה אוטובוס עם רישיונות שעומד לנדוד מצפון לדרום וצריך להכיל מטבח, פינה אינטימית לזוג, אזור למידה לילדים, איזה מקום אירוח, בית משפחתי וחם כמו מארבע קירות, רק באוטובוס. ניצול המקום והתכנון במקרה כזה הם אקוטיים".

ניצול ותכנון פרקטי נכון גם לעסקים ומשרדים "תכננתי ועיצבתי חנות תכשיטים שאני גאה בה, הייתי צריכה להכניס בחלל של 20 מ"ר המון דברים ונושאים שונים, גם תיקים וארנקים המון סוגי תכשיטים, כולל מזהב וכסף שדורשים תנאי הצגה שונים, הכל במקום קטן בלי לתת תחושה של עומס וצפיפות".

מה הלאה?

כשמגיעים להישגים רבים כל כך בגיל צעיר כזה נדמה שכבר אין לאן לשאוף, אבל אצל כהן האדריכלות והתכנון הם הבסיס. היא שואפת הלאה "לתכנון פרויקטים משמעותיים וגדולים דווקא בהיבט היזמי. אני רואה את עצמי לא רק כאדריכלית ומתכננת, אלא גם כיזמית".

ליפז כהן, אדריכלות ועיצוב פנים, 0507844243, לפייסבוק>>, לאינסטגרם>>, לאתר>>

בשיתוף ליפז כהן
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully