וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Guy's Business- עסק עם סיפור מעורר השראה

בשיתוף Guy's Business

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 8:58

בתקופה מורכבת בה חלק גדול מהעובדים בחברות וארגונים נמצאים במצב של הישרדות ואי וודאות כלכלית, ישנו צורך ממשי לפעול לרווחתם של העובדים. בזכות העשייה המבורכת של גיא, מצליחים ארגונים וחברות רבות לפעול למען עובדיהם גם בשיאו של המשבר

גיא שטולץ. יח"צ,
גיא שטולץ/יח"צ

פגשנו את גיא שטולץ לשיחה קצרה ושאלנו אותו על העסק שהקים: "הקמתי את העסק בשנת 2016. בהתחלה הוא היה עסק של גוף ונפש שנולד בעקבות הסיפור האישי שלי שהיווה את הבסיס למה שאני עושה היום". גיא, בן 50, עלה לארץ מאוקראינה בגיל 19 וחצי ועשה קריירה צבאית משמעותית של כ-25 שנים כקצין בכיר. הוא מספר לנו: "בחיים שלי עברתי 4 "לידות" שונות. הלידה הטבעית באוקראינה והעלייה ארצה, לידה נוספת לאחר התמודדות עם פטירתה של אשתי בגיל 35 מסרטן השד, לידה שלישית היא ההחלמה שלי ממחלת הסרטן והלידה הרביעית היא השחרור משירות הקבע והקמת עסק מצליח". את סיפור חייו המרתק תרגם גיא להרצאה שנקראת: "זכר 1, 4 לידות והיד עוד נטויה" - הרצאה זו הינה אחת מהרצאות הדגל שמעביר גיא לחברות וארגונים.

סיפורו האישי של גיא סחף אותנו מיד וריגש עוד יותר כאשר לנוכח ההתגברות המרשימה על כמה מכשולים ומשברים אישיים שעבר במהלך חייו, עבר שינוי, פרץ דרך והוביל פרויקטים גדולים והחליט את הניסיון הזה להעביר לאחרים.

כיום, העסק של גיא, ,Guy's שמו, הוא עסק לאימון, הנחיית קבוצות ומנטורינג "המתמקד ביצירת הבדל ושינוי בחיים של ארגונים." אני מאוד אוהב ללמוד מאנשים ומומחים בשיטות מיוחדות בתחום ולזה להוסיף טאץ' אישי משלי. זה הייעוד שלי בחיים ומה שאני עושה כל יום."

עיקר עשייתו של גיא מוקדשת לפיתוח והעצמת מנהלי בייניים בארגונים וחברות. גיא מעביר קורס ניהול ומנהיגות, שלדבריו הוא קורס חובה בכל חברה, קטנה כגדולה. והסיבה לכך היא העבודה שראשי הצוותים ומנהלי ביניים אחרים שצמחו בארגון לא עברו הכשרה והדרכה במעבר הקריטי מדרג מבצע לדרג המנהל.

גיא שטולץ. יח"צ,
הקורס מבוסס על 4 יסודות מרכזיים: 1. שיטה אימונית. בשיטה זו גיא מנחה ומוביל קבוצות מתאמנים המורכבות ממנהלים בדרגים שונים אל שינוי באישיות שלהם. התהליך מייצר בקרב משתתפיו שינויים בתפיסת החשבה ודרך כך שינויים פרקטיים במקומות העבודה. "עובד שהופך להיות מנהל חווה שינוי גדול בחוויה ובהוויה שלו. בקורס הוא עובר שינוי פנימי וכן רוכש כלים מתאימים לצורך הצלחה בתפקיד". בתהליך נעשה שימוש בהדגשת החוזקות של המשתתף ,הצבת מטרות וקביעת דרכי פעולה להשגתן. 2. למידה חווייתית- בשיטה זו מקפיד גיא לשלב למידה באמצעות תרגילים, קלפי אימון, ניתוח סיטואציות, משחקי תפקידים ועוד. 3. "עובדים מאושרים יוצרים חברה עשירה " - גיא מסביר כי בבסיס העקרון הזה עומד הרעיון שחברה מצליחה מבוססת בעיקרה על עובדים מאושרים שמרוצים ממקום עבודתם: "היום בתקופת הקורונה זה דבר שמאוד בא לידי ביטוי. ישנם חברות וארגונים רבים שעשו צעד גדול לעידוד ופיתוח החוסן האישי של העובדים בארגון. חברות שלא ישכילו לעשות את הצעד הזה יפגעו בעצמן בטווח הרחוק ועל כן, עליהם להקפיד ולהתעניין בחייו של העובד וברמת האושר שלו." גיא מוסיף: "דווקא בתקופה הזו שנראה כאילו לא צריך להשקיע בנושא רווחת העובדים ,אז ההפך הוא הנכון. בשעת משבר זוהי ההזדמנות הכי טובה לטפל באנשים ולהיות שם בשבילם, אחרי זה- זה יחזור לחברה כפליים". 4. מודלינג- שימוש בסיפור אישי כפלטפורמה למתן דוגמא אישית והשראה./יח"צ

הקורס מבוסס על 4 יסודות מרכזיים:

1. שיטה אימונית. בשיטה זו גיא מנחה ומוביל קבוצות מתאמנים המורכבות ממנהלים בדרגים שונים אל שינוי באישיות שלהם. התהליך מייצר בקרב משתתפיו שינויים בתפיסת החשבה ודרך כך שינויים פרקטיים במקומות העבודה. "עובד שהופך להיות מנהל חווה שינוי גדול בחוויה ובהוויה שלו. בקורס הוא עובר שינוי פנימי וכן רוכש כלים מתאימים לצורך הצלחה בתפקיד". בתהליך נעשה שימוש בהדגשת החוזקות של המשתתף ,הצבת מטרות וקביעת דרכי פעולה להשגתן.

2. למידה חווייתית- בשיטה זו מקפיד גיא לשלב למידה באמצעות תרגילים, קלפי אימון, ניתוח סיטואציות, משחקי תפקידים ועוד.

3. "עובדים מאושרים יוצרים חברה עשירה " - גיא מסביר כי בבסיס העקרון הזה עומד הרעיון שחברה מצליחה מבוססת בעיקרה על עובדים מאושרים שמרוצים ממקום עבודתם: "היום בתקופת הקורונה זה דבר שמאוד בא לידי ביטוי. ישנם חברות וארגונים רבים שעשו צעד גדול לעידוד ופיתוח החוסן האישי של העובדים בארגון. חברות שלא ישכילו לעשות את הצעד הזה יפגעו בעצמן בטווח הרחוק ועל כן, עליהם להקפיד ולהתעניין בחייו של העובד וברמת האושר שלו." גיא מוסיף: "דווקא בתקופה הזו שנראה כאילו לא צריך להשקיע בנושא רווחת העובדים ,אז ההפך הוא הנכון. בשעת משבר זוהי ההזדמנות הכי טובה לטפל באנשים ולהיות שם בשבילם, אחרי זה- זה יחזור לחברה כפליים".

4. מודלינג- שימוש בסיפור אישי כפלטפורמה למתן דוגמא אישית והשראה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גיא שטולץ. יח"צ,
גיא שטולץ/יח"צ

את השכלתו המקצועית כמאמן , מנטור וסופרווייזר רכש גיא באוניברסיטת בר אילן ומכללת יוזמות והעבודה שלזכותו תואר אקדמי בניהול משאבי אנוש נתנה לו כלים איכותיים לעבודתו ולהבנה בעולם הארגונים והחברות. במקביל ללימודיו ביצע גיא התמחות באימון לתודעת האושר והחוסן הנפשי, NLP ואימון ביוגרפי רוחני. לצד אלו, גיא ממשיך להתנדב במילואים ומוביל מגוון פרויקטים של ניהול ומנהיגות בשיתוף עיריות נתניה, חיפה, נהריה ועוד.

כיום, גיא נשוי בשנית לחוי והוא אב מאושר לשני בנים בגילאי 17 ו-7. הוא מספר: "הם אלו שנותנים לי את התמיכה, העזרה וההשראה. חלק גדול ממה שאני יוצר אני מתייעץ איתם כי חשוב לי לשמוע את דעתם". כשהם לא מדברים על עסקים, גיא מקפיד לשלב בחייו ספורט, משחק שחמט ומנגן על גיטרה. הוא אומר: "מאוד חשוב לי לשמור על האיזון בין עבודה משפחה ופיתוח עצמי".

סל המוצרים הרחב של גיא כולל מגוון רחב של הרצאות וסדנאות למנהלים. לארגונים אשר מעוניינים בפיתוח הנהלה ומנהלים גיא מציע 2 הרצאות מרתקות בתחום בניית מנהיגות אפקטיבית בארגון. ההרצאה הראשונה - "עובדים מאושרים יוצרים חברה עשירה" והשנייה - "ממשבר לצמיחה ב-4 צעדים" שעוסקת בתהליכים אישיים בחברות ומתקשרת לתקופת הקורונה.

גיא מספר לנו על הדרך שבה הוא מעביר את הסדנאות שלו: "כשאני מגיע לסדנת מנהלים חשוב לי להרגיש את הדופק של הארגון ,"להרגיש את מה שקורה במחלקה ובין המנהלים ולתת להם משוב על כך. זו סדנא מאוד חווייתית שעוסקת בסגנונות ניהול ודרך המנהיגות של המסגרת כולה. בסיומה, מופק לדרג הבכיר של החברה דו"ח שמפרט בצורה הכי ברורה את הדרך שבה העסק מתפקד, על הצדדים החזקים שלו וכן אלה שכדאי לבחון ולשפר".

הוא מחייך ומרחיב: "סדנא נוספת שאני מעביר היא סדנת חזון ייעוד וערכים. יש המון חברות וסטארט-אפים שרוצות לבצע תהליך של בחירה או עדכון חזון ויעדים אבל מרגישות
"תקועות" בעשייה היום יומית. בשביל חברות כאלו יצרתי סדנא ייעודית שמטרתה לעשות פסק זמן לריענון ומחשבה מעמיקה על- "למה אנחנו כאן"? בסופה של הסדנא החברה מחזיקה בחזון, ייעוד והערכים שלה, שמהווים מגדלור לכל הפעילות של החברה" .

את הסדנא המיוחדת שלו, גיא שמר לסוף: "סדנת האושר היא למעשה מתנה אישית אידיאלית לכל מנהל או מנהל משנה. בסדנא עוסקים באושר האישי של כל המשתתפים מתוך הנחת מוצא שעובדים מאושרים יוצרים חברה עשירה. היא מלאה בידע, חווית והעצמה אישית. בסדנא אנחנו כמובן מציבים מטרה אישית לכל משתתף ומייצרים תוכנית פעולה להשגתה."

גיא שטולץ. יח"צ,
גיא שטולץ/יח"צ

גיא מספר לנו כיצד הוא מתאים את העשייה שלו לתקופת הקורונה: "אני מאוד שמח שיש מנכ"לים של חברות שפונים אליי בזמן המשבר, במיוחד בתקופה הזו ומבקשים לתת לעובד או למנהל המשנה חבילת אימון אישי, 12-10 מפגשים אחד על אחד כדי לסייע לו להתרומם בתקופה הקשה הזו ולתמוך בו. נושאי האימון יכולים להיות קשורים לעבודה ויכולים גם לפתור בעיות ואתגרים משפחתיים כדי שהוא יוכל להיות עובד איכותי ופרודוקטיבי יותר".

לצד פעילותו כמנטור לעסקים מקפיד גיא לשלב פעילות חברתית למען הקהילה. הוא מתנדב בעמותת תעצומות להחלמה מסרטן, שם אחראי על הקו החם וכן מוביל פרויקט אימון-קאוצינ'ג לחולי סרטן. בנוסף, בתקופת הקורונה יזם פרויקט אימון לעולים חדשים ללא עלות.

רגע לפני סיום, שאלנו את גיא את השאלה המתבקשת - ממה הוא הכי נהנה בעשייה שלו:
"אני נהנה כשאני רואה את השינוי קורה לבעלי תפקידים ולארגון בכלל. כשאני שומע ומקבל הודעות מאנשים שעבדתי איתם על כך ששיפרו מערכות יחסים עם המנהלים או שיפרו את עבודת הצוות ובסוף זה הוביל לאווירה טובה יותר ולרווחים של החברה, זה מסב לי את הסיפוק הכי גדול ".

גיא שטולץ - מאמן ,מנחה קבוצות ומנטור לארגונים וחברות.

טלפון ליצירת קשר: 052-925-6327

אתר

מוצרי הדגל שלי: מוצרי הדגל של Guy`s

מדריך לקבלת החלטות בדרך לשינוי: מדריך לקבלת החלטות בדרך לשינוי המיוחל בחיים

פייסבוק

בשיתוף Guy's Business
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully