וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות המטבח הדרוזי - ללמוד להכין, לטעום ולהתאהב

בשיתוף סודות המטבח הדרוזי

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 11:52

מאז ומעולם מטעמי המטבח הדרוזי השונים נחשבים למאכלים ברמה הקולינרית המתוחכמת ביותר, כיוון שאלו מכילים בתוכם מרכיבים פשוטים, אך יוצרים סערה קוסמית בחך

אוכל דרוזי. סודות המטבח הדרוזי,
אוכל דרוזי/סודות המטבח הדרוזי

עד לא מזמן סודות המטבח הדרוזי היו ידועים רק לאנשי המגזר בלבד, כיום יש מי שמפיצים את הבשורה גם לקהל הרחב. דרך סדנאות דיגיטליות, מהיום גם אתם יכולים ללמוד בצורה פרטנית וקלילה כיצד להכין לעצמכם ארוחה דרוזית אותנטית ומשובחת.

מי שעומדים מאחורי המיזם החדיש הם "סודות המטבח הדרוזי", הבעלים של קייטרינג, קונדיטוריה, בתי קפה וגן אירועים מוכר בקהילה הדרוזית. מפיק מטעם המערכת שוחח עם אחד מבעלי הבית של המיזם המדובר, על מנת לגלות אילו עוד הפתעות הם מכינים בקרוב, על כך ועוד בכתבה הבאה.

סודות המטבח הדרוזי - מגלים עולם

אדהם בדרייה מדליית אל כרמל, הוא דור שני למשפחה שמתמחה במאכלי העדה הדרוזית. לפני קרוב ל- 40 שנה, שני הוריו היו הראשונים לפתוח במועצה המקומית קונדיטוריה קטנה, בה הם הכינו את כל סוגי הקינוחים האותנטים.

כמה שנים לאחר מכן ובעקבות ההצלחה של הקונדיטוריה, הוריו אף פתחו שני בתי קפה בדלית אל כרמל ועוספיה, ותוך כדי תנועה התווספו להם גן אירועים וקייטרינג איכותי, כולם פעילים גם בימים אלו.

"לאורך השנים עבדתי ביחד עם ההורים, ובזכות הקייטרינג המשפחתי הגעתי לכל נקודה בארץ ולכל סוגי האירועים: חתונות, בר ובת מצווה, מסיבות ימי הולדת, אירועי חברה ועוד. הפידבקים שקיבלתי בכל מקום היו מחבקים, לא היה עובר אירוע אחד מבלי שחלק מהאורחים היו מבקשים ממני ללמד אותם כיצד להכין את המאכלים השונים.

"בשלב מסוים ירד לי האסימון, ביחד עם הידע שיש לי בכל הנוגע למטעמי המטבח הדרוזי המפורסם ובגלל התשוקה שיש לאנשים ללמוד עליו וכיצד להכין בעצמם את האוכל שלנו, החלטתי ביחד עם עוד שני שותפים להעביר את כל הידע המקצועי בדמות סדנה דיגיטלית והתוצאה היא סודות המטבח הדרוזי", סיפר אדהם כיצד נולד הרעיון של המיזם החדש.

אוכל דרוזי. סודות המטבח הדרוזי,
אוכל דרוזי/סודות המטבח הדרוזי

סודות המטבח הדרוזי - סדנה דיגיטלית

הסדנה הדיגיטלית מורכבת ממספר גדול של סרטוני וידאו שמסבירים בצורה הכי פשוטה אילו חומרי גלם דרושים, וכיצד מכינים כל מנה בנפרד. כך, בזכות הסבר מעמיק ומפורט, גם טבח מתחיל יצליח להכין את מטעמי העדה.

"עד היום הנגשנו את המטבח הדרוזי דרך ערוץ פרטי שלנו ביוטיוב, אבל הסרטונים בסדנה הם ברמה אחרת לגמרי, הרבה יותר מקצועית והיא כוללת בתוכה הרבה יותר מתכונים. בקרוב מאוד אנחנו מתכוונים להוסיף נישה נוספת, סדנה פרונטלית שתערך בימי שבת אצלנו, בדליית אל כרמל, ויהיו בה עוד פעילויות שקשורת לעדה, כמו סיפורים על המנהגים והמטעמים הדרוזים והפתעות נוספות", אדהם הסביר.

סודות המטבח הדרוזי - עכשיו גם החנות האינטרנטית

בימים אלו עלתה לאוויר החנות האינטרנטית של "סודות המטבח הדרוזי". בחנות ניתן לקנות את כלי הבישול המיוחדים של העדה, ואת כל המטעמים שהוריו של אדם מכינים לאורך השנים בקייטרינג המשפחתי, בקונדיטוריה ובבתי הקפה שברשותם.

ביקשתי מאדהם לשתף יותר על הייחודיות של החנות החדשה: "חלק מהקסם של המטבח הדרוזי הוא שבלתי אפשרי למצוא חלק נכבד מהרכיבים בסופרמרקטים השונים מסיבה מאוד פשוטה, אנחנו מכינים אותם מאפס ממש. למשל, מאכל שנקרא קשק, מורכב מבורגול שמשרים אותו ביוגרט עזים, לאחר מכן מייבשים אותו בשמש במשך ארבעה ימים, לאחר מכן טוחנים אותו דק דק, ומאכסנים את התוצרת בתוך בקבוקים, ניתן לבשל איתו לאחר מכן ומדובר במנה מאוד משביעה.

"אפשר למצוא שם גם פתיתים בשם מוע'רבייה, שזה מרק שמתבסס על סירופ עם הרבה בצל, עוף וגרגירי חומוס. יש עוד המון דברים שאנחנו מכינים, כולל בשרים מהמפעל שלנו, ואלו מגיעים קפואים אל מי שרוכש אותם, כך שכל מה שנותר לעשות הוא להכניס לתנור, לחמם לפי ההוראות ולקבל ארוחה דרוזית לתפארת".

אוכל דרוזי. סודות המטבח הדרוזי,
אוכל דרוזי/סודות המטבח הדרוזי

סודות המטבח הדרוזי - יצירת קשר

בזכות הידע המקצועי, הכישרון, חומרי הגלם האיכותיים והניסיון שצברו לאורך השנים, המאכלים ושירות הקייטרינג של אדם והוריו מבוקשים על ידי הקהל הפרטי ומוסדות גדולים נוספים.

בין יתר קהל הלקוחות הקבועים שלהם ניתן למנות את מלון דן כרמל ודן פנורמה בחיפה, רשת מלונות ישרוטל, מלון מצפה ימים בצפת, בתי קפה וקונדיטוריות בכל רחבי הארץ.

אם גם אתם מעוניינים לדעת יותר על הסדנא הייחודית, להזמין את הקייטרינג המפורסם, ולקבל פרטים נוספים אודות "סודות המטבח הדרוזי", חייגו עכשיו, לטלפון: 072-3936531

אתר

אינסטגרם

בשיתוף סודות המטבח הדרוזי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully