וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ של המזרח התיכון: בואו לחוויה ייחודית בבית ג'ן

בשיתוף חוויה ייחודית

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 9:03

בין ההרים המדהימים ביופיים של הגליל המערבי, ביישוב הדרוזי בֵּית גַ'ן ( بيت جن), נמצאת מסעדת 'חוויה ייחודית' שמציעה את האוכל הדרוזי הכי אותנטי שתמצאו

חוויה יחודית. יח"צ,
חוויה ייחודית/יח"צ

התרבות הקולינרית בישראל מושפעת מאד מן המטבחים המגוונים של העדות השונות, וכן מן התרבות המערבית שהתמזגה לתוכנו. אולם המטבח הדרוזי, קצת כמו העדה הדרוזית עצמה, נותר מעט מסתורי וחסין מהשפעות חיצוניות. דוגמה טובה לכך היא מסעדת חוויה ייחודית, שם מכינים אוכל דרוזי אותנטי לעילא. המסעדה נקראת 'חוויה ייחודית', ולא בכדי: מדובר למעשה באירוח דרוזי ביתי אותנטי, בביתה של אמאל דבור, המבשלת בעצמה ובעזרת בני משפחתה אוכל דרוזי מסורתי ומשובח. האורחים היושבים במקום של דבור, משקיפים על ההרים המוריקים של הגליל העליון, מה שזיכה אותם בכינוי "שוויץ של המזרח התיכון".

דבור: "התחלתי את האירוח לפני 12 שנים, וזאת בעקבות אחי, ד"ר זיאד דבור, שהקים את מעבדות ד"ר זיאד דבור בבית ג'ן. אנשים שהגיעו למקום חיפשו אוכל אותנטי, ולכן החלטנו לפתוח מקום. למדתי להכין את המאכלים מנשים מבוגרות אצלנו בכפר ובאיזור, מתוך רצון להגיש אוכל מיוחד, ולשמר את מסורת המטבח הדרוזי. אחרי שראינו את התגובות החיוביות של האורחים, התחלנו להרחיב את הפעילות, וכיום אנחנו מקבלים אורחים בכל ימות השבוע, עד חמישים אנשים (הכל בתיאום מראש) ובנוסף סדנאות בישול בהתאם לביקוש מצד האורחים.

חוויה יחודית אמאל דבור. נופר זוהר,
מאל דבור/נופר זוהר

חגיגה של טעמים

בחוויה ייחודית תמצאו את מלוא הרפרטואר של המטבח הדרוזי: ממולאים, קציצות בורגול, מג'דרה, חציל קלוי, כרובית בטחינה, עלי גפן ממולאים, כרוב ממולא, והמון סלטים חיים וטריים, אשר נעשים תוך ליקוט ירקות ועשבים מהטבע המקיף את בית ג'ן כגון שומר, עולש, מרווה ירושלמית ועוד. הכל אורגני וטרי. אגב, את כל התבשילים ניתן להכין בגרסה בשרית וכן בגרסה צמחונית (יש להודיע מראש מה מועדף על הסועדים).

"את הכל אני מכינה בהתאם למתכונים הוותיקים שעברו במשפחתי, ולמדתי אותם מאמי וסבתי", אומרת דבור. "למדתי את המתכונים עוד כשהייתי ילדה בת 10. הסוד הוא התבלינים המיוחדים של המטבח הדרוזי שאנו מכינים בעצמנו. עם המקלובה שלי אפילו הופעתי בתוכנית הטלוויזיה "הכי טעים שיש" עם השפים חיים כהן ויונתן רושפלד (המתכון למקלובה של אמאל דבור)".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חוויה יחודית. יח"צ,
חוויה ייחודית/יח"צ

"אנחנו מאד נהנים לארח אצלנו סועדים", אומרת דבור. "האורחים סקרנים לגבי אורח החיים הדרוזי, שואלים הרבה שאלות ואנחנו משיבים בשמחה. יש הרבה אנשים שלא יודעים כמעט דבר על הדרוזים, ואני חושבת שחשוב שאנשים ידעו. יש בין הדרוזים למדינת ישראל ברית חזקה, וחשוב שנכיר אחד את השני היטב".

לדף הפייסבוק של חוויה ייחודית. ניתן להתקשר לאמאל בטלפון 0509805359. ניתן להתרשם מן הביקורות הרבות והחיוביות על המקום בגוגל. בנוסף, שווה להיכנס לאינסטגרם או לאתר המקום.

בשיתוף חוויה ייחודית
  • עוד באותו נושא:
  • דרוזים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully