וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיטו טוב - ספר הילדים הראשון שנכתב על ידי כלב

בשיתוף טיטו טוב

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 13:51

טיטו הקטן אמנם התעוור, אבל בדרכו הוא עדיין כלב מושלם. כעת יוצא הספר "טיטו טוב", בו טיטו מספר את סיפורו האישי, ומראה לכולנו איך גם אנחנו יכולים להתגבר על המכשולים בחיינו

עטיפת הספר טיטו טוב. יח"צ,
עטיפת הספר טיטו טוב/יח"צ

כולנו מדי פעם ניצבים בפני אתגרים וקשיים. בעיות ומכשולים הם למעשה חלק מהחיים של כולנו. לפעמים המכשולים הללו נראים כל כך מורכבים וקשים, שאנחנו לא מצליחים לראות את עצמנו מתגברים עליהם. עם זאת, חשוב לדעת שלרוב אנחנו חזקים יותר ממה שנדמה לנו, ואם רק נאמין, נוכל להתגבר על כל מכשול. כדי שנדע איך גם אנחנו נוכל להתגבר על הקשיים שקורים מדי פעם, שוחחנו עם הכלב טיטו לקראת ספרו החדש, שסיפורו יכול להוות השראה לכולנו.

הכי חשוך לפני עלות השחר

"הסיפור שלי מתחיל ממקום לא כל כך פשוט", אומר טיטו. "היה לי בית שגדלתי בו והגעתי עד לגיל עשר, שבשנים של כלב זה גיל די מבוגר. יום אחד, המשפחה שלי החליטה שהיא לא רוצה בי יותר, ומסרה אותי לאימוץ דרך עמותת אנימלס באילת. היה לי מאד עצוב. לא הבנתי למה עשו לי את זה. יום אחד, הגיע מי שיהיה האבא החדש שלי. המלחין, המוזיקאי והמטפל הרגשי, אפי שושני. הסתכלתי עליו, וקיוויתי מאד שהוא ירצה לקחת אותי. נבחתי עליו כדי שישים לב אלי, ואז תפסתי את תשומת ליבו. שנינו הסתכלנו האחד על השני, ופתאום קרה דבר נפלא: הוא רצה לקחת אותי אליו הביתה! הייתי מאד שמח, כי פתאום שוב היה לי בית שאני אוכל להרגיש בו טוב ומוגן.

אחרי נסיעה קצרה במכונית, עברתי לבית החדש שלי ברמת גן עם אבא, והיה לי מאד טוב. אבא מלחין ועובד באולפן מוזיקה, והוא לפעמים היה לוקח אותי איתו לעבודה, והיינו המון זמן ביחד והיה לי כיף. אבל פתאום קרה קצת משהו מוזר. כל הזמן היה לי הרבה פיפי. אבא אמר שיש כאן משהו חריג, והייתה לו הרגשה לא טובה. הוא לקח אותי להיפגש עם איש שלבוש בחלוק לבן בחדר מוזר וקריר. נראה לי שהאיש הזה מטפל בהרבה כלבים כמוני ואפילו עוד חיות. האיש הזה אמר שיש לי סכרת, וזה נשמע לי מוזר. אולי הוא התכוון לזה שאני כלב מתוק. בכל אופן, מאז שהאיש אמר את זה, אבא היה מזריק לי בוקר וערב משהו שנקרא אינסולין. הזריקה קצת כאבה בהתחלה, אבל בסוף התרגלתי, ואני ידעתי שאבא רוצה רק בטובתי, אז בכלל לא היה אכפת לי.

הכלב טיטו על מיטתו הסגולה. יח"צ,
הכלב טיטו על מיטתו הסגולה/יח"צ

אחרי כמה זמן, קרה עוד משהו מוזר. התעוררתי בבוקר מהשינה שלי, אבל עדיין היה חושך. אני ידעתי שזה בוקר, כי שמעתי את הקולות שאני רגיל מהבוקר, אבל לא ראיתי כלום. חשבתי שאולי אבא לא הדליק את האור, וזה תיכף ייעלם, אבל זה לא נעלם. ניסיתי ללכת בבית, אבל כל הזמן נתקעתי בקירות פתאום, והיה לי קשה למצוא את עצמי. אבא שוב לקח אותי אל האיש עם החלוק הלבן. לא ראיתי אותו, אבל זיהיתי את הקולות והריחות מהפעם הקודמת. האיש הזה אמר לאבא שאני עיוור. באותו רגע, הרגשתי שאבא נהיה עצוב. הקול שלו נשמע עצוב, ונראה לי שהוא בכה. הוא אמר לי "טיטו טוב. אל תדאג. טיטו טוב. אני אשמור עליך שלא תיתקע בדברים".

האמת, אבא באמת שמר עלי. הוא לקח אותי הביתה, וסידר את הבית ככה שלא אתקע בדברים כואבים, ולא יהיה מסוכן לי להסתובב בבית. עם הזמן, למדתי גם להסתדר טוב יותר עם המגבלה שלי: נניח, מתי שהיה לי קר, אז למרות שלא ראיתי, הייתה לי תחושה בכפות הרגליים. הסתובבתי בבית, ואז זיהיתי בעזרת החום שהרגשתי בכפות הרגליים, את המקום ברצפה שאליו מגיעות קרני השמש החמות. ככה יכולתי להתחמם והיה לי נעים וכיף, ממש כמו שהיה גם לפני שהפכתי עיוור. חוץ מזה, יש לי את חוש הריח שלי, וחוש השמיעה שלי, ולאט לאט למדתי ללכת בלי להיתקע בדברים, וגם אם מדי פעם נתקעתי, זה לא היה נורא. וגם אם נפלתי, הצלחתי לקום מהר בחזרה על ארבע רגליים".

טיטו, אז איך החיים שלך היום?

"החיים שלי טובים מאד!", אומר טיטו. "אני מסתובב עם אבא שלי המון, וזה נורא כיף. אבא שלי הוא מטפל NLP, ומדי פעם הוא לוקח אותי לקליניקה שלו. לפעמים, בזמן הטיפול, הילדים שמגיעים מלטפים אותי וזה נורא מרגיע אותי. אני חושב גם שזה מרגיע אותם. לפעמים גם אבא מכין לי ארוחת בוקר טעימה עם כל הדברים שאני אוהב, וזה ממש כיף.

"לפעמים אנשים פוגשים את אבא שלי כשאנחנו ביחד, והם מסתכלים עלי ואומרים 'אוי, הוא עיוור. איזה כלב מסכן'. אני אמנם לא יכול לדבר ולהסביר להם, בגלל שאני כלב והם לא מבינים את המילים שאני נובח להם, אבל אני לא מסכן! יש לי חיים טובים מאד. אני חי ממש כמו כלב רגיל: אני נובח, מכשכש בזנב, משחק ונהנה. יש לי כל מה שאני רוצה בתור כלב, תשומת לב ואהבה.

"יש כאלה שלא מבינים שגם אם יש לפעמים מוגבלות, או קושי או מכשול, עדיין אפשר להתגבר עליו וליהנות מהחיים כמו כולם. אנשים שלא מבינים אולי מרחמים עלי, אבל לא צריך לרחם עלי, ואני לא צריך לרחם על עצמי. אני יכול להתגבר על כל מכשול, אם רק אאמין בעצמי. בגלל זה אני כתבתי את הספר שלי: כדי ללמד ילדים שלא צריך לפחד, ותמיד כדאי להתמודד, להעז, ולהאמין. מישהו חכם מאד פעם כתב שאם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים. וזה מה שאני רוצה ללמד את כל הילדים, שלא יפחדו, אלא יצאו אל העולם, ויגיעו גם הם למקומות נפלאים".

אפי שושני. יח"צ,
אפי שושני/יח"צ

הספר טיטו טוב נכתב "בעזרתו" של אפי שושני. אם אתם רוצים להזמין את הספר טיטו טוב, או אפילו לשלוח לטיטו שאלות באתר שלו, ניתן לעשות זאת דרך האתר של טיטו טוב. ניתן להיכנס גם לעמוד של אפי שושני בפייסבוק.

בשיתוף טיטו טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully