וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנפיר ארז - כריש בעולם הנדל"ן

בשיתוף סנפיר ארז

18.5.2021 / 9:58

לשם כזה קשה להישאר אדיש. הכירו את סנפיר ארז, מרשת אנגלו סכסון תיווך, המתמחה במיוחד בהרצליה פיתוח

סנפיר ארז, שיווק נדל"ן/אולפן הנבחרים

"במקצוע התיווך מן הסתם יש יותר כישלונות מאשר הצלחות אבל צריך להסתכל על התמונה הכללית ובסה"כ אני מאד מרוצה מהתוצאות" כך אומר לנו סנפיר ארז, מתווך מרשת אנגלו סכסון בהרצליה. הצטרפו אלינו לראיון עימו.

איך הגעת לעסוק בתיווך?

"כל השנים עסקתי בשיווק. אחרי שירות בצנחנים, סיימתי בהצטיינות BA בשיווק ומנהל עסקים במכללה למנהל, עבדתי כמה שנים כמנהל מכירות בטרלידור ובגיל 29 הצטרפתי לרשת אנגלו סכסון כמנהל המחלקה העסקית בהרצליה פיתוח. מאז אני כבר 25 שנים בתפקיד אבל לאחרונה שיניתי סטטוס משותף-מנהל, לזכיין ובעלים יחיד של הזיכיון".

מה זה בעצם נדל"ן עסקי?

"נדל"ן עסקי זה בעצם כל נדל"ן שאינו למגורים. זה כולל משרדים, חנויות, לוגיסטיקה, מגרשים ועוד. מתוך עשרות אלפי המתווכים הפועלים בארץ, רק מאות בודדים עוסקים באופן מלא בנדל"ן עסקי. תיווך נדל"ן עסקי דורש ידע מקצועי רחב מאד ולכן בדרך כלל רוב הפועלים בתחום בוחרים להתמקד בהתמחות מסויימת, למשל בהשכרות או מכירות או בסוג נכס ספציפי".

מה מייחד אותך?

"ברשת אנגלו סכסון לכל זיכיון יש בלעדיות על אזור גאוגרפי מסויים. אני לקחתי את המגבלה הזו והפכתי אותה ליתרון. כל הפעילות שלי מרוכזת בהרצליה פיתוח ואני נותן מענה לכל צורך אפשרי של לקוח- החל מקניה או שכירות של משרד קטן ועד מכירה של מגדלים שלמים או קרקעות.אני נחשב לגורם הוותיק והמוביל בתחום בהרצליה פיתוח (על פי גורמים זרים , כמובן...) בקרב קהילת המתווכים המסחריים אני ידוע כאחד שמשתף פעולה ומוצא פתרון לכל דרישה של לקוח ולכן קולגות רבים, גם מקומיים ובעיקר אלו הפועלים באזורים אחרים, פונים אליי לעסקאות בשיתוף פעולה.

בעשור האחרון אני גם מלווה בעלי קרקעות בכל שלבי ההקמה ושיווק הפרוייקט. זה מתחיל לפעמים במתן יעוץ שיווקי כבר בהליך התכנון האדריכלי, השתתפות בישיבות עם יועצי הבנייה השונים, הכנסת משקיע לפרוייקט במידת הצורך וכמובן שלאחר הקמת הפרוייקט אני עוסק במיצוב הפרוייקט ושיווק ההשכרות שלו כשחלק לא מבוטל מההשכרות נעשה בשיתוף פעולה עם קולגות".

סנפיר ארז 2. יח"צ,
סנפיר ארז/יח"צ

תן לנו דוגמאות לעסקאות שביצעת בהרצליה?

"אתן רשימה חלקית מכל סוג נכס נתחיל עם שכירויות של שטחי מסחר לעסקים, שאני מניח שהרוב הצופים מכירים:
מסעדות- אגאדיר, סבסטיאן, מיט אנד ווין, ג'ירף
חנויות ואולמות תצוגה- סמגל, מטבחי אביבי, דה דיטריך, קוסנטינו, גאנט, קולמביה
ומענף הרכב- סיאט, אלפא רומיאו, גי'פ, אופל, פ'יזו, סיטרואן וצפויים עוד בקרוב.
נעבור למגרשים שמכרנו- ברחוב הסדנאות מגרש של 4 דונם לשגרירות דרום קוריאה,
מגרש של כ- 2 דונם ברחוב המנופים לחברת טריגו עליו הם יבנו בקרוב פרוייקט בו מכרנו מראש את כל השטחים.

נמשיך עם בניינים שנמכרו בשלמות- משכית 25. מכירה על הנייר של פרויקט בשווי כ-80 מליון שח לחברת הביטוח כלל. ממש ממול, פרויקט ויתניה/פדקו- מכירת חצי מהפרוייקט בשטח של כ- 8000 מ"ר לחברה פרטית.
ולסיום עסקות משולבות, כלומר תהליך של ליווי בעלי הקרקע-
מגדל C בפרוייקט מגדלי אקרשטיין, בהיקף של כ- 11,000 מ"ר אשר נמכר לחברת הביטוח כלל ולאחר מהמכירה המשכנו לשווק את כל ההשכרות בפרויקט.
עסקה דומה, בית לידר ברחוב שנקר- פרויקט מדהים. בשלבי הקמתו, הכנסנו משקיע שרכש חלק מהבניין ולאחר מכן ביצענו מיצוב של הפרוייקט ושיווק השכרות בלעדי של כל שטחי המשרדים והמסחר לחברות מובילות בתחומן- JP MORGAN, בנק לאומי, בנק הפועלים, קרן ביירון, וקבוצת הרכב סמל"ת עם המותגים ג'יפ, אלפא רומיאו ולאחרונה גם מזראטי ופרארי.
ושוב, אני חייב לציין שחלק מהעסקאות נעשה בשיתוף עם קולגות ואני מודה להם על כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סנפיר ארז 3. יח"צ,
בית לידר - שטחי הבניין כולו הושכרו לפני סיום הבנייה/יח"צ

מה מצב הנדל"ן בהרצליה פיתוח ומה צפוי לנו באזור בשנים הקרובות?

"בניגוד לתל אביב ואזורים אחרים הרצליה ספגה ירידה קלה במחירים של כ- 7-8% בשכירויות ואילו מחירי המכירה לא ירדו כלל. הסיבות לכך מגוונות אבל בעיקר- כניסה למשבר עם תפוסה גבוהה של כ- 95%, היצע נמוך של פרויקטים חדשים ומשיכה של חברות ענק לאזור כדוגמת- מיקרוסופט, אפל, ג'נרל מוטורס, פלייטיקה ורבות אחרות. חברות אלו גדלות בתוך אזור ומצמצמות מלאי זמין. למשל, רק לפני כחודשיים בשיאה של מגפת הקורונה שכרה ג'נרל מוטורס 9000 מחברת גב ים מ"ר נוספים. אלו היו השטחים האחרונים שנותרו מתוך כ- 25 א' מ"ר שפינתה מיקרוסופט בבניינים שונים במעבר שלה לקמפוס החדש בשטח של כ- 46 אלף מ"ר.
בשטחי המסחר הקורונה גרמה לסגירת מסעדות רבות אך מנגד לשורה של עסקאות בתחומים אחרים- רכב, חשמל למטבחים, ריהוט, בתי מרקחת ועוד.
אני צופה עשור בו אזור התעסוקה של הרצליה יעבור את אחת ההתפתחויות המשמעותיות שלו.
כיום בנויים באזור כמיליון מ"ר משרדים ומסחר. העירייה מקדמת כעת תוכנית מתאר להכפלתם בדרך של בניה לגובה עד 30 קומות ותוספת של כ- 3000 דירות מיקרו בגודל של 50 מ"ר.
ישנם כבר עשרות בעלי מגרשים ובניינים שהגישו תוכניות לזכויות המוגדלות ולעירוב השימושים.
תוספת המגורים , כמקובל בעולם, תחיה את אזור התעסוקה, תחזק מאד את המסחר, בעיקר את המסעדות ואת מקומות הבילוי ותוסיף למעמדה של הרצליה כאחד מאזורי התעסוקה המבוקשים בישראל".


ניתן ליצור קשר בדרכים הבאות:

054-3150150

אתר

snapir@ashp.co.il

בשיתוף סנפיר ארז
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully