וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגת ביכורי גבינות

בשיתוף בית הגבינות

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 11:38

שבועות, הוא חג הביכורים, וזו סיבה נהדרת להביא לכם את מגשי הגבינות, המעדניות והמקומות שעושים כבוד לגבינות כל השנה

חג השבועות, הוא חג מתן תורה וחג הביכורים אבל בעיקר הוא מאופיין באכילת גבינות ומוצרי חלב. יש פרשנויות שונות מדוע נהוג לאכול מאכלי גבינה בחג, יש אומרים בשל צבעה הלבן סמל לטוהר, אחרים מפרשים כי בשל המהירות שעם ישראל התארגן לקבלת התורה מטעמי כשרות אכלו רק דברי חלב, ויש פרשנות הגורסת כי חלב הוא הבסיס לתזונה ולחיים, תינוק שנולד הדבר היחיד שהוא יכול לאכול הוא חלב, כך גם התורה לעם ישראל, היא החלב ממנה הוא יונק וגדל. יש עוד פרשנויות רבות נוספות, תהיה הסיבה אשר תהיה, אנחנו הרווחנו בחג שכולו לבן ומאוד טעים. קבלו את המקומות שיביאו לכם את הגבינות הכי מיוחדות, המגשים הכי מרשימים ואת החג הכי טעים שאפשר.

בית הגבינות, הוד השרון. נטלי טל, נטלי שיבלי,
בית הגבינות, הוד השרון/נטלי טל, נטלי שיבלי

בית הגבינות

על העסק: דור סבג, מנהל את סניף הוד השרון של הרשת המשפחתית המונה חמישה סניפים. לפני 30 שנה, דודו, שהיה בעל מחלבה, החליט למכור גבינות בקר ועיזים ישירות לצרכנים בחנות הראשונה של הרשת ברחוב אוסישקין. העסק התפתח, הגיעו גבינות מיוחדות ומעדנים נוספים והחנות הפכה לרשת "במהלך השנים ראינו איך החייך הישראלי משתנה, יותר אנשים חיפשו מוצרים מיוחדים, אנשים ביקרו בחו"ל ורצו גם בארץ את הטעמים שפגשו בעולם. כך הרחבנו את סל המוצרים בהתאם".

מה בתפריט: "עדיין גולת הכותרת גבינות מיוחדות ואיכותיות שאנחנו משווקים מכל העולם, חלקם אצלנו בבלעדיות. בנוסף מוצרי גורמה שאנחנו מכינים בעצמנו, כמו סלטים ביתיים, למשל חציל על האש עם גבינות עיזים, צזיקי, גבינה עם קלמנטה, גבינת בזיליקום, המון ממרחים לאו דווקא חלביים, כמו טפנד, ממרח ארטישוק, פסטו, עגבניות מיובשות. דגים מעושנים, דגים מלוחים, וכן ירקות טריים ואיכותיים ישירות מהחקלאים. יינות. מגוון דליקטסים מיוחדים".

הכי מיוחד: "גרוייר 1655, המספר מתייחס לגובה בו מגדלים את הבקר מעל פני הים, מה שמשפיע על החלב וכתוצאה מכך על הגבינה המיוחדת הזאת. תום עיזים עם פטריות כמהין, שאנחנו מביאים בעצמנו מספרד, וכל מיני סוגי קממבר איכותי שניתן למצוא רק אצלנו".

מה אתה הכי אוהב: "גבינת קממבר פונט לאבק, צרפתית, קצת מסריחה, לא מיועדת למתחילים אבל היא מושלמת לטעמי במיוחד עם ריבה בסנדוויץ', ככה אני פותח את היום בטוב".

הביכורים שלי, מהחדש בעסק: "בשיתוף פעולה עם הקניון, יצרנו 'פיקניק אורבני' סלסלות פיקניק מעוצבות שניתן למלא מכל טוב ולהתפרס בפינות שונות לעשות פיקניק".

בית הגבינות, ז'בוטינסקי 3 הוד השרון קניון עזריאלי. 097466991. לאינסטגרם>>

אבי בטש, "אבי גבינות". יח"צ,
אבי בטש, "אבי גבינות"/יח"צ

אבי גבינות

על העסק: חנות בוטיק המשתרעת על פני 90 מ"ר, באשדוד, עם גבינות גרוזיניות ייחודיות ומעדנים מגאורגיה. אבי בטש פתח ב 2003 בדיוק לקראת חג השבועות את החנות במרכז המסחרי ד', מאז המקום הפך לשם דבר לחובבי האוכל הגרוזיני והגבינות בפרט. מגיעים לכאן מרחבי הארץ, לא רק בני העדה, גם הרבה פודיז וחובבי הגבינות המיוחדות שהפכו את "אבי גבינות" לתחנת עצירה חובה בדרך דרומה.

מה בתפריט: "גדלתי על הגבינות הגרוזיניות, פעם היו מסתובבים ומוכרים אותם מתוך אוטו, לא היו חנויות מסודרת כמו היום. פתחתי את החנות כדי לתת מענה לעדה, אלה גבינות שמשתמשים בהם למאכלים הגרוזינים המסורתיים. מייצרים עבורי את הגבינות במיוחד, והן מגיעות טריות מידי יום. עם הזמן התרחבנו לעוד מגוון מוצרים, פירות יבשים ואגוזים שנפוצים במתכונים הגאורגים, הלחם הגרוזיני, מאפים גאורגיים טריים מידי יום כמו חצ'פורי ולוביאני, מיני כיסונים שאפשר להשיג קפוא להכנה ביתית ועוד. מגוון מוצרים מסורתיים מגאורגיה כמו קונפיטורות, לימונדות מוגזות גרוזיניות בטעמי אגס וטרגון. המים המינראליים המפורסמים מבורג'ומי. מוצרי חלב מיוחדים, חמאה רכה למריחה. בנוסף יש כאן גבינות שונות, אנחנו מעדניית גבינות גדולה בנוסף לגבינות גרוזיניות".

הכי מיוחד: "המלך של הגבינות הגרוזיניות זה ה- סולוגוני, אצלנו זה באמת הגבינה האמתית שנעשית בעבודת יד, ביתית והיא שם דבר. מגיעים לפה מכל הארץ בשבילה, זו גבינה עסיסית שמיוצרת, שמזכירה מוצרלה, מיוצרת כל יום טרי. אחריה כמובן שאר הגבינות הגרוזיניות, הגבינה הלבנה הגרוזינית. טעימה מאוד לאכילה כפי שהיא ובעיקר למילוי מאפים כמו חצ'פורי וחינקלי, מסעדות גרוזיניות וטרנד החצ'פוריות שתפס לאחרונה, מביא הרבה בשלנים במיוחד בשבילה. הגבינה הזאת, מומלצת מאוד גם למילוי בלינצ'סים, טוסטים, פשטידות, כי היא נמסה נהדר. ככל שתחום הקולינריה בארץ תפס, יותר אנשים גילו את המקום והתחילו להגיע כי הם חיפשו את הטעמים האותנטיים האלה".

מה אתה הכי אוהב: "סולוגוני".

למה כדאי: בגלל הטריות, בגלל האותנטיות, בגלל הסולוגוני הכי טובה בארץ. אם אתם באשדוד, שווה עצירה.

הביכורים שלי, מה הדבר הכי חדש בעסק: "אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק, מתחדשים ומתעדכנים, לקראת שבועות התחדשנו במקררים וציוד חדש. העיצוב שודרג".

אבי גבינות, חיים משה שפירא 16 אשדוד (צמוד לבנק דיסקונט). 08-8671445, 0526289920. לאתר>>

בופה של אביה טרי. יח"צ,
בופה של אביה טרי/יח"צ

Unico by AT

על העסק: אביה טרי מרמת השרון, אמא ל-3, הקימה יחד עם בעלה, קצת לפני פרוץ הקורונה את העסק שלה לשולחנות בופה מעוצבים, מושלם כבראנץ' לכל אירוע, או לאירוח קליל בכל שעות היום, בעיקר בקיץ. בנוסף תמצאו מארזים טעימים ומיוחדים מושלמים כמתנה לפודיז.

מה בתפריט: מגשי אירוח מגוונים, הם מתנה שמשמחת את כולם, "זה קונספט חדש, מגש אחד שכולל הכל, מעוצב עם שלל מרכיבים מגוון ולא רק סוג מוצרים אחד. מכיל פירות, גבינות, ירקות, מטבלים, מאפים ועוד. המגשים מעוצבים כמארזי מתנה מיוחדים". שולחנות הבופה כוללים אף הם מגוון עשיר: מאפים, ממרחים, שוקולד, פירות, ירקות, אגוזים, לחמים וכמובן שפע של גבינות מיוחדות וחומרי גלם איכותיים ומוקפדים שלא ניתן למצוא בכל מקום. גם כאן לפרזנטציה יש תפקיד חשוב וההגשה יוצרת את אפקט ה"וואו". "הבופה כולל הכל מהפרחים דרך השמפניה, קאוות, יינות, מיצים טבעיים, מיץ סלק ועוד". טרי מגיעה בעצמה למקום האירוע, מסדרת את השולחן ודואגת למראה מושלם עם כל הפרטים הקטנים.

הכי מיוחד: "מבין הגבינות הכי מיוחדת היא המנצ'גו כמהין - טרופדו, וגבינת אל וינו".

מה את הכי אוהבת לאכול: "את המנצ'גו כמהין, היא פשוט באה טוב על הכל, גם על פיצה, גם כנשנוש. זו ללא ספק הכוכבת שלנו גם במגשי האירוח ובבופה, בצדק".

למה כדאי: בגלל העיצוב. הרבה לפני שמגיעים לאוכל, כבר כשניגשים לשולחן, מתחילה החגיגה, האוכל מוצג בצורה משמחת ואסתטית. "אנחנו יוצרים אווירה, זו חוויה כוללת, הבופה כולל פרחים, כלים, עיצוב מיוחד, יש show סביב השולחן ואז טועמים, ומגלים את הגבינות. זה חדש מרענן, טרנדי, כייפי. קליל, נעים, יפה ואוכל שהוא מוקפד ומהנה ולא מעיק".

הביכורים שלי, מה הדבר הכי חדש בעסק: "המגש לשבועות, יצרנו מגש מעוצב במיוחד, על כלי חרסינה שנשאר אצל המארחים, עם כל מה שצריך לחג בפנים. כל הגבינות להגשה כפי שהן או מתאימות למתכוני החג. נפלא למארחים או למתארחים כמתנה לחג".

Unico by AT, שולחנות בופה לאירועים בכל הארץ. כשר. 054-2611439. לפייסבוק>>. לאינסטגרם>>

מארזי RTM. יח"צ,
מארזי RTM/יח"צ

RTM

על העסק: רותם לוי, מחולון, צלמת, סטודנטית לעיצוב גרפי וחובבת בישול, שהפכה את משבר הקורונה להזדמנות. "לעבודה הייתי מביאה כריכים מושקעים במיוחד, תוך כדי הקפדה על ההגשה והאסתטיקה. הבוס שלי אמר לי 'במקום שאזמין לישיבות מגשי אירוח מארומה תכיני את' וככה זה התחיל. עם פרוץ הקורונה, מקום עבודתי נסגר והחלטתי להתחיל להכין מארזים לארוחת בוקר מושקעות ומגשי אירוח, מהבית, בעבודת יד ובאיכות גבוהה. מבחינתי, השילוב בין אוכל ועיצוב - זו אומנות, זה בדיוק מה שאני עושה". מהמטבח בבית הוריה ובעזרתם, היא משווקת את ארוחות הבוקר המגיעות במשלוח לאן שתבקשו מנתניה ועד אשקלון, מגשי אירוח וקייטרינג לאירועים, ישיבות וגם לציבור הפרטי. לבקשתכם, רותם תישאר לסדר את השולחן.

מה בתפריט: " האוכל שלי נוטה לכיוון הבלקני, הים תיכוני. 'פינגרס פוד'. הכל נעשה ממוצרים איכותיים, ממרחים וזיתים שאבא שלי מכין, מאפים, בוריקיטס וקציצות פראסה שאימא שלי מכינה, יוגורטים וגבינות מיוחדות, פלטת דגים מעושנים, פלטת גבינות, סביצ'ה, מגשי כריכונים ופלטת מאפים. נגיעות ממגוון מקומות ואוכל מגוון בהתאם לבקשת וטעם הלקוח".

הכי מיוחד: הגישה העיצובית. פלטות אירוח צבעוניות שהן חגיגה לעיניים והקפדה על הפרטים הקטנים. כל מגש או ארוחה הם חד פעמיים, "אף מארז לא דומה לאחר וכל לקוח יודע שהוא מקבל מארז ייחודי".

מה את הכי אוהבת לאכול: "מאפה טורקי עם תרד, גבינת בורסן פלפלים עם ריבת אוכמניות, הכל יחד. הביס המושלם".

הביכורים שלי, מה חדש בעסק: "אני מעצבת בימים אלה מיתוג חדש, החל משקיות, מארזים, תפריטים ועוד, הכל יהיה ממותג ומוקפד. האוכל הוא השחקן אבל ההגשה זאת התפאורה והיא יוצרת אוירה".

RTM מבית רותם לוי, 0545889995. לאינסטגרם>>

בשיתוף בית הגבינות
  • עוד באותו נושא:
  • גבינות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully