קאטלבלס - החופש להתאמן בכל מקום

יבגני סושנסקי מחיפה, מאמן כושר בשיטת משקולות הקאטלבלס, המאפשרות לבצע את כל פעילות הספורט: כוח, אירובי ועוד, מכל מקום, בכל זמן ובקלות

  • משקולות
בשיתוף קאטלבלס
יבגני סושנסקי והקטלבלס, (צילום: יח"צ)

יבגני סושנסקי (35), מאמן כושר ליחידים וקבוצות מחיפה, מודה שלא תמיד הוא היה ספורטאי. הקאטלבלס שינו את חייו: "פעם שקלתי 120 ק"ג, עד שהבת שלי כמעט נפלה בגן שעשועים ובקושי הגעתי לתפוס אותה. הבנתי שאני חייב שינוי, התחלתי בהליכות, המשכתי לריצה, קרב מגע, וענפים נוספים, עד שהכרתי את הקאטלבלס. בדקתי את זה לעומק והבנתי שזה יישאר איתי כדרך חיים.

"אחת הסיבות שהצלחתי להתמיד, הייתה הנגישות, להורים קשה להתמסר לספורט ואת זה אפשר לעשות בבית, בלי בייביסיטר, בלי להרעיש ולהפריע. נגיש מאוד, לא תופס מקום, ולא דורש להפקיע חצי מהסלון לטובת העניין. בקיצור, אין תירוצים, ככה נכנסתי לזה. קראתי ולמדתי המון, התמקצעתי, סיימתי קורס מדריכים בווינגייט והשתלמתי בקאטלבלס. בארץ התחום פחות מוכר אבל בעולם יש המון מידע, והמטרה שלי להפיץ את הקאטלבלס בישראל, כי הן פתרון מושלם לכולם".

אלה משקולות פשוטות שעושות פלאים לספורטאים, אבל גם אם אתם לא בשיא הכושר, יתכן שזה בדיוק מה שאתם צריכים כדי להיכנס לספורט.

עוד בוואלה!

כאילו אתם יושבים במגרש: למה מסך איכותי קריטי לצפייה במשחק בטלוויזיה?

לכתבה המלאה

מה זה קאטלבלס?

קאטלבלס, ביחיד Kattlebell, משקולת בעלת מבנה המזכיר פעמון, מעין כדור ברזל מחובר לידית מעוגלת. במקור, במאה ה-17-18 שימשו לשקילת סחורות. מאז נפוצו לשימוש ספורטיבי, המאפשר מגוון אפשרויות תירגול. "אני מאמן על הקאטלבלס, אימונים אישיים או קבוצות בסדנאות וחוגי בוקר וערב. המטרה להקנות את עקרונות העבודה על הקאטלבלס, מכאן הם יכולים להמשיך לבד בבית. יש שפע אפשרויות ומגוון שימושים, לא חייבים מקום ספציפי או להישאר צמוד למאמן לנצח. כל אחד, מגיל הנעורים ועד קשישים יכולים להתאמן בזה".

כל הפונקציות במשקולת אחת

"בדרך כלל, בוחרים מה רוצים לחזק ובהתאם לכך את סוג האימון: לכוח, אירובי או גמישות. פה ניתן לשלב את הכול באותו כלי. מה שהיה יתרון גדול בקורונה למי שרגיל לכמה מכשירים ואימונים שונים לכל דבר, מספיק משקולת קאטלבל אחת לתוצאות אפקטיביות בכל ההיבטים

"זו דרך טובה לשרוף קלוריות לצד חיזוק ומיצוק הגוף. הקטלבלס מאפשרות עבודה על כח, סיבולת לב ריאה, גמישות, מהירות מתפרצת ועוד. בכפוף לתרגילים ולאופן בניית הסטים. כל מרכיבי הכושר במכשיר אחד, קומפקטי, שניתן לשאת לכל מקום ולהתאמן בבית, בחוץ, בכל תנאי מזג אוויר, בקבוצה, או לבד. משקולת אחת שמאפשרת עבודה על כל קבוצות השרירים, פרקטי וגמיש".

יבגני סושנסקי (צילום: יח"צ)

ספורט בטוח

"לפעמים חוששים לעבוד לבד, כדי שלא נעשה משהו לא נכון ונפצע. במשקולות האלו, עצם הצורה שלהם, מכתיבה את טכניקת העבודה שדורשת מעורבות כל שרירי הגוף. כשלומדים לעבוד נכון, רמת הבטיחות מאוד גבוהה. הרבה תרגילים בלתי ניתנים לביצוע אם הם לא נעשים נכון. לכן, גם אם בטעות לקחנו משקל גדול מהרצוי, לא נגרום נזק כי לא נצליח לבצע את התרגיל".

יש הרבה תרגילים שמותאמים גם לבעלי מוגבלויות. "יש לי מתאמן עם 2 פריצות דיסק ופריקת עבר בכתף, הוא חשש לחזור להתאמן כי פחד לגרום נזק חמור, היום הוא במקום אחר לגמרי. אחרי חודש אימונים הוא הולך וקונה לעצמו משקולת, לעבוד גם בבית. זה נעשה בהדרגה, מבוקר ובטוח.

"חשוב להתחיל במשקלים נמוכים ועם מדריך שילווה וילמד את הטכניקה כדי שבהמשך נשמור על המפרקים ועל הגב. האימון סובב הרבה סביב הרמות, למשל של המשקולת מהרצפה, אלה פעולות יומיומיות שרבים לא שמים לב לאופן ביצוען, אמא שמרימה תינוק מהמיטה, להעביר קניות סופר מהרכב לבית, או אפילו סתם להתכופף להרים מפתחות שנפלו. אימון מייצר הרגלים נכונים ובריאים ובטווח הארוך שומר על הגב".

הספורט של הקורונה

"בארץ מכירים את התחום בעיקר מהקרוס פיטס, שם יש מספר תרגילים במשקולות הללו, אבל התחום עצמו מאוד מפותח, יש בחו"ל תחרויות, לספורטאים ולחובבים, החזון שלי שזה יקרה גם בארץ.

"בקורונה התועלת הרבה של הקאטלבלס בלטה. אנשים חיפשו פתרון לאימון מהבית או עד מאה מטר ממנו, וזה בדיוק הכלי. אם ידעו איך להשתמש בו באופן אופטימלי, אפשר להוציא מזה המון".

יבגני באימון (צילום: יח"צ)

אימון בים, ביער ובמרפסת

"זו משקולת שמחזיקים ביד, לא נדרש מקום איפסון ולא לוגיסטיקה של שינוע. זו תחושה אחרת, יש תחושה של גיוון ואין מונוטוניות. עובדים פעם על כח מתפרץ ופעם על סיבולת, הגיוון בא לידי ביטוי גם במרחב. אפשר לבצע את האימון בבית מול המזגן כשלא בא לצאת החוצה, או בחוף הים, ביער, עם חברים ועוד. זה מעלה את העניין ואת ההנאה מהאימון, יש חשיפה לכל החושים, כשמריחים את הים באימון זו חוויה אחרת מלהתעמל על הדשא".

ספורט חסכוני

"העלויות זניחות. אני עצמי לא מוכר משקולות כך שאין לי צד בעניין, ברגע שמתאימים משקל אפשר לעבוד אתו שנה בשקט עד שעולים למשקל הבא, העלייה בין משקלים לוקחת זמן. מצד שני אפשר לשנות את אופן זווית ההנפה כדי להקשות ולהפוך את התרגילים ליותר קשים. לאימון מספיקה משקולת אחת. כך שממש לא מדובר על הוצאה מורגשת. לכן מומלץ גם למי שמתאמן כשגרה ומעוניין בגיוון או בפתרון לימים בהם נאלץ להיות בבית ואפילו כפתרון לקחת אתכם לחופשה".

קאטלבלס (צילום: יח"צ)

הקניית מוטיבציה

"חשוב להיעזר במאמן בתחילת הדרך, מעבר להקניית הרגלי עבודה וטכניקה נכונים, לשם חיזוק מנטאלי, שימור מוטיבציה, הקניית הרגלים והתמדה. אני לא חושב שמדריך כושר זה לכל החיים, הוא אמור להראות את הדרך בצורה נכונה כדי שתוכל להמשיך לבד בצורה הכי טובה. אבל בשלב הזה גם חשוב ליצר מוטיבציה. אני שואל קודם למה הגיעו אלי, מה הם רוצים? להיות יותר חזקים, רזים, יפים, האם יש להם מטרה כמו חתונה באופק, אני בודק האם היעדים ראליים.

"לתפיסתי, חלק מהתפקיד שלי הוא ללמד את המתאמנים איך להניע את עצמם. למשל כדי לייצר לעצמנו כפתור למוטיבציה, נייצר התניות קטנות לבניית אנרגיה. למשל, לפני אימון נתחיל במשהו שאנחנו אוהבים, כמו לשתות קפה טוב ולשים מוזיקה שמרימה לנו, ברגע שזה הופך לטקס קבוע, כשנקום ונשתה את האספרסו הגוף כבר יתכוונן לאימון שמגיע אחריו. אחר כך ביום שקשה לקום להתאמן, תדעו איפה הכפתור הנעה.

הסלוגן שלי: kattelbeller - הכח בפנים. אני באמת מאמין שכל אחד יכול להפוך להיות הגרסה המשופרת של עצמו, הקאטלבלס עשו את זה עבורי ואני עכשיו מעביר את זה הלאה לאחרים.

יבגני סושנסקי, 052-4584417

לאתר>>

לסרטונים ביו טיוב>>

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully