וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את אוייסטר - המקום בו מאכלי ים מושחתים, מוזיקה טובה ואמנות נפגשים

בשיתוף אויסטר

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 12:16

קולינרית הרחוב מגיעה לחיפה - אוטו אוכל חדש משגע את העיר ומספק חווית אוכל רחוב שלא הכרנו עד היום בישראל

אויסטר. יח"צ,
אויסטר/יח"צ

תרבות קולינרית הרחוב שולטת כבר שנים רבות באירופה, וסוף סוף מגיעה אלינו ארצה. מהיום גם בישראל, אנחנו יכולים ליהנות מאוכל רחוב איכותי ושמח. חיפה היא העיר הראשונה בארץ שהכניסה תחת כנפיה את קולינרית הרחוב בצורה ממוסדת ומאושרת, והמרוויחים הגדולים הם אנחנו.

מהי בעצם קולינרית רחוב?

קולינרית הרחוב מתבססת על "פוד טראק", שהוא בעצם "אוטו אוכל", שלמעשה משמש כמטבח על גלגלים, ומציע את מרכולתו לאכילה בעמידה, בישיבת רחוב, או ישיבה בשולחן ממש כמו במסעדה, כשהדגש הוא על סביבה נעימה ואווירה טובה.

אויסטר. יח"צ,
אויסטר/יח"צ

קצת על המקום

בספטמבר האחרון, פוד טראק "אוייסטר" נפתח בחיפה, והביא איתו בשורה של מאכלי ים טריים. "אוייסטר זאת צדפה", מספר לנו בעלי המקום מחמוד אבו סגייר. "בצדפה יש פנינה והצבע של הפוד טראק שלנו הוא בצבע פנינה".

הפוד טראק נמצא ברחוב העצמאות בכניסה לרכבת מרכז השמונה בחיפה, בשטח צבעוני, מעוצב גרפיטי, נעים ומואר. "המקום הזה היה מוזנח לפני שהגענו לפה", מספר מחמוד. "שיפצנו והשקענו בתשתיות ובמקום, והיום יש פה 'וייב' טוב ואמנותי, הרבה ציורי קיר, מוזיקה טובה והכי חשוב - אוכל טרי וטעים". על העיצוב האמנותי והציורים, אחראית רואן אבו סגייר, מורה לאמנות ואשתו של מחמוד.

אויסטר. יח"צ,
אויסטר/יח"צ

ומה בצלחת? המבורגר דגים וסרטנים, מיקס פירות ים ואיך אפשר בלי פיש אנד צ'יפס

אז מה אפשר למצוא באוייסטר? הפוד טראק מציע מנות דגים ופירות ים ממכרות ומושחתות במחירים מפתיעים ואטרקטיביים המתאימים לכל כיס, כשהפופולרית שבהן היא כריך "פלוקה" - סנדביץ' דג מפנק. "אין ספק שה"פלוקה" היא מנת הדגל שלנו", מספר מחמוד. "מדובר בכריך ג'בטה איטלקית שנאפית במקום עם רטבים מיוחדים, ירקות ופילה דג".

ומה זה "פלוקה" אתם שואלים? "פלוקה זאת סירת דיג, איתה שט הדייג כשהוא יוצא לדוג בלב הים".

בגזרת ההמבורגר, אפשר למצוא במקום המבורגר דגים, מנה ייחודית המורכבת משלושה סוגי דגים, עם בשר סרטנים, רטבים ולחמניית המבורגר. מי שמחפש קלאסיקות יוכל למצוא פה את מנת הפיש אנד צ'יפס האהובה, שמציעה 250 גרם של דגים מטוגנים בטמפורה עם צ'יפס.

מנת המיקס היא עוד מנה אירופאית קלאסית המציעה מיקס פירות ים של שרימפס, קלמרי וטבעות בצל -היישר מהמחבת הרותחת לצלחת, כיאה לקולינרית הרחוב. השרימפסים במקום הם מסוג "בלאק טייגר" - השרימפס האיכותי ביותר מבחינת טעם ועסיסיות.

לחובבי הדגים הקלאסיים, אפשר למצוא במקום מנת סלמון נורווגי ברוטב שום לימון ושעועית, ומנת דג סמלט - דג נורווגי בריא המועשר בוויטמינים של אומגה 3.

מחמוד דאג גם לאלו שלא מחבבים דגים באופן מיוחד, ומציע מנות בשר במקום, וביניהן המבורגר אנטריקוט מבשר טרי, ומנה ים תיכונית של חזה עוף עם מעדן אווז ברטבים מושחתים.

אויסטר. יח"צ,
אויסטר/יח"צ

הים כהשראה

הפוד טראק נמצא בבעלותו של מחמוד אבו סגייר, מבקר מסעדות שאוהב ומעריך אוכל איכותי וים, ובעיקר אוכל מהים. מחמוד, עכואי במקור, מספר איך מאז ומתמיד, היווה עבורו הים השראה: " אני מאוד מחובר לים והים נחרט בי כבר מגיל צעיר. הייתי ילד קטן שלמד בבית ספר צמוד לנמל עכו. בכל הפסקה הייתי יוצא מבית הספר, קופץ לנמל, צופה בדייגים, בספינות ובדגים, ומריח את החול ואת המלח. בהמשך חיי הפכתי למציל, והיום אני עובד עם הקולינריה של הים".

לאחר חצי שנה מפתיחת המקום, מחמוד כבר משיק סניף חדש בשפרעם ומקווה שהבשורה תופץ במהירות: "המקום שלנו הוא מקום מפגש שמורכב מאמנות, מוזיקה ובעיקר אוכל טוב. אנחנו מקווים ובטוחים שהנישה של קולינרית הרחוב תתפוס חזק בארץ, ושהמותג שלנו יצליח וימשיך להתקדם לכל הערים בארץ ושכולם יכירו אותו".

שעות פתיחה: א' עד ה' - 23:00 - 11:00
שישי ושבת - 00:00 - 12:00
המחירים נעים בין 35 ל-65 ₪
כתובת: נמל חיפה, תחנת רכבת מרכז השמונה.

בשיתוף אויסטר
  • עוד באותו נושא:
  • אוכל רחוב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully