וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הספורט שלך?

בשיתוף מרכז ויג'נאנה יוגה, ג'ן סלע, צ'ילי מועדון גלישת גלים, קים חביב, pilates Boby culture

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 19:05

אחרי שנה של קורונה הגיע הזמן לחזור לפעילות גופנית. במיוחד לאלה מבינכם שמתקשים להיכנס לכושר, חמישה ענפי ספורט ייחודיים עם מדריכים מיוחדים שיגרמו לכם לחכות לאימון הבא

היתרונות של פעילות גופנית ידועים לכל, אין צורך בהכרזות משרד התרבות והספורט, כדי להבין שרצוי להתחיל להתאמן למען בריאותנו, איכות חיינו וחופש התנועה שלנו לאורך זמן. אם אתם כמוני, ועצם המחשבה על להזיע בחדר כושר גורמת לכם להתקף חרדה קל או שלצאת לרוץ מרגיש כמו עונש לא פרופורציונאלי לחטא שלא ביצעתם. הכתבה הזאת עבורכם. חמישה מאמנים בטכניקות וענפי ספורט שונים שיגרמו לכם לא רק לעשות ספורט, אלא אפילו ליהנות מכך.

ויג'נאנה יוגה. רויטל טופיול,
ויג'נאנה יוגה/רויטל טופיול

אורי בן דב - מרכז ויג'נאנה יוגה

אורי בן דב, ייסד ב 2018 את מרכז ויג'נאנה יוגה ברחוב מאז"ה כמרכז יוגה בתל אביב לתרגול גוף ולנפש מתוך הקשבה עמוקה פנימה, הכרות עם הגוף, למידה ועיון בטקסטים מהמקורות. במרכז מתקיימים מגוון שיעורים מידי יום, ברמות שונות וכן ריטריטים וסדנאות.

איך הגעת ליוגה ויג'נאנה? "אני מתרגל יוגה קרוב ל-20 שנה. עם השנים התמחיתי בשיטות יוגה שונות כגון: אשטנגה, שיווננדה, איינגר יוגה והמשכתי ללימודים כמורה ליוגה. ב-2009 התחלתי להתעמק בויג'נאנה יוגה, התמחיתי אצל נגה ברקאי והמשכתי לקורס מאמנים בכירים לויג'נאנה עם אורית סן גופטה, מייסדת השיטה. כיוגי אני עדיין ממשיך לתרגל, ללמוד ולצאת לריטריטים".

מה מיוחד בתחום הזה? "האימון שלנו מורכב ממדיטציה, נשימות, תרגול פיזי וחיבור מתוך הטקסטים בכתובים. בכל מפגש יש שילוב של גוף, נפש, רוח, התכווננות ולמידה. ההתייחסות היא לאדם כמכלול, הגוף לא מנותק. לכן זה מתאים לכל אחד ובכל גיל, בלי קשר לרמת הכושר ההתחלתית. המטרה היא למצוא את האיזון הפנימי, השקט וההקשבה, שהם תוצאת תרגול והתמדה יחד עם חיזוק והגמשת הגוף. יש במרכז מגוון קורסים ומורים, כולם ותיקים ומוסמכים. חלק מהמורים מקריאים קטע מהכתובים ומתחברים ללימוד. יש התייחסות כוללת ועמוקה בכל תרגול להוויה השלמה שאנחנו. בין מגוון השיעורים, למשל, שיעורים ייחודיים לנשים, לילדים, יוגה למתחילים ולמתקדמים כל אחד יכול למצוא את המקום שלו ואת המורה שיקדם אותו באופן מיטבי".

מה מאפיין את האימונים שלך? "יוגה זו דרך חיים, לא באים לאימון והולכים, לוקח זמן ללמוד את ה'שפה', אבל כשרוכשים אותה, היא מלווה אותנו כתפיסה פילוסופית לחיים. מי שמגיע אלינו לא מחפש דווקא פעילות אינטנסיבית, למרות זאת, עם ההקשבה לצרכי הגוף והתרגול מגיעים לשיפור משמעותי בתפקוד הפיזי כמו גם בשקט הנפשי".

איך זה משפיע על חיי המתאמנים? "זה אימון רב ממדי, עם הדיוק וההתמדה שבו נוצר שינוי. כמו מים שמחליקים אבן. הנשימה משתפרת, היציבה, מרחב התנועה, הגמישות, השלווה והיכולת להירגע ולמצוא את הסנטר שלנו בעצמנו. הגוף מתחזק והנפש שקטה. ברגע שמפנימים את הפילוסופיה והסטייט אוף מיינד שעומד מאחורי התרגול של ויג'נאנה יוגה זו מתנה לחיים" .

הכי חשוב? "במיוחד למי שלא חובב ספורט, התרגול הוא לא רק פעילות גופנית, הוא כמובן כולל גם אימון ותרגול פיזי, אבל כחלק מתפיסת עולם. כך שה'ספורט' על כל יתרונותיו מתקיים בלי 'לחץ' ולא כי 'חייבים'. לא צריך 'להספיק' ואין רף של קבוצה לעמוד בו, אין אצלנו מראות בסטודיו, כל אחד פנימה מול עצמו, היוגה דורשת הקשבה עצמית לרוח ולגוף, לכן גם מי שלא בכושר או מתמודד עם כאבים יכול למצוא בה מקום".

מה היתרון של ויג'נאנה יוגה? "הרבה מחקרים נעשו על השפעת היוגה על בריאות המתרגלים, הוכח שהיא מסייעת בהורדת לחץ דם, סכרת, דיכאון, אפילפסיה, כאבי גב, כאבי ראש, דלקות פרקים, תסמונת התעלה הקרפלית, בעייפות כרונית, מחזקת את המערכת החיסונית, את הנשימה, זרימת הדם, מסייע בהתמודדות עם חרדה ועוד".

מסר לשבוע הבריאות- "זו לא קלישאה, 'נפש בריאה בגוף בריא', כשמתרגלים את השלם, מתוך הקשבה פנימה מגיעים לאיזון".

המרכז לויג'נאנה יוגה, מזא"ה 22 תל אביב, 050-6854146. מייל: yogi@yogatlv.co.il. לפייסבוק>>. אינסטגרם>>. לאתר>>

ג'ן סלע. יח"צ,
ג'ן סלע/יח"צ

ג'ן סלע - טניס

בת 32, מאמנת טניס כבר עשור בת"א ובמושב מגשימים שליד פ"ת. האימונים מתאימים לכל הרמות, ממתחילים ועד לספורטאים. לכל הגילאים, החל מגיל 4. "יש לי מתאמנים בני מעל שבעים".

איך הגעת לטניס? "התחלתי לשחק טניס בגיל שש. גדלתי בקרית שמונה, מאחר והחוג היה קרוב הביתה ויכולתי ללכת ברגל, זה היה נוח. מאוד מהר התאהבתי בספורט הזה והתחלתי להתחרות. בגיל עשר כבר הייתי אלופת הצפון ובגיל 14 כבר דורגתי חמישית בארץ".

מה צריך כדי להיות שחקן טניס? "מוטיבציה זה דבר שקשה ללמד. צריך לרצות להוציא את המקסימום מעצמך בכל אימון. זה ספורט אינדיבידואלי שדורש חוסן מנטאלי, אלה שמתמידים בהחלט בונים כך אופי. נדרשת קורדינציה, יכולת ריכוז. מי שמגיע לטניס כספורט תחרותי צריך לרצות לנצח, להילחם על כל משחק עד הרגע האחרון. כיום, רוב המתאמנים שלי מגיעים לספורט הזה כחלק מלייף סטייל. מתאמנים פעם או פעמיים בשבוע. בדרך כלל אלה אנשים שלא בא להם לרוץ ומחפשים משהו אחר, או שיש להם זיכרון חיובי מהילדות ממשחקי כדור, וגם כאלה שרוצים להיות מסוגלים להעביר מפגשים עסקיים למסגרת א-פורמלית. בשביל הרבה מתאמנים שלי זו הזדמנות לצאת להתאוורר מהמשרד".

מה מאפיין את האימונים שלך? "המון כושר, הרבה כיף ואווירה טובה. אני לא מוותרת על המקצוענות אבל עם כיף. אני רואה מתאמנים שמגיעים אחרי יום עמוס במשרד או קושי בבית ויוצאים כמו חדשים אחרי האימון. מאחר וזה ספורט של אחד על אחד, יש אלמנט חשוב בקשר האישי עם המאמן. יש כאלה שמתאמנים איתי שנים. המטרה לתת להם כלים כדי שיוכלו לשחק כמה שיותר מהר. אני מחברת בין מתאמנים שלי, יש חברויות ולפעמים משחקים יחד".

איך טניס משפיע על החיים של המתאמנים? "ככל שתשקיע תראה תוצאות, לא חשוב מאיפה התחלת. אני מקפידה לייצר איזושהי הצלחה בכל אימון, זה פידבק לחיים, במיוחד בדור של היום כשבורחים מכל קושי, המסר הזה חשוב מאוד. עובדים מולי באופן אישי כך שאוכל להתאים את עצמי למתאמן שמולי ולהוציא ממנו את המקסימום.

מבחינה בריאותית, טניס מאוד מחזק את הלב, כי הדופק עולה מהר, זה מחזק את הקורדינציה ואת האינסטינקטים, צריך לקלוט את כל מה שקורה במגרש. כל הגוף פעיל בטניס".

הכי חשוב באימון? "שהחוויה תהיה טובה עם תחושת הישג או הצלחה. זה לא על חשבון המקצועיות, אבל הכיף גורם לאנשים שקודם לא חיבבו ספורט ליהנות ולהתמיד".

מה היתרון בטניס? "זה משחק מאוד דינאמי, הוא משתנה עם פרטנרים אחרים. יש תחושה של משחק, וכיף מבלי לגרוע במקצוענות. זה ספורט עם סטייל, לא סתם הוא מכונה 'הספורט הלבן'"ץ

מסר לרגל שבוע הבריאות - "לא חשוב מה תבחרו, תמצאו את הענף שאתם אוהבים ותיצמדו אליו".

ג'ן סלע - טניס, 054-2002865. בפייסבוק>> . באינסטגרם>>

בן מצ'ילי מועדון גלישה. יובל שלמה,
בן מצ'ילי מועדון גלישה/יובל שלמה

בן - צ'ילי מועדון גלישת גלים

בן עקביא (35), מדריך, מייסד ובעלים מועדון הגלישה צ'ילי לגלישת גלים, בחוף הדולפינריום, גאולה ובחופים נוספים בהתאם לתנאי הגלישה. מלמדים גם סאפ, סטנדאפ פאדל, גלשני חתירה ושיעורי גלישת גלים לכל הגילאים, כולל מבוגרים.

איך הגעת לגלישת גלים? "אני גולש מגיל 12-13, בזמנו, לא למדו, שמעתי מחבר, קניתי גלשן והלכנו לים. לקח לנו הרבה זמן וטעויות להגיע לתוצאות. בזכות ההתמדה הצלחנו, אבל רוב החברים שלנו פרשו, קשה להתמיד כשלא מצליחים ואין הנחיה. עד היום יש הרגלים שהשתרשו וקשה לי לשנות כי לא התחלתי מסודר. היום ענף הגלישה נמצא במקום אחר, יש גלשני סופט, שיותר סלחנים לטעויות וכמובן יש הדרכה שמקצרת ומתחילים ליהנות מוקדם. רציתי לייצר מקום עם התוכנית האידאלית למי שמעוניין להיכנס לעולם הזה, להקנות בסיס נכון ליהנות".

מה צריך כדי להיות גולש גלים? "להסתכל קדימה ולנשום בסוף, מוצאים את הבלאנס ומצליחים".

מה מיוחד בגלישת גלים? "קודם כל, המיקום, זה מתקיים במקום מיוחד, לים יש את הקסם שלו, כוח הריפוי שלו. את תחושת החופשה שמתלווה אל ההגעה לים. כספורט זה מרגש, יש המון אדרנלין. כל הרעיון של גלישה זה לנסות לתפוס גלים, תופעת טבע שהרוח מייצרת ממעמקי הים וזה מגיע אלינו ככוח שאפשר לרתום ולנוע עליו. ברגע הזה, שבו תופסים את הגל, יש התנתקות, רק אתה והים. זה מאוד מדיטטיבי, הריכוז בהמתנה לגל. שקט, בים, עם עצמך והעוצמה של הטבע".

מה מאפיין את האימונים שלך? "בגלישה, הספורט הוא תוצר לוואי. אנשים הולכים לחדר כושר ויוצאים לרוץ כדי לחזק את הגוף או לרדת במשקל. בגלישה זה הפוך. אתה הולך לים כי אתה רוצה להיות בים. הולך לתפוס את הגל הבא, הספורט שאתה עושה והבריאות שמקבלים מזה היא תוצר לוואי. זה בונוס אדיר, כי באים לים לעשות כיף, ועל הדרך עושים גם המון ספורט, אבל בדרך כלל, זו לא המטרה של הגולשים, זה פשוט קורה".

איך גלישת גלים משפיעה על החיים של המתאמנים? "זה ספורט מאוד מרגיע, שדורש ריכוז, מדיטציה. זה בונה אופי, בגלישה יש שילוב בין אתגר לסיפוק, ממקום קשה ומתסכל ואז לאושר שהצלחת. זה משהו משאפיין גלישה כל הזמן, תמיד יש אתגרים להתמודד איתם, שום דבר לא צפוי וצריך להיות נכונים לכל, אתה מול כוחות טבע. ההתמודדות מול העוצמה הזאת מאוד מחזקת את האמונה ביכולת שלך, חוויתי את זה על עצמי ואני רואה את זה סביבי כל הזמן. הגלישה מפתחת שיווי משקל, קורדינציה, שרירי ידיים, גב. מעבר לספורט, עצם השהייה באוויר של הים, בשמש, זה נטו בריאות ומשפר מצב רוח".

הכי חשוב באימון? "חיבור נכון בן תלמיד למדריך. יש בהתחלה הרבה פחדים כמו חשש מטביעה, וחששות פסיכולוגים האם אצליח לעמוד, מה יקרה אם אני אפול. השיעורים מתקיימים עם מדריכים מאוד בוגרים ומנוסים, שיכולים לטפל לא רק בפן המקצועי והטכני אלא גם לפרק התנגדויות, לסייע בהתמודדות בקשיים".

מסר לשבוע בריאות - "שילוב של ים, גלים וגלישה, זו בריאות נפשית ופיזית".

צ'ילי - מועדון גלישה, הירקון 40 תל אביב. 053-9531805 לאתר>>. לפייסבוק>>. לאינסטגרם>>

קים חביב. ענבל מסיקה,
קים חביב/ענבל מסיקה

קים חביב - "המעזה מנצחת"

קים חביב, מעין שריד, בת 22 מאמנת נשים ונערות לכושר והעצמה נשית. יצרה קורסי כושר קרבי לבנות שבהמשך, התרחבו לקואצ'ינג ופיתוח נשים דרך כושר. כיום, חביב עובדת גם במסגרת מועצות עירוניות, ישובים וחברות.

איך הגעת לכושר קרבי? "אלה החיים שלי, שני הוריי מאמני כושר. אבא שלי ידוע בכל הארץ כמדריך כושר קרבי והכנה לצבא, לבנים. רקדתי באופן מקצועי מגיל שלוש, מגיל שש גם רצתי. זה בא ממני. ותמיד הצבתי לעצמי מטרות. הלהיב אותי האתגרים, ריצות ארוכות ושטח. בכתה ו' נפל לי האסימון, שאין בנות בריצות האלה. הייתי ילדה, פיצית שרצה בשדות ובשטח, מונעת ממטרה וכוח רצון. פיתחתי מנגנונים להתמודדות שעזרו לי בריצות וראיתי איך זה פיתח בי בהמשך יכולות להתמודדות וחתירה להשגים.

"בכתה ט' הצטרפתי לבנים שאבא שלי אימן. החלטתי להיות הבחורה הראשונה שהכרתי שעושה את זה, התאמנתי עד שהגעתי לקצב שלהם ואפילו הובלתי. שברתי מיתוסים על ההפרדה המגדרית. אני טובה כמו הבנים, עשיתי הכל, מתח, חבל, זחילות למה שלא אתאמן איתם?! ובמקביל גם רקדתי.

"הבנתי שאפשר גם וגם. זה נתן לי תחושת מסוגלות עצומה ובטחון עצמי. אבל היו גם תגובות לא קלות, הבנתי שיש לעשות שינוי בחברה. הצטערתי שאין עוד בנות. בצבא, הייתי מדריכת כושר קרבי, בקורס יצאתי נגד ההפרדות בין בנים לבנות, לתפיסתי, החלוקה בכושר צריכה להיות על בסיס תוצאות לא מין. ניפצתי את תקרת הזכוכית, עד היום הקבוצות מעורבות. שירתי בשלדג ויצאתי למסעות עם הבנים. השתחררתי ופתחתי קבוצה לבנות י'-יב. מה שהתחיל כקורס לקראת צבא, הפך להעצמה נשית דרך ספורט. אני מנסה ליצור משהו חדש, האימון משלב פיזי ומנטאלי".

מה מיוחד באימונים אתך? "לנשים בלבד. זה קואצ'ינג ופיתוח אישי באמצעות ריצת שטח. תוך כדי אימון אני עושה הדרכות והרצאות. בנוסף לפן הפיזי יש דגש על פיתוח והעצמה. זה לא אימון כושר והביתה. אני יוצרת המון תכנים מגוונים. הכושר עולה, חיטוב, אני מנחה אותן לאכילה נכונה. אבל המטרה לקדם דור של נשים שמעזות, שלא מפחדות וסוללות את המציאות שלהן. מבחינתי הפן הפיזי משרת את האג'נדה הפמיניסטית. כשנשים חזקות זה משפיע גם על התפיסה שלהן את עצמן, השאיפה שלי לייצר שינוי ברמה הלאומית בתפיסת נערות ונשים את עצמן".

מה מאפיין את האימונים שלך? "הרצאות והדרכות, תכנים מגוונים שאני יוצרת. הספורט הוא כלי שדרכו אנשים מבינים את עצמם ואת היכולות שלהם באופן מאוד ישיר".

איך הריצה והאימונים משפיעים על חיי המתאמנות? "הן בונות את הגוף שלהן חזק לאורך זמן. לומדות לסמוך על עצמן, מגיעות מוכנות לצבא וממצות את השירות הצבאי ובכך בונות לעצמן מסלול לעתיד. הן מודעות ליכולות שלהן ולומדות למצות את הפוטנציאל שלהן בכל תחום".

הכי חשוב? "ללמוד להציב לעצמן מטרות לא לחכות שמישהו אחר יעשה את זה עבורן. נפצעתי בעבר ושיקמתי את עצמי בעזרת הספורט, אני ספורטאית. עשיתי שירות מספק והצבתי לעצמי כל הזמן יעדים רחוקים לכבוש והצלחתי. אני עושה איתן את כל הדרך ומראה להן שזה אפשרי. זה לא כושר או הכנה לצבא, זו הכנה לחיים".

מסר לשבוע בריאות - "ספורט, תזונה ואנשים טובים. זה המתכון לבריאות וחיים טובים".

קים חביב, סניפים בקדימה ועין שריד, 050-6515521, לפייסבוק>>. לאינסטגרם>>

בודי קאלצ'ר פילאטיס. ג'סטין גרנט,
בודי קאלצ'ר פילאטיס/ג'סטין גרנט

רג'ול ורדי- pilates Body culture

רג'ול ורדי מלמד פילאטיס במכון פילאטיס Body Culture שבהרצליה פיתוח כבר מ-1998. המכון שוכן בלופט גבוה ומוצף אור בלב אזור התעשיה של הרצליה פיתוח. המכון רווי בבכל מכשירי הפילאטיס הידועים ובעוד מכשירים שאומצו על ידו ומסייעים לאימונים בפילאטיס. מדי פעם נוספים מכשירים ו/או אביזרים חדשים, ואנחנו מחפשים תמיד עוד ועוד אמצעים לשכלל ולדייק את עבודתנו. השעורים במכון מותאמים לכל הגילאים, מגיל עשרה ועד שנות התשעים, כפי שנכון לעכשיו. האימונים בקבוצות קטנות (מקסימום 5 אנשים), ובשיעורים פרטיים. "פילאטיס דורש פוקוס ומתייחס גם לשרירים קטנים ופנימיים, מה שיוצר חיזוק משמעותי ויעיל של כל חלקי הגוף, שיפור ושיקום היציבה, ולכן גם חיטוב. בסטודיו תשומת הלב לפרטים קטנים בונה יכולת אפילו לאימוני אקרובטיקה למי שמעוניין. כמו כן ניתנים בסטודיו שעורי העשרה להעמקת הבנת התנועתיות בגוף - "דאנס-פילאטיס", שלמעשה אלו שיעורי מחול מודרני. בשעורים אלו ניתן ליישם את כל הנלמד בשעורים הרגילים לתנועה בחלל, ואף להקשרים האמנותיים של התנועה.

איך הגעת לפילאטיס מכשירים? "אני רקדן, חברה מהבלט סחפה אותי לפילאטיס. במחול נדרשים המון איזון ויציבות. לכן כרקדן הבנתי את היתרונות של השיטה. השתלמתי ולמדתי סוגים שונים של פלאטיס, יוגה, טאי-צ'י, מחול מודרני ובלט קלאסי. פילאטיס אני מלמד משנת 94. עד היום אני לומד ומרחיב את ידיעותיי בתחומים שונים. לתוך הוראת הפילאטיס אני יוצק הרבה תוכן נוסף מתחומי הידע האחרים שלי, מה שהמאפשר הרחבה ועבודה עוד יותר עשירה ויעילה על הגוף. במהלך השיעורים אני משלב העשרה בידע אנטומי תנועתי, שרלוונטי לתרגילים שניתנים בשעור ו/או לנושאים שעליהם אנחנו עובדים.

מה מאפיין את האימונים שלך? "פילאטיס היא תפיסת עולם. תרגילי הפילאטיס נועדו לממש את תפיסת העולם, לחקור אותה ולשכלל אותה. בסטודיו Body Culture יש את כל סוגי מכשירי הפילאטיס ומכשירים ואביזרים נוספים שמעמיקים ומשכללים את התרגול בפילאטיס. המכשירים נתפסים אצלנו כאמצעים לאתגר ו/או להקל - ולפי הצרכים האלה - אני משתמשים בהם. ניתנת תשומת לב מירבית לפרטים קטנים, ויש המון רגישות לצרכים, ליכולות ולמגבלות שמיוחדים לכל אדם ואדם. כמורה שהוא גם רקדן אני מסב את תשומת הלב גם למשמעויות הנפשיות ואמנותיות שיש לתרגילים, ולאופן שבו התנועה משפיעה גם נפשית.".

מה מיוחד במכון שלך? "הסטודיו ממוקם בלופט מרווח, גבוה, מוקף חלונות, מואר ונעים ביותר. למרות המרחב, בשיעור יש מקסימום 5 מתאמנים, כך שזה כמעט כמו שיעור פרטי. אני מאמין באיכות כערך מכריע, וחושב שכמורה חשוב לזכור שאנשים הם לא תבנית. כדי שאוכל לתת לכל אחד בדיוק את מה שהוא צריך, אני מעדיף לשמור על הקשר האישי ולתת מקסימום תשומת לב. כל הזמן נשאלות שאלות ויש דיאלוג תוך כדי, לומדים תמיד".

איך פילאטיס מכשירים משפיע על חיי המתאמנים? "כל הגוף מתחזק ומתגמש, התנועה הופכת קלה וטובה יותר. המטרה בפילאטיס היא לשפר את היכולות קודם כל לחיות חיים טובים ונעימים יותר גופנית, ולכן גם נפשית, וגם לאפשר ע"י האימון בפילאטיס לעשות כל פעילות אחרת, כל ספורט אחר באופן שלא יזיק ולא יגרום לפציעות. הכרת הגוף ושכלול יכולת התנועה מאפשרת לאנשים לתחזק את גופם טוב יותר, בהבנה רבה ועמוקה יותר של היכולות, הצרכים והמגבלות של הגוף. מתוך ההבנה הזאת ניתן גם להתרפא יותר בקלות מפגיעות או פציעות שקורות במהלך החיים. אני רואה איך אנשים לומדים לזוז אחרת בעזרת שעורי הפילאטיס. אנשים מבוגרים יכולים לרדת להתיישב על הרצפה בקלות, ולקום ממנה באותה קלות, ולכן יכולים למשל, לשחק בקלות עם הנכדים. הגוף הופך נכון לכל תנועה וצורך שהחיים מזמנים. פילאטיס זה לא אימון, זו דרך חיים שמשנה חיים".

הכי חשוב? "כדי לנהל חיים ארוכים וטובים, חשוב לשמור על הגוף, זה משפיע גם על המצב הנפשי. פילאטיס זה הספורט הכי טוב, שגם מסייע לכל פעילות ספורטיבית אחרת."

מסר לשבוע בריאות "שיטת פילאטיס היא הדרך, ב-הא הידיעה, לבריאות, לחוזק, לגמישות ולהנאה. לא צריך תרופות נגד כאבים אם עושים פילאטיס", וגם יש מצב שלא נכנסים למצבים של כאב.

Boby culture - משכית 13 פינת ברקת 1, הרצליה פיתוח. 0548003050. לאתר>> . לפייסבוק>>





Boby culture - משכית 13 פינת ברקת 1, הרצליה פיתוח. 0548003050. לאתר>> . לפייסבוק>>

בשיתוף מרכז ויג'נאנה יוגה, ג'ן סלע, צ'ילי מועדון גלישת גלים, קים חביב, pilates Boby culture
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully