וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה בצפון: "הגלריה" - בית לאמנים ויוצרים

בשיתוף הגלריה

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 13:52

מיזם חדש בקיבוץ נאות מרדכי שבגליל העליון, נותן במה לאמנים ויוצרים באמצעות מודל שיתופי שמציב את היצירות במרכז; "הגלריה" מסתמנת כמוקד תרבותי ראשון מסוגו ותחנת חובה עבור חובבי אומנות, עיצוב ותרבות

הגלריה. יח"צ,
רוני הורביץ/יח"צ

השנה החולפת הציבה מגבלות ואתגרים לתחומים רבים, אולם קשה לחשוב על תחום שנפגע יותר מענף התרבות והאומנות. רוני הורביץ, בת 28, בעלת חברה להפקת אירועים וירידי אומנות, החליטה שהיא לא תיתן למגבלות לכבות את רוח היצירה: "לאור העובדה שלא התאפשר לקיים פסטיבלים של אלפי מבקרים, החלטתי למצוא בית חדש לאומנות", אומרת רוני. "חיפשתי בית קבע עבור כל אותם אמנים. מצאתי מבנה עתיק ויפהפה בקיבוץ נאות מרדכי, והסבתי אותו לגלריה שקלעה בדיוק לחזון שלי".

גלריה שיתופית

מאחורי שמה הצנוע עומדת גלריה ראשונה מסוגה בנוף התרבות והאומנות בישראל. מדובר בגלריה שיתופית אשר מאגדת כ-50 אומנים ויוצרים מכל קצוות הקשת, החל מכישרונות צעירים ועד אמנים ותיקים. "החזון שעומד מאחורי הגלריה הוא ליצור בית לאומנות, בו כל אומן יקבל במה להציג את יצירתו ולהתפרנס ממנה", אומרת רוני. "האמנים שותפים יחד בהוצאות ואחזקת המקום, והתמורה עבור כל פריט שנמכר בגלריה, עוברת במלואה ישירות אל האמן ללא פערי תיווך, כך שהוא נהנה מפרי יצירתו באופן מלא".

הגלריה. יח"צ,
הגלריה/יח"צ

בית האומנים הייחודי שוכן במבנה עתיק ומרתק, שבגלגולו הקודם שימש כאסם קיבוץ נאות מרדכי, ומאופיין בסגנון הבניה של שנות ה-50. הקירות המרשימים שלו כעת מארחים בנדיבות יצירות מכל הסוגים והגדלים כמגוון הרחב של האומנים השונים. מחלונותיו הנישאים לגובה חמישה מטרים חודרות קרני אור אשר מאירות את כל היצירות באור טבעי ומחמיא.

כישרונות בכל הצבעים

"הגלריה" הינה כור היתוך אומנותי, עם אמנים בגילאי ה-20, עד לאמנים בעשור השמיני לחייהם. כך מייצרת "הגלריה" פסיפס, נקודות מבט אומנותיות חדשות ושונות אחת מהאחרת, המתאגדות יחד לאסופה אקלקטית של יצירות שפונה לכל גיל, צעירים, מבוגרים ומשפחות.

מעבר לציורי שמן, פסלים ויצירות אחרות שמקומן טבעי בכל גלריה קונבנציונלית, בין כותלי "הגלריה" תוכלו למצוא החל מעבודות עץ, בטון וברזל, כלי קרמיקה, בובות סרוגות, מקרמה וקוסמטיקה טבעית, כלה באובייקטים מחודשים דוגמת מנורה שבחייה הקודמים הייתה מכונת תפירה עתיקה, ועד פריטי אופנה כמו תכשיטים שמיוצרים בעבודת יד ואפילו בגדי וינטג' מוקפדים ומלאי שיק. כל היצירות זמינות לרכישה אונליין באתר "הגלריה" - www.neot-gallery.com - המציע תצוגה ברורה ומשלוחים לכל הארץ.

הגלריה. יח"צ,
הגלריה/יח"צ

בזכות שיתוף הפעולה האדיר בין עשרות אומנים (גליליים ברובם) שהקימה רוני, נוצרה פלטפורמה קהילתית, ערכית וחברתית שכל מטרתה היא להנגיש אומנות מקומית, באופן שמשתלם גם עבור האמן וגם לרוכש היצירה, אשר נמכרת במחיר הוגן לשני הצדדים.

מגוון היצירות הרחב מוצג כחלק ממכלול, וקשור בהקשר תרבותי של תמיכה חשובה באומנות מקומית. "מאחורי כל יצירה בגלריה, עומד סיפור מעניין וכישרון גדול של האמן שיצר אותה בעבודת יד מתוך תשוקה גדולה לאומנות, והמקום הזה מאפשר להם להתקיים ממנה", אומרת רוני. "היום כבחורה צעירה ושוחרת תרבות, אני אשמח להשקיע כמה שקלים נוספים על היצירה שאני אוהבת, בידיעה שהכסף הולך למקום הנכון ולתמיכה באומנות מקומית, כחול-לבן".

הגלריה. יח"צ,
הגלריה/יח"צ

בסלון הגלריה מתקיימים אירועי תרבות וערבים מיוחדים לצד סיורים לקהל הרחב, שמוזמן להתחדש בעבודת יד מקורית, להוסיף טאץ' אומנותי ודקורטיבי לבית, ועל הדרך גם לתמוך ביצירה מקומית. בין אם אתם חובבי עיצוב מושבעים או מתכננים טיול משפחתי בצפון, "הגלריה" בנאות מרדכי מציעה בילוי מיוחד, מעשיר ומהנה, שהרי האומנות והיכולת ליהנות ממנה נמצאת בכל אדם באשר הוא אדם.


"הגלריה", קיבוץ נאות מרדכי (גליל עליון)


Waze - הגלריה נאות


ראשון-חמישי 10:00-18:00, שישי 9:00-15:00, שבת 10:00-18:00


בקרו בחנות האונליין של הגלריה או צרו קשר בטל' 053-2865754, בפייסבוק (הגלריה-אומנות תרבות עיצוב) ובאינסטגרם (neot_gallery)

בשיתוף הגלריה
  • עוד באותו נושא:
  • גלריות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully