וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת ריף - הכוכבת החדשה של המטבח הדרוזי

בשיתוף ריף

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 14:35

אזור הכרמל הקסום שבצפון הארץ ידוע בזכות הנוף המרהיב שנשקף למרגלות ההרים והאווירה האותנטית שבכפרים מסביב, אבל בעיקר בזכות המטבח הדרוזי שמשגע את המדינה. בין המסעדות המפורסמות בעיר, ניצבת הפנינה הקולינרית של מסעדת ריף

ריף. גיל אבירם,
ריף/גיל אבירם

לפעמים כל מה שבא לנו זה אוכל של בית - אוכל חם ישירות מהסיר אל הצלחת שעוטף את הפה בטעמים מסורתיים, ממלא את הבטן ומעלה חיוך ענק על הפנים. הכירו את מסעדת ריף בעוספיא, מסעדה משפחתית שמביאה את המטבח הדרוזי האותנטי והביתי. בזמן הקצר שהיא פתוחה, המסעדה הפכה לשם דבר בקרב תושבי הסביבה, ומומלצת כנקודת עצירה שהיא חובה לכל מי שמגיע לבקר באזור.

ריף היא מסעדה ביתית שתשמח לקבל אתכם עם המון חום ואהבה, להעניק לכם חוויית סעודה באווירה מחבקת ולפנק אתכם במנות חמות וטריות המוגשות ברוחב לב - בדיוק כמו בבית. את המסעדה הקימה לינא אבו אל זאלף, אישה דרוזית פורצת דרך ומלאת השראה לעוצמה נשית. מתוך אהבה לבישול ולמטבח המסורתי שמכירה מהבית, החליטה יחד עם משפחתה לפתוח את הדלת בפני הסועדים הישראלים למטבח היוקרתי, העשיר והמכובד של העדה הדרוזית.

לינא אבו אל זאלף. רביע באשא,
לינא אבו אל זאלף/רביע באשא

אוכל טוב ומנחם כמו של פעם

מסעדת ריף משלבת בצורה ייחודית ויוצאת דופן בין מנות מודרניות וקולינריה חדשה לבין המטבח הדרוזי המסורתי. השילוב שבין שני העולמות הקולינריים הוא שגורם לריף להיות אחת מהמסעדות הטובות והמיוחדות ביותר שיש למטבח הדרוזי להציע. בתפריט המסעדה תוכלו למצוא מגוון רחב של מנות מלאות בטעמים עממיים ומסורתיים שעשוי בידיהן של דודות, סבתות ואימהות.

המטבח הדרוזי של ריף משתמש אך ורק בחומרי גלם איכותיים וטבעיים ישירות מהאדמה, ללא מוצרים מעובדים או תעשייתיים, ומנצל אותם בצורה הטובה ביותר. חומרי גלם כמו זעתר ירוק, גבינת עזים משובחת, שמן זית ולימון מגיעים הישר מהשדות והשטחים החקלאיים המשפחתיים, מה שמוסיף עומק וייחודיות לטעמים ויכול לתרום לבריאות.

כשמגיעים להתארח במסעדה ניתן לראות מטבח ממש כמו בבית, עם כל המשפחה שעובדת ומבשלת מכל הלב והנשמה. לא מדובר במסעדת שף, אלא בנשים דרוזיות מסורתיות שמכינות את האוכל ממש כמו פעם - אוכל חם מהסיר ישירות אל הצלחת. "כל פרט קטן במסעדה סובב סביב הידיים שבישלו את האוכל הכי טוב שגדלנו עליו, ואני שואפת לשמר אותו לדורות הבאים", סיפרה לינא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ריף. גיל אבירם,
ריף/גיל אבירם

טעמים שעוטפים את הפה באהבה

האטרקציה המרכזית של ריף היא הטאבון, סביבו בנויה המסעדה, שמעניק לכל מנה טעמים ייחודיים שגורמים לחגיגה שלמה בפה. כל הבצקים שבמסעדה הם בצקים ביתיים מקמח איטלקי שנעשים על ידי אמא של לינא.

בריף אפשר למצוא כמה מהמנות המוכרות של המטבח הדרוזי המסורתי כמו מנסף - תבשיל אורז וירקות, מחמאר, עופות שלמים בטאבון על לאפה דרוזית ושישברק ועוד. בנוסף, תוכלו למצוא מנות ייחודיות כמו חציל שלם עטוף בפוקאצ'ה חמה מהטאבון בציפוי טחינה קרה ומטבלים ביתיים וקובה מטוגנת, אורז שמבושל על ציר כבש עם שקדים צנוברים ועוד מנות מיוחדות שלא תמצאו בכל מקום.

אחת ממנות הדגל של המסעדה ואולי המיוחדת ביותר היא מנת סמבוסק איטלקי שמורכב מארבע סוגי גבינות עם ירק טרי על בסיס רוטב פסטו במתכון ביתי עם נגיעות שום.

ריף היא מסעדה שעונה לכל אחד. עבור התושבים המקומיים שלא אוהבים לצאת למסעדה ולאכול אוכל של בית, המסעדה מציעה אוכל בסגנון איטלקי עם מנות מוכרות כמו פסטות, רביולי, פטוצ'יני וניוקי עם פירות ים. המנות מגיעות עם רטבים שונים שיגרמו לכם ללקק את האצבעות ואת הצלחת.

במידה ויש לכם אירוע, בטח תשמחו לדעת שמסעדת ריף מציעה גם שירותי קייטרינג לאירועים קטנים וצבעוניים באווירה כפרית עם כל המנות המובחרות.

ריף. רביע באשא,
ריף/רביע באשא

איך הכל התחיל

לינא גדלה במשפחה של חקלאים שגידלו ירקות ישראליים, מה שגרם לה להתחבר לחומרי הגלם האורגינליים שמגיעים מהאדמה. היא נכנסה למטבח כבר בגיל צעיר, כשנאלצה לבשל לאחיה הקטנים. "בהתחלה לא ידעתי לבשל אז הייתי מאלתרת", סיפרה. "לא ידעתי לגלגל עלי גפן, אז הייתי חותכת אותם ומבשלת עם לימון, אורז ועגבניות, ואת השישברק הייתי עושה כמו פסטה".

"ריף זה מושג בערבית שמתאר את הארוחות שהחקלאים היו אוכלים בשדות, ועבורי זה מתייחס לחיים של פעם. בנוסף, גם הלוגו של המסעדה משלב ציור של טרקטור, שמסמל את המשק החקלאי שגדלנו בו. אני לא אשכח איך היינו אוכלים יוגורט עם שקדים ודבש במקום גלידה, וכל העניין שיש לי במטבח הגיע בזכות חומרי הגלם האיכותיים והמדהימים שזכיתי להכיר בתור ילדה".

ריף. יח"צ,
ריף/יח"צ

לאורך השנים, לינא עבדה במטבחים שונים במוסדות מוכרים, שם למדה לעומק את עולם הקולינריה. היא הייתה עובדת קשה מבוקר ועד ערב, עד שיום אחד אביה ומשפחתה החליטו להתגייס כדי לעזור ללינא לפתוח את המסעדה שתמיד חלמה עליה. "הם האמינו בי כי ידעו שיש לי אוצר בידיים ורצו שאממש את עצמי. בהתחלה התנגדתי כי להקים מסעדה בישראל זה מאוד קשה, אבל ידעתי בתוך תוכי שאת האוכל הדרוזי והמטבח האותנטי והביתי אנשים תמיד ירצו לאכול".

אז אם אתם מטיילים באזור הצפון או גרים שם ומחפשים משהו חדש, מעניין ומסקרן לאכול - זה הזמן להגיע למסעדת ריף בעוספיא. מעבר לאירוח חם, משפחתי ומפנק, תזכו לטעום את המנות הטעימות ביותר של המטבח הדרוזי שמקדש את חומרי הגלם הטבעיים ומציע מגוון רחב של טעמים. מהרו להגיע, כי בקרוב מאוד היא תהפוך להיות הכוכבת הבאה של המסעדות המסורתיות בארץ.

כתובת: עוספיא צמוד לתחנת המשטרה

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף ריף
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully