וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירה היימן - שפית צעירה שכדאי להכיר

בשיתוף שירה היימן

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 15:20

בחודשים האחרונים הגיעו אל שולחן מערכת "הנבחרים" לא מעט המלצות מצד קוראים על שפית צעירה שכדאי להכיר, שירה היימן שמה

שרה היימן. יח"צ,
שירה היימן/יח"צ

מפיקה מטעם המערכת שוחחה עם אנשי המקצוע הנחשבים בתעשייה, כמו גם עם לקוחות שנהנו משירותי ההסעדה שלה, ומצאה כי מדובר בכוכבת עולה שעוד תגיע רחוק, על כך ועוד בכתבה הבאה.

את השם שירה היימן, בת 18 מהיישוב יד בנימין כדאי לכם לזכור. תוך שנה אחת בלבד היא פיתחה נישה משולשת של שולחנות שוק, ארוחות שף בהתאמה אישית ושולחנות בופה לאירועים, ובזכות כל אלו יומן העבודה שלה מלא כמעט עד אפס מקום.

שפית, בת 18 וכבר עושה לעצמה שם? ובכן העבר מלמד אותנו כי הגיל לא קובע דבר; מארק צוקרברג ייסד את פייסבוק כשהיה בן 19 בלבד, נטלי פורטמן החלה את קריירת המשחק שלה בגיל 13, ופה בארץ תום אבני קיבל את החשיפה המשמעותית הראשונה שלו במחזמר "ספר הג'ונגל" בגיל 10 בלבד.

אם לא יחול שינוי משמעותי, סביר להניח כי בשנים הקרובות אתם תראו את שירה היימן מופיעה על הבמות הגדולות ביותר של עולם הקולינריה.

להפתעתי הרבה, שירה לא תכננה להפוך להיות לשפית מקצועית, ועל תחילת הדרך היא סיפרה לי: "בשונה משפים אחרים, שסיפרו כיצד הם ידעו מגיל צעיר כי הייעוד שלהם נמצא במטבח בין המחבתות והסירים, מבחינתי זה היה בסך הכל תחביב שהתפתח עם השנים. לא למדתי לבשל במסגרת מקצועית, אבל את קפיצת המדרגה המשמעותית עשיתי בקורונה. כמו רבים אחרים גם לי היה המון זמן פנוי, ומצאתי את עצמי מבלה שעות על גבי שעות במטבח, אופה, מכינה ומבשלת, ובלי הודעה מוקדמת החלטתי לקחת את הכל ולהביא זאת לידי ביטוי בדמות עסק לכל דבר".

כאמור שירה היימן עובדת בשלוש חזיתות שונות, והיא הסבירה לי על כל אחת בנפרד.

שולחנות שוק

"אני מגיעה עם צוות העובדים שלי אל בתי הלקוחות, שם אנחנו מציבים שולחנות ועמדות טיגון. את האוכל כולו אנחנו מטגנים במקום כך שהכל יעלה על השולחן חם, טרי ופריך, החל מהמבורגרים, דרך חלות עם שניצלים, עראייס כבש עם טחינה, ועד פסטלים, סיגרים, צ'יפס וטבעות בצל, ולצד כל אלו ישנו מבחר גדול של ירקות חתוכים שמרעננים את הארוחה. כל האוכל מוגש על דמוי נייר עיתון, כך שהאווירה מסביב היא אווירת שוק קצבית ומהנה".

הקונספט של שולחנות שוק מתאים לכל סוגי המסיבות השונים, ומדובר באירועים עד 150 איש.

ארוחות שף בהתאמה אישית

"אני פתוחה לכל בקשה, בין אם מדובר בארוחה חלבית או בשרית. הידע המקצועי שלי גדול ומגוון, ואני בעיקר מתמחה בבשרים על המנגל. למנות הפתיחה אני מגישה כל מיני ספיישלים מיוחדים שרקחתי בעצמי, וארוחות השף הללו הן ברמה הרבה יותר מדויקת מבחינת הפרטים הקטנים. אני שמה בהם דגש גדול על הטעמים והמרקמים, כמו גם על צורת ההגשה. בדיוק כמו שולחנות השוק, גם לאירועים מהסוג הזה אני מגיעה עם צוות עובדים שדואגים לארגן ולנקות את המקום בסיום הערב, ומדובר בארוחות שף עד 50 איש", סיפרה שירה.

שרה היימן. יח"צ,
שירה היימן/יח"צ

בופה חלבי

הבופה החלבי מותאם לאירועים חגיגיים בבתי כנסת, בריתות, בר ובת מצווה, עלייה לתורה וכד'. בדרך כלל מדובר באירועי בוקר בהם מוגשים כריכים קטנים, סלטונים, פלטות של גבינות, פסטות, פשטידות וקישים.

שאלתי את שירה את השאלה המתבקשת, האם מי שמזמינים אותך או האורחים במקום, לא מרימים גבה לנוכח גילך הצעיר? שירה חייכה והסבירה: "למען האמת הגיל הצעיר שלי מעורר עניין וסקרנות רק בהתחלה, אבל לאחר שטועמים מהאוכל אף אחד כבר לא מזכיר זאת בפניי, וזה מבחינתי הסימן הטוב ביותר שאני עושה את הדברים כמו שצריך".

שרה היימן. יח"צ,
שירה היימן/יח"צ

ומה לגבי תוכניות ריאליטי?

"הייתי אמורה ללכת לתוכנית משחקי השף, אך הדבר לא יצא לפועל כי הייתי צעירה מדי מבחינת חוקי המשחק. זה אולי דבר שאני אעשה בעתיד, כדי שאקבל חשיפה רחבה יותר תכף ומיד, אבל מצד שני אני לא פוסלת להמשיך לעשות בדיוק את מה שעושה נכון להיום, להתקדם לאט ולקבל את הפידבקים שלי בשטח, מצד הלקוחות".

שירה היימן, היה לי את העונג לפגוש בשפית צעירה, חכמה ומבריקה שעוד נשמע עליה בעתיד הקרוב.

לפרטים נוספים והזמנות לאירועים, ניתן ליצור קשר עם שירה בטלפון:
058-553-7952

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף שירה היימן
  • עוד באותו נושא:
  • שפים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully