וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מהתמכרויות? אפשר גם אחרת

בשיתוף עמותת "אפשר"

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 16:51

עבור מרבית האנשים, הימורים נחשבים לשעשוע קליל אותו הם מבצעים לעיתים רחוקות במסגרת שעות הפנאי שלהם. עם זאת, ישנם אנשים שמתמכרים לתחושת הריגוש הנלווית להימור ומפתחים פנטזיה להתעשרות מהירה, במקרים רבים זה נגמר בכפייתיות קשה

נחום מיכאלי, עמותת "אפשר"/אולפן הנבחרים

הכירו את נחום מיכאלי, מנהל תחום ההתמכרויות בעמותת ''אפשר'' כדי לשמוע ממנו על מאפייני ההתמכרות להימורים ועל הדרך איך לצאת ממעגל ההתמכרות.

שאלנו את נחום, מהם התחומים השונים בהם עוסקת העמותה?

"עמותת 'אפשר' שהוקמה לפני כ-30 שנה קיבלה על עצמה אחריות לטפל בנפגעי התמכרויות של אלכוהול והימורים. העמותה עוסקת בטיפול במהמרים ובבני המשפחה שלהם".

היכן עובר הקו הדק בין הימור לצורך הנאה לבין הימור כפייתי?

"שם המשחק בהתמכרויות ובהימורים בפרט הוא שליטה. היכולת של אדם לשלוט. ישנם אנשים שיודעים מתי להפסיק להמר, אך ישנם אנשים שיש להם כשל בפעולה הזאת והם בדיוק המהמרים הכפייתיים. אלו מהמרים שהקציבו לעצמם לשחק לצורך העניין שעתיים, אך חוזרים בבוקר, הקציבו סכום מסוים ולא עומדים בו. כאשר אתה חי רק כדי לשחק בהימורים, אז בעצם המצב הופך לכפייתי. הנזקים והתוצאות ניכרים לעין".

מה כולל הטיפול שאתם מציעים בעמותת "אפשר" ?

"מי שמגיע אלינו לטיפול, יודע שהוא צריך להפסיק את ההתמכרות שלו. גמילה זו דרך אחת, וגמילה קשורה במוח. יש מקום להתחיל לחשוב אחרת. הטיפול הוא כמו מסע. הדרך היא ללמוד להכיר את עצמך, אתה לומד על החולשות שלך. אנחנו מספקים לאנשים את הפסיכותרפיה, שזה מפגש אחד על אחד, גם אבחון עם פסיכיאטר, גם טיפול בקבוצות שזה כלי נהדר, למעשה טיפול הוליסטי שמטרתו לשנות את דרך המחשבה של אותו מכור".

מהם תמרורי האזהרה בדרך לזהות מכורים?

"הימורים נחשב כ'סם שקט', הוא לא נראה לעיתים בשטח כמו התמכרויות לאלכוהול וסמים. אחד הסימנים החשובים הם כסף, לאן הכסף פתאום נעלם? אם מתחילים הלוואות מחברים או משפחה, הסימן הבולט במיוחד הוא אם אדם מתחיל לשחק בכסף שאינו שלו כמו השוק האפור, וכו'. קשה הרבה פעמים לזהות את ההתמכרות להימורים. ברגע שמגיע השלב של איבוד שליטה, בני המשפחה חייבים להתערב בנושא".

על מנת לעבור תהליך שיקום איכותי ולצאת ממעגל ההימורים, פנו אל עמותת ''אפשר'', בעזרתה תוכלו לפתוח פתח לחיים חדשים.


אתר

0505391132

בשיתוף עמותת "אפשר"
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully