וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים כוכבים: "אחלה דייב" מועדון הצלילה המקצועי באילת

בשיתוף אחלה דייב

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 12:17

בין אם אתם צוללנים מנוסים או שממש בא לכם להתחיל, "אחלה דייב" הוא הכתובת שלכם מתחת למים

צלילה באילת. יח"צ,
צלילה באילת/יח"צ

הים האדום הוא אחד מאתרי הצלילה המובילים בעולם הודות לגיוון בעלי החיים הגדול החיים בו ושוניות האלמוגים היפהפיות הנגלות לצוללים, ונמצאות במרחק קרוב יחסית לחוף. אחרי שעברנו את שנת קורונה, הקיץ הקרוב הוא הזדמנות מצוינת להגיע לנצל את הגישה המיוחדת לים האדום ממנה אנו נהנים כישראלים, ולהגיע לצלול במעמקי הים. אם אתם חושבים על צלילה באילת, כדאי שתכירו את "אחלה דייב" (Ahla-Dive), מועדון הצלילה הכי שווה בעיר, בו תוכלו להתנסות בכל פעילויות הצלילה.

"אחלה דייב" הוקם על ידי אלכסנדר קויפמן, צוללן מנוסה שעבד בכמה ממועדוני הצלילה בעיר עד שלפני חמש שנים הקים מועדון צלילה משלו. באחלה דייב המדריכים דוברים מלבד עברית גם אנגלית, רוסית וערבית.

אלכס, איזה פעילויות יש ב"אחלה דייב"?

אלכס: "יש אצלנו את כל פעילויות הצלילה המוכרות. אנחנו עושים צלילה ספורטיבית, צלילה טכנית, צלילה עם שנורקל וכדומה. בנוסף, בכל יום ראשון נפתח אצלנו קורס לכוכב אחד ולשני כוכבי צלילה. כמו כן, יש אצלנו לימודי הסמכה המאפשרים להפוך למדריכי צלילה".

צלילה במסעדה התת-ימית. Amit Zeevi,
צלילה במסעדה התת-ימית/Amit Zeevi

"בנוסף", אומר אלכס, יש אצלנו חנות למכירה והשכרה של ציוד לצלילה. אנחנו עובדים עם כל הספקים הכי גדולים בארץ, ומוכרים כל הציוד, סקוטרים חשמליים מתחת למים (נדרש רישיון לכך), מאזנים, בלונים. אנחנו מוכרים רק ציוד איכותי, ובגלל שאנחנו באילת, אפשר לקנות ללא מע"מ. יש כאלו שאוהבים לצלול בים התיכון, אבל באים אלינו כדי לקנות ציוד איכותי בזול".

מה ההבדל בין ההכשרות?

אלכס: "כוכב אחד הוא קורס הצלילה הבסיסי ביותר, שם לומדים איך לצלול בצורה נכונה. הקורס נמשך חמישה ימים, כל יום שתי צלילות, ובנוסף לימוד תיאוריה בכיתה עם מדריך. כל יום בערך חמש עד שמונה שעות. בסוף הקורס, יש מבחן אמריקאי עם 50 שאלות, שמי שעובר אותו מקבל תעודה בינלאומית המאפשרת צלילה (לא עצמאית) עד לעומק של 18 מטרים. שני כוכבים, הם ההמשך ללימוד של כוכב אחד: מדובר ביומיים נוספים, בהם נכנסים לשלוש גיחות צלילה. ההסכמה מאפשרת צלילה עד לעומק של 30 מטרים.

"לימודי ההסמכה מאפשרים לאדם שרוצה להיות מדריך צלילה בקורסים הללו. הקורס הראשון מאפשר להיות עוזר מדריך מורשה והמתקדם מאפשר להיות מדריך על-מלא. אפשר להפוך אצלנו במועדון ממתחיל גמור ועד למדריך צלילה מוסמך בתוך שנה בערך".

מה הרמה המקצועית?

"אצלנו במועדון הרמה המקצועית גבוהה מאד", אומר אלכס. "לכל אחד מהמדריכים תעודת הדרכה מרשות הצלילה בארץ. המועדון שלנו עובד PADI (ראשי תיבות של Professional Association of Diving Istructors), שהוא ארגון הצלילה הספורטיבית הגדול בעולם. בכלל, הרמה של הצלילה גבוהה מאד בארץ, יש סטנדרטים גבוהים מאד לבטיחות. בארץ הכל מסודר בנושא הצלילה, למשל הנושא של ביטוחים: אף אחד לא נכנס לים באילת אם אין לו ביטוח. זה עניין שלוקחים מאד ברצינות".

מה אנשים בכלל אוהבים בצלילה?

"צלילה היא משהו אחר לכל אדם", אומר אלכס. "יש כאלה שצוללים כי הם אוהבים את השקט שמתחת למים. יש כאלה שאוהבים את 'הבריחה לעולם אחר', מרגישים כמו מדיטציה מיוחדת. רק אתה בשקט שלך עם עצמך. יש כאלה שאוהבים את הדגים, לראות צבעים ומראות מיוחדים. יש כאלה שמרגישים עומק, אוהבים אקסטרים. יש כאלה אוהבים לצלם מתחת למים: מחפשים דגים מיוחדים ומצלמים אותם. יש כאלה שמתפרנסים מהתמונות אפילו, מוכרים אותן. צלם מקצועי יכול למכור את התמונות להרוויח המון, היות ובאילת אפשר לצלם מתחת למים תמונות יפהפיות".

שווה לצלול באילת?

אלכס: "הים האדום הוא ים מעולה לצלילה, מהטובים שיש. באים מחו"ל צוללנים כדי לצלול באילת. הצבעים מתחת למים ממש יפים; מי שעשה צלילות בתאילנד אומר שאילת יותר יפה. כמו כן, יש ראות טובה מתחת למים, ואפשר לראות 30-40 מטרים קדימה. בנוסף, יש דגים מיוחדים: כריש לוויתן, דולפינים, דגים אקזוטיים ויפים. באילת אגב, בניגוד למרבית אתרי הצלילה בעולם, לא צריך סירה כדי להגיע לאתר עצמו: באילת פשוט הכל קרוב לחוף, ואפשר להגיע לצלילה עם אלמוגים ללא סירה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
קורסי הדרכה בצלילה והתמחויות. יח"צ,
קורסי הדרכה בצלילה והתמחויות/יח"צ

אם אתם חושבים על צלילה, תחשבו על "אחלה דייב", מועדון צלילה באילת. קורסים והדרכות בעברית, אנגלית, ערבית ורוסית.

צרו קשר 0584160685

לאתר של אחלה דייב

אינסטגרם

יוטיוב

פייסבוק

בשיתוף אחלה דייב
  • עוד באותו נושא:
  • צלילה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully