וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנה עצמית לומדים רק אצל עדן אלייב

בשיתוף עדן אלייב

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 14:46

במציאות של היום כדאי לכל אחד מאיתנו ללמוד הגנה עצמית. מי שיכול לעזור לנו בעניין הוא עדן אלייב, מומחה לקרב מגע ומייסד מועדון "חגורה שחורה"

עדן אלייב, מומחה לקרב מגע/אולפן הנבחרים

עדן אלייב, הגיע לתחום ההגנה עצמית מעט לפני הצבא כאשר החל להתאמן באופן פרטי. לקראת שיחרורו מצה"ל הציע לו מפקדו להגיע לאמן יחד עימו קרב מגע והגנה עצמית. לאחר שיכנועים רבים הסכים לבסוף עדן, להתחיל בתחום, כל זאת לדבריו על מנת להתגבר על פחד הבמה ממנו סבל. עם הזמן המשיך לאמן אנשים רבים, עד שהפך את תחביבו למקצוע של ממש.

שאלנו אותו, איזה כלים נותנת הגנה עצמית:

"בראש ובראשונה יכולה הגנה עצמית להציל חיי אדם וזה הדבר החשוב ביותר.
במיוחד במצב הנוכחי במדינה, כדאי לדעת הגנה עצמית. הכלים שהקרב מגע נותן הם, לדוגמא להיות יותר אגרסיבי בחיים, כלומר לפתח את הערך העצמי, לפתח את הביטחון העצמי. מרבית האנשים באים כדי להגן על עצמם. הדבר נותן הרבה מעבר לכך".

באילו מקרים כדאי להתחיל ללמוד קרב מגע?

"לדעתי כדאי ללמוד את זה מגיל מאוד צעיר. כל ילד צעיר צריך לדעת להגן על עצמו. מכיתה ו' לצורך העניין כדאי ללמוד הגנה עצמית. אחת לשבוע שיעור של הגנה עצמית לא היה מזיק. ניתן אצלי ללמוד הגנה עצמית גם בסמינרים וגם בסדנאות. אני לוקח אנשים מאפס עד לחגורה שחורה. אני ממליץ לאנשים לבוא לשיעור ניסיון חד פעמי, זה יפתיע רבים. הגנה עצמית הוא משהו קריטי וחשוב.

מה מייחד אותך בתחום זה?

"אני מביא את המציאות לתוך הלימודים עצמם".

בשיתוף עדן אלייב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully