וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתלת עץ השדה - גן עדן של עצים בוגרים ובשלים

בשיתוף עץ השדה

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 11:26

במושב אלישמע במרכז השרון ישנה חלקת אלוהים גדולה ומרשימה, משתלת עץ השדה

עץ השדה בשיא הפריחה. יח"צ,
בשיא הפריחה/יח"צ

המשתלה הזו מתמחה במכירה של עצים גדולים ומוכנים, כך שהחל מהרגע הראשון בו תשתלו אותם בחצר הבית או בגינה שלכם, תוכלו ליהנות מצבעים ירוקים מלבלבים ומהפירות השונים. מפיק חבר המערכת קפץ אל שטח המשתלה המתפרסת על פני כ-20 דונם, אלו הם הרשמים שהביא עימו בחזרה.

משתלת עץ השדה - המומחים לעצים בוגרים

משתלת עץ השדה היא משתלה פעילה כבר כעשור במושב אלישמע, מרחק שתי דקות נסיעה מכפר סבא והוד השרון. בעלי המשתלה הוא חיים נחמיאס, בן 65, חקלאי בנשמתו, ואת פועלו הנוכחי הוא עושה בשביל הכיף, ולא רק בעבור פרנסה.

הייחודיות של "משלת עץ השדה" באה לידי ביטוי בהעתקת עצים בוגרים, גידולם במכלים ובאדמה המשתרעת על פני דונמים רבים, והענקת ייעוץ מקצועי כל הדרך עד לקליטה מושלמת של העצים בגינות החדשות.

על התהליך כולו פירט עבורי חיים נחמיאס: "התהליך מתחיל במסע שלי אל עבר פרדסים ומטעים שונים בכל רחבי הארץ, שם אני עובר ובודק לפרטי פרטים את טיב העצים, את שיטות הגידול וההשקייה, כל דבר שיכול לעזור לי לקבל החלטה לגבי איכות ומצב העצים. לאחר שאני מוצא כי הם עצים בריאים במאה אחוז עבור קהל הלקוחות שלי, אני דואג שיורידו מהם את כל העלים הירוקים, ממש משאיר אותם ערומים, ומבצע העתקה מפוקחת ומסודרת של העצים אל המשתלה".

עץ השדה היופי בתפארתו. יח"צ,
היופי בתפארתו/יח"צ

למדתי כי על מנת לא לפגוע בעצים בעת העקירה של העצים מהמקום, הצוותים השונים נעזרים בסכין גדולה ומיוחדת שדואגת לחתוך קוטר של מטר אחד, על מנת לא לפגוע באיכות או ביופיים של העצים. לאחר מכן, נחמיאס וצוות העובדים שלו דואגים לטפל, לדשן ולהשקות את העצים עד המכירה הסופית שלהם ללקוחות הקצה.

מגוון גדול ומרשים של עצי פרי בשלים

במשתלת עץ השדה מחזיקים במספר גדול של עצי פרי מוכנים, בין היתר ניתן למצוא: אנונה, אבוקדו, פג'ויה, גויאבה, קלמנטינות, תפוזים, לימונים, מנגו, שסק, רימון, עצי תפוח, תפוז סיני, עץ ליצי, פיגואיה ופומלות.

עץ השדה כמה פריחה במקום מדהים. יח"צ,
כמה פריחה במקום מדהים/יח"צ

נישה נוספת שייכת לעצי הזית מכמה סוגים, "לצד עצי הזית, אנחנו מתעסקים אך רק עם עצי פרי לא מנשירים, מלבד עץ הרימון. הכוונה בעצים לא מנשירים היא שבחורף העצים אינם ערומים לגמרי אלא עדיין מתפארים בעלים ירוקים, כך שהעץ עצמו נשאר כעץ נוי, עד לתחילת העונה בה הוא מניב פירות חדשים", הסביר לי נחמיאס.

כך תשתלו את העצים בגינה הפרטית שלכם

בכל זמן נתון, במשתלת עץ השדה ניתן למצוא בסביבות ה- 800 עצים בוגרים ובשלים לתת פרי. העצים שתמצאו פה הם בני 10 ועד 50 שנים, כך שכל העסק די פשוט, רק צריך לבוא, לבחור ולקנות כמה עצים, לסדר עבורם הסעה מסודרת, לשתול בגינה וליהנות מפירות העונה.

עץ השדה המנגו שלנו. יח"צ,
המנגו שלנו/יח"צ

"הלקוחות שלי מתחלקים בין הקהל הפרטי לגננים מקצועיים. כיוון שהעצים שלי כבדים, ואני מדבר על סדרי גודל של בין 300 קילו ועד שני טון, כמובן שאי אפשר לקחת אותם באופן עצמאי, אלא צריך להתארגן מול חברת הובלות שמחזיקה במנוף. חשוב מאוד קודם לכן לחפור בורות מספיק עמוקים, כך שאפשר יהיה לשתול את העצים תכף ומיד עם ההגעה ליעד החדש שלהם", חיים נחמיאס פירט בפניי.

עץ השדה פרי המנגו מבצבץ.. יח"צ,
פרי המנגו מבצבץ/יח"צ

משתלת עץ השדה - יצירת קשר

לפני סיום הפגישה שלי, שאלתי את חיים נחמיאס איזה עץ הוא אוהב יותר מכל אחד אחר, נחמיאס חשב, חייך וסיפר: "כולם היו בניי, כך שאין לי פייבוריט אחד מיוחד".

חיים הוסיף על החקלאות אשר טבועה בדמו: "הדבר שהכי משמח אותי הוא שאני עובד ופעיל במשתלה שלי בשביל הכיף והנפש שלי. המשתלה היא לא מקור הפרנסה שלי, אבל את העיסוק בחקלאות למדתי עוד כשהייתי צעיר. בזמנו היו לי שדות לגידול של בוטנים, מלפפונים ועצי אפרסקים, ולאחר מכן עשיתי פסק זמן לעסקים, לשמחתי לפני כעשר שנים יכולתי לחזור לחקלאות בראש שקט ולהעניק שירות מכל הלב לקהל הלקוחות שלי".

ליצירת קשר וקבלת פרטים על כל העצים השונים והתהליך כולו, חייגו:

חיים: 0505-362732

אתר

יוטיוב

פייסבוק

בשיתוף עץ השדה
  • עוד באותו נושא:
  • עצים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully