וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז ללימודי יפנית - להכיר את יפן בצורה האותנטית והמהנה ביותר

בשיתוף המרכז ללימודי יפנית

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 17:11

יפן היא אחת המדינות שמעוררות הכי הרבה עניין וסקרנות. אך אם עד לפני 30 שנה יפן עדיין היתה נחשבת לפחות נגישה לקהל מבחוץ, כיום מדובר במציאות שונה לגמרי

סיגל יזרעאלי וצוות מורות המרכז ללימודי יפנית. רותם דוזטס,
סיגל יזרעאלי וצוות מורות המרכז ללימודי יפנית/רותם דוזטס

לאחר שפתחו היפנים את דלתותיהם והחלו לשלב את המסורת העתיקה ואת המנהגים המיוחדים ביחד עם המודרניזציה, החלו להגיע אל יפן בין 20 ל 30 מיליון תיירים בכל שנה בממוצע, כאלה שצמאים להכיר מקרוב את ההיסטוריה היפנית המפוארת, לחוות את התרבות העשירה ואף ליצור קשרים עסקיים עם האוכלוסייה המקומית.

סיגל יזרעאלי היא אחת מתוך אותם הרבים שנשבתה בקסמה של המדינה המרתקת הזו, ובמשך 13 השנים האחרונות היא מנהלת את המרכז ללימודי יפנית בישראל, אותו הקימה כדי לחלוק את הקסם של השפה עם כמה שיותר אנשים בישראל.

בחוכמה רבה, סיגל בחרה להנגיש וללמד את השפה היפנית באמצעות שילוב הבנה של הדקויות והגינונים הקטנים, המהווים חלק מהותי מהתרבות היפנית. זאת הסיבה שהמרכז ללימודי יפנית, מושך אליו אנשים מגילאים שונים וממוטיבציות שונות, החל מבני נוער אשר אוהבים אנימה (ז'אנר סרטי אנימציה) ומנגה (קומיקס יפני) עבור באנשים סקרנים שמתעניינים בתרבות ובשפה ועד אנשי עסקים שזקוקים לשפה ולהבנה של ההקשר התרבותי לצורך שיח עסקי.

אם גם אתם חפצים ללמוד יותר אודות השפה והתרבות המרתקת, הכתבה הזו מיועדת עבורכם.

המרכז ללימודי יפנית של סיגל יזרעאלי - קוניצ'יוואה!

הרומן המקסים של סיגל יזרעאלי עם יפן החל להירקם במהלך לימודי התואר הראשון שלה בחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב, כך שאף אחד ממכריה הקרובים לא הופתע כאשר מיד בתום הלימודים, נסעה סיגל ללמוד יפנית בטוקיו, ולחוות מקרוב את המדינה שמציעה תרבות מופלאה, נופים עוצרי נשימה, קולינריה תוססת ונוף אנושי מיוחד.

על האהבה ליפן והדברים אותם גילתה כאשר התגוררה שם בפעם הראשונה, מספרת סיגל: "בדיוק כמו הקלישאה שמספרת על אהבה ממבט ראשון, כך גם אני התאהבתי ביפן ברגע אחד. באחד הקורסים, כאשר המרצה פרש את מפת יפן והחל לדבר על המנהגים והתרבות המקומית, הרגשתי איך החץ ננעץ לי בלב והתאהבתי. בתום לימודי התואר לא היה לי ספק כי השלב הבא שלי בחיים הוא לצאת אל יפן ולהתגורר בה. החלטתי לנסוע ללמוד יפנית בטוקיו, וכך עשיתי. הגעתי לטוקיו וידעתי, כי על מנת שאוכל לחוות את יפן בצורה האותנטית ביותר, אני לא יכולה להתנהל שם כתיירת, אלא חייבת לחיות את החיים כאילו הייתי מקומית בעצמי. לכן במקביל ללימודי היפנית המאומצים, עבדתי במסעדה שמתמחה בטאקויאקי - כדורי בצק נימוחים המבושלים על מחבת מיוחדת, ממולאים בתמנון, כשמעל יש רוטב מיוחד (אם לא טעמתם מעולם, האמינו לי שהטעם נהדר!)

"בנוסף גם עבדתי כשוליה בבית מלאכה משפחתי להכנת טופו מסורתי והפכתי להיות ממש חלק מהמשפחה. זה אומר להתעורר עם כולם לפנות בוקר ולהתחיל בהכנת טופו וחלב סויה טרי לכל השכונה. תוך כדי תנועה ועבודה, התוודעתי אל התרבות והערכים היפניים בלי שום פילטרים. את כל הידע המעמיק שצברתי אני משתפת במרכז ללימודי יפנית המשלב לימודים של השפה היפנית ביחד עם היכרות עם התרבות ".

תלמידים במרכז ללימודי יפנית. רותם דוזטס,
תלמידים במרכז ללימודי יפנית/רותם דוזטס

מסלולי הלימוד השונים

המרכז של סיגל יזרעאלי מאפשר מגוון דרכים ללימוד השפה כך שכל אחד יכול למצוא את הדרך המתאימה לו ביותר.

על מי מגיע ללמוד וכיצד הדברים נעשים, סיגל מפרטת: "ביפנית המילה "לקוח" והמילה "אורח" היא אותה המילה. ביפן מתייחסים ללקוח כאילו הוא אורח לכל דבר, אם זה בתשומת הלב, ואם ברצון להעניק לו את הטוב ביותר. זה בדיוק מה שמוביל אותנו במרכז, לתת לכל תלמיד את היחס האישי, וללמד אותו בצורה הטובה והיעילה ביותר, כאילו הוא אורח שלנו.

"לצד אנשי עסקים שמבקשים ללמוד את השפה על מנת ליצור קשר אישי יותר עם הקולגות שלהם ביפן, מגיעים גם אנשים שמתכננים טיול או כאלה שחזרו ממנו, צמאים להעמקת ההיכרות עם השפה והתרבות, אנשי אומנויות לחימה, אנשי רוח, או סטודנטים באוניברסיטאות הזקוקים לחיזוק. מעניינת במיוחד התופעה של בני נוער שנמשכים ליפנית ומתמסרים בהתלהבות ללימודים, בעיקר בזכות המשיכה לאנימה ולמוזיקה היפנית. עבורם, יש לנו קורסים מיוחדים המשלבים את התכנים האהובים על בני הנוער. כמובן שבנוסף לשיעורים פרונטליים, יש גם אפשרות לשיעורי יפנית באונליין.

"מאחר שחשוב לנו להעביר את הערכים ואת קוד ההתנהגות היפני, גיבשנו תוכנית לימודים אשר משלבת את לימודי השפה עם דגש על הבנת התרבות כאשר הכול נעשה בצורה אישית, מותאמת ונעימה. תלמידים רבים התחילו לפני שנים והמשיכו אתנו לקורסים מתקדמים, אין אושר גדול nאשר מלקבל הודעות מיפן על ההצלחות שלהם והשימוש בשפה! הכיתות שלנו מכילות בין שישה לשמונה תלמידים בלבד, והשפה עצמה נלמדת בנוסף לדרך הדידקטית והמקצועית גם באמצעות שירים, צפייה בסדרות, הבנה של שפת הגוף, הסבר על החשיבות של הג'סטות הקטנות, תרגול רב של שיחה ועוד. "

במרכז עצמו שוררת אווירה יפנית, כך שאם תגיעו למקום תמצאו פינת ישיבה על טטאמי- מחצלת המצויה בבתי העץ ברחבי יפן ומשמשת כרצפה לכל דבר ויוצרת בחדר אווירה טבעית ונעימה. בין השיעורים ניתן ליהנות מטעמו המיוחד של התה יפני, ואף לטעום לעיתים ממטעמי המטבח היפני המפורסם, כך שמדובר בחוויה יוצאת דופן במינה בישראל, לא רק לימודי השפה, אלא כניסה אל תוככי התרבות של יפן.

יש גם סושי! - על הפעילות שמעבר ללימודי השפה

מאחר ומדובר במרכז בוטיקי, הפעילות סביב יפן ולימוד השפה של התלמידים השונים, נעשית גם מחוץ לשעות הלימודים. מדובר בקהילה מגובשת שצומחת כל הזמן, ומעבר לקבוצת פייסבוק פעילה שמעניקה ערך מוסף, סיגל וצוות המורים שלצידה, עורכים גם אירועי חוץ מיוחדים, כמו סדנאות אוכל, קליגרפיה (כתיבה בדיו), איקבנה (סידור פרחים) ועוד. התלמידים טועמים את יפן בכל החושים.

תלמידים במרכז ללימודי יפנית. רותם דוזטס,
תלמידים במרכז ללימודי יפנית/רותם דוזטס

דגש אישי לכל תלמיד בנפרד

"מאחר שגם אני למדתי את השפה היפנית כתלמידה ישראלית, הניסיון שצברתי באופן אישי לימד אותי לזהות את הקשיים שכרוכים בכך, מה פחות יעיל ומבלבל, ומה יכול לקדם את ההבנה וההצלחה באופן הרבה יותר מהיר וחכם. במרכז מלמדים מלבדי גם מורים יפנים, וכולנו חיים ונושמים את יפן בכל רגע, כך שהשילוב הזה של מורה מקומי ומורה ילידי מביא לתוצאות מצויינות. וכמו שנהוג ביפן, הדרך אל התוצאה חשובה לא פחות מהתוצאה עצמה, לכן אנו במרכז עושים הכול כדי שהדרך תהיה גם יעילה, אבל לא פחות מכך מעניינת ומהנה."

סיגל יזרעאלי. רותם דוזטס,
סיגל יזרעאלי/רותם דוזטס

המרכז ללימודי יפנית של סיגל יזרעאלי - יצירת קשר

לפרטים נוספים אודות מסלולי הלימוד השונים, ניתן ליצור קשר:
052-8835857 במייל sigalizraeli@gmail.com

כתובת: שפע טל 12, תל אביב, קומה 1

מרחק הליכה מקניון עזריאלי ותחנת רכבת השלום.

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף המרכז ללימודי יפנית
  • עוד באותו נושא:
  • יפנית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully