וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Y.C Tatts - הסטודיו החדש והמלהיב לקעקועים בכפר סבא

בשיתוף Y.C Tatts

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 15:03

אם עד לפני כעשור, רק מיעוט בקרב האוכלוסיה העזו לצייר על גופם, בשנת 2021 קעקועים הם לא מילה גסה. לא מדובר בעוד טרנד, אלא בעולם חדש של אמנות ויצירה

YC tatts. יח"צ,
Y.C Tatts/יח"צ

כיום ניתן למצוא המוני הורים המגיעים יחד עם ילדיהם המתבגרים אל המכונים השונים במטרה למצוא ביחד קעקוע משותף וייחודי. נכון להיום בישראל רשומים מאות מקעקעים מקצועיים. אולם מי שמתחילה לעשות לעצמה שם של אמנית יוצאת דופן בתחום היא יובל כהן, הבעלים של מכון הבוטיק Y.C Tatts בכפר סבא.

מפיקה חברת המערכת יצאה לפגוש את יובל, על מנת ללמוד מה בדיוק עושה אותה שונה, היא התרשמה מאשת מקצוע מוכשרת במיוחד, שעוד נשמע עליה רבות בעתיד הקרוב.

יובל כהן - נעים להכיר

יובל כהן בת 23 תושבת אלפי מנשה, פתחה את הסטודיו הראשון שלה לקעקועים באזור התעשייה כפר סבא ברחוב החרושת 10. הפתיחה החגיגית, שהייתה לפני כחצי שנה בלבד גרפה אחריה תוך זמן קצר מאוד רשימת המתנה ארוכה, לכן היה לי מזל גדול שיובל הצליחה לפנות עבורי שעה קלה, לשיחה על עולם הקעקועים המקומי אותו היא כובשת בסערה.

YC tatts. יח"צ,
YC tatts/יח"צ

Y.C Tatts - תחילת הדרך בסרי לנקה

עולם הציור הוא חלק בלתי נפרד מיובל מאז שהיתה ילדה קטנה. סביר להניח שאם נשאל את המורים שלה לאורך השנים, הם יתארו ילדה היפראקטיבית עם בעיות קשב וריכוז. אין ספק כי הרגעים השקטים ביותר שלה בכיתה בזמן הלימודים היו כאשר הייתה משרבטת איורים על המחברות והספרים.

על הרגע בו נפל ליובל האסימון, והיא הבינה שאפשר שבזכות הכישרון שלה היא יכולה לעשות משהו מקצועי ומשנה סדרי עולם, היא סיפרה: "לפני כשנתיים לאחר שירותי הצבאי, נסעתי עם חברים לטיול בעולם, ויצא לנו להגיע גם לאי סרי לנקה. כמו שתמיד הייתי עושה, כך היה גם בטיול הזה, לקחתי איתי קלמר וצבעים, כך שאוכל לצייר בכל הזדמנות.

"כשהיינו על קו חוף מסויים, תפסתי לעצמי במבוק שמצאתי והתחלתי לצייר עליו, בעל המקום שבו ישבתי התלהב כל כך מהיצירה שלי וביקש ממנו לצייר עבורו על כל הבר שבנה במקום. הוא נתן לי יד חופשית לעשות ככל העולה על רוחי אם רק אסכים לבצע זאת.

"קשה היה לסרב להצעה שכזו, ובמשך כמה שבועות שילבתי את הפרויקט הזה ביחד עם הטיול. פתאום הרגשתי כמה נפלא זה מרגיש שאני יכולה להביא מעצמי משהו, שמשפיע על אחרים, שמשנה עבורם את החיים ושגורם להם לחייך בכל פעם שהם מביטים בו. בעל המקום היה מרוצה מהתוצאה הסופית, ובאותו רגע הבנתי גם אני מהו הייעוד שלי - לעסוק באומנות הציור באופן מקצועי".

YC tatts. יח"צ,
YC tatts/יח"צ

מציורים על קנבס אל עולם הקעקועים

כאשר יובל חזרה מהטיול היא החלה לצייר באופן מקצועי על קנבס, והיתה מוכרת את היצירות שלה לפרנסתה, על כך היא סיפרה: "התחלתי לצייר עם צבעי אקריל על קנבס, וקשה לתאר במילים את הריגוש שאחז בי כאשר מכרתי את הציור הראשון. עצם המחשבה שמשהו שאני ציירתי יהיה תלוי בבית של אחרים, אצל מישהו שרצה את הציור ואהב אותו מספיק כדי לרכוש אותו ממני, מילאה אותי באושר והעניקה לי דרייב להמשיך ולצייר.

"לאחר תקופה קצרה מאוד עלתה בי השאלה: ואם היצירה שלי תהיה על בן אדם? הרגשתי שהסיפור הזה יכול לגדול ולהתעצם, והתחלתי לחקור אודות ענף הקעקועים, ומאז לא הסתכלתי לאחור".

על מנת לקחת את הדברים לכיוון מקצועי, יובל בחרה לעבור הכשרה ולהתמקצע כמקעקעת בסטודיו של אביהו בן גידה, אחד הדמויות המוכרות והנחשבות בתחום. "הקורס שעברתי שם היה מדהים, למדתי בו את כל הטכניקות והסגנונות של קעקועים, הרגשתי שאני רוצה ללמוד ולחזק את יסודות הציור שלי עוד ועוד, כך עשיתי ועדיין עושה. עברתי גם קורס ברישום של עפרונות, ובכל יום ממשיכה ללמוד דברים חדשים, על מנת להיות הכי מקצועית ומתקדמת בתחום", יובל הוסיפה והסבירה.

YC tatts. יח"צ,
YC tatts/יח"צ

יובל כהן - תפיסת עולם

יובל היא פרפקציוניסטית חסרת תקנה, ולכן בחרה לפתוח את הסטודיו שלה מיד לאחר שעברה את ההכשרה המקצועית הראשונה שלה כמקעקעת ולעבוד באופן עצמאי, בלי אף אחד מסביב, כך מוציאה את המיטב מעצמה ויכולה לדאוג ביחס אישי ומותאם לכל לקוח שמגיע אליה. הראשונים להתקעקע תחתיה היו חברים קרובים, אך תוך זמן קצר היצירות שלה כבר החלו תפוס את מקומן על עורם של רבים.

השם של יובל התפשט כמו אש בשדה קוצים, בשיטת השיווק היעילה מכולן - מפה לאוזן. כיום היא עמוסה מעל לראש עם בקשות של לקוחות שמגיעים אל הסטודיו שלה בכפר סבא מכל רחבי הארץ.

על סגנון העבודה שלה בסטודיו הבוטיקי, השקט והנעים, יובל סיפרה: "אני בעיקר מציירת בסגנון ריאליסטי שמדמה את המציאות, אך באותה נשימה חשוב לי לגעת בכל הסגנונות. אני מאמינה שכדי להיות הטובה ביותר, אני חייבת לדעת, להכיר ולצייר את כל הסגנונות, לכן אני פתוחה לכל בקשה של קעקוע".

YC tatts. יח"צ,
YC tatts/יח"צ

Y.C Tatts - תוכניות לעתיד

"רק להמשיך לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחות שלי. זה מקצוע שבו יש חשיבות מכרעת להקשבה מלאה ללקוחות, לסבלנות אין קץ ולדעת כיצד להתאים את עצמי ללקוחות בצורה הטובה ביותר, משם השמיים הם הגבול.

"איך ומה, נראה בהמשך הדרך, אבל אני בהחלט מתכוונת להביא את עצמי אל הקצה, לעבור אל סטודיו גדול יותר, להתרחב כרשת בכמה נקודות חמות ברחבי הארץ, וגם לצאת ולעבוד בחו"ל", סיפרה לי יובל רגע לפני שנפרדנו לשלום.

ליצירת קשר, חייגו: 052-748-6463

אינסטגרם

בשיתוף Y.C Tatts
  • עוד באותו נושא:
  • קעקועים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully