וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאתי ג'וב: הצפון הוא המרכז החדש

בשיתוף תקומה

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 13:16

משפחות צעירות בוחרות לגור הרחק מהמרכז וליהנות מעבודה במרחק סביר, לצד חיי קהילה, חינוך איכותי ובעיקר - שלווה

שכונת ההרחבה בקיבוץ גונן. אופיר שטמרמן תקומה,
שכונת ההרחבה בקיבוץ גונן/אופיר שטמרמן תקומה

מרחבים, קהילתיות ושלווה הם הסוד הגדול של מגורים בצפון הארץ, בקיבוצים כמו יחיעם שבגליל המערבי - הסמוך לנהריה ולערי המפרץ או קיבוץ גונן שבגליל העליון - הסמוך לקריית שמונה.

מי שעבר לאחרונה על מודעות דרושים בתחום שוק ההון, הביטחון או החינוך, בטח שם לב לשינוי שכבר קיים זמן רב - מספר גדול של חברות איכותיות מתקדמות צפונה אחרי ריכוז צפוף ברמת החי"ל, הרצליה פיתוח, רעננה ונתניה, החלו חברות מקומיות ובינלאומיות רבות לגלות את הפוטנציאל שטמון באזורי תעשייה בצפון הארץ. עבור מי שחלם תמיד ליהנות מפסטורליה במרחק נגיעה ואווירה רגועה, מדובר בהזדמנות יוצאת דופן לממש את השאיפות המקצועיות וליהנות מג'וב יוקרתי קרוב לבית המושלם.

העבודה בצפון כל כך אטרקטיבית, עד שגם צעירים רבים שאינם במקור מאזור הצפון נוהרים לחפש עבודה באזורים המתפתחים, זאת הודות לגידול במספר החלופות הנפתחות באזורי תעשייה והודות לערוצי תחבורה נוחים המאפשרים להם להגיע למשרד ולחזור הביתה בקלות יחסית, וניתן אף להשתמש ברכבת ישראל, מה שמאפשר למי שעובד מהמרכז בחלק מהשבוע - נסיעה נוחה ומהירה.

בניגוד לתדמית של הצפון המנומנם, אפשר לראות התעוררות ואפילו פריחה של מתחמי תעשייה גדולים וענפים בקצה הצפוני של המדינה, כשמתחמים כמו ראש פינה, גוש תפן, אזור תעשיה בר לב, כרמיאל, העיר נהריה, מכללת תל חי, בית חולים זיו בצפת ואף מתחם פודטק שצפוי לקום בקריית שמונה - הם רק חלק מאפשרויות התעסוקה שקיימים. באשר לאזורי התעשייה- אלה מתחמי תעסוקה שוקקים מאוד בעלי פוטנציאל ומאוכלסים בחברות מובילות, והיד עוד נטויה בשל תהליכי הבנייה והאכלוס המתמשכים.

מכיוון שחלק מהחברות בישראל עדיין עובדות מהבית וחלקן עברו למודל עבודה היברידי, משמעות מקום המגורים ומיקום משרדי החברה, קטנה - עובדים שגרים בצפון יכולים לעבוד בחברות שנמצאות במרכז הארץ, וכן, מועמדים שמתגוררים במרכז אינם פוסלים את האפשרות לעבוד במקומות מרוחקים יותר, כמו יחיעם בגליל המערבי או הגליל העליון.

משפחת בן הרוש. יח"צ,
משפחת בן הרוש/יח"צ

חיי קהילה וחוויית ילדות איכותית

"הקהילה בקיבוץ גונן שבגליל העליון מיוחדת מאוד, מלאה משפחות צעירות, ומערכת החינוך בקיבוץ כוללת פעוטון וגן בעוד שבתי הספר נמצאים ביישובים במועצה ויש מערך הסעות מסודר שלוקח את הילדים באוטובוס הצהוב מהבית ועד בית הספר", מספר אסף שלומי תושב קיבוץ גונן אשר עובד במרכז במודל עבודה גמיש. "אני מאד שמח על כך שהעבודה שלי מאפשרת לי מגורים בקיבוץ גונן שכן הילדים בקיבוץ נהנים מעצמאות מוחלטת. הבן שלנו בן שמונה רוכב על האופניים לבקר חברים בקיבוץ או צועד ברגל לבקר את אלו שקרובים יותר. יש לגמרי תחושה של בטחון".

בגליל העליון ישנה תרבות פנאי וספורט מאד מפותחת לכל המשפחה בין אם זה שבילי אופניים, ריצה, בי"ס למחול ולמוסיקה, פאבים, הופעות, מסעדות טובות, בתי קפה, אגודות ספורט מובילות, דוגמת קריית שמונה בכדורגל וגליל עליון בכדורסל שמהוות בית שני לילדים רבים באזור.

אופיר שטמרמן, מנכ"ל חברת תקומה שמנהלת את הבנייה בשכונת ההרחבה שבקיבוץ גונן ובקיבוץ יחיעם: "שכונת ההרחבה בקיבוץ גונן היא ללא ספק הזדמנות נהדרת למשפחות שמבקשות איכות חיים במרחב קיבוצי-כפרי. אנחנו מציעים מגרשים ענקיים שאין כמותם כיום אל מול נוף עוצר נשימה של עמק החולה והעגורים. המעטפת שהקיבוץ מספק בדמות קהילה חברית וחינוך מעולה רק מעצימות את הביקוש. באשר לתעסוקה הרי שאזור הגליל העליון נמצא בהתפתחות מתמדת ולצד ענף התיירות שדומיננטי באזור קיימים ענפים נוספים בהם אנשים מוצאים את פרנסתם דוגמת הייטק, תעשייה, חינוך חקלאות ועוד".

ורדית, תושבת יחיעם אשר עובדת בקריית מוצקין כמנהלת שיווק מספרת: "הבנים שלי מתנהלים בקיבוץ בביטחון מלא ומסתובבים חופשי בכל מקום. כולם מכירים אותם פה והם מכירים את כולם. יש בקיבוץ מערכת חינוך א-פורמלית מאד פעילה בשעות אחר הצהריים, מערכת שמעסיקה אותם ומקנה להם ערכים חשובים".

קיבוץ יחיעם ממוקם קרוב מאוד לעורקי תחבורה ראשיים וכמובן לרכבת, מה שמאפשר ניידות גבוהה גם למי שעובד בחיפה או במרכז. בעתיד הלא רחוק גם ייפתח מקטע נוסף של כביש 6 בצומת כברי הסמוך, ויחבר אותו לכביש המהיר המרכזי במדינה. בחברת "תקומה", שבונה ומנהלת את שלב ד' בקיבוץ יחיעם שבגליל המערבי, מזהים ביקושים רבים בקרב זוגות צעירים מכל רחבי הארץ.

אופיר שטמרמן, מנכ"ל חברת "תקומה", משתף: "משבר הקורונה חיזק את הביקוש ואת ההתעניינות ברכישת בית במסגרת שלב ד' בשכונה, המשווקת בימים אלו, שיווקנו כבר 50% מהשכונה. מיקומו של הקיבוץ מספק לתושבים יתרון אסטרטגי ברור - סביבה מושלמת לגדל ילדים במרחב הכפרי, ולצד מקורות הכנסה רבים", אומר שטמרמן, ומוסיף: "קיבוץ יחיעם הינו קיבוץ באזור עדיפות לאומית, ומתוקף כך נהנה מהקלות מס. על רקע עלייה במחיר הקרקעות וירידה בהתחלות הבנייה, והיצע יד שניה שכמעט לא קיים, צפויה על פי ההערכות עלייה במחירים בסדר גודל של 15-20 אחוזים, כך שלצד השדרוג באיכות החיים בהחלט מדובר גם בהשקעה נדל"נית נבונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם. יח"צ,
שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם/יח"צ

מדוע כדאי לעבוד בצפון?

אחרי שהבנו את הפוטנציאל, בואו נגיע לאלמנט הכדאיות. היתרונות לעבודה בצפון הם רבים ויתכן שלא חשבתם עליהם: ראשית, עבור מי שחי בצפון מדובר בקרבה לבית, שהיא אוצר בלום עבור מי שלא מעוניין לנדוד בעקבות עבודה ולשלם את יוקר המחייה של המרכז. אין בעיות חנייה, המימד של איזון בין חיים למשפחה בולט במיוחד, וכמובן ניתן לחזור הביתה בשעה סבירה, כי לא מבזבזים זמן על פקקים. משפחות פורשות מהמרוץ המטורף של המרכז והן בוחרות לעבור לצפון בו הקצב אחר.

התפקידים השונים המוצעים בצפון אינם נופלים באיכותם או ברמת השכר והתנאים מהג'ובים במרכז, ויש אפילו חברות שמתגמלות יותר על עבודה בצפון. כך לדוגמה, לפי נתונים של חברת SQLink הנכונים לחודש מרץ 2021, בעוד שהשכר של עובדי ההיי-טק בכל הארץ עלה ב-5% בשנה האחרונה, בצפון נרשמה עלייה גדולה אף יותר: 8%. בנוסף, יש עלייה בביקושים לעובדי הייטק, במיוחד למתכנתיC++ , שהביקוש להם עלה ב-36% בצפון לעומת 12% במרכז. אולם לא רק בהיי-טק, אלא גם בחינוך, רפואה, תיירות ואף שוק ההון, זו הזדמנות להשתלב במרכזי הפיתוח של חברות איכותיות שמגייסות לעיתים בתדירות גבוהה יותר למרכזים בצפון מאשר במרכז וכך להפוך את העבודה בצפון ליתרון בניהול הקריירה.

לפרטים אודות ההרחבה בקיבוץ יחיעם: 054-2638151

info@tkuma.co.il

לפרטים אודות ההרחבה בקיבוץ גונן: עופרית - 054-4689931

ofritbrener@gmail.com

בשיתוף תקומה
  • עוד באותו נושא:
  • הגליל
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully