וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאשי מחלו: "בגיל 17 שאלתי את אלוהים 'איזה עוד צרות תביא אליי'? היום אני אומרת לו תודה על הכל"

בשיתוף צמיחה חופשית

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 12:30

המנטורית מאשי מחלו עברה חיים לא קלים שכללו אובדן אבא ניצול שואה וטיפול באם אלכוהוליסטית. היום היא מודה על החוויות המחשלות ומגשימה את הייעוד שלה כמנטורית למערכות יחסים מכל הסוגים

מאשי מחלו מקרית ביאליק, בעלת העסק "צמיחה חופשית" היא מנטורית לשינוי תודעה ויציאה ממשברים עטורת תארים. היא מאמנת למערכות יחסים, מאמנת קשב וריכוז, מאמנת ילדים ונוער, מטפלת NLP ולאחרונה משתמשת בכלי נוסף שנקרא: פסיפס מפת הנשמה על פי מעגל הצבעים האינדיאני, שיטת טיפול ייחודית ורוחנית.

צמיחה חופשית מאשי מחלו. יקיר ברבי,
צמיחה חופשית מאשי מחלו/יקיר ברבי

"היום אני מודה על החיים הקשים שהיו לי"

הנושא הטיפולי מהווה סגירת מעגל עבור מאשי, שחוותה המון עליות ומורדות בחייה. "אני חוויתי כמה גלגולי חיים", היא מספרת. "חוויתי ילדות לא קלה, עם אמא שסבלה מדיכאון ואושפזה, ואבא ניצול שואה שנפטר כשהייתי נערה. בגיל 17 בעקבות מותו של אבי, אימי ברחה לטיפה המרה, ומצאתי את עצמי נערה מתבגרת שדואגת לאמא חולה, מגדלת אחות צעירה ממני ומנסה להיכנס לנעליים של אבא שניהל בעבר את כל המערכה. כל זה עוד כשאני הייתי בעצמי ילדה. ראיתי וחוויתי בחיי הרבה דברים קשים בתור ילדה ונערה, והדברים הללו הפכו אותי לחזקה מנטלית".

כיום, כשהיא מביטה לאחור, מאשי מודה על החיים שהיו לה: "בגיל 17 שאלתי את אלוהים 'איזה עוד צרות אתה תביא אליי'? היום אני מרימה את הראש שלי ואומרת לאלוהים תודה על הכל, כל הנקודות מתחברות לי לתמונה הגדולה. כל חיי באתי לאמא שלי בטענות, והיום אני מבינה שהיא נתנה והעניקה לי את כל ההזדמנויות ואת כל מה שהרווחתי בחיים שלי. את הראייה הזאת אני מנסה לסגל ולתת למטופלים שלי - למצוא את הטוב גם בקושי".

הורים ומתבגרים, משפחה מורחבת, בני זוג או היחסים שלך עם עצמך

נפח גדול מהעבודה של מאשי הוא עבודה מול הורים ומתבגרים. "בטיפול במתבגרים, אני עושה תהליך עבודה נפרד להורה ותהליך עבודה נפרד למתבגר", מספרת מאשי. "כל אחד מהם מקבל כלים אחרים. התהליכים נפרדים מכיוון שלכל אחד מהם יש בעיות שונות, ואני החוליה המקשרת בין הילד להורה".

הנקודה מתבהרת, כשמאשי מסבירה על ידי מתן דוגמה לבעיה נפוצה בקרב מתבגרים: "אם מגיעה אליי אמא שהילדה שלה סובלת מחרדות, אני קודם כל מבצעת שיחה מקדימה איתה. הרבה פעמים, אני אגלה שהאם היא דווקא החרדתית והלחוצה, והיא זאת שמשליכה על בתה את הרצונות והציפיות שלה. ברגע שהציפיות של האם מהילדה גבוהות מידיי או לא מתממשות, היא זאת שמייצרת לילדה שלה פחדים שמובילים לחרדה. במקרה כזה, של הורה ששותל לילד אמונה מגבילה והילד הולך איתה - אני משתמשת בכלים פרקטיים לשניהם כדי שיוכלו להשתחרר מהאינטראקציה הזאת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
צמיחה חופשית מאשי מחלו. יקיר ברבי,
צמיחה חופשית מאשי מחלו/יקיר ברבי

מאשי נותנת דוגמא נוספת לבעיה נפוצה במערכת היחסים של הורים ומתבגרים: "הורים רבים מתלוננים שהמתבגר לא מתקשר איתם, וכשאני שומעת מהם את הסיפור שהם מספרים לי, אני מתווכת בניהם את התקשורת מצידו של המתבגר, שאותה הם לא רואים או מבינים".

עוד מערכות יחסים שבהן מטפלת מאשי הן מערכות יחסים של אדם עם עצמו ומערכות יחסים בין בני זוג, למרות שחשוב לה להדגיש שהיא לא מטפלת זוגית במהות: "אני לא מטפלת זוגית בהגדרה, אבל אני מעבירה את המטופלים שלי תהליכים שגורמים להם לשנות דפוסים וללמוד לייצר זוגיות עם עצמם".

אופן הטיפול של מאשי

כל מי שסובל מבעיה כלשהי הקשורה במערכות היחסים שלו עם עצמו או עם אנשים בסביבתו הקרובה, מוזמן לבוא לפגישת היכרות חד פעמית עם מאשי. "בפגישה הזאת אני שואלת שאלות ממוקדות ומנסה לזהות חסמים ודפוס מחשבות של המטופל, וכך אני יודעת כיצד לעקוף את הבעיה ואלו כלים לתת. לפעמים הלקוח בא עם בעיה אחת ובמהלך שיחת ההיכרות, אני מבינה שמדובר בבעיה אחרת. הבעיה היא לא תמיד הבעיה שהמטופל חושב שהיא הבעיה, בדרך כלל מדובר בבעיה שקשורה למערכת היחסים שלו עם עצמו".

במפגש ההיכרות מאשי מזהה את שורש החסם ומציעה למטופל אופציות שונות של טיפול וביניהם: NLP ,כלים מעולם האימון, כלים של תודעה אם היא מזהה חסמים תודעתיים, תכנית אימון (של עד 15 מפגשים), כלים מעולם הקשב והריכוז, וגם כלי ייחודי בצביעה, שעוקף את התת מודע ומציף את הדברים למודע.

מסייעת רופא שיניים למטפלת ומצילה ממקרי אובדנות

במשך 35 שנה הייתה מאשי סייעת לרופא שיניים וניהלה מרפאת שיניים. יום אחד, היא נכנסה לפורום תמיכה נפשית, בכדי למצוא עזרה לקונפליקט שהיה לה עם אחת הבנות המתבגרות שלה, ושם גילתה עולם שלם. "פתאום גיליתי מהן בעיות אמיתיות בחיים", היא מספרת. "התחלתי להגיב בפורום לאנשים ולייעץ להם". מאשי הפכה לדומיננטית ולעמוד התווך בקהילת הפורום, עד שקיבלה פנייה ממנהלת הפורום להרים את הכפפה ולהתנדב שם בצורה רשמית. אחרי ששוחחה עם הפסיכולוג של ער"ן שאישר את תחילת התנדבותה, שלוש וחצי שנים התנדבה מאשי בפורום, ושם גילתה את התשוקה האמיתית שלה ואת הייעוד שלה - להבין אנשים, להכיל אותם, ולהיות שם בשבילם מבלי לשפוט או לבקר אותם.

"המסע והצמיחה שלי מהסבל האישי שלי גרמו לי להבין טוב יותר את הלקוחות שלי, וזה בעצם הבידול העסקי שלי כמנטורית לצמיחה ממשברים במערכות היחסים. בפורום של וואלה, קיבלתי את הניסיון והמיומנות שלי. היו שם מקרים קשים מאוד של אובדנות וקשיים נפשיים, ואני ידעתי לזהות את המצוקות שלהם מבעד למקלדת. שם הבנתי שיש לי יכולת להרגיש בן אדם דרך מילים".

כמתנדבת בפורום, מאשי הייתה בקשר רציף עם המשטרה ויחד איתם הייתה מצילה חיים: "אני הצלתי מספר אנשים ממעשי אובדנות ואני עדיין בקשר איתם, עוקבת אחריהם עד היום, ואני סוג של 'אם' שמשגיחה עליהם מרחוק".

צמיחה חופשית מאשי מחלו. יקיר ברבי,
צמיחה חופשית מאשי מחלו/יקיר ברבי

"לחיים יש התחלה וסוף, אבל באמצע אנחנו חייבים להגשים את עצמנו"

הרגע המכונן בחייה, בו הבינה שעליה לעשות שינוי מקצועי אמיתי ולהגשים את עצמה, היה בעת שהיא סעדה את אמה שהפכה לחולה סיעודית, נפשית ופיזית. "אמא שלי הייתה מאוד חולה", היא מספרת. "כשראיתי אותה דועכת לי מול העיניים, חוויתי פתאום רגע של הארה - שאם אני לא אקום ואגשים את החלומות שלי, זה כבר לא יקרה. לחיים יש התחלה וסיום, אבל באמצע אנחנו חייבים לעשות משהו ולהגשים את עצמנו. כשראיתי את אמי גוססת, יצאתי למסע פנימי של חמלה וסליחה מולה וסגרתי איתה מעגל בעודה בחיים. שמתי את הפחדים שלי מלימודים בצד והחלטתי ללכת עם החלומות שלי".

מאשי נרשמה לקורס להכשרת מאמנים, ומשם לקורסים נוספים עם התמחויות נוספות, לקורס NLP, קורס להכשרת המנטורים, כשהאחרון בהם בשנת הקורונה -אבחון פסיפס מפת הנשמה על פי מעגל הצבעים האינדיאני. "מצאתי את עצמי משתתפת בשבעה קורסים בזה אחר זה, למרות הפחדים שהיו לי מלימודים בשל אמונה מגבילה שניהלה אותי בעבר, אמרתי לעצמי מקסימום זה יצליח".

"קבלו את הכאב - רק כשנותנים לו מקום אפשר לטפל בו"

דרך העבודה בפורום, הבינה מאשי שיש לתת לכאב מקום ולא להתעלם ממנו: "היום אני אומרת בפה מלא - קבלו את הכאב שלכם, כי רק כשנותנים לו מקום, אפשר לטפל בו. אי אפשר להתעלם ממשהו ריגשי, כי אז הגוף שלנו מייצר מחלות. אנשים נורא נבהלים ממשבר, אבל צריך לזכור שדרך משבר יש הזדמנות לצמוח, לגדול ולהכניס הרבה אור לחיים שלנו. אני גדלתי מתוך כל המשברים בחיים שלי, והיום אני אומרת: לא משנה מהם הקלפים שאתה מקבל, בחיים מה שמשנה הוא מה שאתה בוחר לעשות איתם".

הפחד מיצירת שינוי: "אנשים חושבים ששינוי זה דבר מפחיד"

לדברי מאשי, שינוי קטן יכול להיות רק שינוי גישה או תפיסה, וזה מה שיוצר שינוי גדול: "בדרך כלל, האנשים הכי קרובים אלינו מתנגדים לשינויים כדי להגן עלינו. אני חושבת שתמיד צריך להקשיב ללב, לרצונות ולאמת שלנו. היום, בני המשפחה שלי, שפעם התנגדו לשינוי שלי באמצע החיים, תומכים, מאמינים ומעודדים אותי. עדיף למשפחתי לחיות עם אמא מרוצה, מאשר ממורמרת. המשפחה שבניתי ומערכות היחסים איתם זו הגאווה הגדולה שלי ומפעל חיי".

"הזוגיות שלי היא צמיחה רוחנית של שני אנשים שהגיעו מרקע שונה"

ומה לגבי הזוגיות של מאשי עצמה? היא מספרת שזו מערכת היחסים עם הטרנספורמציה הגדולה ביותר שהיא חוותה. "הזוגיות שלנו היא צמיחה רוחנית והתפתחות אישית של שני אנשים שונים, שהגיעו מרקע אחר ושונה, ליצור עולם משותף אחד עם השני. אני הצבעונית והססגונית יותר, והוא הקרקע המאזנת שלי. היום אנחנו מבינים אחד את השניה, אוהבים, מכבדים ומתקשרים הרבה יותר טוב מבעבר. למדנו לראות אחד את השני ולהקשיב לצרכים של כל אחד מאיתנו, ולא לפחד להציף את הקשיים והתסכולים אם יש כאלה".

צמיחה חופשית מאשי מחלו. אילנית תורגמן,
צמיחה חופשית מאשי מחלו/אילנית תורגמן

מערכת היחסים הכי חשובה היא עם עצמנו

בסופו של יום, מאשי מאמינה שמערכת היחסים הכי רצינית שלנו בעולם הזה היא עם עצמנו: "כל מערכות היחסים שלנו מתחילות ממערכת היחסים שלנו עם עצמנו. אי אפשר לשנות אף אחד, אלא רק את עצמנו. אני יכולה לעזור רק לאדם שרוצה לעשות שינוי או שרוצה סיוע ועזרה במערכות היחסים שלו. אני לא מוותרת ללקוחות שלי והם חלק בלתי נפרד ושותפים לתהליך. אני רוצה אותם אקטיביים ואני מצידי נותנת להם את כל מה שהם צריכים. זאת מערכת יחסים של אמון והתמסרות הדדית. חשוב לזכור את המשפט האלמותי של ד"ר סוס - 'אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים".

מאשי מקבלת מטופלים בביתה בקרית ביאליק וגם בזום.

יצירת קשר צמיחה חופשית מאשי מחלו

פייסבוק

דף עסקי פייסבוק

להורדת המדריך "צמיחה חופשית" של מאשי מחלו בחינם יש ללחוץ על הקישור:

בשיתוף צמיחה חופשית
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully