וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויז'ין אופטיקס - הכירו את האופטומטריסט המקצועי ראשד נח'לה מהכפר מג'דל שמס

בשיתוף ויז'ין אופטיקס

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 14:55

אי שם ליד החרמון, באזור המרכז התיירותי בכפר מג'דל שמס, נמצאת לה חנות מובילה של אופטומטריסט מקצועי ששמו ראשד נח'לה

ראשד נח'לה. Jenansh Design,
הכירו את ראשד נח'לה/Jenansh Design

בעסק של ראשד, נעשות בדיקות ראייה ברמה גבוהה ביותר, ובנוסף, ניתן לרכוש משקפי ראייה ומשקפי שמש, לרבות משקפי שמש משולבים עם עדשות ראייה. תחום נוסף בו מתמחה ראשד הוא התאמת עדשות מגע מכל הסוגים. אנו ב- "מדור הנבחרים", שוחחנו עם האופטומטריסט הסבלני והמקצועי ולמדנו ממנו לא מעט.

על החזון של ראשד - להביא את הטכנולוגיה המתקדמת והמשקפיים האופנתיים אל הכפרים

את העסק הקים ראשד נח'לה לפני עשר שנים. לפני הקמתו, הוא למד אופטומטריה במכללה האקדמית הדסה בירושלים. לאחר מכן הוא עבר לחיפה ועבד בסניפים הגדולים ביותר של רשת אופטיקנה, בעבודה זו הוא מספר כי הוא למד רבות וצבר ניסיון רב.


בהמשך החליט ראשד שהוא רוצה לעשות צעד משמעותי בחייו ולפתוח עסק משל עצמו. כאדם שעובד קשה ובעל ניסיון רב בתחום, הוא אכן עשה זאת והצליח בגדול.

שאיפה שהנחתה את ראשד לאורך הדרך הייתה לאפשר לאנשים שנמצאים באזור בו הוא מתגורר ליהנות מהפיתוחים החדשים בתחום האופטומטריה, כך שגם תושבי הכפר והסובבים יוכלו לקבל שירות מתקדם וליהנות ממשקפיים אופנתיים ומחנות אופנתית שפונה גם לצעירי הכפרים. היום, מגיעים אל החנות אנשים שמתגוררים בסמוך לכפרים. לפעמים מגיעים למקום גם לקוחות משאר חלקי הארץ, בעיקר מטיילים בעונת הסקי.

ראשד נח'לה מבחר רחב של משקפיים ומוצרים נוספים. Jenansh Design,
מבחר רחב של משקפיים ומוצרים נוספים/Jenansh Design

איכות הציוד בחנות האופטיקה והטיפול היעיל במחלות קרנית

כשמדובר על בדיקות בריאותיות לעיניים, הרי שהדבר החשוב ביותר הוא להשתמש במכשור מתקדם ולהחזיק בידע רב כדי להתאים לכל לקוח את הטיפול הטוב ביותר. רמת המקצועיות אליה הגיע ראשד כה גבוהה, עד כי רופאים שולחים אליו את מטופליהם לצורך עריכת בדיקות והתאמת פתרונות.

אחד התחומים הייחודיים בהם מתמחה ראשד הוא עריכת בדיקות להתאמת עדשות מגע לצורך טיפול במחלות בקרנית, כמו למשל מחלת קרטוקונוס. לדברי ראשד: "התחום הזה נרחב ביותר, עדשות המגע המיוחדות מאפשרות טיפול במחלות בקרנית, שזו מחלה נפוצה יחסית למחלות עיניים. מעטים הם האופטומטריסטים העוסקים בתחום המסובך והיקר הזה. לאנשים שסובלים ממחלת הקרטוקונוס ישנו עיוות בצורת הקרנית, כך שהקמירות שלה אינה אחידה ואינה יוצרת צורת כיפה - אלא יוצרת צורת חרוט וזה גורם בסופו של דבר לעיוות של התמונה המתקבלת על ידי העין. הטיפול מתבצע על ידי משקפיים בשלבים המוקדמים של המחלה, בשלבים יותר מתקדמים הטיפול מתבצע דרך עדשות מגע מיוחדות שאנחנו מתאימים אצלינו בקליניקה ולפעמים דרושה התערבות כירורגית של רופאי העיניים".

ראשד נח'לה המכשור המתקדם בחנות האופטיקה. Jenansh Design,
המכשור המתקדם בחנות האופטיקה/Jenansh Design

האם נגיף הקורונה החריף בעקיפין את בעיות הראייה?

שאלה מעניינת הנוגעת לבעיות ראייה קשורה בעקיפין לנגיף הקורונה, שכן כידוע, מאז פרוץ הקורונה נמצאים רבים מאיתנו, מבוגרים וצעירים, שעות רבות עוד יותר מבעבר מול המסכים. כששאלנו את ראשד על הנושא, הוא סיפר לנו כי השימוש הרב במסכים, שנעשה לצורך לימודים, עבודה מהבית, קניות ומטרות רבות נוספות, הגביר עוד יותר את בעיות הראייה. בין הבעיות העיקריות הללו הוא ציין: קוצר ראייה אצל ילדים. לדבריו, ישנה עלייה מדאיגה בשיעור קוצר הראייה אצל ילדים, כך שבעולם רפואת העיניים מתייחסים לקוצר ראייה אצל ילדים כאל מגיפה. מחקרים מראים קשר ישיר בין שעות מסך מרובות, הימצאות בחללים סגורים ללא חשיפה לאור השמש ולמרחב לבין התפתחות קוצר הראייה.

בנוסף, ציין ראשד את תסמונת ראיית המחשב (computer vision syndrome) , ראשד אמר שאנשים העובדים זמן רציף וממושך מול מחשב חשים מספר תופעות כמו: עייפות העיניים, כאב ראש, טשטוש ראייה, אודם בעיניים, תחושת יובש וחוסר נוחות בעיניים.

בעיה נוספת אותה ציין ראשד הינה יובש בעיניים, לדבריו אנו ממצמצים פחות כאשר אנו מרוכזים במסך או מתמקדים בקריאה, בעקבות הדבר העיניים מתייבשות ונוצרת תחושה של צריבה וחוסר נוחות. צפייה במחשב או בלפטופ גורמת עוד יותר ליובש לעומת קריאת ספר מאחר שהמחשב ממוקם גבוה יותר ומחייב פתיחה של העפעף העליון. בעת קריאת ספר המבט כלפי מטה ורוב העין מכוסה ע"י העפעף העליון.

עוד בעיה נובעת מהחשיפה לקרינת אור כחול , לדברי ראשד מכשירים דיגיטליים למיניהם פולטים כמות משמעותית של קרינה כחולה וזה עלול לגרום לנזקים לעין בטווח הארוך, כמו כן, חשיפה ממושכת לקרינת אור כחול בשעות המאוחרות של הלילה יכולה לגרום להפרעות שינה עקב שיבוש בשעון הביולוגי ומחזור השינה.

האם יש לך המלצות וטיפים שיכולים להפחית את בעיות הראייה או טוב יותר - למנוע אותן?

"ההמלצה הראשונה שלי היא להפחית מזמן מסך, בצורה זו יופחת הסיכוי להתפתחות קוצר ראייה או החמרה שלו, במיוחד אצל ילדים. בנוסף, מומלץ לבצע הפסקות בעבודה ממושכת מול מסכים, אנשים רבים משתמשים בסמארטפונים בזמן ההפסקה וזה גורם ליותר נזק כי מסתכלים לטווח קרוב יותר ולפרטים קטנים יותר מאשר במחשב וזו טעות נפוצה. הפסקה לעין נעשית על ידי הסתכלות לרחק למרחב הפתוח, מומלץ לבצע פעולה זו כל 20 דקות למשך 20 שניות לפחות ולהפוך את זה לכלל ולהרגל שמתבצע בשגרה. יציאה לחללים הפתוחים וחשיפה לאור השמש חשובה מאוד במיוחד אצל ילדים.

"בנוסף, חשוב לזכור למצמץ בתדירות גבוהה, בעזרת המצמוץ ניתן לשמור על לחות הקרנית ולהפחית את היובש בעת עבודה ממושכת מול מסך. הימנעות משימוש ממושך במכשירים דיגיטליים בשעות המאוחרות של הלילה ולפני השינה, במיוחד בחדר חשוך, כשהאישונים מורחבים, היא המלצה חשובה נוספת, דבר זה יכול להגביר את החשיפה לקרינת אור כחול ולכל ההשפעות השליליות שדיברנו עליהן".

יש איזו דרך לחסום את קרינת האור הכחול?

"אחד הפתרונות שאנחנו נותנים היום באופטיקה שלנו הוא עדשות משקפיים איכותיות שמיוצרות על ידי חברות מובילות בעולם, חלקן מיוצרות בארץ וחלקן בגרמניה, עדשות אלו חוסמות קרינה כחולה ולא מאפשרות לקרינה זו לחדור ולהגיע לעין".

ובנימה אישית

בנימה אישית עוד יותר אומר ראשד: "אנחנו חנות שנמצאת הרחק מהמרכז - ממש בקצה המדינה, וחשוב לי מאוד להביא את המרכז לכאן. אני רוצה לתת שירות מקצועי ברמה הגבוהה ביותר - זו המטרה שלי וכך אני עובד - בין אם מדובר על המותגים, הרמה של חדר בדיקה, המכשור וגם הספקים - ספקי עדשות המשקפיים, מסגרות המשקפיים, עדשות המגע וכל המוצרים הנלווים.

"כדי לספק את השירות המקצועי והאיכותי ביותר, אני עובד עם אחד המפעלים המובילים בעולם
ואני משקיע רבות כדי לספק ללקוחותיי את המוצרים הבריאים, הנוחים והאיכותיים ביותר. השירות שלי ושל העובדות שלי בחנות מאוד אישי - אני לא מתפשר על זה. אני חושב שלהיות טוב מבחינה מקצועית, לתת מוצר איכותי ושירות טוב, להיות נאמן ולשמור על הקליינטים שלך זה שילוב מנצח של הדברים, זה מה שנכון לעשות בכל תחום. מעבר לכך, אני רוצה לציין כי אנו נותנים שירות למבוטחים של קופת החולים כללית מושלם פלטיניום".

ראשד נח'לה. Jenansh Design,
אתם מוזמנים לבקר ולקבל שירות מקצועי ואישי. ראשד נח'לה/Jenansh Design

אתם מוזמנים להגיע אל החנות הנפלאה של ראשד נח'לה ולהתרשם בעצמכם מרמת השירות הגבוהה שלו, של הצוות ושל המקום.


כתובת : מג'דל שמס,כביש ראשי, מדרחוב.

טלפונים : חנות: 046870717 נייד: 0523198883



אינסטגרם

פייסבוק

בשיתוף ויז'ין אופטיקס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully