וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את נועם בתן - כי רגש כזה אי אפשר לעצור

בשיתוף נועם בתן

11.5.2021 / 10:00

אם עוד לא יצא לכם להכיר את הזמר הנפלא והמרגש נועם בתן, אז הגיע הזמן שתכירו אותו - ויפה שעה אחת קודם. עם שפע כישרון, רגש ופתיחות ראויה להערצה, נועם מהפנט את הקהל - אנו ב"מדור הנבחרים" גילינו כי איננו יכולים להסיר ממנו את העיניים כשהוא עולה על הבמה

נועם בתן. ביאנה ויטקין,
מקסים – לא רק על הבמה. נועם בתן/ביאנה ויטקין

הילדות של נועם

נועם גדל ברעננה, להורים מצרפת. הוא מספר שבתור ילד היה לו קצת קשה לתקשר עם בני משפחתו, שכן הוא היחיד במשפחה שנולד בישראל ושפת האם שלו הייתה ועודה - עברית. הוריו התקשו בדיבור בעברית ונוצר בינם ובין נועם "קצר" בתקשורת, ואם מכירים מעט את נועם מבינים מייד שתקשורת היא חלק בלתי נפרד ממנו. וכך גם המוזיקה. "הראש שלי גם ככה רץ מהר וחוסר היכולת להביע את עצמי בצורה חופשית היה מאוד מתסכל", הוא מספר.

"הרגשתי שאני לא יושב במקום הנכון של הבמה"

נועם למד גיטרה ופסנתר והיה שר בטקסים ומול חברים. הוא היה הולך להופעות, רואה שחקנים וזמרים וחש הערצה וקנאה יחדיו. התרפיה של נועם הייתה תמיד המוזיקה, אבל בצבא הנפש שלו הייתה ב"hold". הוא שמע מוזיקה בצבא, אך היה במצב בו הוא חסום רגשית. אפשר בהחלט להבין זאת, שכן תקופת הצבא אינה פשוטה לרבים, בלשון המעטה.

נועם מספר שיום אחד הוא ישב עם חבר במרפסת ושהם ראו יחד סרטון של אומן. באותו רגע נפל לו האסימון והוא הבין שאם מוזיקה מרפאת אותו והוא קיבל כישרון, הכישרון הזה אינו לשווא ושעליו להעביר את זה הלאה ולנסות לסייע גם לאחרים.

לדבריו: "אני מאמין שיש לכל אחד ייעוד, שקיבלנו מתנות שונות וזה קצת אגואיסטי להשאיר את זה אצלך. פתאום הבנתי שאם יש לי אפשרות להוציא את זה החוצה אני חייב לעשות את זה, שזו ממש שליחות. הייתי אז בן 18 והחלטתי שאני אצור את המוזיקה שלי, שיש לי הרבה דברים לומר ושאני בוחר בדרך הקשה אך המעניינת יותר - גם לכתוב ולהלחין את המוזיקה שלי וגם לשיר".

פשוט Formidable

כמו שסיפרנו - נועם והשפה הצרפתית לא היו חברים כל כך טובים בילדותו, אך עם חלוף השנים הם החלו לחבב זה את זו. לדברי נועם: "כשגדלתי השקעתי יותר בצרפתית ואני מודה על כך בדיעבד, בין היתר כי השליטה בשפה אפשרה לי לבחור בשיר 'Formidable' של הזמר סטרומאה כאשר הופעתי בתוכנית 'אביב או אייל'. השיר הזה מאוד דיבר אליי בתקופה זו והוא ישב לי בול. האפשרות לשיר שיר בצרפתית בתוכנית ישראלית אפשרה לי לעשות משהו שונה וזה נתן לי יתרון מסוים".

נועם מספר שכשהוא עלה על הבמה פרץ ממנו מטען של שנים ושהיה ניתן להרגיש בכך. באותה תקופה הוא היה נתון תחת המון לחץ, הוא היה בן 20, בצבא וסגר לא מעט שבתות. אחרי התוכנית נועם קיבל הרבה הצעות והוא החליט שהוא הולך על זה. הוא התחיל לכתוב שירים, ולדבריו, עבר דרך מאוד ארוכה, מעניינת ואמיתית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הסינגל יוצא! פיתחו את הרדיו!

עם סיומה של התוכנית נועם דיבר עם צוות מפיקים - דולב ופן ונוצר ביניהם חיבור. דולב, פן ונועם החלו לעבוד יחד על שירים מתוך האלבום וממש היום הסינגל הראשון הולך לצאת. את הסינגל כתבו והלחינו השלושה ביחד.

נועם ממשיך לכתוב ולעבוד במרץ ומגלה לנו שברוב האלבום הוא שר בעברית ושיהיו בו נגיעות בצרפתית. מבחינת הסגנון נועם אומר שהוא לא רוצה להגדיר את עצמו משום שיש בו המון צדדים.

אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו כבר על הרדיו.

נועם בתן. ביאנה ויטקין,
תמונת הקאבר של השיר החדש/ביאנה ויטקין

ההשראה של נועם

על מקורות ההשראה שלו אומר נועם: "הדבר הכי נפוץ זה סיפורי פרידות, אהבה נכזבת.
יש בשירים שלי גם הרבה חיפוש. בסך הכל אני בן 23 ועוד ילד, עוד לא מצאתי תשובות להמון שאלות, כמו: מי אני? מי תהיה האישה שלי? מה יקרה לי בעתיד? מה אני צריך לעשות כדי להיות מאושר? הרבה פעמים אני כותב על אישה שעוד לא פגשתי. אני מדמיין את עצמי מדבר איתה, מתייעץ איתה, אני מת לפגוש אותה".

תאמינו לנו, אנחנו בטוחים שגם היא מתה לפגוש אותו.

כן, היינו חייבים.

נועם ממשיך ואומר: "חוץ מזה, אני חושב שאנחנו מחוברים יותר לעצמנו אחרי שאנחנו נפגעים.
כשאתה בתהליך ריפוי של עצמך ומנסה להרים את עצמך למעלה - זה זמן טוב לכתוב. כמובן שצריך לכתוב כשאתה למעלה, כשאתה מאוד שמח. הכי קל לכתוב ממקום עצוב, אבל יש גם אור בחיים. אמא שלי אומרת לי תמיד שלכל אחד יש צד של אור וצד של חושך. עם הזמן אני לומד לבחור באור".

נועם בתן. ביאנה ויטקין,
"הכי קל לכתוב ממקום עצוב, אבל יש גם אור בחיים". נועם בתן/ביאנה ויטקין

ואם כבר מדברים על ההורים - מה ההורים של נועם חושבים על הכוכב?

לדברי נועם: "ההורים תמיד תמכו בי, האמינו בי ודחפו אותי - בין אם זה במילים שהם אמרו ואומרים לי ובין אם זה באמצעות שיעורים פרטיים. הם מאמינים בי וחושבים שאני לגמרי יכול להגיע לאן שאני רוצה להגיע. נראה לי שהם המעריצים הכי גדולים שלי. סבתא וסבא התנגדו בהתחלה, הם רצו שאלמד משהו רציני, נו... הסיפורים הקלאסיים".

"אני אעשה את המקסימום כדי להגשים את החלומות שלי"

נועם אומר שהוא לא רואה את עצמו עושה משהו אחר, לדבריו: "ויתרתי על טיול אחרי צבא בשביל זה, השירה מרגישה לי כמו שליחות - אני מאמין שאם זה עזר לי אני צריך להעביר את זה הלאה.
זו משימת חיי. כתיבת השירים מאפשרת לי להסתכל אחורה ולעקוב אחרי עצמי, אחרי הסיפור שלי - לדעת איך הרגשתי פעם לגבי מצבים שונים. זה כמו סרט, משהו שמאפשר לך לבחון את עצמך ממקומות שונים. הכתיבה והשירה מאפשרות לי לראות את עצמי גדל, קצת מהצד, בלי לשפוט, פשוט להסתכל. אני יודע שאני לא מבין כלום ואני אעשה את המקסימום כדי להגשים את החלומות שלי, ויש לי חלומות מפה על השמים. אחת השאיפות שלי היא להיות דומה לאמא שלי - קורין בתן, היא נותנת לי דוגמה אישית. בנוסף, אני תמיד אנסה לשמור על הילד שבי, שמתרגש, מחייך, עושה שטויות ולא מפחד ליפול".

אנו מאמינים שנועם, שכבר הגיע רחוק, יגיע עוד יותר רחוק ומזמינים אתכם להאזין, לעקוב וליהנות מהזמר הנפלא שיודע איך לפרוט לנו על מיתרי הלב.

לאינסטגרם

לשמיעת הסינגל החדש:

בשיתוף נועם בתן
  • עוד באותו נושא:
  • זמרים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully