וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהעץ אל הפה - הכירו את החווה החקלאית תיירותית "להתאהב בטבע"

בשיתוף להתאהב בטבע

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 10:25

אחת החוויות המהנות ביותר כילדים וכמבוגרים הוא טיול עם המשפחה וכשמעשירים את הטיול עם אטרקציה ייחודית, הוא בטח לא יישכח לעולם

להתאהב בטבע. יח"צ,
להתאהב בטבע/יח"צ

אם אתם מטיילים בצפון הארץ, בדגש על הגליל המערבי, ומחפשים להעניק לילדים ולעצמכם זיכרון שילווה אתכם כל חייכם, הכירו את "להתאהב בטבע" - חווה תיירותית חקלאית הממוקמת בלב היער, ממנה תמתיקו את הנפש, תירגעו מהמולת החיים ועל הדרך תקנחו בפירות ייחודיים.

שורשים של חקלאים אוהבי טבע

"להתאהב בטבע", הוקם לפני כ-20 שנה, על-ידי בני משפחת סולימני; מרדכי אבי המשפחה עלה לארץ לבדו בשנת 1956 כנוער חלוצי ונקלט בקיבוץ אלונים, שם עבר את שנותיו הראשונות בארץ ושם רכש את אהבתו לישוב הארץ ולחקלאות. מאוחר יותר הכיר את ויקטוריה, הם התחתנו, עברו להתיישבות בקו הגבול ונולדו להם חמישה ילדים. כצנחן, השתתף מרדכי כמעט בכל מלחמות ישראל ואף זכה לאות שבח מידי מפקדו רא"ל מוטה גור על חלקו בכיבוש הר הבית והכותל המערבי בגדוד המילואים שלו חטיבה 55.

כיום, החווה נמצאת בבעלותו של בנם, ביאליק סולימני, שמגייס את כל המשפחה לכוחותיו - אחים, אחיות, כלות וחתנים, אחיינים ואחייניות ואף את ההורים. העסק המשפחתי נולד מתוך רצון להעניק חווית קטיף עצמי מגוונת של שלל פירות. החווה החלה מגידול ליצ'י והמטרה העיקרית הייתה לשווק את הליצ'י טרי ללא טיפול בחומרים כימיים, דבר שהיה כמעט בלתי אפשרי חרף חוסר חיי המדף שלו. "בזמנו, כיתתי רגליים כדי לשווק את הליצ'י, אף אחד לא הכיר אותו ובפרט לא הכיר אותו טרי", מספר ביאליק, "תחילת הדרך הייתה קשה מאד. ככל שעבר הזמן התאהבו יותר ויותר בפרי, ועוד חקלאים הצטרפו לעניין". בשנת 2006, חלה נקודת מפנה - מלחמת לבנון השנייה. תוך כדי מטחי קטיושות, בני המשפחה היו קוטפים פירות ויוצאים לדוכני מכירה של ליצ'י טרי בנקודות שונות במרכז הארץ, לצד פיתוח של קבוצות מכירה. הלקוחות נחשפו לליצ'י, התאהבו בפרי המתוק והמיוחד והשאר היסטוריה. ניתן לומר שבני המשפחה בכישרון יוצא דופן הצליחו ליצור את קבוצות הרכישה הראשונות בארץ דבר שלא היה קיים עד אז ומאז, "להתאהב בטבע" הפכה למעצמת קטיפים עצמאים במגוון גדול של פירות שנפרשים לאורך כל השנה לפי עונות ההבשלה השונים. כל זאת לצד פעילויות שונות לילדים מטיול ברכבת ועד משחק בבועות סבון.

להתאהב בטבע. יח"צ,
להתאהב בטבע/יח"צ

קטיף פירות טבעיים בצפון

המשק המשפחתי "להתאהב בטבע", צבר תאוצה עם השנים והוסיף לסל הקטיף שלו מגוון עשיר של מיטב הפירות - ליצ'י, ענבים, פסיפלורה, שזיף בלאדי, גרגר פנמה, גויאבה תותית אדומה וצהובה, וכיום, הוסיפו תות שדה, תות פקיסטני, תותי עץ אדומים ולבנים, שסק, משמש ועוד שלל פירות חורף. לאורך כל השנה, המשפחה עובדת במרץ, לפי תנאי ההבשלה של הפרי, ומקבלת למטע שלה קהל רחב של מבקרים מכל הארץ, שנהנים מהפירות הטריים והאיכותיים ומחוויית הקטיף. המשק חרט על דגלו לגדל פירות ברמה האורגנית והאיכותית ביותר, ועושה שימוש בהדברה ביולוגית, מלכודות לכידה כמעט ללא ריסוס - תנשמות שלוכדות עכברים ומונעות את הופעת הנחשים וכו.

ילדים שמחים בקטיף שמח

לקטיף העצמי "להתאהב בטבע" ניתן להגיע באופן עצמאי ובקבוצות במהלך כל השנה בתיאום מראש, מלבד חודשי יולי אוגוסט - בהם מכניסים קהל כמעט ללא הגבלה, משום שבחודשי הקיץ קוטפים ליצי ,ענבים, פסיפלורה שזיפים שמהם יש מספר גדול של דונמים. "בשאר חודשי השנה אני מכניס אנשים בהתאם לכמות הפירות שיש לי", אומר ביאליק, "אני לא רוצה שאף ילד יצא מאוכזב, העיקר הוא ליהנות. אם אין לי מספיק פירות, לא יהיה להם מה לקטוף. לא קל להיות חקלאי, קשה לדעת מה יהיה במהלך השנה - אתה משקיע משקה, מדשן, גוזם ומקווה שמזג האוויר יהיה טוב ויספק תוצר עשיר וגדול". ביאליק עושה השתדלות רבה לאפשר קטיף משלל סוגים של פירות, ובכך הוא לוקח סיכון שאינו מובן מאליו עבור המבקרים. "אתה שותל מטע, מגדל אותו 4-5 שנים ויכול לגלות שהוא לא מוצלח", מסביר ביאליק, "יכול להיות שאנשים לא מתחברים לפרי או שהוא לא מבשיל בתאריך שרצית - אין מי שיקטוף אותו, ואתה עוקר מטע שלם ואז שוב שותל משהו חדש".

להתאהב בטבע. יח"צ,
להתאהב בטבע/יח"צ

להתאהב בשירות, להתמכר לחוויה

הקטיף "להתאהב בטבע", שביאליק מנצח עליו, מוביל הן בתוצר החקלאי המשובח והן בשירות החוויתי והחם שמקבלים קהל המבקרים. הקו המנחה את ביאליק הוא לתת למבקר את מקסימום החוויה המהנה עם מינימום תקלות - בכל שנות פעילות הקטיף, קיבל הקטיף רק שבחים והמלצות. היחס האישי, האופי המארח והפירות הטעימים, הם חלק מהיתרונות שהופכים את חווית הקטיף ב-"להתאהב בטבע" לייחודית ומהנה. החווה אף זכתה להכרה ולהערכה מהמיזם התיירותי "אוצרות הגליל" של הגב' רעיה שטראוס הפועלת ללא לאות באופן פילנטרופי לקידום התיירות בגליל המערבי. "יש למבקרים פינת שתייה חמה - קפה, תה מצמחי תבלין נפלאים שאנחנו מגדלים, ופינת חי יפה", משתף ביאליק, "כשאדם נכנס לשטח הקטיף הוא קוטף במטע רחב ידיים מנותק מכל סממן עירוני, תופס לו פינה מוצלת בערסל תחת עץ וזה מה שגורם להם להתאהב בפירות, בחוויה ובטבע".

להתאהב בטבע. יח"צ,
להתאהב בטבע/יח"צ

להתאהב בטבע

טלפון:

ביאליק 050-5401129

רועי 052-5156139

קטיף עצמי להתאהב בטבע ב WAZE

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף להתאהב בטבע
  • עוד באותו נושא:
  • קטיף
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully