וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

InspireFire Photography - סיפורו המרגש של צלם בינלאומי

בשיתוף InspireFire Photography

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 10:05

תחשבו שיום אחד אתם נכנסים לאחת מחנויות האופנה הכי מוכרות ונחשבות בעיר ניו יורק, ולפתע על הקיר הגדול ביותר אתם מגלים תמונה שאתם צילמתם. את הרגע המרגש והמטלטל הזה עבר רואי לקנר, צלם מקצועי עולה והבעלים של סוכנות InspireFire Photography.

צילומים של רואי לקנר. InspireFire Photography,
צילומים של רואי לקנר/InspireFire Photography

במסגרת כתבות מערכת "הנבחרים", על אנשי המקצוע המסקרנים ביותר' מפיק חבר המערכת שוחח עם רואי לקנר, מי שבמשך היום נלחם מול כוחות הרשע בעולם כאיש סייבר מתוחכם, ובזמנו הפנוי מסתתר מאחורי העדשה ומנציח את הרגעים היפים ביותר בחיים.

כדאי להכיר - InspireFire Photography

רואי לקנר, בן 38, הוא צלם מקצועי כבר מעל ל 15 שנים. הניסיון שלו כולל בין היתר צילום והפקות אופנה, צילומי דוגמניות, צילומי פרסומות, צילומי משפחה שונים, וכיום הוא גם מעביר סדנאות לצלמים מתחילים, ומי שמבקשים להיעזר בו על מנת לשפר את הביצועים.

רואי לקנר. לירן שמש,
רואי לקנר/לירן שמש

השילוב המרתק בין עולם הסייבר והמצלמה האישית

למרות שהוא עושה חיל כצלם מקצועי, רואי לקנר בוחר לרקוד על שתי חתונות, כאשר הוא משלב בין המקלדת והמחשב כאיש סייבר בכיר, לבין הרגעים שבהם הוא אוחז בידו את המצלמה האישית.

על תחילת הדרך שלו כצלם, ועל הסיבה שבגינה הוא בוחר לשלב שני עולמות שונים, הוא סיפר: "אני איש סייבר כי אני מרגיש תחושה של שליחות, תחום שמתפתח בקצב כל כך מהיר שאתה חייב להישאר בקדמת הטכנולוגיה כדי שתוכל "לשמור על העולם", בלי ציניות, גם אם עושה זאת מאחורי הקלעים, בלי שהפוקוס יהיה עליי.

"אבל מאחר וזו עבודה מאוד דורשנית מהבחינה המנטלית, בכל זאת, בכל יום אני מגלה דברים חדשים וצריך לעצור תוכניות זדוניות של אנשים וארגונים שמנסים לגרום הרבה נזק, הצילום מנקה ומרגיע אותי, עוזר לשמור לי על השפיות, ממש ככה.

"לכן לרגע אחד אני לא מוכן לוותר על הרגעים בהם אני שוכח מהכל, מחזיק את המצלמה ביד, ומצלם, נופים, דוגמניות, משפחות ועוד, והרגעים הללו עבורי שווים את הכל".

היכן כל זה החל, שאלתי אותו? "הסקרנות לצילום החלה כשהייתי ילד קטן, לאבא שלי היו מצלמות ישנות, תוצרת רוסיה, הן היו כל כך מיוחדות, שרק כשהייתי בגיל עשרה, היה מותר לי לגעת בהן. בתחילת הדרך הייתי משחק עם הצילום, בתקופה שעוד היינו מצלמים ומפתחים פילם, ולאט לאט "חיידק" הצילום תפס אותי. קניתי מצלמה מתקדמת יותר, ולאחר הצבא, בזכות העבודה שלי כאיש סייבר, מצאתי את עצמי גם מתגורר בארה"ב, ומשם עולם גדול וחדש נגלה לפניי בכל הקשור לצילום".

צילומים של רואי לקנר. InspireFire Photography,
צילומים של רואי לקנר/InspireFire Photography

פריצת הדרך המקצועית בארה"ב ובקנדה

בדיוק כפי שהיה עושה בישראל, כך עשה רואי גם בארה"ב. הפק"ל של המצלמה היה משוטט איתו בכל רחבי ניו יורק, חווה את העיר הגדולה ומצלם. תוך כדי תנועה, רואי גם עבר קורסים מקצועיים וסדנאות לצילום, והחיבור שלו לצלמים נוספים הוביל לפרויקטים משותפים, על כך הוא סיפר: "לאחר השהות שלי בניו יורק, הגעתי גם לטורונטו שבקנדה, שם פגשתי מספר צלמים מופלאים, ביחד פתחנו סטודיו לצילום, ועשינו צילומים וסטים מהממים, תוך כדי שפיתחנו טכניקות תאורה ושיטות שונות".

כחלק מאותה פעילות משותפת, רואי צילם עשרות דוגמנויות לצילומי פרסומת, ועל הרגע המכונן בחייו כצלם, הוא סיפר: "הייתי מעורב בצילומים של דוגמניות כחלק מאיזה קמפיין גדול, ויום אחד אחת מהדוגמניות שצילמתי, התקשרה אליי ואמרה לי כי חנות מסויימת לביגוד מבקשת לעשות שימוש באחת מהתמונות שלי, שאלה אותי אם אני מאשר להם לעשות זאת ולקבל על כך קרדיט. היא לא הוסיפה מעבר, באיזו חנות וקמפיין מדובר, אבל הבטיחה שתעדכן אותי ברגע שזה יתפרסם, וכמובן שאישרתי. כמה שבועות לאחר מכן מצאתי את עצמי שוב בניו יורק, שכחתי לחלוטין מהתמונה ומהדוגמנית, ובמקרה יצא לי להיכנס אל " ,"JCPenneyאחת מרשתות האופנה הנחשבות ביותר בארה"ב. מיד כאשר נכנסתי אל תוך החנות, ראיתי תמונה ענקית על אחד מהקירות הראשיים ולא הבנתי מדוע אני לא מצליח להוריד ממנה את העיניים. הבחורה שם היתה מוכרת לי ולא הבנתי מהיכן, עד שנפל לי האסימון, זאת תמונה שאני צילמתי".

צילומים של רואי לקנר. InspireFire Photography,
צילומים של רואי לקנר/InspireFire Photography

InspireFire Photography - הפעילות העכשווית

לאחר אותו רגע מרגש בחנות האופנה בניו יורק, רואי ידע באופן סופי, כי גורלו קשור לעולם הצילום לעולמים. בימים אלו בישראל, לקראת ימי הקיץ החמים, רואי עסוק מעל לראש במספר קמפיינים שכוללים בין היתר צילומי בגדי ים לקטלוגים של מעצבות, צילומי אופנה לחנויות ויומן העבודה שלו מתמלא בקצב מסחרר.

רואי לקנר - תפיסת העולם

ביקשתי לאתגר את רואי ושאלתי אותו יש הרבה צלמים מוכשרים וטובים, כאלה שעובדים בתחום במשרה מלאה, אז מדוע כדאי לבחור בו כצלם לצורך מסויים, ולא לקחת מישהו אחר? רואי חייך והשיב: "בגלל שיש לי עבודה ראשית לצד הצילום, ואני לא תלוי בצילום מבחינה כלכלית ברמה שבה אני חייב לחטוף כל הצעה, יש לי את הפריבילגיה לבחור את העבודות שאני מאמין בהן כי יכולות להוביל לתוצאה המושלמת, ובצילום שלי אני לא מתפשר על פחות. לכן לא פעם אני גם מסרב לעבודות, כי אני חייב שיהיה משהו מעבר בכל הנוגע לתיעוד, אם זה של צילומי אוכל, אופנה, דוגמניות או צילומי משפחה - ניו בורן, תקופת ההריון ואחרים.

"תפיסת העולם שלי כצלם היא כזו, שאני מחפש להפוך את הבנאלי למשהו הרבה יותר אומנותי וגדול. לכן השאיפה הגדולה שלי היא שברגע שיסתכלו על תמונה שלי, שיעצרו לכמה שניות, וירצו להביט בה שוב ושוב, בדיוק כמו הרגע ההוא שהיה לי בניו יורק".

צילומים של רואי לקנר. InspireFire Photography,
צילומים של רואי לקנר/InspireFire Photography

InspireFire Photography - יצירת קשר

לפרטים ומידע נוסף אודות שירות הצילומים של רואי לקנר, חייגו:
058-682-1498

אינסטגרם

פייסבוק
אתר

בשיתוף InspireFire Photography
  • עוד באותו נושא:
  • צילום
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully