וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציאות מצולמת - ללמוד על עצמנו ועל האחר דרך עדשת המצלמה

בשיתוף אביטל אנגל

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 9:20

כשאתם מביטים בתמונה שלכם, כמה נפלא יהיה אם תוכלו לראות מה היא מספרת מעבר לאיך אני נראה או איך יצאתי בתמונה

אביטל אנגל. יח"צ,
אביטל אנגל/יח"צ

מה בכלל ניתן ללמוד מתמונות נוספות, או מהדרך שבה אנו לוקחים ליד את המצלמה, או שעושים שימוש בזו שנמצאת בטלפון הסלולרי?

התשובה היא עולם ומלואו.

אביטל אנגל, בוגרת קמרה אובסקורה ומורה בכירה לצילום ואומנות כבר שני עשורים מזמינה אתכם ללמוד כיצד להתבונן אחרת מבעד לעדשה. איך לתפוס את הרגע המושלם, ובאותה נשימה לנצל זאת עבור יצירה של דיאלוג, בחינה של הרגשות שלנו ושל הסביבה הקרובה, ולהפיק מתיעוד של לחיצה על כפתור הרבה מעבר לתמונה נוספת שתשכב באלבום.

מפיק חבר המערכת שמע מאביטל על חלק מסדנאות הצילום שהיא מעבירה לארגונים, בני משפחה, מחוננים בחטיבות ביניית ובתיכונים, נוער בסיכון והגיל השלישי במסגרת חוגים בדיור מוגן.

אביטל אנגל. יח"צ,
אביטל אנגל/יח"צ

מציאות מצולמת - נעים להכיר

אביטל אנגל, בת 53, חיה ונושמת את עולם הצילום מאז גיל צעיר. את תחילת דרכה בתחום עשתה כאשר למדה את רזי המקצוע בבית הספר קמרה אובסקורה, ומאז לא הסתכלה לאחור.

נכון להיום היא נחשבת לאחת הנשים המובילות בעולם הצילום ואומנות בישראל, היא מלמדת ומדריכה אחרים כיצד לעשות שימוש נכון ושונה במצלמה. בדרכה המקצועית לימדה אביטל במגוון רחב של אוכלוסיות. היא לימדה במרכז מאירהוף לחינוך באמנות של מוזיאון ת"א, שם ליוותה תלמידי תיכון לבגרות בצילום, והעבירה קורסים מגוונים לקהל מבוגרים. היא היתה חלק מסגל ההוראה ב"מסע אחר המדרשה לצילום גיאוגרפי", הדריכה והנחתה סטודנטים בסיורי שטח ברחבי הארץ, בפרויקטים בתום הלימודים, בעבודות גמר שהוצגו בתערוכות שונות, רבים מאותם בוגרים עובדים היום בתעשייה כצלמי העיתונות והשטח הבכירים בישראל.

בנוסף היא הקימה את מגמת הצילום בחטיבת הביניים ע"ש קלמן ברמת השרון, וכיום היא מעבירה קורסים וסדנאות אשר כוללים את כל מה שעולם הצילום יכול להעניק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אביטל אנגל. יח"צ,
אביטל אנגל/יח"צ

סדנת גיבוש ומיטוב יחסי צוות - "דרך העדשה"

ביקשתי מאביטל לספר לי על סדנה ייחודית שהיא מעבירה לחברות וארגונים, תוך כדי השיחה למדתי כי מדובר בחוויה מופלאה שמתאימה גם לזוגות ובני משפחה, אבא ובן, אמא ובת וכד'. "הסדנה עצמה יכולה להיערך בכל מקום, במשרדי החברה, במרחבי הטבע, אפילו במורדות החרמון ובאמצע המדבר בנגב הגעתי להעביר את הסדנה".

"בסדנה הזו המצלמה היא לא העיקר אלא רק הכלי בו נעזרים כדי לשקף אותנו. בתחילת המפגש אני מעניקה למשתתפים מספר טיפים לצילום בסמארטפון, ובעיקר מלמדת אותם כיצד הם יכולים להביע את עצמם או ליצור תקשורת באמצעות המצלמה. לאחר מכן עוברים לשלב המשימתי, העבודה היא בזוגות דרך 3 שאלות מצולמות. השימוש במצלמה חוויתי ותרפוייתי, תוך כדי המשימות המשתתפים לומדים להכיר את עצמם ואת האחר בדרך חדשה ומרגשת".

אביטל אנגל. יח"צ,
אביטל אנגל/יח"צ

גיבוש ומיטוב יחסי צוות דרך העדשה - חלק מסיים

"בסיום המשימות המצולמות, מתקבצים כדי לראות את התמונות של כולם ומציפים את החוויה. כאן מגיע לשיאו תהליך מקסים ומרגש, של התקרבות, כנות והבנה, בו אני מובילה את המשתתפים בתהליך עדין של קילוף, פיענוח ושיקוף של התמונות שצילמו. אי אפשר להסביר את זה במילים, חייבים להיות שם, כדי להבין כמה זה חזק. השיח קליל ונעים, אבל כזה שמעביר את המסר, התוצאות הן עמוקות וחשובות, לכל אחד בנפרד, וליחסים בין עובדי החברה שהיו מעורבים בתהליך.

"השיח מעמיק את חוות הדעת הבינאישיות, ומציף את הפער בין האני האמיתי לבין התפיסה השיפוטית העצמית של המשתתפים, מביא לשינוי חיובי ומייטיב את יחסי הצוות באופן מיידי".

סיפרה לי אביטל והוסיפה על רגעים שריגשו אותה מאוד לאורך השנים: "ראיתי דברים מאוד מרגשים שקרו בסדנאות הללו לאורך השנים, אנשים שעבדו אחד לצד השני במשך תקופה ארוכה הופתעו לגלות על עצמם ועל מי שעובדים איתם דברים שלא ועזרו להם להבין אחד את השני טוב יותר. יש בסדנה כוח מעצים, כזה שמבליט את המסוגלות והאיכויות בכל אחד ואחת מהמשתתפים, פרגון בין עמיתים לעבודה שלא בא לידי ביטוי ביום יום. זה שונה לגמרי מעוד יום גיבוש של חברה, בבית מלון או בחוף הים.

"העבודה בזוגות והתהליך כולו יוצרים באופן מיידי יחסים טובים וקרובים בין חבורת אנשים, ולא משנה מה היה טיב היחסים קודם. את הסדנה המרגשת הזו זכיתי להעביר להנהלת בית הכלא נווה תרצה ואף בהוסטל של אסירות משוחחרות בשיקום שלקחו את ההזדמנות בשתי ידיים ונסקו איתה למרחקי תובנות והתפתחות".

"סדנת דרך העדשה מתאימה גם לבני משפחה, אמהות ובנות מצווה, או אבות לבנים לפני גיוס. העברתי את הסדנה להרבה קבוצות במסגרת הפעילויות שנעשות בשנת המצווה. זה תהליך מאוד מאוד מרגש, בו אנחנו מגלים שקיים פער לא קטן בין מה שנדמה לנו שהילדים שלנו חושבים עלינו לבין מה שבאמת.

"אני עצמי עברתי את התהליך הזה עם הבת שלי, באחת הסדנאות והפערים היו משמעותיים ומלמדים בעיקר בחלק בו היא סיפרה לי וצילמה אותי כפי שהיא רואה אותי, זה היה תהליך מרגש וחשוב".

בין יתר לקוחותיה שעברו את הסדנה הזו וסדנאות נוספות, ניתן למנות את: שטראוס, עלית, בנק דיסקונט ומזרחי טפחות , איביי, רשות שדות התעופה, שיכון ובינוי של שרי אריסון, חברות פארמה רבות ואחרים.

סדנת צילום ועריכה בסמארטפון

ביקשתי מאביטל לספר לי גם על סדנת הצילום והעריכה בסמארטפון שהיא מעבירה. "גם הסדנה הזו מיועדת לארגונים, כחלק מיום כיף וגיבוש, היא מאוד פופולרית בקרב מסיבות של בנות מצווה, ימי הולדת, זוגות ומשפחה. מדובר בסדנה חוויתית עם משימות זוגיות וקבוצתיות, שנועדו לקרב בין המשתתפים בה. בתחילת הסדנה אני מעבירה לכולם את רזי הצילום בנייד, מאחר וזה עולם שונה לחלוטין מאשר שימוש במצלמה מקצועית. אני מלמדת אותם מה כדאי לעשות, מה לא כדאי ואיך ניתן לעקוף את מגבלות המצלמה בטלפון ולעשות בהן שימוש לטובתנו עבור כל סוגי הצילום, אנשים, נוף, צבע וחפצים".

אביטל אנגל. יח"צ,
אביטל אנגל/יח"צ

טיפים לצילום דרך הסמארטפון

קיבלתי מספר טיפים מאביטל, בכל הנוגע לצילום מקצועי בטלפון הסלולרי. הדבר הראשון החשוב הוא להחזיק את המצלמה ישר ובצורה יציבה, ומומלץ קודם לכן לנקות את העדשה מטביעות האצבע שלנו. חשוב לא פחות הוא לא לעשות זום, מאחר ומדובר בזום דיגיטלי. אם אנחנו מבקשים לצלם משהו שנמצא רחוק מאיתנו, כדאי לצלם באופן רגיל, ורק לאחר מכן לבצע את החיתוך המבוקש, כדי לשמור על איכות הקובץ.

אביטל אנגל - יצירת קשר

לפני סיום השיחה שלי עם אביטל, ביקשתי ממנה לשמוע מה עולם הצילום מהווה עבורה: "מבחינתי המצלמה היא כלי לכל דבר בכל הנוגע לתקשורת בין אנשים, בין אדם לנפשו שלו, כי היא יכולה להעניק שקט, לרפא, להביא לידי ביטוי יצירתיות ויצר, ועוד הרבה דברים טובים".

אם גם אתם מעוניינים באחת מהסדנאות הרבות שאביטל מעבירה, צרו קשר בטלפון: 054-4537374

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף אביטל אנגל
  • עוד באותו נושא:
  • צילום
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully