וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתנאל סיידוב - ספורטתרפיסט שצמח מהמזרן

בשיתוף נתנאל סיידוב

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 10:56

במדור "הנבחרים" אנחנו ממשיכים בסדרת הכתבות בה אנו מצביעים על אנשי המקצוע המיוחדים ביותר בתחומים השונים

נתנאל סיידוב. יח"צ,
נתנאל סיידוב/יח"צ

הפעם ביקשנו להציג בפניכם את נתנאל סיידוב, ספורטתרפיסט שנמצא בתחילת דרכו, אך מביא עימו ניסיון יוצא דופן לעומת אחרים שעוסקים בתחום. סיידוב הוא אחד המתאבקים הבכירים ביותר שידעה מדינת ישראל, ולאורך השנים הוא התמודד עם מגוון גדול של פציעות גוף, כך שהוא יודע מצויין כיצד כל פציעה מרגישה ומשפיעה על המתאמנים השונים, הרבה מעבר לרמה התיאורטית שכתובה בספרי הלימוד.

מפיק חבר המערכת שוחח עימו על הקריירה המרשימה בה פרץ מחסומים בלתי אפשריים, על ההתמודדות עם הפציעות קשות לאורך הדרך,על משנתו כספורטתרפיסט צעיר ועוד.

נתנאל סיידוב - סיפורו של אלוף

כאשר שמעתי את נתנאל סיידוב מספר לי כיצד הפך להיות למתאבק מקצועי, ועל הקשיים שעבר בדרך למדליות והופעות בתחרויות הכי נחשבות בעולם, הרגשתי כאילו מדובר בסיפור הוליוודי לכל דבר. אל מזרן ההאבקות הוא הגיע כבר בגיל 8, לאחר שהרופאים סיפרו להוריו כי בעקבות פציעה שסבל ממנה בעמוד השדרה הצווארי, עליו לחזק את האזור על מנת שלא יסבול עוד מכאבים.

תוך שנתיים בלבד הוא כבר היה אלוף הארץ לילדים, אך זו היתה רק המשוכה הקשה הראשונה שהיה צריך לעבור בחיים: "אני לעולם לא אשכח את היום הזה, הראשון לספטמבר 2011. הגעתי לאימון האבקות רגיל, אבל במהלך האימון שברתי את עצם הירך, שבר ספירלי עם תזוזה. לקחו אותי מיד לטיפול נמרץ, הזריקו לי מורפיום כי הכאבים היו בלתי נסבלים, לאחר מכן למדתי כי היה זה שבר שסיכן לי את החיים, מאחר והוא קרוב מאוד לעורק המרכזי בגוף.

"הניתוח עצמו ארך 4 וחצי שעות, לאחריו הרופא אמר להורים שלי כי כלל לא בטוח שאוכל לשוב ולתפקד כמו שצריך, בלי קביים או משהו דומה. תחשוב על זה, בגיל 14 וחצי הייתי עם מחשבות שאולי אהיה נכה, אבל מהר מאוד הוצאתי את המחשבות הרעות מהראש.

"למרות שהיו לי שתי פלטות מהאגן ועד הברך, ידעתי שאני יוצא לדרך ארוכה של שיקום, אבל אין שום מצב שבו אני אוותר לעצמי, או שלא אחזור לתפקד כמו בן אדם רגיל, וגם להתאמן באופן מקצועי", סיפר נתנאל בהתרגשות.

נתנאל יצא לשיקום בן 3 וחצי שנים, את מרביתו עשה בבית החולים תל השומר, ותוך כדי השיקום עצמו, הוא דרש מהרופאים להוציא לו את הברגים והפלטות מהרגל, מאחר והם הגבילו אותו בתנועה: "לא הייתי יכול לקפל את הברך עד הסוף, היא לא היתה בטווח מלא, אבל בגלל שעברו שלוש שנים וחצי של שיקום, משהו בתוכי קרא לי לקום ולחזור להתאמן בהיאבקות, מין קול פנימי שאמר לי, אם לא עכשיו, אז כבר לעולם לא.

"התקשרתי למאמן שלי והודעתי לו כי אני מגיע לאימון ביום שני, חצי שנה לאחר מכן כבר התחרתי באליפות ישראל לנוער וזכיתי במקום הראשון", הוסיף נתנאל על סיפורו הבלתי יאומן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נתנאל סיידוב. יח"צ,
נתנאל סיידוב/יח"צ

נתנאל סיידוב - ספורטתרפיסט

נתנאל המשיך להתחרות ולזכות גם באליפות ישראל לבוגרים, ובנוסף הוא ייצג את המדינה בהצלחה באליפויות אירופה, העולם ועוד טורנירים בינלאומיים.בחוכמה רבה, הוא ידע כי עם כל הכבוד לכישרון ולהצלחה הספורטיבית, כדאי לו להתכונן לשנים שלאחר הקריירה המקצועית, לכן הוא יצא ללימודי ספורטתרפיסט בוינגייט.

על המקצוע שבחר ללמוד נתנאל סיפר: "למעשה מקצוע הספורטתרפיה נולד בעקבות צורך של ספורטאים, מקצוענים וחובבנים כאחד. הרי כל מי שפעיל באופן ספורטיבי נפצע בצורה כזו או אחרת, אני לא מדבר על כאב של שריר תפוס, אלא על פציעות הרבה יותר עמוקות. זה יכול להיות מיחושים בברך, כאבי תופת במפרק, צוואר וגב תפוסים באופן עקבי ועוד. המטרה שלנו היא להעניק טיפול מקדים שיודע למנוע את הפציעות או לטפל בהן נכון.

"אנחנו עושים זאת על ידי בנייה של תוכניות אימונים מותאמות באופן אישי לכל אחד בנפרד, בהתאם לסוג הספורט, מבנה הגוף שלו ויעדים. אם יש פציעות, יש לנו תוכניות שיקום בעלות טכניקות שונות".

על הדבר שמייחד אותו לעומת אנשי מקצוע אחרים נתנאל הוסיף: "הספורטתרפיה היתה שם סביבי כמעט לאורך כל הדרך כמתאבק. בגלל שהיאבקות הוא ספורט שכולל בתוכו פציעות שכיחות, כאשר מטופלים שלי אומרים לי שיש להם פציעה בקרסול או בכתף, אני יודע בדיוק כיצד הם מרגישים, אני יכול להזהות עם הכאב שלהם מעבר למה שלמדתי בתיאוריה, אלא רגשית ופסיכולוגית".

נתנאל סיידוב - תוכניות לעתיד

"נכון להיום אני מגיע באופן עצמאי אל קהל הלקוחות שלי, אבל בעתיד אני מתכוון לפתוח קליניקה משלי, ביחד עם אנשי מקצוע נוספים, כך שנוכל להעניק מעטפת שלמה לכל סוגי הספורטאים", סיפר לי נתנאל רגע לפני שנפרדנו לשלום.

נתנאל סיידוב - יצירת קשר

בשיתוף נתנאל סיידוב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully