וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירית טיולי חוויה - לראות את ארה"ב כמו בסרטים

בשיתוף אירית פרלה

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 8:30

עבור ישראלים רבים, "רוד טריפ" בארה"ב הוא אחד החלומות הכי גדולים שלהם בחיים

גשר הזהב. יח"צ,
סן פרנסיסקו/יח"צ

לעשות זאת בדיוק כפי שרואים בסרטים, או איך שסיפרו לכם על כך חברים, לשכור רכב ולהגיע אל המקומות הכי יפים ומסעירים שאמריקה מציעה. מי שמגשימה עבור הישראלים את החלום המדובר כבר במשך כעשור היא אירית פרלה, תושבת מונטריי השוכנת על חופי האוקיינוס השקט במדינת קליפורניה שבארצות הברית.

לאורך השנים אירית בנתה עבור קהל המטיילים שמגיעה אליה מספר מסלולים מסעירים שלא תוכלו להגיע אליהם בטיולים המאורגנים הרגילים. מפיק מטעם המערכת שוחח עם אירית על מנת לקבל מידע נוסף אודות השירות שהיא מעניקה ומסלולי הטיולים שהיא מלווה.

היום, כאשר אנחנו כבר מחוסנים כנגד הקורונה, זה בדיוק הזמן לקנות כרטיס טיסה, לנשום אוויר נקי לאחר שנה קשה, לצאת לראות את הטבע הפראי, ואין כמו ארה"ב בשביל לקבל את כל אלו במנה אחת גדושה.

אירית טיולי חוויה - נעים להכיר

אירית פרלה, בת 53, היא ישראלית שמתגוררת בארה"ב כבר במשך 23 שנה. את דרכה בעולם הדרכת טיולים החלה לעשות עוד כאשר חיה בארץ, כאשר עבדה בתחום הנסיעות, והוציאה קבוצות רבות של מטיילים למסע במחוזות אירופה השונים.

הטיולים שאירית מעבירה כיום ממוקמים בחוף המערבי של ארה"ב, אלו מותאמים לקבוצות וליחידים ויוצאים בעיקר מסן פרנסיסקו. בין היתר אירית לוקחת את המטיילים אל הפארק הלאומי יוסמיטי, שהוא מהיפים בארה"ב ואחד המקומות הפופולריים בקרב המבקרים באזור, אל לאס וגאס החלומית, לפארקים המפורסמים באריזונה ויוטה, פארק ציון, ברייס קניון, הגרנד קניון ועוד מקומות מפתיעים. אירית מתאימה את עצמה לבקשות נוספות, אם בכל הנוגע לאזורי טיול נוספים, ובכל הנוגע לפרק הזמן שבו מבקשים לשהות בדרכים, החל מיום אחד ועד עשרה ימים ויותר. כל הטיולים יוצאים מסן פרנסיסקו והם כוללים גם טיולים בעיר עצמה.

מפל בפארק יוסמיטי, ארה"ב. ShutterStock
יוסמיטי/ShutterStock

טיול לפארק יוסמיטי

על הטיול לפארק הלאומי שביוסמיטי, אירית סיפרה לי: "פארק יוסמיטי שוכן בהרי הסיירה-נבאדה. מדובר באחת משמורות הטבע הראשונות שהוכרזו בעולם והוא נחשב לפארק היפה והאהוב ביותר בקליפורניה.

שטחו של הפארק הוא כ-3,029 קמ"ר ומקור השם שלו בעיוות המילה האינדיאנית "יוזומאטי" שמשמעותה דוב גריזלי, כך שאל תהיו מופתעים אם תוך כדי הנסיעה בדרכים, פתאום נראה בצדדים דב המבקש לחצות את הכביש. זה קרה לי עם מטיילים שונים יותר מפעם אחת. אני מניחה שמיותר לציין את שאגות השמחה וההלם שתפסו את כולם, בכל זאת, לא מראה שרואים בכל יום או בכל מקום.

תוך כדי תנועה אנחנו נבקר במפל היוסמיטי, שהוא המפל הגבוה ביותר בצפון אמריקה, מעל 700 מטר והשביעי בגובהו בעולם, ופי 13 מגובהם של מפלי הניאגרה המפורסמים. נכון להיום, בתקופת האביב כשהשלג שעל פסגות ההרים נמס, המפלים באזור מהווים אטרקציה מדהימה, בזכות כמויות מים אדירות שעוברות בהם. בדרך אנחנו נעצור להשקיף אל עבר "אל קפיטן צוק הגרניט" המפורסם בגובהו והחביב על מטפסי ההרים.

נבקר גם בתצפית הקרחון, הנוף שמתגלה מהתצפית הזו הוא בין הנופים היפים ביותר שניתן לראות בפארק, ונקודת המבט הזו תאפשר לנו לראות את ההרים הגבוהים והמפלים ממש ממעוף הציפור, ויש עוד מקומות נוספים מרהיבים ומהנים".

ילוסטון. יח"צ,
ילוסטון/יח"צ

ילוסטון - עולם מהאגדות

שאלתי את אירית, מהו הטיול האהוב עליה ביותר, היא חשבה במשך כמה דקות וסיפרה: "קשה מאוד לבחור את הטיול הכי אהוב, אבל מאחר והטיולים שאני בעיקר אוהבת הם טיולי טבע, אז ילוסטון הוא היעד שאליו אני הכי אוהבת להגיע ולקחת אליו מבקרים מישראל".

פארק ילוסטון משתרע על פני כ-8,987 קילומטרים רבועים, והוא משלב בתוכו תופעות טבע ונופים מדהימים, החל ממעיינות תרמים שמתפרצים, נהרות, אגמים ומפלים, פסגות מושלגות, וחיות מהאגדות: איילים, זאבים, דובי גריזלי ואחרים. לפני הכניסה לפארק עוברים בעיירה קטנה ומקסימה בשם ג'קסון הול המזכירה עיירת מערבונים מהסרטים. האנשים בה מאוד נחמדים ומסבירים פנים לאורחים שמגיעים מכל רחבי העולם. אפשר למצוא בעיירה הזו גם את כל מה שהתייר הישראלי צריך, שאינו קשור רק לטבע ולנופים.

בדרך כלל אנו ישנים שם במוטלים מקסימים, כך שלא צריך להיבהל: לצד הטבע הפראי והמרהיב שאני לוקחת את המטיילים שלי, אין בעיה לשלב מסע קניות, או לאכול במסעדות וכד', הכל נעשה בהתאמה אישית", הוסיפה אירית בחיוך גדול.

טיולי חוויה - יצירת קשר

מתכננים להגיע לארה"ב ורוצים לראות ולעשות משהו אחר, או במידה והכתבה הזו עשתה לכם חשק להגיע כמה שיותר מהר ולהגשים את החלום, הנכם מוזמנים ליהנות מחווית הטיולים עם אירית.

טלפון: 818-633-0154 או 03-977-6916

האתר של אירית, בו תוכלו למצוא מידע על כל שאר הטיולים, בין היתר ללאס וגאס, לוס אנג'לס ומקומות נוספים:

https://www.iritsadventures.com/

השאירו פרטים, ותתחילו לתכנן הטיול הגדול.

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף אירית פרלה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully