וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצבת שהופכת חלומות למציאות

בשיתוף בטי שבירו

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 14:18

בטי שמבירו, מעצבת פנים ומומחית להדמיות, מתכננת בתים שלא תרצו לצאת מהם. לא פלא שהלקוחות הופכים למשפחה

בטי שמבירו. יוגב עמרני,
בטי שמבירו/יוגב עמרני

בטי שמבירו, מעצבת פנים והדמיות, בעלת המותג B, כמעט נולדה למקצוע הזה. אביה הוא הבעלים של "חרש-ליין קרמיקה", אולם תצוגה מפואר של קרמיקה וכלים סניטריים, באזור התעשייה החדש בנתניה. עוד בצעירותה כנערה סייעה בעסק, הכירה קבלנים ונתקלה בשרטוטים. כשבגרה חזרה לעבוד באולם התצוגה של אביה, אותו אולם שבהמשך גם עיצבה ותכננה.

"יש בי אהבה לעיצוב, אני חיה את זה. בעיניי עיצוב זה לא רק בית, זו דרך חיים. הביטוי של מי שאת דרך העיצוב, בא לידי ביטוי בכל אספקט בתחומי חיי, בין אם זה בלבוש, באופן שאני מעצבת שולחן כשאני מארחת ובשיח הקבוע שלי. אני נהנית לראות דברים יפים ומטופחים סביבי ואת ההנאה הזו אני רוצה להעביר הלאה", היא אומרת.

כוחו של דמיון - בהדמיה

שמבירו די מהר הבינה את הצורך בהדמיות, "לאנשים קשה לדמיין. הדמיה טובה מורידה את החשש ומסייעת בהחלטות", היא אומרת. היא למדה והשתלמה על תוכנת הדמיות גרמנית ומשוכללת, "לקחתי יוזמה ולמדתי את רזי התוכנה. מדובר בתוכנה שאין בארץ שהשימוש בה נותן לי יתרון משמעותי על מעצבים אחרים. אני משתמשת בה לכל לקוחותיי, למעשה הם יכולים לראות כיצד יראה כל חלל בבית והדבר מסייע בבחירות של המוצרים והצבעים. אין פה מקום לטעויות".

לאחר שהחלה כמעצבת הדמיות בעסק, הציעה רעיונות והפכה למעצבת הבית, "זה הפך ללהיט, אנשים הגיעו אליי במיוחד כל הזמן", היא הבינה שזה הייעוד שלה ופנתה ללימודי עיצוב פנים בשנקר. "כבר עשיתי את זה בפועל, אבל היה חשוב שיהיה לי את התעודה וההסמכה הרלוונטיים". מאז כבר 13 שנים שהיא עוסקת בתחום.

"זה נראה בלתי אפשרי, עד שזה נעשה"

כמומחית להדמיות, לא פלא שזה המוטו שלה. אחרי שעבדה שנים כמעצבת לקבלנים, עשתה שינויים לדיירים בפרויקטים, עיצבה דירות לדוגמה ודירות שלא נמכרו בפרויקטים. בארבע השנים האחרונות כעצמאית, היא מתמקדת בעיצוב בתי חלומות למשפחות וזוגות, "גם מה שנראה בלתי אפשרי פשוט צריך לעשות, לחשוב יצירתי ולגלות איך. התחלת התהליך הוא השלב החשוב ביותר, בו מאתרים את הצרכים של הלקוחות, מעניקים להם תחושה של רוגע וביטחון. אני אדם פשוט וכנה, תכונות שיוצרים חיבור ומבסס אמון שמאוד חשוב להצלחת הפרויקט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הדמיה של שמבירו לבית בעיצובה. בטי שמבירו-גור,
הדמיה של שמבירו לבית בעיצובה/בטי שמבירו-גור

סגנון עם הקשבה

"אני מביאה משהו צעיר, רענן, חדש וחדיש, אחר. אוהבת מודרני ותעשייתי, אבל יחד עם זאת מזמין ונוח. הדבר החשוב ביותר לדבריה, "שהלקוחות ירגישו שזה הם, הטעם והעדפות שלהם. הכל מתחיל במפגש הראשוני שלי מול הלקוחות. אני שואלת ומקשיבה ונותנת להם תחושה שיש על מי לסמוך. לכל אחד יש את הטעם שלו ואת העדפותיו כך שאני מתאימה את עצמי ללקוח, לכן כל בית נראה אחרת ולכל אחד האישיות שלו.

"למשל, יש לי עכשיו פרויקט, בית עם מתבגרים וילדים. תיאמתי מפגש עם הילדים ולקחתי אותם לבד, ללא ההורים, ליום טיול וקניות. ביררתי מה הם אוהבים, הלכתי איתם להתרשם ולראות ריהוט ואקססוריז. על אף שהם ילדים, חשוב לי שבסופו של תהליך הם יצאו מרוצים היות והם צריכים לשהות בחדרם. ברור מאליו שההורים שותפים להחלטות", היא מספרת.

"אני מקפידה על נוחות ונגישות, מעברים, תכנון שמאפשר גישה נוחה, אני פרפקציוניסטית", היא אומרת וצוחקת "כשאני מגיעה לשטח אומרים 'הנה המג'נונה הגיעה', כי אצלי הכל מחושב ומדויק, אני מתייחסת לכל בית כאילו אני מתכננת אותו עבורי".

פיקוח צמוד

היא מחוברת לשטח ומגיעה פעמים רבות לאתר. "אני לא מאמינה בלהגיע פעמיים לשטח, אני תמיד שם, חיה את זה בכל שעה ביום. אין דבר כזה שלא אענה לטלפון. מרגישים את הנוכחות שלי וכל חומר שמוזמן נבדק על ידי באופן אישי.

"אני לומדת את הלקוחות שלי היטב, עד שהם הופכים לחברי אמת. הם מרגישים חופשיים איתי ופתוחים. נשארים בקשר, לפעמים מתקשרים אליי גם לאחר שסיימנו את ההתקשרות בינינו, להתייעץ על משהו שהם רוצים להוסיף, או סתם כי הם נזכרו בי. ההרגשה שאני בתודעה שלהם מחממת את לבי. זו הסיבה שהשם שלי עובר בעיקר מפה לאוזן. המון לקוחות הגיעו מהמלצות של לקוחות קודמים".

השראה ואהבה

"אני אוהבת את החומר, את המגע בחומר, לכן מרבה להשתמש בחומרים חשופים, אלמנטים של בסיס, טבע, אני אוהבת ים ומשתמשת בגוונים שלו, חול, כחול, חום". היא מטיילת הרבה ואוספת השראות משלל מקומות בעולם, "אני נוסעת לתערוכות בעולם, טסה המון להתרשם ללמוד, אוספת השראות מתרבויות שונות, מקומות שונים, מביאה רעיונות. כשאני מטיילת, אני מסתכלת מסביב, אני תמיד עם מצלמה, תופסת דברים שקלטתי, גם בעיר, גרפיטי מעניין למשל".

את הגישה לחומר היא מביאה גם לשיפוץ בתים ישנים, "אני אוהבת לשפץ בית ישן, אני מוצאת בזה אתגר גדול יותר. הבית הכי ישן שיש, עם כל הקשיים והתשתיות, היופי של הקירות, לשלב בין הדברים, מרגש אותי".

עיצוב מסחרי משתלם. יוגב עמרני,
עיצוב מסחרי משתלם/יוגב עמרני

חללים מסחריים

שמבירו עושה גם שטחי מסחר, כמו אולם תצוגה, משרד פרסום גדול, חנויות ועוד. בכל אחד היא מחפשת ליצור אפקט מושך, "אני יודעת שכשעיצוב החנות מזמין, מיוחד, זה גורם ליותר תנועה של אנשים, מה שמשפיע באופן ישיר על גידול בהכנסות של העסק. עיצוב יצירתי ומחוץ לקופסה הוא לגמרי משתלם לעסק".

למשל, כשעיצבתי את אולם התצוגה בנתניה, רציתי לתת תחושה של רחוב, הכל נגיש, במרכז יש "בר" שמזמין לשבת, נותן תחושה של בילוי. סוג של אולם בוטיקי אך תעשייתי, חשוף, עם הרבה חומרים נקיים, בטון, עץ, ברזל, בריקים וגרפיטי על הקיר.

"דוגמא נוספת, שעיצבתי מספרה בקניון, נדרש עיצוב שימשוך את העין, משהו אחר, בסגנון ניו יורקי. רציתי ליצור מקום נוח ונעים, שלקוחות לא ירצו לצאת. לאחר שסיימנו, הלקוח התקשר ואמר לי שהעיצוב הכניס לו המון לקוחות חדשים. בעקבות עיצוב המספרה, פנתה אליי מנכ"לית הקניון וביקשה שאעצב את השדרה של הקניון, בניתי שם שדרה בסגנון פריזאי, תחושה של חוץ בתוך הקניון. אני אוהבת לחשוב יצירתי ולהגיע לתוצאה מדהימה", היא אומרת.

עכשיו או לעולם לא

המשפט הזה מקועקע עליה והוא נר לרגליה, "אני מאמינה שמה שלא אעשה עכשיו לא יקרה לעולם. אני מעזה, אני מנסה שוב ושוב עד שאני מצליחה. יש בי תשוקה ואהבה לעיצוב, אני יודעת לעבוד קשה. בשבילי, עיצוב בית זה כמו לידה. מתחילים על הנייר ובסופו של דבר זה רוקם עור וגידים. אני אוהבת להגשים חלומות לאנשים כי מבחינתי גם השמיים הם לא הגבול".

בטי שמבירו-גור, 052-2907590

לאתר>>

לפייסבוק>>

אינסטגרם>>

בשיתוף בטי שבירו
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully