וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים טריים? התחלה חדשה עוברת בהחתלה חדשה

בשיתוף פופקה

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 11:10

הורים בהווה וכאלה שמצפים, כמי שמביאים לעולם יחד חיים חדשים אתם חייבים להכיר את "פופקה": חנות להחתלה רב פעמית שמנגישה אפשרות להורות אחרת, אקולוגית יותר, והכי חשוב - נאמנה לעצמכם

פופקה. לי פרידמן,
פופקה/לי פרידמן

פופקה היא חנות לחיתולי בד, שנוסדה לפני שבע וחצי שנים על רקע גישה שדוגלת ברב פעמיות ובשימוש חוזר במוצרים, לכן היא משלבת גם מוצרי היגיינה נשית, קשיות וכלי מזון וכו'. עם הזמן, החנות מיצבה את עצמה כמקור לידע בנושא, והתפתחה למערך הדרכה ותמיכה עבור כל מי שמהרהרת על השלכות השימוש בחיתול חד פעמי.

מייסדת החנות לי פרידמן, אם לשלושה, מספרת לנו על הפעם הראשונה שנחשפה לשימוש במוצרים רב פעמיים: "עוד לפני שהיו לי ילדים, נחשפתי לנושא של היגיינה נשית רב פעמית. בתור סטודנטית חברה הכירה לי את הגביעונית, שזה סוג של טמפון רב פעמי, המצאת המאה מבחינתי - גם חיסכון כלכלי וגם אקולוגי. כל כך נהניתי מהשימוש בגביעונית, שבחלוף שלוש שנים כאשר נכנסתי להריון, החלטתי שאני את הילדים שלי לא מחתלת בחד פעמי, בדיוק כמו שאני לא רוצה את זה על הגוף שלי.

התחלתי לברר על כל הנושא של חיתולי בד, מה שהתברר להיות אתגר בפני עצמו. בארץ הייתה שממה, שום מידע בנושא. נאצלתי להזמין חיתולים מארצות הברית, ואף אחד לא הבין על שום מה המאמץ, במיוחד לאור ההנחה המוטעית לפיה החתלה בבד היא עניין מסורבל. ברגע שבני נולד והתחלתי לחתל אותו בחיתול בד, למדתי שהתפעול של החיתולים היום קל מאי פעם. מכונות הכביסה ואבקות הכביסה של היום הופכות החתלה בבד לפשוטה, נגישה ונוחה".

החנות פופקה מזמינה כל אם לנסות להשתמש בחיתול בד רב פעמי, בהתאמה אישית של מארזים, בדים ושיטות החתלה. אם לא התחברת לקונספט, את מוזמנת להחזיר לחנות, שם יקנו ממך את החיתול בחזרה. אחרי שהוא חוזר לחנות, החיתול עובר חיטוי יסודי על ידי הצוות, כדי שיהיה כשיר ובטוח לשימוש חוזר מבחינה תברואתית. לאחר מכן, הוא נמכר הלאה כפריט יד שניה במחיר מוזל.

פופקה. לי פרידמן,
פופקה/לי פרידמן

קו התפר בין צרכנות לאקולוגיה

בבסיס הביטוי "צרכנות אקולוגית" עומד פרדוקס; צרכנות בהווייתה גורמת נזקים אקולוגיים כבירים.
נשות צוות פופקה שמו להן למטרה לגשר על הפער הזה באמצעות העלאה לתודעה ההורית את השימוש במוצרים רב פעמיים וכן במוצרי יד שניה, והנגשת מידע אשר מקל את השימוש בהם, גם מבחינה פסיכולוגית וגם הלכה למעשה. החנות מספקת הדרכה ולווי, וכן מציעה את כל המוצרים שהופכים את השימוש החוזר למשהו קצת יותר פשוט ושפוי, שמשתלב באורח החיים המערבי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אם לא תנסו, לא תדעו

המדיניות הייחודית והנגישה של פופקה היא חלק מגישה סובלנית כלפי כל סוגי ההורות, לפיה לכל אישה וגבר שמורה הזכות להחליט מהי הדרך הנכונה עבורם לגדל את הפעוט. "היה לי חשוב שכל אחת ואחד שנכנס לחנות יוכל לבחור - חדש או יד שניה. אנחנו מזמינות כל הורה לעשות התחלה חדשה דרך החתלה חדשה ולבחון את נוחות השימוש, אך בו בזמן אנחנו מכבדות את כל ההורים, לרבות אלה שמסתייגים משימוש במוצרי יד שניה".


הגישה של לי להורות בכלל ולאימהות בפרט, חוצה את נושא ההחתלה והשימוש במוצרים רב פעמיים.
כשנכנסתי לחנות, לא יכולתי שלא להבחין בנוכחותן של שלושת העובדות המחויכות, מסתובבות בחלל בנונשלנטיות כאשר מנשא תלוי על גבן. אינסטינקטיבית עולה תחושה שקהילה נשית מחוללת את הקסם במקום. אין זה מקרי, שכן לי מעסיקה בעיקר נשים שהן אימהות לילדים.

האימהות של פופקה

לי מספרת לנו כיצד פופקה מהווה פלטפורמה מתקנת להעסקת נשים בשוק העבודה. "כאימהות, אנחנו מקבלות מהחברה סט חוקים של 'עשי ואל תעשי' בכל מה שקשור לשילוב אימהות וקריירה. קיימת תודעה מדכאת לפיה אימא טובה היא אימא שנמצאת בעיקר בבית, ועובדת טובה היא מי שמוכנה לשלם מחיר עבור הבחירה באמהות. כאימא לשלושה שהיא גם בעלת עסק, חשוב לי לנפץ את המיתוסים האלה, ולכן מיומה הראשון של פופקה העסקתי רק אימהות, וכך אני נוהגת גם בחנות המנשאים החדשה שלנו שנמצאת מעבר לכביש, ונפתחה כחלק מהגישה לפיה אימהות יכולות לעבוד בזמן שהתינוק שלהן על הגב, ממש כמו באפריקה אבל מהמקום הכי מודרני".

מה שנכון לאמא אחת לא נכון לאמא אחרת

גם כאן, לי מציעה לנשים בחייה את האפשרות לקחת חלק בהורות אחרת, שלא מבוססת על הנחות קדמוניות שרלוונטיות למאה הקודמת. "לכל אחת שמורה הזכות לקבוע מה נחשב בעיניה איזון נכון בין אימהות לקריירה, כמה זמן היא רוצה לסחוב את הפעוט על גבה, ובעצם - איזה סוג של אימא עובדת היא רוצה להיות".

הלכה למעשה כל אחת מהעובדות בפופקה מייצגת אימהות אחרת: "אלכס עובדת היום מהבית כי היא מחנכת בחינוך בייתי, אך בעבר היא הייתה מגיעה לחנות ועובדת עם פעוט. בשונה ממני ומעילית, שמעדיפות לבוא לעבודה בידיים פנויות".

פופקה. לי פרידמן,
פופקה/לי פרידמן

בכנות, זה לא פוגע בתפקוד העסק?

"נהפוך הוא. המפגש בין נשים שבוחרות להיות אימהות בצורות שונות, מייצר מין אחווה נשית יוצאת דופן, המאפשרת לכל אחת להיות דינמית ביחס לזמן שהיא מחלקת בין הבית וגידול הילדים, לבין העבודה. בפועל, זה מאפשר לכל אחת להיות קשובה לאינטואיציות ולצרכים האישיים שלה, ובמידת הצורך לקחת גם פסק זמן מהעבודה. כשמישהי מהצוות חווה משבר או זקוקה ליותר זמן בבית, האחרות מחפות עליה ומחזיקות את העסק, ובפעם הבאה היא תיתן גב למישהי אחרת, וזה מרגש ומדהים. אני גאה בכך שיצרתי עסק שנותן לנשים למלא את תפקידן כאימהות מבלי לאבד את העבודה שלהן, שזה משהו שיכול לקרות בעיקר בצוות נשי".

הורות חדשה

לי רואה בהורים הטריים בדורנו כמעין חוליה המחברת בין ישן לחדש בשני מישורים; ראשית, כבנות אדם בעלות מודעות סביבתית, ושנית, כנשים שמוזמנות להגדיר עבור עצמן את האיזון הנכון להן בין אימהות לקריירה.

הגעתי לפופקה במטרה לשמוע על החתלה אקולוגית, ומצאתי מקום קסום שעומדת מאחוריו אג'נדה מרעננת, אשר מאתגרת את רעיון ההורות כפי שהתרגלנו לחשוב עליו. תחנה מומלצת במיוחד להורים לפעוטות בפרט ולנשים בכלל, שרוצות להתנסות במוצרי היגיינה רב פעמיים, לשינוי עבורכן ועבור התינוק שלכן.


פופקה POPKA - החתלה חדשה

איילת השחר 6, תל אביב

ימי א'-ה' 09:00-17:00 שישי 10:00-14:00

www.popka.online

להזמנות אונליין הקליקי כאן, או חייגי 054-4246161 לשאלות בוואטסאפ או ייעוץ טלפוני

בשיתוף פופקה
  • עוד באותו נושא:
  • חיתולים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully